Mass Effect: Andromeda

Permalänk
Medlem

Så var det bara 10 dagar kvar, och jag har gjort misstaget att boka in möten på både torsdagen och fredagen. Så mycket för att sitta och spela hela dagarna.

Någon som tagit ledigt för att sitta och spela?

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

https://www.youtube.com/watch?v=X6PJEmEHIaY

Så var det bara 10 dagar kvar, och jag har gjort misstaget att boka in möten på både torsdagen och fredagen. Så mycket för att sitta och spela hela dagarna.

You can bet your ass on it
Torsdag och fredag har jag tagit ledigt för att kunna insupa detta (förhoppningsvis) mästerverk! Är så taggad och förväntansfull.
Mass Effect serien är för mig all time high bästa spelserien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Om treans slut hade varit annorlunda så hade jag lätt tagit semester.

Vetskapen om att några av de "skyldiga" till ME3-slutet har slutat på Bioware/EA gör mig något mindre desillusionerad än vad jag kunde ha varit, men detta kommer bli första spelet på väldigt länge som jag tänker spela innan jag köper det, och därför skulle jag tro att det inte kommer att bli på release-dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

You can bet your ass on it
Torsdag och fredag har jag tagit ledigt för att kunna insupa detta (förhoppningsvis) mästerverk! Är så taggad och förväntansfull.
Mass Effect serien är för mig all time high bästa spelserien.

Sweet, jag lyckades omboka mitt möte på fredagen till onsdagen. Kul när en person som är ansvarig för ett företag med omsättning på en bit över 2 miljarder frågar varför man bokar om, och man svarar för att nya Mass Effect kommer ut. Så visar det sig att han också är en tv-spels nerd.

Sen torsdagen har jag bara ett möte 8-11 inbokat. Så tanken är att spela hela natten, gå på mötet sen åka hem och fortsätta spela. Och min kära far som hade hoppats att starta eget företag skulle styra upp mig och bort från dom där jävla tv-spelen

Skrivet av Sveklockarn:

Om treans slut hade varit annorlunda så hade jag lätt tagit semester.

Vetskapen om att några av de "skyldiga" till ME3-slutet har slutat på Bioware/EA gör mig något mindre desillusionerad än vad jag kunde ha varit, men detta kommer bli första spelet på väldigt länge som jag tänker spela innan jag köper det, och därför skulle jag tro att det inte kommer att bli på release-dagen.

Med tanke på hur kul jag hade upp till det otroligt tafatta slutet så bryr jag mig inte, resan dit gav mig många timmar kvalitativ underhållning. Jag fick ME:3 pga EA tafflade till releasen av Sim City, fastnade direkt. När jag spelat igenom hela trean så var jag tvungen att köpa ME:1 och 2 och spela från början för att sen direkt spela trean igen med mina egna val som jag gjort upp till trean.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst vad folk skriver så avbokar jag min pre-order och avvaktar launch. Vill inte bli lurad igen..

Visa signatur

PC - AR X870E-Nova | 98003DX 5.2GHz | 32GB | RTX5090 | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 9900K 5GHz | 64GB | LSI9211 | 80TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ahlen:

Efter att ha läst vad folk skriver så avbokar jag min pre-order och avvaktar launch. Vill inte bli lurad igen..

Jag gjorde tvärt om och bokade mitt exemplar igår Kommer bli riktigt bra detta!

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Ahlen:

Tips är att testa Origin Access för 40kr och spela 10h av Mass Effect: Andromeda från och med i morgon.

Glöm bara inte att avsluta prenumerationen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Baserat på vad jag sett så hade jag gjort samma sak. Börjar redan lukta illa, men som sagt innan i tråden får man prova i 10 timmar om man har deras Origin prenumeration.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KOOL-AID JAMMER:

Tips är att testa Origin Access för 40kr och spela 10h av Mass Effect: Andromeda från och med i morgon.

Det där var en riktigt bra idé!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jaha! Så man behöver inte förhandsboka Mass Effect: Andromeda och ha Origin Access för att få provspela det innan släpp?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Skrivet av Wifi:

Jaha! Så man behöver inte förhandsboka Mass Effect: Andromeda och ha Origin Access för att få provspela det innan släpp?

Nej, det är bara tuta och köra! Man får 10% rabatt vid köp om man har Origin Access också, dock finns spelet billigare på andra ställen.

Permalänk
Medlem

Äh varför avsluta? Det är prisvärt enligt mig och den mängd gratisspel som du får tillgång till gör det lätt värt det. Det måste ju vara värt en Big mac i månaden ju

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem

Köpte en månad Access för 40kr. Kommer dock inte hinna spela denna veckan men snart så

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Köpte en månad Access för 40kr. Kommer dock inte hinna spela denna veckan men snart så

Gjorde samma sak imorse, bara 5:30h kvar hoppas jag innan nedladdning

Visa signatur

Intel i7 6700k - Gigabyte geforce 1080 8gb gaming G1 - Asus z170 pro gaming - Samsung 750 EVO - Corsair DDR4 16gb - Asus 27" swift 1440p G-sync.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Äh varför avsluta? Det är prisvärt enligt mig och den mängd gratisspel som du får tillgång till gör det lätt värt det. Det måste ju vara värt en Big mac i månaden ju

Billiga Bic Macs, men dyr månadskostnad, om man tänker på att ett år kostar 250 kronor.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Vadå, vad skriver folk? Länk?

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem

Jag är halvvägs genom ME 2, här ska minsann allt upplevas i en enda lång kedja.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Jag är halvvägs genom ME 2, här ska minsann allt upplevas i en enda lång kedja.

kör in HD Mods det e riktigt fint till ME2

http://www.nexusmods.com/masseffect2/mods/68/?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

kör in HD Mods det e riktigt fint till ME2

http://www.nexusmods.com/masseffect2/mods/68/?

Ska testas, man tackar!

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Inaktiv

Blev en förbokning i helgen faktiskt, trots att jag inte känner mig speciellt intresserad av spelet ännu. Det lilla jag sett tycks ha tagit spelet i en för mig tveksam riktning. Men Mass Effect är ändå Mass Effect, 5 år sedan 3an och jag har hungrat efter mer sedan dess.

Permalänk
Medlem

Betalade för en månads Origin Access så jag kan börja spela redan till helgen. Höga förhoppningar

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Medlem

Jag gjorde likadant som flera andra här... köpte en månads Origin Access och kan väl börja spela redan imorgon. Hoppas verkligen att Bioware lyckats med ännu ett Mass Effect, även om det jag sett hittills mer pekat åt att de slarvat bort känslan halvvägs genom utvecklingen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Man kan nu ladda ner testversionen om man har Origin Access!

Permalänk
Medlem

Man kan börja ladda ned testversionen nu för er med Origin Access!

En minut för sen...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kul att ladda ner 45GB på en 8Mbit lina. Får låta datorn stå på under natten

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Kul att ladda ner 45GB på en 8Mbit lina. Får låta datorn stå på under natten

50 minuter kvar för min del! Det verkar som att servrarna är ganska belastade.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Glöm nu inte skriva ner pestanda ni får ut högre upplösning än 1080P nu också tack (stödjer ME 21:9?)

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem

Skriv gärna vad ni får för prestanda i trailen!

CPU:
GPU:
RAM:
Upplösning:
FPS:

Finns en tråd här, verkar ju lovande, SLI Stöd kommer med Game ready drivers ifrån nVIdia. Går att köra BF1 profilen just nu om någon vill testa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Performance på ett 1080 i 1080p.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det verkar som att man, iaf i testversionen, enbart kan ändra alla grafikinställningar samtidigt och inga enskilda...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur