Permalänk
Medlem

Moped med el problem!

Hej!

Mina blinkers lyser väldig svaga eller inte alls och min baklampa lyser inte heller.
Eftersom Beta rr50 använder sig inte av ett batteri men istället ett voltregulator. Kan det vara voltregulator som spökar? Men tanken på att mina blinkers ibland lyser och ibland inte. Men min framlykta fungerar alldeles utmärkt dock. Nån som har haft samma problem?

Tack i förhand!:)

Visa signatur

NZXT H440W Vit | Asus H97M-Plus | Intel Core i5 4690K 3.5 GHz 6MB | Corsair Hydro H60 | Gigabyte GTX 1060 6GB Gaming G1 | 8GB RAM | Samsung SSD 840 EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Om spänningsregulatorn funkar bra kan du mäta med en multimeter, den skall ge en jämn spänning.

Låter som du har dålig kontakt på dina blinkers, gå igenom kablaget och kontrollera så det inte har oxiderat i någon koppling.

Permalänk
Medlem

Ovanstående post har nog en bättre teori än mig.
Jag undrar däremot om det är så oaktat varvtal. Skoggsmoppar (läs: enduro) har samma problem när de inte varvas och saknar batteri.
Vad är det för årsmodell? Prova led-blinkers och ett lastoberoenderelä kan vara en grej också.
Bor du i Stockholm kan jag tänka mig donera båda delar. Råkar ha 4x LED liggandes + tvåpoligt lastoberoende blinkersrelä.

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk
Medlem

Alla moppar med en generator (alla) har en volregulator. Det är för av omvandla till 12V likspänning från generatorn. Mät med en multimeter som sagt.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

@Robban75: En 06. Tyvärr jag bor i sydöstra sverige.

Visa signatur

NZXT H440W Vit | Asus H97M-Plus | Intel Core i5 4690K 3.5 GHz 6MB | Corsair Hydro H60 | Gigabyte GTX 1060 6GB Gaming G1 | 8GB RAM | Samsung SSD 840 EVO 250GB

Permalänk
Medlem

@mattoys: Ska göra det imorn. Tacksam för svar!

Visa signatur

NZXT H440W Vit | Asus H97M-Plus | Intel Core i5 4690K 3.5 GHz 6MB | Corsair Hydro H60 | Gigabyte GTX 1060 6GB Gaming G1 | 8GB RAM | Samsung SSD 840 EVO 250GB

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av QuadsZ:

Hej!

Mina blinkers lyser väldig svaga eller inte alls och min baklampa lyser inte heller.
Eftersom Beta rr50 använder sig inte av ett batteri men istället ett voltregulator. Kan det vara voltregulator som spökar? Men tanken på att mina blinkers ibland lyser och ibland inte. Men min framlykta fungerar alldeles utmärkt dock. Nån som har haft samma problem?

Tack i förhand!:)

Har du full styrka på helljuset samtidigt som blinkersen krånglar är det troligen inte för låg spänning ut från regulatorn utan nått som bara har med blinkersen att göra.
Påverkas ljusstyrkan om du bromsar ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av QuadsZ:

Hej!

Mina blinkers lyser väldig svaga eller inte alls och min baklampa lyser inte heller.
Eftersom Beta rr50 använder sig inte av ett batteri men istället ett voltregulator. Kan det vara voltregulator som spökar? Men tanken på att mina blinkers ibland lyser och ibland inte. Men min framlykta fungerar alldeles utmärkt dock. Nån som har haft samma problem?

Tack i förhand!:)

Kolla kablarna till blinkers relät om kontakterna är ärgade, brukar sitta rätt utsatt mot vatten och allt annat.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Gigabyte X570 AORUS ULTRA - Noctua NH-D15 - ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING OC - Corsair Vengeance LPX Black 32GB / 3200Mhz / - Corsair RM1000i - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Samsung 870 EVO 2TB - Samsung 850 EVO 500GB - Fractal Design Define S - Acer X34 GS" / 34" - Logitech G502 - Varmilo VA88M RGBK PBT White LED [MX Black]

Permalänk
Medlem

Kolla jordfel på blinkers! Är en klassiker att dom är dåligt jordade pga rost... funkar inte detta byt relä

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

@Whiskey89: Jaa, för att jag tvättade moppen dan innan problemet uppstod. Men om det nu är det, måste jag köpa nya blinkers då? Men min baklampa har också slutat fungera efter tvättning... :/

Visa signatur

NZXT H440W Vit | Asus H97M-Plus | Intel Core i5 4690K 3.5 GHz 6MB | Corsair Hydro H60 | Gigabyte GTX 1060 6GB Gaming G1 | 8GB RAM | Samsung SSD 840 EVO 250GB

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av QuadsZ:

@Whiskey89: Jaa, för att jag tvättade moppen dan innan problemet uppstod. Men om det nu är det, måste jag köpa nya blinkers då? Men min baklampa har också slutat fungera efter tvättning... :/

Det första du ska göra är att försöka hitta var det kommit in vatten och se till att det torkar, sedan bör du fundera på varför det kommit in vatten för såvida du inte pressat in det med en högtryckstvätt så bör en moped tåla en del vatten för den ska ju fortfarande fungera om det regnar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.