Permalänk
Medlem

virusskydd

Hej! Jag letar efter ett bra gratis virusskydd. Jag vet att det finns en tråd här men hittar den inte när jag söker och den är nog ändå utdaterad.

Så vilket är det bästa gratis virusskydd?
Är ett virusskydd ett måste?

120 GB SSD
I5 3450

Permalänk
Medlem

Here we go again!
Beror på vem du frågar.
Personligen säger jag att det är nog med windows egna.

Permalänk

Avast, Avira, är en av mina 2 favoriter som är gratis annars panda cloud.

Om du går för betalt så rekommenderar jag kaspersky eller ESET.

Annars kan du ta en titt här

https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/

Permalänk
Medlem

många säger att sunt förnuft och windows defender räcker långt.

jag tycker man ska köra malwarebytes + ett antivirus i alla fall om man köper saker online och är på internetbanken då o då, jag kör f-secure tycker det är bra och värt pengarna.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk

Ja, det brukar ju vara ganska olika meningar om det, och det är ju också rätt svårt att veta om ens antivirus är effektivt, eller om man har intrång man inte märkt, men jag har använt Avast senaste åren, och det har ju även klättrat hög i tester på senaste tiden också.

Innan dess använde jag MSE, men det ska tydligen ha blivit sämre, men som sagt, svårt att avgöra själv.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Räcker bra med att länka en gammal tråd precis som du gjorde. Om nu länken bara ville funka.

Edit: Och tack till alla övriga svar

Permalänk
Avstängd

Kaspersky Free skulle jag köra -> https://www.kaspersky.se/free-antivirus

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst i enlighet med §2 (använd sökfunktionen)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...