Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Det är däremot många som använder skärmar med högre uppdateringsfrekvens.
Jag har en 1600 och testade att spela Battlefield 4 med upplåst fps. Även om man vill ha stabil 144 fps så klarar inte cpun av att leverera det, i alla fall inte på banan jag spelade. Stabila 120 fps går däremot galant. Det är ett spel som är 4-5 år gammalt och använder många kärnor. Nu kanske inte en 7700k klarar det heller i och för sig, det har jag ingen aning om men eftersom alla test i låg upplösning visar så mycket högre resultat så antar jag det.

1600 ska dock jämföras med 7600k och inte 7700k som kostar mycket mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wowsers:

Hmm, undrar om X varianten med lite högre genomsnittlig klock och högre boost skulle klara av 144, har du testat att OC'a och sedan testa ?

Kanske skulle skrivit det men jag kör 3.9GHz och minnet på 2666MHz.

Skrivet av foxzox7:

1600 ska dock jämföras med 7600k och inte 7700k som kostar mycket mer.

Användaren jag citerade drog upp modeller med både 6 och 8 kärnor i inlägget. Jag menar bara att användadet av 720p inte bara är för folk som spelar i 720p. Jag är osäker på om folk verkligen tror det eller om dom låtsas vara ovetande för att det pekar emot deras favorittillverkare och dom vill hellre göra narr av det än att faktiskt erkänna att Intel är bättre på något. Är inte det vad som kallas FUD, eller har jag missuppfattat ordets mening?

Någon i tråden med en 7700k och Battlefield 4 som vill göra ett test? Samma bana, samma inställningar och samma spelarantal så kör vi med fraps i bakgrunden och ser hur resultatet blir. Kommer bli svårt eftersom ingen match är den andra lik men kunde vara intressant att se.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Kanske skulle skrivit det men jag kör 3.9GHz och minnet på 2666MHz.
Användaren jag citerade drog upp modeller med både 6 och 8 kärnor i inlägget. Jag menar bara att användadet av 720p inte bara är för folk som spelar i 720p. Jag är osäker på om folk verkligen tror det eller om dom låtsas vara ovetande för att det pekar emot deras favorittillverkare och dom vill hellre göra narr av det än att faktiskt erkänna att Intel är bättre på något. Är inte det vad som kallas FUD, eller har jag missuppfattat ordets mening?

Ja kanske bra att veta
Undrar om resultaten skulle bli bättre med snabbare ram, mer anledning till att vänta på nya AGESA.

Citat:

Någon i tråden med en 7700k och Battlefield 4 som vill göra ett test? Samma bana och samma spelarantal så kör vi med fraps i bakgrunden och ser hur resultatet blir. Kommer bli svårt eftersom ingen match är den andra lik men kunde vara intressant att se.

Någon borde komma på ett sätt att spela in matcher så att de går att spela upp, och bencha med det. Finns dock ett par tekniska problem men hade varit kul ändå...

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Medlem
Skrivet av wowsers:

Ja kanske bra att veta
Undrar om resultaten skulle bli bättre med snabbare ram, mer anledning till att vänta på nya AGESA.

Någon borde komma på ett sätt att spela in matcher så att de går att spela upp, och bencha med det. Finns dock ett par tekniska problem men hade varit kul ändå...

Jag har bara 3000 minne så det kommer nog inte göra någon drastisk skillnad men lite här och där blir ju en del tillslut. Jag kom på en sak angående BF4 och att det inte kunde ligga på 144, om jag sänker mesh quality skulle den förmodligen kunna pusha 144 fps, just nu kör jag ultra. Kan testa det lite senare under dagen eller kvällen. Sen är det inte direkt så att fps låg under just 144 hela tiden.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CyberVillain:

Okeeeeej, gå upp till 1201 var ingen dum ide.

PÅ 1107
http://i.imgur.com/Ri2CcZs.png

På 1201
http://i.imgur.com/OaI0NGv.png

För att återkoppla lite så får jag fortfarande en del framdrops på 1207 bios som inte märks på Intel 6700k och då har vi även fått ny version av utvecklarna som allokerar 6k istället för 76k per frame, fortfarande alldeles för mycket allokering. Ska bli kul och se vad 1.0.0.6 ger i detta område

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Hjälpsam
Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

För att återkoppla lite så får jag fortfarande en del framdrops på 1207 bios som inte märks på Intel 6700k och då har vi även fått ny version av utvecklarna som allokerar 6k istället för 76k per frame, fortfarande alldeles för mycket allokering. Ska bli kul och se vad 1.0.0.6 ger i detta område

Låg ni på sakta minneshastigheter fortfarande? 6k per frame är fortfarande löjligt mycket, men helt klart en förbättring, 1.0.0.6 och riktigt snabba minnen kommer att minska latency mellan CCX, hur mycket det kommer påverka prestanda vet jag ej men tror inte det kommer bli allt för mycket.

6700k ligger fortfarande mycket högre i klock vilket förmodligen bidrar till framedrops, det och om minnena ligger sakta. Om mycket minne måste skyfflas över mellan olika CCX kommer nog minneshastigheterna att spela lite roll, då snabba minnen kommer dra upp datahastigheten mellan kluster i processorn.

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wowsers:

Låg ni på sakta minneshastigheter fortfarande? 6k per frame är fortfarande löjligt mycket, men helt klart en förbättring, 1.0.0.6 och riktigt snabba minnen kommer att minska latency mellan CCX, hur mycket det kommer påverka prestanda vet jag ej men tror inte det kommer bli allt för mycket.

6700k ligger fortfarande mycket högre i klock vilket förmodligen bidrar till framedrops, det och om minnena ligger sakta. Om mycket minne måste skyfflas över mellan olika CCX kommer nog minneshastigheterna att spela lite roll, då snabba minnen kommer dra upp datahastigheten mellan kluster i processorn.

Jag kör min 1800x i 3.9 och minnena i 2666 med 1.0.0.6 hoppas jag kunna nå dess 3200. Tycker en Ryzen på 3.9 borde kunna matcha en 6700 rent IPC mässigt. Jag har iaf bett killen optimera mer för 6k är ca 6k mer än vad resten av spelet tar per frame finns ju ingen som helst vits allokerar så mycket

Edit :fick detta svar från killen bakom ramverket

The code path for all platforms is the same. We don´t do any platform-specific optimizations, but we do perform some pretty heavy data layout reordering to maximize cache-friendliness (again, the same for all platforms). I don't know if that could affect the Ryzen, but poor cache performance could severely affect Obi.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Jag kör min 1800x i 3.9 och minnena i 2666 med 1.0.0.6 hoppas jag kunna nå dess 3200. Tycker en Ryzen på 3.9 borde kunna matcha en 6700 rent IPC mässigt. Jag har iaf bett killen optimera mer för 6k är ca 6k mer än vad resten av spelet tar per frame finns ju ingen som helst vits allokerar så mycket

6700k ligger fortfarande ~8% snabbare i ren klock, plus att den har högre IPC, men jag tror att minneshastigheterna är det sista som behövs för att riktigt få ut det sista som går. Det och att inte allokera en massa minne varje frame

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En sak som jag kom på som gjorde att jag blev helt jävla lyrisk (Solsting kanske, varmt nu!) Är att med så många dividers så kommer man ju kunna ÖVERKLOCKA MINNET!!! Alltså fattar ni? Tänk att kunna köra mina minnen som är specade till 2933 i 3200, 3600, eller kanske till och med 4000Mhz med slappare timings. Det har ju visats i tester hit och dit att timings är lite skit samma med Ryzen, det är bandbredden som blir det som gör skillnad på riktigt. Alltså detta ska bli så grymt kul!

(Nej, sjävklart kan man inte vara säker på att minnena går ens en Mhz över vad de är specade till, men jag tror jag har en bra metod.)

Jag tänker som så att jag börjar med 1.5V och sjukt lösa timings, går från 4000Mhz och nedåt tills jag når en hastighet som både bootar klarar stresstest, sen ligger jag kvar på den hastigheten och kör tightare timings tills det inte går längre, och slutligen så sänker jag spänningen tills det inte går längre. Det borde ge rätt intressanta resultat.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wowsers:

6700k ligger fortfarande ~8% snabbare i ren klock, plus att den har högre IPC, men jag tror att minneshastigheterna är det sista som behövs för att riktigt få ut det sista som går. Det och att inte allokera en massa minne varje frame

Single core pretandan på Ryzen är väl lite bättre än 6700k?

edit: fick detta svar från killen bakom ramverket som allokerar 6k

The code path for all platforms is the same. We don´t do any platform-specific optimizations, but we do perform some pretty heavy data layout reordering to maximize cache-friendliness (again, the same for all platforms). I don't know how the Ryzen architecture behaves in terms of caching, but poor cache performance could severely affect Obi.

Edit: A quick search gives me the impression that the Ryzen L3 cache is its weak spot. It is almost 3 times slower than that of the 6700k:
https://www.reddit.com/r/Amd/comments/5x7oaq/ryzens_memory_la...

When evaluating constraints, Obi pre-sorts them (our jargon for this is "batch-cooking") so that constraints that reference particles that sit closer in memory are evaluated together. This ensures that particle data from the previous constraint is usually still hot in the cache, and we can re-use it right away for the next constraint. However if the cache is small or slow, this proves to be less of a benefit.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

http://i.imgur.com/pv7p2CQ.png

Det var med gamla CPU-Z som togs bort av utvecklaren, diskuteras på annan plats, med nya versionen är en 6700K i 4.7GHz 35% snabbare i single thread. Det är rätt mycket, inga 8% precis, lär märkas här och där.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

http://i.imgur.com/pv7p2CQ.png

edit: fick detta svar från killen bakom ramverket som allokerar 6k

The code path for all platforms is the same. We don´t do any platform-specific optimizations, but we do perform some pretty heavy data layout reordering to maximize cache-friendliness (again, the same for all platforms). I don't know how the Ryzen architecture behaves in terms of caching, but poor cache performance could severely affect Obi.

Edit: A quick search gives me the impression that the Ryzen L3 cache is its weak spot. It is almost 3 times slower than that of the 6700k:
https://www.reddit.com/r/Amd/comments/5x7oaq/ryzens_memory_la...

When evaluating constraints, Obi pre-sorts them (our jargon for this is "batch-cooking") so that constraints that reference particles that sit closer in memory are evaluated together. This ensures that particle data from the previous constraint is usually still hot in the cache, and we can re-use it right away for the next constraint. However if the cache is small or slow, this proves to be less of a benefit.

Det är detta som blir bättre med snabbare RAM, CCX<->CCX (helt enkelt stor L3 klump till stor L3 klump) är beroende på hur snabba ramhastigheter man kör. Du kommer säkert att märka skillnad från 2666 till 3200 i sådana fall.

Skrivet av the squonk:

Det var med gamla CPU-Z som togs bort av utvecklaren, diskuteras på annan plats, med nya versionen är en 6700K i 4.7GHz 35% snabbare i single thread. Det är rätt mycket, inga 8% precis, lär märkas här och där.

https://2.bp.blogspot.com/-T5cTlQhwFt8/WSnPTTGzCJI/AAAAAAAAyow/c9L59ANn_YAfyw0kKN6qlKU4HZRxMrJNQCLcB/s1600/6700K.png

jag räknade 3.9 mot 4.2, skulle ha räknat högre klock på intel kanske (typ vad den har turbo), sedan vet vi inte hur bra programmet skalar heller (vilket också är en faktor), men CCX<->CCX är fortfarande ett stort problem om programmet skyfflar data i L3.

edit: sedan räknade jag inte ens med bättre IPC klock för klock på intel heller

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

https://2.bp.blogspot.com/-T5cTlQhwFt8/WSnPTTGzCJI/AAAAAAAAyow/c9L59ANn_YAfyw0kKN6qlKU4HZRxMrJNQCLcB/s1600/6700K.png

Mina egna siffror med riggen i sig med samma version:
http://valid.x86.fr/4gqd1z

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/ASUS PRIME Radeon RX 9070 OC 16GB/Corsair SF750 Platinum/Kingston Fury Beast 2x16GB 3600MHz CL18/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wowsers:

Det är detta som blir bättre med snabbare RAM, CCX<->CCX (helt enkelt stor L3 klump till stor L3 klump) är beroende på hur snabba ramhastigheter man kör. Du kommer säkert att märka skillnad från 2666 till 3200 i sådana fall.

jag räknade 3.9 mot 4.2, skulle ha räknat högre klock på intel kanske (typ vad den har turbo), sedan vet vi inte hur bra programmet skalar heller (vilket också är en faktor), men CCX<->CCX är fortfarande ett stort problem om programmet skyfflar data i L3.

edit: sedan räknade jag inte ens med bättre IPC klock för klock på intel heller

Vi tänkte gå över till Unity 5.6 och Vulkan snart, gjort lite tester och än så länge gör det ingen skillnad att gå från Unity med DX11 till Vulkan. Men med bättre drivar från Nvidia och mer optimering från Unity tror jag absolut Ryzen kan bli en grym spelrpocessor.

Vårt spel har just nu gansak få trådar utöver rendertråden, vi har en tråd för ljudet, en tråd för nätverket, sedan har väl unity offloadat en del från rendertråden. Men det som verkligen kommer ge skillnad är när draw calls kan distribueras över fler kärnor, kommer bli sweet

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu har EK släppt block för både CPU+VRM för Ryzen och Crosshair Hero 6. Får bli ett sånt

Dags att börja sniffa efter ett Vega också och hoppas på att blocken hittar ut tidigt till dessa...

Visa signatur

[ AMD 9800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Linux EndeavourOS ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

@Enigma: Hade köpt ett själv om det fanns i acetal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enigma:

Nu har EK släppt block för både CPU+VRM för Ryzen och Crosshair Hero 6. Får bli ett sånt

https://www.ekwb.com/shop/media/wysiwyg/cms/EK-EB_ASUS_C6H_NP_Shop.jpg

Dags att börja sniffa efter ett Vega också och hoppas på att blocken hittar ut tidigt till dessa...

God damn that's sexy

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon284142:

@sAAb:

"Jag tror inte att någon är "köpt". Men jag inser att Intels önskemål väger tungt. Det fanns en spännande krönika på nordichardware.se om hur Intel styr sitt informationsflöde (https://www.nordichardware.se/kronika/kronika-intel-svenska-d...):"

Ledsen om jag förstör din världsbild sAAb, men jag tror du är lite naiv.
Vi kan vara överens om att vara oense i denna fråga =P

Njae, jag håller nog med dig till stora delar.

Nu senast, Toms Hardware... Nu, innan AGESA 1.0.0.6 finns tillgängligt testar de Ryzen 1600...

http://www.tomshardware.com/reviews/amd-ryzen-5-1600-cpu,5073...

Citat:

AMD recently released a new v1.0.0.6 AGESA update. Motherboard vendors build firmware upon the AGESA bedrock, so improvements to the underlying code allow manufacturers to provide more options through their own BIOS builds. The latest version exposes 26 more settings that should improve memory overclocking, such as allowing either 1T or 2T command rates (previously limited to 1T) and an expanded range of multipliers that allow 4000 MT/s without BCLK overclocking. We will revisit the 1600's memory overclockability when the final firmware revisions become available.

Vad fint. De skall återkomma...

