Permalänk
Medlem

Bloody B720 tangentbord?

Hej!

Någon som vet om man kan få tag på ett Bloody B720 med nordisk/svensk layout?

mvh

Visa signatur

Datorn: Asus Maximus Formula IX, Delid Intel 7700k, Asus Geforce 1080ti Poseidon, G.Skill Tridentz RGB 32GB CL15 3000Mhz, Custom Vattenkylning

Permalänk
Medlem

Fyndiq.se

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Corsair Vengeance RGB RT 32GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: ASUS TUF Gaming VG34VQL3A & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Sensei

Permalänk
Medlem

@robbankentor: De hade inte den modellen som jag är intresserad av.
Men det jag funderar på är att ÅÄÖ inte är med på tangentbordet men det kanske man kan programera in?

Visa signatur

Datorn: Asus Maximus Formula IX, Delid Intel 7700k, Asus Geforce 1080ti Poseidon, G.Skill Tridentz RGB 32GB CL15 3000Mhz, Custom Vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave_001:

@robbankentor: De hade inte den modellen som jag är intresserad av.
Men det jag funderar på är att ÅÄÖ inte är med på tangentbordet men det kanske man kan programera in?

Hej

Har själv några ANSI (US layout) t - bord, har du svenskt Win så får du svenskt t - bords uppsättning (om du inte har ändrat till t.ex engelsk t - bords uppsättning i Win) på ett ANSI t - bord, alltså har jag Ö, Å å Ä (svensk t - bords uppsättning i Win) på mina ANSI t - bord. Dock finns ju inte Ö, Å å Ä på ANSI keycapsen (tangenterna). Många gånger visas det ANSI t - bord på bilderna men om det står ISO/Nordisk/Nordic layout i texten så får du ett ISO/Nordiskt t - bord. Se länk: https://www.inet.se/produkt/6100202/ducky-one-blue-led-mx-bla...
Här visas en bild på ett ANSI t - bord men står i specifikationen att det är ISO/Nordisk layout. Många gånger släpps inte vissa t - bordsmodeller i ISO/Nordisk layout, mitt vita ANSI t - bord med Cherry MX Black brytare såldes/fanns inte i ISO/Nordisk layout men fanns med Cherry MX Röda å Bruna brytare i ISO/Nordisk layout.

Sedan är det skillnad på ANSI å ISO layouterna, ANSI Enter + vänstra Shift passar inte på ISO t - bord å tvärtom.

Mitt vita t - bord är ett ANSI t - bord (108 keys, fullsize) å det svarta ett ISO/Nordic t - bord (109 keys, fullsize). Finns även 104 keys (ANSI) å 105 keys (ISO) t - bord.

EDIT: Keycapsen på t - borden är inte original keycaps utan är från ett GB (GroupBuy) på Massdrop för några år sen.

Tillägg i text.
Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

@seville57: Då kan jag alltså använda ett tangentbord med US layout och få ÅÄÖ, dock utan att det står det på tangentera.
Tack för ditt bra och utförliga svar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave_001:

@seville57: Då kan jag alltså använda ett tangentbord med US layout och få ÅÄÖ, dock utan att det står det på tangentera.
Tack för ditt bra och utförliga svar!

Varså god.

Ja, så länge du har svensk tangentbords layout/uppsättning i Win, jag hade ett ISO/Nordiskt t - bord inkopplat innan jag skiftade till mitt då mitt första nyinköpta ANSI t - bord, detta var för några år sen. Vissa tecken på ANSI keycapsen stämmer inte, bl.a ? / tangenten sitter sidan om högra Shift (på mina ANSI keycaps/t - bord, se bild) å du kan inte skriva detta tecken om du trycker på "?" tangenten (som är dessa " -_" tecken), / finns på tangent nr 7 i sifferraden. "Ö" å "Ä" finns sidan om "L" tangenten, "Å" har du sidan om "P" som på svenskt t - bord men som sagt finns inte "Ö", "Ä" å "Å" på ANSI keycapsen.

Finns fler tecken på ANSI keycapsen som inte stämmer men man får prova sig fram. Denna text är skriven på ett av mina ANSI t - bord.

Tillägg i text.
Visa signatur

Marantz Cinema 50.