Rift + Touch för $399, men förmodligen inte i Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Fejkleveranser förekommer tyvärr med fraktbolagen. Omöjligt att ta emot leveransen när de, som jag uppfattar, gör något som liknar leveransförsök så de har i loggen men inte verkar ha för avsikt att leverera. Rätt störande när man ändå måste passa upp när de behagar komma.

De senaste åren har jag haft kanske fem paket levererade med UPS och alla gånger förutom en har jag fått ett meddelande i stil med "försök gjordes att kontakta och leverera paket hos kund utan framgång". Det stämmer inte. Varenda gång har jag varit hemma, haft telefonen i närheten samt suttit som en hök vi dörren.

Just nu är inte postnord så mycket bättre i och för sig, väntar på två brev som borde anlänt i fredags men idag (tisdag) så är det fortfarande tomt i brevlådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Zenimax är... rätt speciella. Jag skulle inte utesluta detta och avsaknaden av information om vad spelen stödjer säger en del med. Nu hoppas jag förstås att vi får stöd med. DOOM hade varit rätt häftig att testa, spelet ligger prismässigt på rätt ställe med. Men så länge det är oklart hur de tänker göra vill jag nog hålla i pengarna en stund till iallafall.

Men du har ju helt klart rätt här, extremt riskabelt när man börjar med exklusivitet för någon plattform. Just detta har jag varit kritisk till länge, samt priserna. Resident Evil 7 VR borde inte ha varit exklusiv Sony i ett helt år, 2-3 månader hade varit rimligare. Men nu är ju just det spelet inte ett spel de flesta lär vilja spela ändå. Speciellt i VR hehe.

Det jag menar är att de kan inte ändra så mycket i spelet utan det ska vara isf att de aktivt blockar rift användare som använder third-party apps för att spela Vive spel och ja när oculus försökte med samma blev det enorm backlash och de ändrade sig snabbt.

Angående "blurry" text så verkar det vara olika för olika personer men genom att undvika AA eller iaf inte köra FXAA samt testa sig fram med super sampling etc ska det gå att få bättre enligt många på reddit.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Inaktiv

Valde PayPal när jag betalade, fick strax därefter ett mail på mitt köp från Oculus. Detta är nu snart 4 dagar sedan och pengarna har fortfarande inte dragits, och inte har jag heller fått något nytt mail från Oculus.
Hur funkade det för er andra som köpte med Paypal

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon25463:

Valde PayPal när jag betalade, fick strax därefter ett mail på mitt köp från Oculus. Detta är nu snart 4 dagar sedan och pengarna har fortfarande inte dragits, och inte har jag heller fått något nytt mail från Oculus.
Hur funkade det för er andra som köpte med Paypal

Tror det är lika för alla. Jag betalade med kort, ett bekräftelsemail men inget mer. Inga pengar dragna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Tror det är lika för alla. Jag betalade med kort, ett bekräftelsemail men inget mer. Inga pengar dragna.

Skickades från m.sweclockers.com

Fått svar från Oculus

Citat:

Tack för att du kontaktar Oculus Support.

På grund av det exceptionella trycket på vår sommar-rea har efterfrågan ökat markant och vi jobbar hårt för att hänga med.

Det finns ingen ETA vid denna tidpunkt, men vi lovar att maila din fraktbekräftelse så snart vi skickar!

Med vänliga hälsningar,

Ash
Oculus Support

Låter som att lagren är slut och de inväntar leverans men inte vill säga det pga risk för avbokningar, lite synd men glad att de iaf inte drar cash innan det är löst.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Låter som att lagren är slut och de inväntar leverans men inte vill säga det pga risk för avbokningar, lite synd men glad att de iaf inte drar cash innan det är löst.

Det tror jag inte med tanke på att Amazon har gått ut med när de får in nästa leverans och vill man ha sin Rift ASAP lär man beställa direkt från Oculus då de i sin tur skickar vidare enheter till ÅF.

Jag tror snarare Ash menade att de inte kan ge någon ungefärlig leveranstid pga det höga intresset. Jag beställde i början av kampanjen och redan då tror jag att det tog två dagar från beställning till att pengar drogs. Med tanke på den galna försäljningen och att ledtiderna har ökat ju senare man la sin beställning så är nog fyra dagar utan debitering inget att höja på ögonbrynen åt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

@ågren: Jag hoppas du har rätt

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Ibland är det banken som sätter stopp. Försiktig med att överföra större summor till nya konton utomlands.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Ni som har köpt som sitter med lite lägre specs i era burkar (typ ett RX470/RX580/GTX 1060 eller liknande, hur upplever ni RIFT? Märks det några FPS drops? Jag har lite delar över som jag tänkte göra en liten ITX VR burk av, men vill inte lägga några flera tusen på att ett grafikkort.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Inaktiv

Subnautica i VR var riktigt nice med, fast jag gillade inte hur nära Inventory upplevdes vara.
Superhot VR var galet kul, och får allt säga att Arizona Sunshine var rätt kul med. Lite opolerat (zombierna går igenom föremål) men det var rätt nice att skjuta zombier med. Lite svårt att linjera siktet för min del men tillfredställande när man lyckas få in ett headshot.

Har egentligen inte plats för spel där man ska röra på sig så tänkt försöka spara dessa tills jag inom kort flyttar. Men kul att testa lite, känns som VR äntligen kan bli mer än en nisch nu när Facebook/Oculus satsar på att få ner kostnaderna för hårdvaran. Bara vi får bättre lösningar med högre upplösning också, jag är nog villig att uppgradera om man får bort pixligheten.

Skrivet av Trunk:

De senaste åren har jag haft kanske fem paket levererade med UPS och alla gånger förutom en har jag fått ett meddelande i stil med "försök gjordes att kontakta och leverera paket hos kund utan framgång". Det stämmer inte. Varenda gång har jag varit hemma, haft telefonen i närheten samt suttit som en hök vi dörren.

Just nu är inte postnord så mycket bättre i och för sig, väntar på två brev som borde anlänt i fredags men idag (tisdag) så är det fortfarande tomt i brevlådan.

Sånt där är sjukt störande. Då de aldrig ger någon ungefärlig tid (eller ibland ens dag) så får man passa upp hela tiden. Har man tur kan det ju gå att dirigera om. Men just när de påstår att de försökt leverera och de beviserligen inte ringt eller ens åkt förbi så blir man rätt less.

Hade jag vetat att jag behövde passa UPS under semestern så hade jag nog tagit med jobbtelefonen hem. Just igår när paketet såg ut att börja röra på sig så gick halva dagen åt att passa upp men åkaren (samma som levererade i måndags) var riktigt smidig även denna gång. Men det var inte UPS utan ett vettigare lokalt åkeri. Men även dessa lokala åkare är så pass varierande i kvalitet med.

Väldigt osmidigt av Postnord, hoppas de dyker upp snart nog. Påminner ju tyvärr om hur de misskötte sitt uppdrag förra året, jag blev själv av med minst ett brev (fick påminnelse då jag inte agerat på det borttappade brevet och dess innehåll). Samt hur de hanterar paket. En såg ut att ha blivit krossad i ena hörnet. Samtidigt hämtade jag ut ett annat paket via Schenker där någon såg ut att ha suttit på paketet. I det fallet så var paketeringen av föremålet undermålig.

Skrivet av Ferrat:

Det jag menar är att de kan inte ändra så mycket i spelet utan det ska vara isf att de aktivt blockar rift användare som använder third-party apps för att spela Vive spel och ja när oculus försökte med samma blev det enorm backlash och de ändrade sig snabbt.

Angående "blurry" text så verkar det vara olika för olika personer men genom att undvika AA eller iaf inte köra FXAA samt testa sig fram med super sampling etc ska det gå att få bättre enligt många på reddit.

Beror ju på hur viktigt Zenimax tycker det är. De har ju en konflikt och företaget har inte brytt sig nämnvärt om kritik tidigare. Att de sedan en tid tillbaks håller på recensionsexemplar så spelen går ut innan recensionerna kan dyka upp är rätt konsumentfientligt. Nu är de inte ensamma om detta förstås, men de vet att de sitter så pass säkert ändå att de inte bryr sig. Är ju samma företag som trots kritik i säkert tio år fortfarande inte byter till en vettig spelmotor för Bethesdas titlar. Och då har de till och med id Tech i koncernen att använda.

Supersampling har jag tänkt att testa men får även göra det med AA. Använder inte FXAA dock, aldrig tyckt det tillför något utan snarare försämrar bilden men sen finns det säkert spel som forcerar detta.

Överlag kul att fippla runt även om det snart lär bli rätt tröttsamt. Och allt har hitills fungerat bättre än väntat även om SteamVR-biten var lite pysslig innan det fungerade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon25463:

Valde PayPal när jag betalade, fick strax därefter ett mail på mitt köp från Oculus. Detta är nu snart 4 dagar sedan och pengarna har fortfarande inte dragits, och inte har jag heller fått något nytt mail från Oculus.
Hur funkade det för er andra som köpte med Paypal

Beställde 12e: betala via PayPal genom kreditkortet. Dagen efter fick jag ett mail om att betalningen misslyckats. Lyckades efter 4 dagars skrik åt dator att äntligen byta betalsättet till Paypal igen; utan kreditkort, la över pengar direkt på PP-kontot.

Men har sedan mailet om att betalningen misslyckats inte hört något från dem. Pengarna dras när produkten packas ner.

Har aldrig varit så excited att få mail om att mina pengar ska dras från mitt konto 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Verkar som att alla som velade bestämde sig samtidigt som mig och har därför blivit lång kö eller något. Beställde i fredags och väntar fortfarande på att dom ska dra pengar. Hoppas det inte har blivit något fel bara. Eftersom fler skriver att dom också väntar så tror jag på lång kö.

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk

Kunde inte låta bli att lägga en beställning då priset är så pass bra. Ser framemot att testa Dirt Rally med VR-headset.

Beställde i helgen direkt från Oculus men inget har ännu hänt med beställningen. Antar att väldigt beställt så det lär väl dröja gissar jag innan dom skickar. Betalade med kort och verkar ha fungerat.
Visst, kul om det kom med en xbox handkontroll men har ju flera redan så för min del spelar det mindre roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Har egentligen inte plats för spel där man ska röra på sig så tänkt försöka spara dessa tills jag inom kort flyttar. Men kul att testa lite, känns som VR äntligen kan bli mer än en nisch nu när Facebook/Oculus satsar på att få ner kostnaderna för hårdvaran. Bara vi får bättre lösningar med högre upplösning också, jag är nog villig att uppgradera om man får bort pixligheten.

Högre upplösning kommer nog ta ett tag men finns ju några lösningar påväg men skulle gissa att det är tal om iaf minst ett par år, troligen lite till innan de når marknad med rimligt pris. Finska lösningen med att ha en spegel med en extremt högupplöst display som renderar enbart där man fokuserar ögat m.m. låter lovande men som sagt en bit bort tror jag innan det är standard, problemet är ju egentligen att GPUs inte orkar driva spelen bra nog (1080/1080ti/TitanX är lite undantag men även de på gränsen) för de flesta.
När vi har kort som klarar 4K i 120 FPS så är vi nog "i hamn" men innan dess kommer det krävas kompromisser och antalet pixlar är en stor sådan tyvärr =/

Skrivet av anon5930:

Beror ju på hur viktigt Zenimax tycker det är. De har ju en konflikt och företaget har inte brytt sig nämnvärt om kritik tidigare. Att de sedan en tid tillbaks håller på recensionsexemplar så spelen går ut innan recensionerna kan dyka upp är rätt konsumentfientligt. Nu är de inte ensamma om detta förstås, men de vet att de sitter så pass säkert ändå att de inte bryr sig. Är ju samma företag som trots kritik i säkert tio år fortfarande inte byter till en vettig spelmotor för Bethesdas titlar. Och då har de till och med id Tech i koncernen att använda.

