Bortappad Nintendo Switch i Stockholm - 1500kr hittelön utlovas

Permalänk
Medlem

Bortappad Nintendo Switch i Stockholm - 1500kr hittelön utlovas

Detta är en copy-paste från min tråd på reddit, gå gärna in där och upvota! Reddit-tråd

TLDR: 1500kr i hittelön till den som hittar min Nintendo Switch med Zelda: BotW. Tappades i Akalla buss 178 mot Jakobsberg kl. 08:43 den 29:mars.

Jag vet att det troligen är kört, men jag testar ändå.

Jag åkte buss 178 mot Jakobsberg imorse mellan kl. 08:14 och 08:43 (29:e mars) till jobbet från Danderyds Sjukhus till Akalla. Jag hade med mig min Nintendo Switch för att fortsätta spela Zelda lite på vägen som jag gjort tidigare i veckan. Jag tog fram Switchen för att spela, men eftersom jag lyssnade på en intressant podcast istället lät jag den ligga vid sidan av i sätet. Eftersom jag var så inne i podcasten märkte jag sent att jag var framme vid min destination (Stavangergatan i Akalla) och blev tvungen att slita till mig väskan och hoppa ut.

Jag tänkte inte på det mer i stunden, men när jag efter mitt gympass på lunchen märkte att det inte låg någon Switch i väskan och jag fick panik. Jag tänkte att jag kanske hade lämnat den hemma, och att jag blandat ihop tillfället med någon av de tidigare dagarna. Men nej. Här hemma finns ingen Switch, bara en tom dockningsstation. Jag har ringt SL, men de har inte hittat något. Jag blev ombedd att höra av mig om en vecka, då kan ta tid för dem att registrera alla upphittade saker men har inga större förhoppningar.

Jag klev av i Akalla och jag vet att bara det geogfrafiska läget gör att det är långt mindre chans att den kommer dyka upp, men det skadar inte att försöka i varje fall.

Här är lite signalement på min Switch och saker jag åstakommit i Zelda: Breath of the Wild:

  • Gråa Joycons (löstagbara handkontroller på sidan)

  • Konsolen låg i ett svart/grått enkelt Switch-fodral (inget annat än konsolen med handkontroller i fodralet)

  • Det var plastskydd på skärmen med en bubbla på i nordvästra kvadranten av skärmen (kanske underligt uttryckt)

I Zelda: Breath of the Wild har jag åstadkommit:

  • Klarat av 3st Divine Beasts

  • Tagit 69 shrines (kan avvika med 1-2 shrines då jag inte är 100% säker)

  • Tagit ca 60 Korok Seeds

  • Skaffat Master Sword

  • Uppgraderat hela Sheikah-rustningen och Climbing-rustningen till 3-stjärnor

Till den som hittar min Nintendo Switch med Zelda: BotW utlovar jag 1500kr i hittelön och oerhörd tacksamhet!

Swec, har ni sett min Nintendo Switch?

Permalänk

@Xlave: Fan va jobbigt. Hoppas den kommer tillbaka.

Permalänk
Medlem

Har du frågat på bus terminalen? någon snäll kan faktiskt ha lämnat den till chaufförn som sedan lagt den i "borttappat lådan". Tänker att många glömmer garanterat saker på busen dagligen, kanske inte just en switch men mobiltelefoner och mp3 spelare är nog inte ovanligt.
Hoppas du får fatt i den igen

Ps. kolla även blocket och tradera, den kanske dyker upp där om någon ohederlig nu tagit den.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Ååh vad surt! Bara att hålla tummarna.
Vi svenskar har rycktet om oss att vara ärliga och turister är ofta väldigt imponerade över att dom får tillbaka saker som dom har glömt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fyfan. Fick ont i magen när jag läste detta. Lycka till!!!

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600