Permalänk

Tips på MX518-ersättare...

Jo, det var så att jag är ute efter en ny mus nu när min gamla MX518 (som visserligen funkar) börjar bli till åren och scrollen börjar kännas trött. Haft den i 6 år ungefär. Hittade en annan tråd förut där det rekommenderades G400/s men det lär ju knappast vara relevant nu då dom inte säljs längre.

Sitter för tilfället med en Logitech G402 Hyperion Fury som jag köpte under en rea nyligen. Gillar den inte riktigt så det blir att skicka tillbaka den. Sniper-knappen sitter precis där jag har tummen. Sen kommer jag ofta åt knapparna vid vecket mellan pekfinger/tumme väldigt lätt av misstag. Sido-knapparna längst bak, alltså.

Har kollat på möss som Logitech G403 Prodigy, Mionix Naos 7000, Steelseries Rival 300/700, Razer DeathAdder Chroma, Corsair Gaming Sabre RGB, Asus ROG Gladius, etc. Ja, det var väl alla på marknaden typ.

Ang Mionix fick jag veta att det är lite lotto om man får en mus som håller eller om den går sönder efter några månader. Och kanske nåt om att mjukvaran var mindre bra.

Vad det gäller andra möss så är det knappar som inte håller bra/har dålig kvalité, att scrollen går sönder lätt eller nåt annat. Det kan ju hända alla men kvalitén överlag verkar ha blivit sämre.

Några krav följer här nedan:

Formfaktor: Så nära MX518 som möjligt. Skön i handen med andra ord. Har rätt små händer.
Sensor: Optisk. Tror dock inte jag behöver 10,000+ DPI.
Knappar: Minst två sido-knappar i rätt höjd, som på MX518. Fast jag behöver inte extremt många heller, som på Corsair Scimitar.
Hyfsat problemfri mjukvara.

RGB är absolut inget krav fast det går väl knappt undvika nu.

Det skulle ju vara fördelaktigt med en Logitech-mus då jag sitter med ett G910 Orion Spectrum-tangentbord men tror inte jag bör basera köpet enbart på det.

Använder en blandning av klo/fingertopp-grepp. Lutar nog mest åt det senare.
http://blog.logicalincrements.com/wp-content/uploads/2016/02/...

Satan vad kräsen man är alltså men hoppas ändå nån kan hjälpa.

Visa signatur

Den som tar, han har.

Permalänk
Medlem

Jagade länge ersättare till min 518.
Fastnade för ROG Gladius och är väldigt nöjd.
Har kört den i ett år ungefär och den ser fortfarande ut som ny.
Och att man bara behöver mjukvaran för att ändra på inställningarna (som sparas på musen !) är ju fantastiskt om man installerar om eller vill använda den i någon annan dator.

Permalänk
Inaktiv

Köp en MX518 från Ebay eller nått sådant? Tror de finns nya, annars kan man väl överväga begagnad om det är bra skick på den.
Det finns ingen som känns likadant exakt. Och jag håller helt med, kvaliten är numera långt från densamma.
Har själv en G500 och mja.. Sämre kvalite. Inte lika skön. Kass sensor, i jämförelse. Såklart laser också >.>. Fundrar på att försöka köpa ett par Ikari Optical då det är min favorit genom åren, även om kvaliten på dom var helt åt skogen.

Permalänk

Har också en fungerande 518 som övertogs av ena dottern men nu är pensionerad här hemma hos mig. Jag bytte mot G5 som var ok men flög i golvet en gång förmycket så det blev en G500, som var sämre. Även jag har små händer så svårt nå tummknapparna på många möss. Chansade på en G700s och den passar min hand mycket bra, vilket jag inte trodde med den storleken och formen. Enda nackdelen med den är att det trådlösa är ett skämt, håller inte laddning många timmar så jag kör den trådad.

Visa signatur

I7 8700k, MSI Z390 gaming pro Carbon AC, Corsair 3000Mhz rgb 32GB, Corsair H115i, Samsung EVO 850 500G, Intel 520 SSD 180G, Crucial MX500 500G, Crucial ssd 750G, 2st Samsung 860 1Tb, MSI 1080 G-X. Corsair HX 850M, 2xHD, Bluray brännare. Fractal design r6 tg.

Permalänk
Medlem

Själv skulle jag hoppas Logitech skulle göra en Nokia move och återuppliva gamla MX518/G400 produktionen.

Problemet för Logitech var väl att mössen var för bra och folk ville inte köpa nya.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk

Efter MX518 och sen G400 blev det en G402. Ok G402 ser lite överhypad ut men den sitter bra i min hand och känns ganska exakt.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Är det bara scrollen som känns trött är det sannolikt så enkelt att det bara är skit i den.
Musen är enkel att öppna, håll koll på hur fjädern till scrollen ska ligga bara.

Min MX518 började glappa i det avseendet att muspekaren ibland hackade till och det berodde på att kabeln var så gott som avnött just i böjen där den går in i själva musen. Jag öppnade den, klippte bort några cm och lödde ihop igen (det finns tillräcklig mängd sladd inuti så man kan göra så). Funkar som ny.

Gör dig inte av med din MX518 för en sån bagatell!

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Finns även färdiga kablar att köpa på eBay. Bytt på mina gammla mx518.
Bara skruva upp och byta👍

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Fastnade för ROG Gladius och är väldigt nöjd.
Har kört den i ett år ungefär och den ser fortfarande ut som ny.
Och att man bara behöver mjukvaran för att ändra på inställningarna (som sparas på musen !) är ju fantastiskt om man installerar om eller vill använda den i någon annan dator.

Hm. Får väl se vad jag gör. Ska ta en närmare titt på den.

Skrivet av MadMantiz:

Är det bara scrollen som känns trött är det sannolikt så enkelt att det bara är skit i den.
Musen är enkel att öppna, håll koll på hur fjädern till scrollen ska ligga bara.

Gör dig inte av med din MX518 för en sån bagatell!

Nja. Hörde av en kompis som testade rengöra en av sina möss och det gick inte så bra. Tror vänsterklicken dog. Och jag tänkte inte gör av med den.

Skrivet av BalleR:

Finns även färdiga kablar att köpa på eBay. Bytt på mina gammla mx518.
Bara skruva upp och byta👍

Se ovan.

Visa signatur

Den som tar, han har.

Permalänk
Medlem

Du ska nog vara ytterst extrem klumpig av dig ifall du skulle lyckas förstöra en MX518 genom att öppna den. Tror jag haft upp min kanske 4 ggr för att fixa till antingen skräp i skrollen eller löskontaktsproblemet (har inte lött den pånytt, bara omdirigerat kabeln innuti litegrann så att stresspunkten på när det rycks i kabeln blir på ett annat ställe än i själva fästpunkten för kontakten till PCB:n) På så sätt kör jag fortfarande med ursprungsdelarna till min väldigt gamla MX518 (första generationen med de mindre plastfötterna)

Har också varit med om att skrollen börjat kännas som den inte skulle vilja rulla optimalt eller att den inte är så responsiv som det borde vara (man får scrolla på intensivt för att det ska röra på sig). Det brukar bero på lite skräp/damm runt scroll hjulet, behöver inte vara alltför mycket för att det kan påverka scrollen.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Skrivet av RPGWiZaRD:

Du ska nog vara ytterst extrem klumpig av dig ifall du skulle lyckas förstöra en MX518 genom att öppna den. Tror jag haft upp min kanske 4 ggr för att fixa till antingen skräp i skrollen eller löskontaktsproblemet (har inte lött den pånytt, bara omdirigerat kabeln innuti litegrann så att stresspunkten på när det rycks i kabeln blir på ett annat ställe än i själva fästpunkten för kontakten till PCB:n) På så sätt kör jag fortfarande med ursprungsdelarna till min väldigt gamla MX518 (första generationen med de mindre plastfötterna)

Har också varit med om att skrollen börjat kännas som den inte skulle vilja rulla optimalt eller att den inte är så responsiv som det borde vara (man får scrolla på intensivt för att det ska röra på sig). Det brukar bero på lite skräp/damm runt scroll hjulet, behöver inte vara alltför mycket för att det kan påverka scrollen.

Får väl se om jag kan öppna den nån gång då.

Har förresten kommit fram till tre kandidater av möss nu. Logitech G403 Prodigy, Steelseries Rival 700 och Asus ROG Gladius.

Ang Rival så har den kanske nån eller några funktioner som jag skulle kunna vara utan, dock. Anledning till att jag valde den som kandidat är att den verkar kännas lite mer...hög kvalité än Rival 300. Därmed inte sagt att 300 inte är hållbar. Har dock hört att en del tycker den känns lite för plastig.