Supersampling har jag tänkt att testa men får även göra det med AA. Använder inte FXAA dock, aldrig tyckt det tillför något utan snarare försämrar bilden men sen finns det säkert spel som forcerar detta.

Överlag kul att fippla runt även om det snart lär bli rätt tröttsamt. Och allt har hitills fungerat bättre än väntat även om SteamVR-biten var lite pysslig innan det fungerade.

Jo klart de kan men skillnad att få kritik och bli utmålad som dödaren av VR, så som oculus blev när de blocka Vive samt att Gabe öppet sagt att de inte kommer jaga exklusivitet eller försöka låsa ute andra VR set och tror inte Valve eller HTC tillåter Zenimax att sänka deras rykta för vad i det stora hela är en mindre strid. Valve speciellt har generellt haft ett gott rykte och mycket av deras framgång bygger på det, om Zenimax börjar vända gamers emot dem kommer det nog surna där med.

Sådant brukar bli som allt annat, man fipplar men tillslut tänker man inte ens på att man gör det för man vet exakt vad man fixar och hur

Suger att Oculus inte har något automatiskt system, hade ju hoppats på att få det inom en vecka från beställning men nu är det ju högst oklart när de får ut skiten :'(

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Enligt en post på oculus egna forum kan det ta ett bra tag att få sitt set Källan är lite halvt osäker då personen enbart svarat på Italienska delen och sedan inte svarat på mer frågor men dåligt av Oculus att inte gå ut med någon officiell info om väntetider.

Citat:

Note on Availability:
Due to much higher than expected customer demand, any outstanding orders submitted prior to Saturday, 15th July 2017 will be shipped between 24th July 2017 and 7th August 2017. Orders will be fulfilled in the order in which they were received.

Beställde den 17:de så antar jag får min i slutet av Augusti vilket suger då jag inte kommer ha tid då att leka runt lika mycket :/

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Inaktiv

Haha, oj. Minecraft med VR var en intressant upplevelse. Kan rekommendera det om någon inte testat innan. Osäker på om den verkligen är gratis eller om det bara är för att jag kopplat mitt Minecraft innan. Dök även upp som Free i Oculus-mjukvaran.
Inte så behagligt om man ramlara ner i ett hål dock. Ugh....

Skrivet av DocStargazer:

Kunde inte låta bli att lägga en beställning då priset är så pass bra. Ser framemot att testa Dirt Rally med VR-headset.

Beställde i helgen direkt från Oculus men inget har ännu hänt med beställningen. Antar att väldigt beställt så det lär väl dröja gissar jag innan dom skickar. Betalade med kort och verkar ha fungerat.
Visst, kul om det kom med en xbox handkontroll men har ju flera redan så för min del spelar det mindre roll.

Jag tror du kommer älska Dirt Rally med VR. Provade det igen i förmiddags men med Supersampling samt rally-etapper i Wales. Riktigt jäkla häftigt faktiskt. Provade även Värmland igen och med Supersampling så kändes det bättre. Nackdelen är att det blir tyngre, skulle vara fint med ett vassare grafikkort typ nu.

Hoppas leveransen går smidigt för dig (och alla ni andra som fortfarande inväntar era). Nu beställde jag min måndag förra veckan men vid den tidpunkten jag gjorde det så hade de redan fått så pass fullt upp att det dröjde ungefär två dagar innan de skickade den/UPS hämtade upp beställningen.

Vore verkligen kul med siffror på försäljningen. Och sedan försäljningen av VR-mjukvara.

Skrivet av Ferrat:

Högre upplösning kommer nog ta ett tag men finns ju några lösningar påväg men skulle gissa att det är tal om iaf minst ett par år, troligen lite till innan de når marknad med rimligt pris. Finska lösningen med att ha en spegel med en extremt högupplöst display som renderar enbart där man fokuserar ögat m.m. låter lovande men som sagt en bit bort tror jag innan det är standard, problemet är ju egentligen att GPUs inte orkar driva spelen bra nog (1080/1080ti/TitanX är lite undantag men även de på gränsen) för de flesta.
När vi har kort som klarar 4K i 120 FPS så är vi nog "i hamn" men innan dess kommer det krävas kompromisser och antalet pixlar är en stor sådan tyvärr =/

