Köpa stationär speldator begagnat i delar

Permalänk
Medlem

Köpa stationär speldator begagnat i delar

Jag har en bärbar speldator en Asus GL702VM som jag inte riktigt känner jag vill spela på. Så jag vill byta till en stationär speldator.

Jag har haft datorn sedan i Julas och knappt spelat på den. Jag har satt i en 250 GB ssd i den som jag tänkt sälja separat. Annars är det en 1TB HDD i den.

Priset jag tänkt lägga ut den för och hoppas få för den är 13 000 helst mer.

Pengarna skulle jag vilja lägga på en stationär speldator.

Jag är lite nervös över att sälja datorn för att få in pengar till en stationär. Vill inte stå med en halvfärdig dator och utan mer pengar att använda till delar.

Jag vill ha en dator med en relativt ny i7 som går att uppgradera. Så ett 1151 socket moderkort och processor är ett krav.
Sedan grafikkortet. Skulle vilja ha ett 1070 för att kunna köra så högt som möjligt men det kanske inte går?
Har tänkt att jag kanske kan spara 250GB ssd och skippa köpa ny disk. Så kan jag ha den för tillfället. Bara för att spara in pengar.

Sen nätagget behöver inte vara någon värsting. Utan det kommer väl gå att driva på 650W utan problem?
Även chassit är jag inte så kräsen med. Funkar med något billig sålänge det är bra luftflöde i det.

Gjorde en liten teoretisk uträkning på vad delar kan kosta. Säg gärna till om det är något som behöver rättas till.
Allt är i begagnat skick isåfall

3000 grafikkort
3000 CPU
1200 Moderkort
500 RAM
700 Nätagg
600 Chassi

Tror ni det är möjligt för mig att fixa ihop delar till en stationär speldator?

Permalänk

Min erfarenhet är att gaminglaptops är svårt att sälja då marknaden är väldigt liten. Pris har jag ingen aning men vad jag kan se så får du en ny för 16tkr så mer än 13 är nog inte så rimligt. Vad gäller stationär så kan du nästan få en ny med typ den prestandan du söker för 13 så det borde vara lugnt men som sagt jag skulle börja med att slänga upp en annons å se om du kan hitta en köpare i första hand. Tipps är även att kolla på swec marknaden vad en begangnad burk med de spec du söker går på så har du lite riktnärke

Visa signatur

PC master race!

Permalänk

Gör inte felet att köpa för billigt/dåligt nätagg, en av de allra viktigaste komponenterna i en dator enligt mig!

Visa signatur

I7 8700k, MSI Z390 gaming pro Carbon AC, Corsair 3000Mhz rgb 32GB, Corsair H115i, Samsung EVO 850 500G, Intel 520 SSD 180G, Crucial MX500 500G, Crucial ssd 750G, 2st Samsung 860 1Tb, MSI 1080 G-X. Corsair HX 850M, 2xHD, Bluray brännare. Fractal design r6 tg.

Permalänk
Medlem

Denna har alla dina krav, dock ett GTX 980ti istället för 1070 men dom presterar väldigt lika.
http://www.sweclockers.com/marknad/138223-stationar-dator-i7-... INTE MIN ANNONS

Permalänk

Se om du kan ge dig på ett byte, kanske någon som sitter med 2 uppsättningar stationära och skulle vilja ha en laptop?
Tyvärr så är det tämligen prispressat på laptop. Jag köpte en msi för en månad sedan, den var begagnad men i absolut nyskick. Kostade 21 000kr ny, hade som lägstapris 15 900kr innan den ersattes med annan model. Jag gav 8 000kr
Då är det en i7 6700HQ, 16Gb DDR4, GeForce GTX 980M och massa annat lull-lull. Din har bättre spec, men du får en indikation i varje fall...