AMD Ryzen med moderkort redo för förbeställning i svenska butiker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungjaevel:

Det är väl bara X-moderkorten som har stöd för överklockning? Eller har jag missat nånting nu?

B350 har också stöd.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jearom:

Tror ni Intel kommer svara med sänkta priser eller nått?

Ja, men kanske inte i segmentet som är intressant för de flesta.
Speciellt Brodwell-E kommer priserna att justeras ordentligt, för mig dock helt ointressant och för i princip alla andra också.
Inte omöjligt att Kaby Lake inte sänks en krona, jag tror AMD kommer att få spö av Kaby Lake (7700k&6700k) i de applikationerna som är viktiga i sitt segment (IPC och HZ).

Intel kan nog också leva länge på sitt märke och att de har 99.99% av prestandasegmentet.

Hoppas Ryzen 7 1700 klockar som en gud.

När släpps Ryzen 5???

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lexius:

8 coren lär ju inte va populär för gamers men ska bli sjukt spännande o se vad sr5 och sr3 kostar .

När dom märker att dom kan rendera en video samt streama OCH spela CS GO på samma gång utan lagg så lär dom komma över 8C/16T i samma IPC som intel är inte fy skam för mindre peng Mindre förbrukning också!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Förväntas prestandan per kärna vara densama för alla olika Ryzen vid samma frekvens, eller kommer vissa vara bättre? Finns det någon information om detta?

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Någon särskild anledning till att du inte vill gå över till ett USB interface? Du slipper ju oftast potentiellt missljud från resten av datorns komponenter, och du kan ha vilket moderkort som helst i framtiden/koppla in det i laptopen om du vill göra musik på semestern.

Jag gick från ett delta 1010lt pci till ett focusrite solo (USB). Bygger studio nu och har uppgraderat till et TASCAM US-2000 (16 ingångar, yay!!!).

Fattar att du kanske inte behöver mikpreamps och sådant för att göra elektronisk musik, men man vet ju aldrig om du en dag vill lägga sångmed någon/spela in något instrument.

ASIO-stöd och dpc-latens är väl främsta skälet. Vad jag läst mig till så är det betydligt högre latens på externa interface jämfört med PCI. Plus att det som sagt inte är kul att pynta extra när jag egentligen har något jag är helt nöjd med idag.

Men finns det USB-kort med låg latens till bra pris så kan det vara värt det kanske.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneirogen:

Förväntas prestandan per kärna vara densama för alla olika Ryzen vid samma frekvens, eller kommer vissa vara bättre? Finns det någon information om detta?

Dom med 8MB L3 cash kommer att ha lite läger IPC Så dom flesta 6c/12T kommer iaf att prestera lika

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10211751/

Sugen som fan men har lite svårt att bestämma mig.

+ Högre max prestanda i anpassade appz mot en 7700K
+ Vill prova något nytt
+ Alltid kul att stödja the underdog
+Moderkorten är billigare.

-Med största sannolikhet sämre IPC & prestanda vid allt under 4C drift mot mitt system idag även vid OC.
-Dyrare än en 7700K
-Större risk för barnsjukdomar

+/- OC. Känns verkligen som 1800x är det enda valet då det smakar binning för att en 1700 skall bli 1800 samt ja vill verkligen inte tappa mer enkeltråd prestanda vilket 1700 modellen tappar ytterligare på.

Permalänk
Medlem

ja hoppas fler kort gör sig synliga saknar asrock

Visa signatur

RyZen 5700x, MSI B350 Mortar, 16gb corsair LTX, GPU 7800xt

Permalänk
Inaktiv

Woho! Denna lanseringen har jag väntat länge på. Inte haft AMD sedan min gamla Athlon 64. Spelar ingen roll om den inte blir fullt lika vass som Intels erbjudande, glad att supporta AMD igen så att vi kan få tillbaka lite konkurrens.

1800X + Asus Crosshair + 960 Evo blev det här. Nu bara att vänta på 1080 Ti också då, haha. Eller om man ska köra röda laget helt och hållet och köpa ett Vega om det nu kommer inom rimlig framtid!? Jag tycker inte ens att min nuvarande 2600K OC med 1080 är dålig på något sätt men gud så kul med lite ny hårdvara.

Fan att man ska välja så dyra hobbies...

Permalänk
Testpilot
Skrivet av 120hz:

Kan man inte få se lite tvättäkta prestandatester innan dem ska förbokas mm mm?`skulle aldrig köpa grisen i säcken och sitta med ett system som underpresterar!

