Hejsan alla kunniga!
Har idag plockat ihop ett väldigt budgetorienterat lan-bygge. Har då under en viss tid köpt komponenter och kompletta burkar för ett bygge.
Just nu är innehållet i mini-itx burken följande:
H55i Zotac mini-itx mobo
i5 750 CPU (intel kylare)
8 GB ram
Radeon "någonting" 1 GB
CX600W PSU
Vad jag då planerar på att köpa för att bli klar med detta är ett nytt grafikkort och även en bättre kylare till processorn.
Men vet inte riktigt vad jag ska satsa på. Delarna kan vara både nya eller begagnade.
Har funderat på ett 1050 ti eller ett 970 begagnat då de landar på ungefär samma summa. Och planerar även på att överklocka processorn så mycket som det går, om det ens går. Då överklockning inte är något jag gett mig in på tidigare så är jag lite osäker.
Det lutar åt en Noctua NH-U9S som kylare. Men då jag gärna vill för skoj skull och att den skulle kosta mer än mobo+prolle tillsammans komma undan så billigt som möjligt så undrar jag om det finns andra alternativ som kanske skulle vara tillräckliga för mina behov?
Likaså med grafikkortet, vad skulle vara den bästa matchningen med resten av systemet utan att flaskhalsa liksom?
Målet med bygget är att kunna använda den som lan-dator, och då är det för spel som Overwatch, CS:GO samt Rocket League och förväntar mig inte att köra på högsta grafiken på något. Och överklockningen av processorn är för just CS för att få ut de där extra viktiga FPSen