Visa signatur

Den som tar, han har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Är det bara scrollen som känns trött är det sannolikt så enkelt att det bara är skit i den.
Musen är enkel att öppna, håll koll på hur fjädern till scrollen ska ligga bara.

Min MX518 började glappa i det avseendet att muspekaren ibland hackade till och det berodde på att kabeln var så gott som avnött just i böjen där den går in i själva musen. Jag öppnade den, klippte bort några cm och lödde ihop igen (det finns tillräcklig mängd sladd inuti så man kan göra så). Funkar som ny.

Gör dig inte av med din MX518 för en sån bagatell!

Haft samma fel i snart två år nu. Köpte ny sladd och nya "fötter" i juni 2015, men har fortfarande inte orkat laga den.
Så har suttit med en franskfärgad M235 sedan dess istället, har ändå bara en laptop
Är det lätt att löda? En delorsak är att jag inte har vågat.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Har själv också kört i princip uteslutande Logitech, MX500/MX518/G400.
Föredrar att ha handen vilandes på musen, s k "palm grip", dessa passar mig perfekt.

Provade en kortare tid även två olika Steelseries (Xai och Ikari), men de var inget at ha. Både obekväma så att jag fick ont i handleden och dålig teknisk funktion. Även hört andra som haft problem med Steelseries. Supporten sägs dock vara rätt bra och de ersätter defekta direkt.

Sen flera år tillbaka kör jag med en G400 (inte s), har även kvar några MX518 i hyfsat skick som används till sekundära datorn och bärbara ibland. Fick även en G402 som än så länge ligger i oöppnad kartong, får se när jag behöver den för de andra verkar hålla i evigheter..

G403 skulle jag gärna prova, om jag skulle behöva ny så blir det mest troligt en sån!
Nästan så att jag skulle vilja köpa en ändå då den ser ut att passa bättre än G402 (som jag som sagt har men inte har provat).
Frågan är ju om den går att modifiera på samma sätt som de äldre. Jag brukar plocka bort ena fjädern samt böja till den andra för att skrollhjulet ska fungera optimalt (=rulla lätt, men samtidigt med distinkta steg) och vara lätt att klicka med.

Ett annat tips är att skaffa en s k "Mouse bungee" som gör att sladden inte stör lika mycket som annars. En bonus med det är att den inte heller blir skavd och risken för glapp minskar också om man får till rätt böj på kabeln.

Allmänt när det gäller val av mus måste man använda den en tid för att vara säker. Tänk på var dina fingrar placeras och hur handleden vinklas. Formen är den viktigaste faktorn, bara de inte strular rent tekniskt. De flesta av dagens möss har mer än tillräcklig prestanda, så den biten kan du bortse ifrån.

Köp någon av dem och berätta sen här hur den är!

Permalänk
Medlem

Jag har gått från:
Logitech MX518
Logitech G400S
Logitech G403 Wirelesss - Trodde aldrig jag skulle spela trådlöst.. Ack så fel jag hade..

Älskart.

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Avstängd

Kan rekommendera razer deathadder chroma.

Undvik g403 den är inte lik mx518 i formen enligt mig, i så fall testa den innan! Jag säger inte att den är dålig utan väldigt bra men lite olik form.

Överlag gillar jag inte razer utan tycker det är riktigt skit allt de gör men just denna musen är ja nöjd över och kvalitén är väl bra med antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av donald1963:

Har också en fungerande 518 som övertogs av ena dottern men nu är pensionerad här hemma hos mig. Jag bytte mot G5 som var ok men flög i golvet en gång förmycket så det blev en G500, som var sämre. Även jag har små händer så svårt nå tummknapparna på många möss. Chansade på en G700s och den passar min hand mycket bra, vilket jag inte trodde med den storleken och formen. Enda nackdelen med den är att det trådlösa är ett skämt, håller inte laddning många timmar så jag kör den trådad.

En batteriladdare + lite extra batterier kör jag med

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Medlem

@ArcticFire, riktigt bra. Hoppas folk läser det.
"De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?"
Så man slipper läsa, vart är du? Dem köper mm.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Nu är ju ju g502 ganska dyr, men det sitter i handen som gamla g5 v2, som har samma design som mx fast med skillnaden att g5 hade en mer sträv yta.
Jag har inte testat g300 g400 eller den som endast heter g500.
Men design mässigt så ska de matcha men tror att det var g300 som hade ett sensorproblem. Mjukvaran mjukvaran försökte kompensera för jitter, kan även vara så att g400 hade det men att en uppdaterad variant inte har/hade det. Om man gogglar lite så hittar man en lista på de utan jitter men känns lite för sent för min del. Sen hur känslig du är är också en annan sak. Hur som haver, de känns väldigt lika i hanen samtliga som din gamla trotjänare mx518. Vikt kan diffa iofs.

Edit:
Det där med dpi är inte så intressant då det kommer till vad du kommer använda. Det viktiga är att du om du nu använder Windows kan ändra dpi på råttan snarare än mushastigheten i Windows för att slippa acceleration. T.ex. jag har g502 körr 1000hz i polling rate och 2000dpi av de 16000 som sensorn ska klara. Många anser att det är för mycket. (cs spelare) och då sätter de den till 400 eller 800 och en polling rate på 125(gammal usb standard). Om råttan har en sensor som är konsekvent så man du köra mycket mindre än max och få en bra, eller en mycket bra upplevelse. Swec's paint test är ganska rolig, på ett bra sätt då de ska rita med hög/för hög dpi.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag rengör min MX518 internt en gång om året eftersom det fastnar katthår i scrollen. Se bara till att vara försiktigt och kolla hur sakerna sitter innan du tar isär så är det busenkelt. Försökte byta för några år sedan men kom fram till att ingen annan mus var bra nog i min smak, så därför blir det nog MX518 for life.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Haft samma fel i snart två år nu. Köpte ny sladd och nya "fötter" i juni 2015, men har fortfarande inte orkat laga den.
Så har suttit med en franskfärgad M235 sedan dess istället, har ändå bara en laptop
Är det lätt att löda? En delorsak är att jag inte har vågat.

Hej,

Det är lite pilligt eftersom det är så tunna ledare. Det finns även att köpa hela kablaget färdigt, t ex på MX518 kabel på ebay. Finns säkert ännu billigare, men klart värt om man vill ha sin MX518 ett tag till.

Har du en lödpenna och en liten och vass avbitare är det inte märkvärdigt att fixa det själv. Kolla hur saker sitter, framförallt scrollhjulet och någon metallbåge där. Ta kort med mobilen för säkerhets skull.

Jag gjorde det hela väldigt enkelt. Kopplade loss kablaget från musen, klippte bort hela böjen på ett par cm där jag tänkte att den borde vara skadad invändigt, skalade upp båda delar av kabel och gjorde krokar av ledarna så de hölls ihop. Därefter lödde jag utan utsug i en oergonomisk vinkel och resultatet såg ut som kattskit, men satt ihop. Därefter insåg jag att jag inte hade satt någon krympslang så jag tog vanlig tejp runt respektive tråd och sedan en tejpbit runt allt så det inte blir kortis.

Lycka till och går det inte, skala upp några cm mer av kabeln och försök igen.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

G900 är min rekommendation, dyr men du får vad du betalar för, jag var själv skeptisk, men efter första timmen insåg jag storheten, den är så fantastiskt lätt, mjuk, responsiv, 10/10.

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

@RetroFanatic: Har gjort precis samma resa, landade på en G403 och är mycket nöjd. Formen påminner om MX518, men är inte samma. Förbättring tycker jag, men har rätt stora händer. Övriga finalister var Razer Deathadder (mer lik MX518 i formen enligt mig, men ogillar Razers programvara och ev bristande kvalité) och Xtrfy M3 (valde det säkra kortet, Logitech).

Permalänk
Medlem

För mig blev det en G402.

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Körde själv Mx500 och Mx518 i flera år. Hamnade till sist på en Naos 7000. Fantastiskt nöjd. Jag vet inte om jag skulle gämföra den med en Mx5xx men det är absolut den bästa mus jag hittils känt. Jag rekommenderar att du tar dig till närmsta inet eller webhallen så du kan få klämma lite på dem för att bilda dig en egen uppfattning.

