Permalänk

I/O sköld sticker ut

Hej!

Jag håller på med att bygga ihop min dator, jag fick precis in modekortet men det är något som inte ser rätt ut, skölden verkar sticka ut från mitten. Jag har googlat runt lite, vissa säger att det är normalt och andra säger att den justerar sig över tiden, men jag kan inte ens få in en USB-sticka i de flesta portarna.. Kan för övrigt tillägga att det var rätt kämpigt att få in moderkortet överhuvudtaget. Har provat att ta ut och ominstallera modekortet flera gånger samt skruva i distanserna utan att det ser bättre ut.

Modekortet är en Asus Strix Z270E och chassit är Fractal Design Define C.

Så här ser det ut(klicka för bättre kvalité):

Tack!

Visa signatur

Specifikationer kommer snart!

Permalänk
Medlem

Du måste trycka till den så den verkligen klickar fast

Permalänk

Alla stift/flärpar på io-plåten måste ligga utanför kontakterna. syns på bland annat hdmi på bild två att du inte fått till detta..

Permalänk
Skrivet av Naion:

Du måste trycka till den så den verkligen klickar fast

Ska försöka igen snart, kommer ihåg att jag tog i ganska mycket tills jag hörde klickade dock.

Skrivet av Lavaguden:

Alla stift/flärpar på io-plåten måste ligga utanför kontakterna. syns på bland annat hdmi på bild två att du inte fått till detta..

Något lätt sätt att se till att de gör det?
Och går det att fixa utan att ta ut hela kortet igen?

Visa signatur

Specifikationer kommer snart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Colorful One:

Och går det att fixa utan att ta ut hela kortet igen?

nej.

Skrivet av The Colorful One:

Ska försöka igen snart, kommer ihåg att jag tog i ganska mycket tills jag hörde klickade dock.

Något lätt sätt att se till att de gör det?

Bara plocka ut hela moderkortet igen, ta bort I/O-plåten och rätta till piggarna med antingen fingrarna eller med en skruvdragare. Piggarna som du ser på bilden får aldrig peka in mot en kontakt, annars kan det bli som för dig, att plåten blir väldigt bulkig.

Permalänk

@Ruzikx:
Ah, nu ser jag.. Fixar detta och återkommer snart!

Visa signatur

Specifikationer kommer snart!

Permalänk

@Ruzikx:
Japp, där var felet! Var mycket lättare att installera efter det, plus att alla portar är åtkomliga nu.

Tack så mycket!

Visa signatur

Specifikationer kommer snart!