Jo klart de kan men skillnad att få kritik och bli utmålad som dödaren av VR, så som oculus blev när de blocka Vive samt att Gabe öppet sagt att de inte kommer jaga exklusivitet eller försöka låsa ute andra VR set och tror inte Valve eller HTC tillåter Zenimax att sänka deras rykta för vad i det stora hela är en mindre strid. Valve speciellt har generellt haft ett gott rykte och mycket av deras framgång bygger på det, om Zenimax börjar vända gamers emot dem kommer det nog surna där med.

Sådant brukar bli som allt annat, man fipplar men tillslut tänker man inte ens på att man gör det för man vet exakt vad man fixar och hur

Suger att Oculus inte har något automatiskt system, hade ju hoppats på att få det inom en vecka från beställning men nu är det ju högst oklart när de får ut skiten :'(

Provade SuperSampling, gjorde rätt stor skillnad i Dirt Rally. Riktigt behagligt att köra nu. Inte hunnit så mycket mer ännu men tänkt testa om några spel där det var alldeles för märkbart innan.

Du har rätt, även om man får upp panelernas upplösning så krävs det ju också hårdvara som orkar. Känns lite på gränsen med mina 1070-kort. Förmodar att de inte ens kör i SLI. Och med SuperSampling? Regniga Wales-etappen jag körde först blev det så tungt att ljudet bitvis försvann. Nu hade jag förvisso annat i bakgrunden som säkert påverkade också. Men... häftigt är det.

Jo, vi får hoppas på en lösning här. När jag provade Minecraft i förmiddags så insåg jag att Skyrim i VR skulle kunna vara svårt att låta bli. De intressantare förbokningserbjudandena på Fallout 4 är nog redan slut nu med men lär väl säkert dyka upp igen.

Skrivet av Ferrat:

Enligt en post på oculus egna forum kan det ta ett bra tag att få sitt set Källan är lite halvt osäker då personen enbart svarat på Italienska delen och sedan inte svarat på mer frågor men dåligt av Oculus att inte gå ut med någon officiell info om väntetider.
Beställde den 17:de så antar jag får min i slutet av Augusti vilket suger då jag inte kommer ha tid då att leka runt lika mycket :/

Oj, lång väntan om det är så. Fan en månad frammåt...
Får hoppas det kan gå snabbare än så och, som jag skrev ovan, att ni ändå får en snabb och smidig leverans när det väl kommer igång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Beror ju mycket på vad man vill få ut av produkten. De spel som är utvecklade för VR är som jag ser det rena teknikdemos som kostar mycket för ganska lite innehåll. Simulatorer lockar mig ändå mest men ingen av de jag kommer spela är heller designade utifrån VR men har fått stöd antingen under utveckling eller efter lansering.

Du nämner inte vilka simulatorer du är intresserad av men äger du en joystick kan jag rekommender att du laddar hem gratis versionen av DCS som har native Rift/Vive stöd. I gratis versionen kan du flyga några "old school" plan som Su-25 och P-51 och cockpitarna är helt otroligt läckra.

Flög runder igår med Rift'en och trots upplösningen är det riktigt coolt att susa förbi i en Huey på 5 m höjd, eller mach 1+ i en F-15

Finns på Steam ellet direkt från ED. För ett smakprov kolla videon längst ner eller på YT...

https://www.digitalcombatsimulator.com/en/

Glömde nämna att jag får 40-45 fps när jag flyger <500 m och 70-90 fps uppe i det blå med ett GTX 980. Även vid 40-45 fps funkar det utan problem för mig, inte känt av någon illamående, huvudvärk etc. det där med att 90+ fps är ett måste gäller glädjande nog inte mig. Vi är alla olika känsliga så YMMW.