Visa signatur

L-ARV: Ryzen R9 5950X, 32Gb@3600, 500Gb + 1Tb nvme, RX 6800XT, CSFG The Crow, OS: Arch
LAN-Burken: Ryzen R7 5600G, 16Gb@3200, RX 6600XT, OS: Windows 10
Kotten: PineBook Pro, OS: Manjaro_ARM
Macbook PRO 13 (2015) OS: Manjaro SWAY

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozze666:

Körde själv Mx500 och Mx518 i flera år. Hamnade till sist på en Naos 7000. Fantastiskt nöjd. Jag vet inte om jag skulle gämföra den med en Mx5xx men det är absolut den bästa mus jag hittils känt. Jag rekommenderar att du tar dig till närmsta inet eller webhallen så du kan få klämma lite på dem för att bilda dig en egen uppfattning.

+1 på denna, hade en mx518 och gick också över till Naos 7000. Otroligt nöjd. Inte samma form men satt MX518 bra i din hand kommer även Naos 7000 göra det.

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem

Jag hade Logitech G5 innan jag bytte till G403. Det är en najs mus, men inte riktigt lika klockren i formen. Däremot så är brytarna, scrollhjulet och SENSORN så sjukt mycket bättre. Är bekant med deathadder chroma också, den är nog lite skönare i greppet men kvalitén är tveksam och höger musklick är för lättnedtryckt.

Visa signatur

Stationär: ASUS X470 Strix-F / Ryzen 5800X / 16GB 3600MHz Corsair Venegance LP / PNY 4070 Ti / Samsung 830 128GB / WD Green 3TB / Cooler Master V700 / Fractal Design Define S2

Permalänk
Medlem

Zowie EC1-A gick jag till efter 518. Något plattare tumplats men annars är den i samma klass.

Permalänk
Medlem

@RetroFanatic: Inte för att det är samma form, men jag gick från en G400 = MX518 till en Zowie EC1-A. Ligger mycket bra i handen och har en ruggigt bra sensor.

Enda minus är att man ställer DPI direkt via musen i steg om 400, 800, 1600 och 3200, samt att de har fasta färger; röd, rosa, blå och grön.

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Skrivet av Aeig:

G900 är min rekommendation, dyr men du får vad du betalar för, jag var själv skeptisk, men efter första timmen insåg jag storheten, den är så fantastiskt lätt, mjuk, responsiv, 10/10.

MVH

Ja, det priset var ju väl tilltaget. Och anpassad för båda händer var den också.

Skrivet av Jiv:

@RetroFanatic: Har gjort precis samma resa, landade på en G403 och är mycket nöjd. Formen påminner om MX518, men är inte samma. Förbättring tycker jag, men har rätt stora händer. Övriga finalister var Razer Deathadder (mer lik MX518 i formen enligt mig, men ogillar Razers programvara och ev bristande kvalité)

Jo, får åka iväg nån mer vända och klämma på en del.

Skrivet av Nozze666:

Körde själv Mx500 och Mx518 i flera år. Hamnade till sist på en Naos 7000. Fantastiskt nöjd. Jag vet inte om jag skulle gämföra den med en Mx5xx men det är absolut den bästa mus jag hittils känt. Jag rekommenderar att du tar dig till närmsta inet eller webhallen så du kan få klämma lite på dem för att bilda dig en egen uppfattning.

Finns en webhallen-buitk ca 5-6 mil bort men dom har inte så många saker stående ute i butik då den är rätt liten. Letade efter Naos 7000 sist jag var inne på mediamarkt också men tror inte dom hade den. Minns inte om dom säljer från den tillverkaren heller.

Ang din Naos, hur länge har du haft den? Har hört att dom ska kännas bra fast nån sa att risken/chansen finns att man får en som håller några år eller en som går sönder efter ett par månader, typ. Kunde svurit på att jag hittade ett test av den här på sweclockers men det var kanske nån annanstans.

Visa signatur

Den som tar, han har.

Permalänk
Medlem

@RetroFanatic: Jag har haft min i 3-4 år (tror jag, skaffade den när den precis kom ut). Sjukt nöjd. Inga problem med den hittills.

Visa signatur

L-ARV: Ryzen R9 5950X, 32Gb@3600, 500Gb + 1Tb nvme, RX 6800XT, CSFG The Crow, OS: Arch
LAN-Burken: Ryzen R7 5600G, 16Gb@3200, RX 6600XT, OS: Windows 10
Kotten: PineBook Pro, OS: Manjaro_ARM
Macbook PRO 13 (2015) OS: Manjaro SWAY