LinusTechTips har redan gjort en video från presentation, där visas lite olika benchmarks - Bla. Cinebench och BF1.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

ASIO-stöd och dpc-latens är väl främsta skälet. Vad jag läst mig till så är det betydligt högre latens på externa interface jämfört med PCI. Plus att det som sagt inte är kul att pynta extra när jag egentligen har något jag är helt nöjd med idag.

Men finns det USB-kort med låg latens till bra pris så kan det vara värt det kanske.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2908205

Kanske är något annars, har funderat på denna till lillebror i födelsedagspresent (han gör också musik, har en usb-variant idag men är lånad).

"M-Track offers zero-latency monitoring of the input signal through main and headphone outputs. The monitor mix knob adjusts the balance between the direct inputs and the playback from your computer software. This makes it easy to record new parts or add parts to an existing composition. The Headphone output offers its own level control."

http://www.m-audio.com/products/view/m-track-mkii

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

ASIO-stöd och dpc-latens är väl främsta skälet. Vad jag läst mig till så är det betydligt högre latens på externa interface jämfört med PCI. Plus att det som sagt inte är kul att pynta extra när jag egentligen har något jag är helt nöjd med idag.

Men finns det USB-kort med låg latens till bra pris så kan det vara värt det kanske.

Tror inte det har med tekniken att göra, utan med drivrutiner. Sett folk på nätet som säger sig ha fått så lågt som 2ms latency med ASIO4ALL drivers på focusrite ljudkort. Själv har jag inte haft några märkbara problem med focusrites egna drivrutiner förutom lite workarounds på windows 10 i början.

Men jag kanske inte är så påläst/har haft tur. Så jag skall inte gå så långt och påstå att du har fel.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2908205

Kanske är något annars, har funderat på denna till lillebror i födelsedagspresent (han gör också musik, har en usb-variant idag men är lånad).

"M-Track offers zero-latency monitoring of the input signal through main and headphone outputs. The monitor mix knob adjusts the balance between the direct inputs and the playback from your computer software. This makes it easy to record new parts or add parts to an existing composition. The Headphone output offers its own level control."

http://www.m-audio.com/products/view/m-track-mkii

Intressant. Visar det sig att jag måste köpa nytt så verkar ju detta helt klart vara ett bra alternativ.

Skrivet av serverfel:

Tror inte det har med tekniken att göra, utan med drivrutiner. Sett folk på nätet som säger sig ha fått så lågt som 2ms latency med ASIO4ALL drivers på focusrite ljudkort. Själv har jag inte haft några märkbara problem med focusrites egna drivrutiner förutom lite workarounds på windows 10 i början.

Men jag kanske inte är så påläst/har haft tur. Så jag skall inte gå så långt och påstå att du har fel.

Ja, drivrutiner gör mycket Jag kör med UniXonar low dpc latency. Man tappar en del lull-lull men det är ju inte det jag är ute efter. Asus egna (eller egentligen C-media's men med ASUS-branding) suger riktigt hårt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2908205

Kanske är något annars, har funderat på denna till lillebror i födelsedagspresent (han gör också musik, har en usb-variant idag men är lånad).

"M-Track offers zero-latency monitoring of the input signal through main and headphone outputs. The monitor mix knob adjusts the balance between the direct inputs and the playback from your computer software. This makes it easy to record new parts or add parts to an existing composition. The Headphone output offers its own level control."

http://www.m-audio.com/products/view/m-track-mkii

Inte samma sak. Direct monitoring gör att ljudet routas förbi datorn och direkt in i örat. Därav ingen latency. Vill man ha realtime effekter/VST så måste det gå från källan-genom ljudkortet-genom datorn/processorn-tillbaka till ljudkortet. Därav fördröjningen.

Det som de snackar om är att du hör den rena signalen som du spelar in utan att datorn är med i kedjan.

Va det luddigt förklarat?

Men jag håller inte med Ozzed att usb interface är sämre. Men man borde läsa på innan man köper ett, för vissa är bättre än andra, och vissa företag har bättre drivrutiner/support än andra.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Skrivet av Lexius:

Nah är för saftigt pris säger jag bara du kanske inte har koll på vad AMD cpuer brukar kosta tidigare . Men förhoppningsvis är dessa bara pre order priser så efter 2 mars kommer det la vara ett vettigt pris hoppas man .

För saftigt pris i jämförelse med vad? Jag tror inte att du har någon vidare koll på vad AMD:s processorer historiskt har kostat:
http://www.anandtech.com/show/1676

Ta med inflation i beräkningen och den lanseringen var dyrare/identisk i pris med denna. Priserna är fortfarande "vettiga" sett till vad du får, vad hade du förväntat dig egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Vet inte vart du tänkt köpa ett 1080Ti då mig veterligen det inte lanserats än, men du får gärna dela med dig till oss andra som sitter och är sugna!