Detta är en "riktig" simulator så var beredd på att läsa/träna lite. Inte så mycket för Su-25/F-15... och andra DCS: Flaming Cliff 3 plan men vill du sen flyga tex Huey'n eller andra sk study sims som har nästan samtliga knappar/switchar modelerade i cockpiten så har du att göra.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KeyCat:

Du nämner inte vilka simulatorer du är intresserad av men äger du en joystick kan jag rekommender att du laddar hem gratis versionen av DCS som har native Rift/Vive stöd. I gratis versionen kan du flyga några "old school" plan som Su-25 och P-51 och cockpitarna är helt otroligt läckra.

Flög runder igår med Rift'en och trots upplösningen är det riktigt coolt att susa förbi i en Huey på 5 m höjd, eller mach 1+ i en F-15

Finns på Steam ellet direkt från ED. För ett smakprov kolla videon längst ner eller på YT...

https://www.digitalcombatsimulator.com/en/

Glömde nämna att jag får 40-45 fps när jag flyger <500 m och 70-90 fps uppe i det blå med ett GTX 980. Även vid 40-45 fps funkar det utan problem för mig, inte känt av någon illamående, huvudvärk etc. det där med att 90+ fps är ett måste gäller glädjande nog inte mig. Vi är alla olika känsliga så YMMW.

Detta är en "riktig" simulator så var beredd på att läsa/träna lite. Inte så mycket för Su-25/F-15... och andra DCS: Flaming Cliff 3 plan men vill du sen flyga tex Huey'n eller andra sk study sims som har nästan samtliga knappar/switchar modelerade i cockpiten så har du att göra.

Riktigt nice, jag borde verkligen titta närmare på detta sim nu. Är ju dessutom denna som fick Viggen för ett tag sedan: https://www.digitalcombatsimulator.com/en/products/planes/vig...
Måste nog nästan prova, har inte så mycket aktuella flygsimulatorer i dagsläget, speciellt för VR. Sitter med en Saitek X52 Pro som används för lite för övrigt.

Riktigt härlig beskrivning med, svårt att låta bli nu.

Permalänk
Medlem

Fan... sitter och hover'rar med musen över köp-knappen på en Rift nu på deras officiella hemsida. någon som har koll på leveranstider just nu? Något jag borde veta innan jag klickar?

Har redan en Vive men är sugen ändå....

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Fan... sitter och hover'rar med musen över köp-knappen på en Rift nu på deras officiella hemsida. någon som har koll på leveranstider just nu? Något jag borde veta innan jag klickar?

Har redan en Vive men är sugen ändå....

Ingen mer än olucus själva som har mer info om leveranstid just nu, misstänker jag.

Beställde 17e (i söndags) direkt från oculus sida och inget har hänt ännu med ordern. Amazon(uk/de) har slut och enligt info från deras produktsida: "We don't know when or if this item will be back in stock."

Man får hålla tummarna att det dyker upp innan semestern är slut.

Visa signatur

-----

AMD 5600x :: 3080 :: Oculus Rift S + Flygnördsprylar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Fan... sitter och hover'rar med musen över köp-knappen på en Rift nu på deras officiella hemsida. någon som har koll på leveranstider just nu? Något jag borde veta innan jag klickar?

Har redan en Vive men är sugen ändå....

Gissar att du kommer få vänta till början av Augusti som de flesta nu, verkar som att de har sålt ut mer eller mindre worldwide hos alla som har erbjudandet, så räkna med 2-3 veckor och bli glad för allt tidigare. Prismässigt är det ju oslagbart just nu, man får nog inte heller Xbox kontrollen lägre utan det blir nog nya packet .
Om du redan har Vive så tror jag dock att Riften inte ger jätte mycket mer, nya kontroller kommer ju "snart" till Vive med men antalet VR spelare kommer nog öka extremt efter denna sale

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Citat:

Hi Yorg,

Thanks for getting back to us.

I'm glad to see that your order is proceeding normally without any cause for holds or denials. We're still processing your order internally. Once we're done, your package will be handed over to the courier and you'll be notified immediately by mail. After that it'll ship and you'll get tracking numbers from the courier to let you know exactly where it is.

Because of how busy everything is with the Summer Sale, at this time we can't give an ETA. All I can say is that we're moving everything as fast as possible and our mailing systems aren't delayed at all so when your order does ship, you'll get an email notification right away.