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

@sAAb:
Det känns nästan lite konstigt att försvara THG, men i det lilla som jag läst av artikeln (slutsatserna) så tycker jag att de snarare försöker hitta skäl att rekommendera R5 1600 än att avråda från köp. Minnesöverklockning t.ex, som det ju kan skrivas, och har skrivits, spaltkilometer om, nämns inte alls i texten och enbart som en one-liner som en nackdel i sammanfattningen. De delar t.o.m. upp de spel som benchas i en nyare del och en äldre del och konstaterar att nyare spel, som är bättre trådade, får ett bättre resultat relativt i5 än äldre spel.

I just det här testet (det lilla jag har läst) ser jag faktiskt inte att de verkar anstränga sig för att måla en förskönad bild av intel. Men jag har ju inte läst hela:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gruarn:

@sAAb:
Det känns nästan lite konstigt att försvara THG, men i det lilla som jag läst av artikeln (slutsatserna) så tycker jag att de snarare försöker hitta skäl att rekommendera R5 1600 än att avråda från köp. Minnesöverklockning t.ex, som det ju kan skrivas, och har skrivits, spaltkilometer om, nämns inte alls i texten och enbart som en one-liner som en nackdel i sammanfattningen. De delar t.o.m. upp de spel som benchas i en nyare del och en äldre del och konstaterar att nyare spel, som är bättre trådade, får ett bättre resultat relativt i5 än äldre spel.

I just det här testet (det lilla jag har läst) ser jag faktiskt inte att de verkar anstränga sig för att måla en förskönad bild av intel. Men jag har ju inte läst hela:)

Jo, men varför göra ett test alldeles innan det kommer en hypad förbättring.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Finns ju chans att de inte vill behöva vänta tills efter computex för at lägga ut tester, man vet aldrig.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Bara jag som tycker det är sjukt att AMD släpper en plattform som kräver 18 updates för att få vettig prestanda?

Visa signatur
Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av CyberVillain:

Bara jag som tycker det är sjukt att AMD släpper en plattform som kräver 18 updates för att få vettig prestanda?

Är nog nästan bara du.
AMD Ryzen har haft vettig prestanda, ända sedan den släpptes, nu handlar det om finjusteringar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs

Permalänk
Avstängd

Tycker att min lilla screen tidigare mellan Bios 1101 och och 1207 eller om det var 1107 och 1201 visar sitt tydliga språk. Jag har fortfarande en del framedrops i många VR-spel som jag inte hade på min 3770k@4.5 SÅ jag tycker verkligen inte det bara är finjusteringar kvar

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Tyckte alla också om 2011 också

Visa signatur

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av CyberVillain:

Tycker att min lilla screen tidigare mellan Bios 1101 och och 1207 eller om det var 1107 och 1201 visar sitt tydliga språk. Jag har fortfarande en del framedrops i många VR-spel som jag inte hade på min 3770k@4.5 SÅ jag tycker verkligen inte det bara är finjusteringar kvar

Nej i ditt fall verkar det inte så, har du slagit av alla övervakningsprogram, Asus AI, Asus Aura, MSI afterburner och annan skit?

Kolla också i loggboken efter händelser.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wowsers:

Tyckte alla också om 2011 också

Har iof inte haft den socketen, men alltid varit nöjd med Intel när det kommer till stabilitet. Jag har ratat AMD sedan alla mina problem med första gen Athlon 64, men ville ge dem en chans. Men börjar tyvärr ångra det lite

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Kan även vara, att de gör ett test nu och kan sedan jämföra efter att uppdateringen kommit ut, hur stor skillnad det blev.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-E Gaming...AMD Ryzen 7 5800X3D...Hyte Y60
Corsair Vengeance LPX 64GB (2x32GB) 3600MHz CL18...Sapphire Radeon RX 7900XT Nitro+
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM850x
Samsung 990 PRO 2TB M.2 + WD BLACK SN850X 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Nej, jag håller med dig. Jag kommer att avvakta mitt inköp till dess att plattformen har mognat lite mer.