Därför jag sade nästa helg...

Permalänk
Medlem

Tja inte blev det billigare än Intel inte som många trodde
Cpu samma pris typ, moderkorten samma pris eller dyrare (iaf X370, ex HERO)
Minnes OC 2666MHZ är ett skämt imo.

Får väll se hur dom klockar och hur dom prestar i spel, men ser ingen anledning att röra AMD över Intel personligen.

Permalänk
Medlem

Vet någon vad grafickretsen(AMD Radeon R Series Graphics) som sitter i tex. msi-b350m-morta klarar av? Borde den klara 1440p desktop?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10211751/https://inetimg.se/img/tiny/forum-divider.pnghttps://www.inet.se/kundvagn/bild/10211751/

Sugen som fan men har lite svårt att bestämma mig.

+ Högre max prestanda i anpassade appz mot en 7700K
+ Vill prova något nytt
+ Alltid kul att stödja the underdog
+Moderkorten är billigare.

-Med största sannolikhet sämre IPC & prestanda vid allt under 4C drift mot mitt system idag även vid OC.
-Dyrare än en 7700K

+/- OC. Känns verkligen som 1800x är det enda valet då det smakar binning för att en 1700 skall bli 1800 samt ja vill verkligen inte tappa mer enkeltråd prestanda vilket 1700 modellen tappar ytterligare på.

Jag skulle vänta på testerna...bara idiotiskt att köpa grisen i säcken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Inte samma sak. Direct monitoring gör att ljudet routas förbi datorn och direkt in i örat. Därav ingen latency. Vill man ha realtime effekter/VST så måste det gå från källan-genom ljudkortet-genom datorn/processorn-tillbaka till ljudkortet. Därav fördröjningen.

Det som de snackar om är att du hör den rena signalen som du spelar in utan att datorn är med i kedjan.

Va det luddigt förklarat?

Men jag håller inte med Ozzed att usb interface är sämre. Men man borde läsa på innan man köper ett, för vissa är bättre än andra, och vissa företag har bättre drivrutiner/support än andra.

Ahh okey, nej det var inte alls luddigt förklarat Mja, då får jag nog leta vidare då. Tack för input!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Måste säga att syd-bryggan ser bättre ut på AM4vs1151.

Permalänk
Medlem

Bara vega som fattas nu då så blir det en ny burk.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Tja inte blev det billigare än Intel inte som många trodde
Cpu samma pris typ, moderkorten samma pris eller dyrare (iaf X370, ex HERO)
Minnes OC 2666MHZ är ett skämt imo.

Får väll se hur dom klockar och hur dom prestar i spel, men ser ingen anledning att röra AMD över Intel personligen.

Hur är det inte billigare än intel?? Det är ju nära $500 i skillnad på 1800X och 7900K. De billigare modellerna är inte lika mycket billigare än intels motsvarighet som de går upp emot, men billigare är det ju.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv

Det här för tankarna tillbaka när Athlon kom och spöade skiten ur P4. Thunderbird, Duron, Thoroughbred och Barton. 6-core Phenom är fortfarande en klassiker. Känns som att det inte blir lika överlägset med Ryzen som det var då. Singeltrådprestanda går fortfarande att tweaka. Tänk på att Kaby Lake är 7:e generationen Core. Såvida Intel inte har några ess kvar i ärmen så är den kärnan i princip maxad. Zen-arkitekturen är i sin linda.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TurboFreak68:

Här är ju priser som läckt tidigare och de stämmer ganska överens med de vi sett idag i alla fall.

http://wccftech.com/amd-ryzen-7-1800x-1700x-1700/

P.S. Kunde inte låta bli att ta upp FX-9590 men jag bygger fortfarande datorer med AMD åt vänner samt de är mer prisvärda än Intel fortfarande fast de gamla FX 4x,6x,8x inte presterade lika bra.

Riktigt bra lista den billigaste sr5 kommer nog bli populär 229 dollar är inte mycket för en 6 core/12 thread . Undra vad den kommer kosta i Sverige skulle gissa på runt 2200 kr uppåt(sr 5 1500)

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Är nog så att 1700 har snarlik prestanda som 7700K.

Ska bli skönt med AMD i burken igen.

Skrivet av Andreaz1:

Om en CPU med 8C/16T från AMD väntas ha samma prestanda som 4C/8T från Intel känns det ju som världens fail igen? Jag förstår inte hur det går ihop men jag hoppas verkligen att så inte är fallet utan att poängen är närmsta prismässiga konkurrent.