We really appreciate your patience and we hope to have you in VR soon!

Please let us know if you had any other questions for us,

Noah
Oculus Support

Kan ju betyda lite vad som, men tycker ändå det låter som att min borde skickas ganska snart.

Beställde den 14:e kanske?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Så, nu har jag fått hem mina 5m Aktiva USB 3.0 förlängningskablar från Amazon, dock uppstår det ett problem när jag pluggar i dem och sedan trycker i dem i samma portar som sensorerna satt innan.
Då hade jag 2st 3.0 och HMD var 3.0

Nu har jag 1st 3.0 USB, 1 st 2.0 USB och HMD är 3.0..
Så nu har jag köpt ett sånt här också:
https://www.amazon.co.uk/Inateck-Superspeed-Ports-PCI-E-Expan...

För att alla ska få tillräckligt med kraft och inga problem ska uppstå.
360kr inkl garanterad frakt tills fredag.

Jag sitter på ett MSI Z170A PRO CARBON Gaming moderkort.. och det räcker inte, så alla ni som är osäkra.. köp ett nu!

Skall man köra på 1 contoller kort så är det kortet du länkar det bästa alternativet, undvik fler portar än 4st om du köper ett 1 controller kort. Dock vill jag lyfta ett varningens finger att ni som köper detta kort kan råka ut för latensproblem beroende på er konfiguration. Har ni pengar tycker jag det är värt att satsa på Startech kortet för 800-900kr som har 4 controllers, en för varje port. Dock kräver den mer än pciexpress x1

Kolla följande youtube-video för vidare info :

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Kan ju betyda lite vad som, men tycker ändå det låter som att min borde skickas ganska snart.

Beställde den 14:e kanske?

Om infon som dök upp på Oculus forum stämmer så bör du få ditt garanterat skickat mellan 21 (imorgon) och den 4:de, så skulle gissa nästa vecka. Det är lite synd att de inte vågar ge mer info samtidigt är det nog så att produktion och shipping går på högvarv så de vet inte själva exakt hur lång tid det tar innan de kan skicka.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

https://www.amazon.de/Oculus-Rift-Touch/dp/B01MCRY3Q7/ref=sr_...

Finns på lager igen.

EDIT: Verkar skicka till Sverige trots allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tha_Rula:

https://www.amazon.de/Oculus-Rift-Touch/dp/B01MCRY3Q7/ref=sr_...

Finns ju på lager igen. Nu skickar dom helt plötsligt inte till Sverige längre. Man kanske kan kontakta dom?

Jag kunde beställa utan problem? Kosta en par hundra mer än hos Oculus men nu vet jag att jag får det om en vecka

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Ferrat:

Jag kunde beställa utan problem?

Ja kunde med beställa men fullföljde inte annars brukar det stå att det inte går vid checkout som när jag beställer från Japanska Amazon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Jag kunde beställa utan problem? Kosta en par hundra mer än hos Oculus men nu vet jag att jag får det om en vecka
https://preview.ibb.co/ciekc5/Sk_rmklipp_2017_07_20_13_40_09.png

Jasså, där ser man. Perfekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tha_Rula:

Jasså, där ser man. Perfekt

Tror det är att packet inte kan skickas för att de inte "finns" men att Amazon lägger ihop deras Rift + Touch löst vilket gör att när man beställer så tar den istället de varorna och båda dem kan skickas till Sverige så den bråkar inte när man väl beställer kostar som sagt €22 mer men tar gärna den kostnaden för att slippa vänta en månad ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Tror det är att packet inte kan skickas för att de inte "finns" men att Amazon lägger ihop deras Rift + Touch löst vilket gör att när man beställer så tar den istället de varorna och båda dem kan skickas till Sverige så den bråkar inte när man väl beställer kostar som sagt €22 mer men tar gärna den kostnaden för att slippa vänta en månad ^^

Så är det nog.
Nu får du iaf garanterat Xbox dosan samt oculus fjärren med. Den kanske hade saknats från Oculus egna sida