Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Var kan jag köpa en strömadapter till en Ultra Wide Acer skärm?

Permalänk
Medlem

Var kan jag köpa en strömadapter till en Ultra Wide Acer skärm?

Hej

Är det någon som vet var man kan hitta en strömadapter till en Acer XR341CK?
Jag blev erbjuden att köpa en begagnad skärm till bra pris, men adaptern saknas.

Har kollat på Acers hemsida, men hittar inget vetting. Det bästa jag hittar verkar kosta ca 500:- +frakt till Sverige.
Men det vore trevligt att kunna handla från en känd butik istället.
Jag hittar ingen butik i Sverige som säljer något lämpligt (men det kanske är jag som söker dåligt).

Jag är även lite osäker på om jag har den korrekta specifikationen.
Någon som vet om 19V - 2,1A stämmer?
Funderar på om det kan gå att hitta någon universaladapter med rätt spec.

Vore ytterst tacksam för tips.

Permalänk
Medlem

19V med rätt polaritet och gärna över 2,1A, borde funka med en gammal laptop-laddare eller dyl.
Eller: https://www.kjell.com/se/sortiment/el-verktyg/stromforsorjnin...

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

19V 2.4A ska du nog satsa på som minst om man kollar watten den använder.
Den @matten länka till verkar ju bra till endamålet

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Verkar vara 19V 7A enligt https://i1.wp.com/laptopmedia.com/wp-content/uploads/2016/05/...

Bör funka med en 4A kvalitetsadapter.

Visa signatur

¤ SLÅ DET HÄR OM NI KAN ¤
duron 1600 - K7S8X - Diamond Viper z200 32 mB (skit) - 384 mB 2100 DDR - 160 gb Seagate 2 mB

Permalänk
Bildexpert 📺

@Tarnyd: Ifall du verkligen vill göra det enkelt för dig, kontakta Acer i sverige direkt och fråga vad det kostar att köpa en adapter. Dessa räknas normalt som reservdel och är inget man direkt listar på någon hemsida.

Permalänk
Medlem

"Adaptern saknas" och du får köpa den till bra pris? Har du försäkrat dig om det inte är stöldgods? Annars gör du dig som köpare skyldig till häleri. Att köpa i god tro existerar inte i Svensk lagstiftning oavsett vad folk tror. Be om att få se ett köpekvitto och kontakta sen Acer som Laxpudding säger.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Medlem

Tack så jättemycket för alla snabba svar.
@jgb_jgb Du har helt rätt, 19v 7,1A ska det vara.
@Laxpudding Jag tog faktiskt kontakt med Acer. Jag uppgav serienumret på skärmen och då sa dom att det fortfarande var inom garantitiden, så dom var generösa nog att skicka en ny adapter, med lite tur får jag den innan helgen :). @Spektra Jag tänkte faktiskt inte tanken förrän efter att jag hade köpt den, men det slog mig med. Köpte den dock från Shoppis (en slags second hand affär). Vet inte om det har någon betydelse i sammanhanget, men jag har i alla fall kvitto från butiken.

Tack alla för snabba och bra råd