Min gissning är att det blir mer av en konkurrent på prissidan än prestandasidan. Min gissning är att 1700 kommer springa åttor runt 7700K i allt som kan utnyttja alla trådar samtidigt som den lägre frekvensen och den antagligen något lägre IPCn kommer göra 7700K överlägsen i de fall som bara ett fåtal trådar kan utnyttjas. Så allt handlar om vad man ska ha datorn till.

Som sagt så ser jag mest fram emot 1600X. Färre kärnor har ju oftast resulterat i högre clock samtidigt som den ändå slår 7700K på fingrarna när det kommer till antalet kärnor. Stämmer det man sett hittills kommer nog plånboken få ett litet sår när 1600X letar sig ut på marknaden.

Permalänk
Medlem

Alltså, jag måste få uttrycka min frustration här lite.

Här har vi AMD och en rad olika moderkortstillverkare som säkerligen har haft dagens datum i kalendern under en längre tid, dvs. ett spikat datum då AMD Ryzen med tillhörande moderkort släpps för förhandsbokning.

Trots detta så finns det ingen information över huvud taget att hitta någonstans från några pålitliga källor, utan vi som konsumenter får förlita oss på information från tredje part, dvs. läsa tekniska specifikationer hos respektive återförsäljare. Eller är det någon som lyckats hitta någon teknisk dokumentation om AMDs Ryzen processorer, och de moderkort som nu finns att förhandsboka? Det jag efterfrågar är alltså information, direkt från AMD och moderkortstillverkarna, som listar exakta specifikationer, svart på vitt, om de produkter de nu vill sälja? Just nu känns en förhandsbokning som att köpa grisen i säcken, tacka vet jag ångerrätten.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Ozzed:

Det är ett Asus Xonar D1. Det har bra ASIO-stöd och SNR på 116db. den integrerade kretsen klarar bara 104db vad jag kunnat läsa mig till vilket känns som ett rejält nedköp.

Vet att DX finns som PCI-E-variant, men dels är jag opepp på att pynta 750Kr och dels kräver det extern strömmatning vilket känns störigt.

Men om det nu är så att 10 faser är en nödvändighet och helt överlägset 6 faser så kansle det är värt den ändå?

Verkar lovande, frågan är hur den orkar driva hörlurar?

"Audio Realtek® S1220A 8-channel high definition audio CODEC
- Audio Shielding: Ensures precision analog/digital separation and greatly reduces multi-lateral interference - Dedicated audio PCB layers: Separate layers for left and right channels to guard the quality of the sensitive audio signals
- Premium Japanese audio capacitors: Provide warm, natural and immersive sound with exceptional clarity and fidelity.
- Supports jack-detection, multi-streaming, front panel jack-retasking
- High quality 120dB SNR stereo playback output (Line-out@back) & 113dB SNR input (Line-in) support
- Optical S/PDIF out port at back I/O"

https://www.overclockers.co.uk/asus-prime-x370-pro-amd-x370-s...

edit @suzieq Håller verkligen med, Asus har inte ens uppdaterat sin svenska hemsida, finns inte ett ord om deras AM4-kort.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Verkar lovande, frågan är hur den orkar driva hörlurar?

"Audio Realtek® S1220A 8-channel high definition audio CODEC
- Audio Shielding: Ensures precision analog/digital separation and greatly reduces multi-lateral interference - Dedicated audio PCB layers: Separate layers for left and right channels to guard the quality of the sensitive audio signals
- Premium Japanese audio capacitors: Provide warm, natural and immersive sound with exceptional clarity and fidelity.
- Supports jack-detection, multi-streaming, front panel jack-retasking
- High quality 120dB SNR stereo playback output (Line-out@back) & 113dB SNR input (Line-in) support
- Optical S/PDIF out port at back I/O"

https://www.overclockers.co.uk/asus-prime-x370-pro-amd-x370-s...

Det var som fan... Nu blev det genast mer intressant! Jag läste spec för chippet och där stog 104db SNR angivet, så antingen så är det felaktiga uppgifter eller så har ASUS finjusterat det rejält.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Minneshastigheterna kan inte stämma på Inet, att ett 1000kr MORTAR skulle klara högre minnes OC än Crossair IV Hero för 3000kr har jag svårt att tro som det står max 2666MHz på.

AMD sa 82+ moderkort så måste komma in många fler i lager framöver då Inet bara har runt 10 i sortimentet.

Kolla på en bättre nätbutik som faktiskt har lite utbud i sortimentet så ska du se att det finns mer att välja på.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather