Samsung s8 eller iphone 7?

Permalänk

Samsung s8 eller iphone 7?

Tjena
Letar ny telefon och undrar vilken ni rekommenderar. Sitter på en iphone 5s och har läst både om iphone 7 och s8.

Ni som har s8 och iphone 7, vad tycker ni är bra/dåligt? Hur långt räcker batteriet i iphone 7 då man inte kan ladda och lyssna på musik samtidigt?

Permalänk
Medlem

Såklart handlar det mycket om man föredrar IOS eller Android, men jag tycker är att S8 är en bättre telefon både hårdvaru och mjukvarumässigt.

Permalänk
Skrivet av DozeN:

Såklart handlar det mycket om man föredrar IOS eller Android, men jag tycker är att S8 är en bättre telefon både hårdvaru och mjukvarumässigt.

Jo det är klart , tycker om ios men har läst mycket bra om s8, det enda negativa med s8 verkar vara att fingeravtrycksgrejen sitter bredvid kameran vilket kan göra att man lägger fingret på den istället.
Men har haft iphone ett tag så har inte så bra koll på android OS

Permalänk
Medlem

Skulle säga vänta på iPhone 8 och köp den. Då iPhone fyller 10 år slår Apple säkert till med något stort. Dessutom slipper du köpa om appar/lära dig ett nytt operativsystem.

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Avstängd

Enda fördelen med iPhone är att folk betalar sjuka summor när man vill sälja den 2 år senare

Permalänk
Skrivet av Seziuo:

Skulle säga vänta på iPhone 8 och köp den. Då iPhone fyller 10 år slår Apple säkert till med något stort. Dessutom slipper du köpa om appar/lära dig ett nytt operativsystem.

Jo det är sant men kör nog på iphone nu ändå , går ju alltid att sälja eller byta upp sig om det är något bra senare

Skrivet av Moltasman:

Enda fördelen med iPhone är att folk betalar sjuka summor när man vill sälja den 2 år senare

Bara plus:)

Permalänk
Medlem

Hart en S8 och är kanonnöjd, känner inget sug efter att gå tillbaka till iphone.

Permalänk

Om du väljer iphone 7 rekomenderar jag dig verkligen 7 plus. Du kanske tycker att den är stor i början, men jag lovar dig att du kommer vänja dig. För 1000 kr mer får du bättre kamera med fler funktioner, bättre batteritid, högre upplöst skärm och en större skärm.

JAg har själv iphone 7 plus, men jag skulle fortfarande säga att s8 är den bättre telefonen. Men det har mycket att göra med vad du föredrar ios eller android.

Permalänk
Medlem

Båda 2 är fenomenala lurar med olika fördelar, S8 är snyggare och mindre klumpig, 7+ har fördelen med snyggare/bättre appar och systemet får inte tokbryt och batterydrain till följd.
Om du har haft Iphone så har du nog köpt appar och kan systemet utan och innan.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM