Microsoft Xbox One X snart tillgänglig för förbokning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Lanseras inte den som en 4k konsol? Tror på lägre settings om 60fps ska hållas. Dagens konsoler droppar rätt rejält i vissa scenarion.

Skickades från m.sweclockers.com

Man kan väl säga att MS reklam har funkat rätt bra. De visar ett native 4K60 spel och vips så tror folk och det kommer gälla alla spel. Mission complete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

När Xbox One (OG) kom ut kostade den $499, men gick ner i pris som vi såg (mot förlust på Microsoft's sida såklart, liksom med alla andra konsoller). Ja, jag vill ha konsollen för 3000 kr eller mindre och kommer att vänta tills dess då priset gått ner.

Självklart kostar allt mindre efter ett tag. Men när den kostar 3000kr så är förmodligen det tal om nästa Xbox, men vi får se helt enkelt.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Ju mer VRAM desto bättre ja, för spel i 4K. Det jag hänvisade till var prestandan i dessa korten, vet ej hur mycket VRAM som kommer att finnas tillgängligt för grafikdelen i Xbox One X men jag gissar på ca 4GB eller mer.

Det skulle nog gå att få ihop en sådan dator för 5-6000 kr ja, finns en tråd här på SweClockers där folk sätter ihop datorer för 5000 kr och dessa är nog fullt kapabla att spela i 4K och 60 FPS med nedskruvade grafikinställningar:

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1464038-5k-paketet-spel...

Bara Windows till en dator kostar ju runt 1000kr. Det var dessutom 3000kr du vill ha Xboxen för.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Man kan väl säga att MS reklam har funkat rätt bra. De visar ett native 4K60 spel och vips så tror folk och det kommer gälla alla spel. Mission complete.

Enligt vem då? Var har du sett att så mycket människor tror att allt kommer vara äkta 4K i 60fps?

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Bara Windows till en dator kostar ju runt 1000kr. Det var dessutom 3000kr du vill ha Xboxen för.

Kort och gott - det går i dagsläget att bygga ihop en dator för 5-6000 kr som presterar förmodligen lika bra som Xbox One X (återstår att se när konsolen väl släppts på marknaden) inklusive operativsystem så som Windows 10.

6000 kr är ett fullt rimligt pris för Xbox One X vid lansering med tanke på vilka komponenter den innehåller, men den kommer förmodligen att gå ner i pris till ca 3000 kr om man följer vad som hänt med tidigare konsoler. Konsoltillverkare har själva sagt att de går med förlust vid försäljning av konsoler men med vinst iom spelförsäljning - det är därifrån pengarna rullar in. Med detta sagt - det är inte orimligt att vi kommer se en prissänkning av Xbox One X till jul (speciellt under Black Friday). Återstår att se helt enkelt.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Enligt vem då? Var har du sett att så mycket människor tror att allt kommer vara äkta 4K i 60fps?

På ett flertal sajter, inkl denna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Swedish Berserk:

Jag betalade över 6400 kronor med en film & extra kontroll + 1 spel år 2008.

Har den kvar än men står bara samlar damm.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

För min del så spelar jag endast RPG och SRPG spel på konsol. Så spelutbudet bestämmer konsolen för mig. Sony har det absolut bästa utbudet i denna genre. Xbox har i princip noll och ingenting som inte finns på PC redan.

Så de konsoler jag har är Samtliga av Sonys konsoler. Nintendo Switch, WiiU, Wii. Inklusive alla de handhållna konsolerna av dessa två företag. Jag har även en Xbox360 då det tidigt under den generationen fanns ett par RPGs men det sinade fort.

Jag skiter fullständigt i 4k men jag köpte ändå en Ps4Pro eftersom att det ökade prestandan i de spel jag spelar.

Xbox one blir bara aktuellt om Xbox familjen faktiskt börjar hantera spel som är intressanta för mig och exklusiva. Det finns dock inga tecken på det.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Man kan väl säga att MS reklam har funkat rätt bra. De visar ett native 4K60 spel och vips så tror folk och det kommer gälla alla spel. Mission complete.

Inget kan man lita på nuförtiden...det enda man hör och ser är att den kommer köra 4k, inte för att jag köpte att det skulle bli bra men det verkar onekligen som de vill att alla ska tro det iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Glöm inte att det är hela ekosystemet runt om som betalas också. R&d, mjukvara som även uppdateras under hela konsolens livstid, samt en handkontroll.
Säkert marknadsföringsbudget och så vidare.
Sen har jag för mig att kemikalieskatten var i räknad i prisuppsnattningen på 6k.

Så att rakt av jämföra hur mkt PC-hårdvara man får är ju knappast rättvist. Dra av säkert 1 lax för Windows, 500 för en kontroll och 400 i kr i kemikalieskatt.
Bara ett "cleant" chassi går väl lätt på 700-1000 spänn till.
Då är det inte mkt pengar kvar för CPU, minne, mobo graffe och disk.

Tycker däremot tyvärr att 4k hypen är trist.
Upplösning och grafik går väl hand i hand(?).
Så mkt snack om att nått kör 60fps i 4k, men med alla settings på Low eller ultra? Är väl en jävla skillnad...

Ta tex senaste tomb Raider på ps4 pro.
Där fick man välja ett av tre modes: 4k/grafik/fps.

Men jag tycker ändå att konsolerna levererar bra i relation till pris, därför är det synd att Sony/MS lämnar öppet mål när dom ska envisas med att försöka marknadsföra dom i termer som gillas av pcmasterrace-campet..
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Inget kan man lita på nuförtiden...det enda man hör och ser är att den kommer köra 4k, inte för att jag köpte att det skulle bli bra men det verkar onekligen som de vill att alla ska tro det iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

De behöver sälja in konsolen på ett enkelt och snabbt sätt. Att då ta till ett buzzword är ju vardagsmat och faktum är att det inte är något större fel. One X kommer ge 4K eller 4K-ish grafik så det hela är close enough.

Vill man gräva i påståendena i detalj ja då får man vackert oxå ta och ta till sig den mer detaljerade information som finnes.

Personligen tycker jag konsumenten får skylla sig själv om denne inte sätter sig in djupare än första-raden i tillverkarnas reklamtexter.

Och framförallt: Det är väldigt bra att många spel till One X inte kommer vara native 4K. Det hade, inte minst med tanke på användningsområdet, ett rätt vårdslöst slöseri med renderingsresurser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

De behöver sälja in konsolen på ett enkelt och snabbt sätt. Att då ta till ett buzzword är ju vardagsmat och faktum är att det inte är något större fel. One X kommer ge 4K eller 4K-ish grafik så det hela är close enough.

Vill man gräva i påståendena i detalj ja då får man vackert oxå ta och ta till sig den mer detaljerade information som finnes.

Personligen tycker jag konsumenten får skylla sig själv om denne inte sätter sig in djupare än första-raden i tillverkarnas reklamtexter.

Och framförallt: Det är väldigt bra att många spel till One X inte kommer vara native 4K. Det hade, inte minst med tanke på användningsområdet, ett rätt vårdslöst slöseri med renderingsresurser.

Hade jag varit en spekulant hade jag vetat det, jag är en sån som planerar köp månader i förväg och gräver ned mig i allt som finns om produkten.

Men många går nog på det där eftersom de flesta nog bara ser 4k och säger då "take my money"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Jo...hurså? Denna tråd handlar ju om One X.

Kul tråd för övrigt. "Mindre pixlar" är det nya sättet att skriva "högre upplösning"?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skrev fel, det stod i artikeln att det var 8GB GDDR5 innan men XBOX One har bara 8GB DDR3 vad jag minns.

Bra pris om man bara ska spela annars föredrar jag dator för man kan använda den till mer saker.
Kommer den inte kosta mer än 6000 kr i Sverige?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Rent hårdvarumässigt får man rätt bra för pengarna men jag har redan en dator som är mer kraftfull(uppgraderar kanske senare).

Verkar som många xbox anhängare är lyriska över konsollen, lär dessutom tvinga sony att bättra sig.

Visa signatur

jag bojkottar nintendo http://metroid2remake.blogspot.se/

1440p och 120hz är absolut minimum för bra upplevelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Där konsoler glänser tycker jag framförallt är i sportspel, bilspel, plattformsspel. Men tex FPS och Strategi spel är ju hopplöst på konsol. Måste ha mus för det!

Kan enbart instämma. Vissa titlar kör ju utmärkt på både dator och konsol, medans vissa verkligen är optimerade för en av typerna. T.ex. som du nämner strategispel på PC, men även vissa typer av sociala spel som man spelar tillsammans framför samma skärm passar bäst på konsol i sin tur.

Tycker inte att man behöver vara religiös eller dogmatisk. Det ena utesluter inte det andra, och det finns fördelar med både dator och spelkonsoler.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

Lastgammal hårdvara...

Helt fel.

Nuvarande hårdvara.

Även Intel har ju "draggat" ut på utvecklingen de sista åren (först nu med Ryzen som de verkar ha vaknar ifrån dvalan), så med din egenpåhittade definition så är borde även x86 vara "Lastgammal hårdvara...".

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Fanns ju mus till ps1 i alla fall. Sen hade ju också Sega Dreamcast både mus och tangentbord.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/ad/PlayStation_Mouse.jpg/200px-PlayStation_Mouse.jpg

Skickades från m.sweclockers.com

Nintendo SNES Mus:

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Nej, var får alla ifrån att jag klagar? Det är väl dumt att anta och lägga ord i meningar?

Som sagt, denna tråd handlar om Xbox X, de andra konsolerna är just nu ointressanta i detta ämne.

Därför att XBX främst konkurrerar med andra konsoler på marknaden, och inte främst PC. Därav är det helt naturligt att jämföra prestanda och kostnader med konkurrenssituationen på marknaden.

Klagar man på att det kostar pengar att spela online på konsol så borde man inte hänga ut specifikt Xbox, eller tom. som i detta fallet, just Xbox One X, för detta. Capisce?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

tur att jag sålde mina konsolera för ett par år sedan, fy fan vilket pris och sen XBOX live på det också , grattis konsolespelare!

Fantastiskt hur många icke-konsolägare, och konsolhaters, som är så intresserade av rena konsolnyheter som denna.

Intressant fenomen när man läser och engagerar sig i en massa debatter, men samtidigt påstår att man är helt ointresserad av det.

Märkligt vad folk ödslar tid på...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

@NoNamesWayne: 4 år gammal arkitektur är lastgammalt att köpa när det gäller en "ny konsol" imo

Men gäller inte Intel och PC då (som harvat på i princip samma de sista fyra åren, med ytterst små långsamma förbättringar). Snacka om dubbla standards...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Hade helt glömt bort, och då har jag ändå ägt mario paint!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av martinot:

Därför att XBX främst konkurrerar med andra konsoler på marknaden, och inte främst PC. Därav är det helt naturligt att jämföra prestanda och kostnader med konkurrenssituationen på marknaden.

Klagar man på att det kostar pengar att spela online på konsol så borde man inte hänga ut specifikt Xbox, eller tom. som i detta fallet, just Xbox One X, för detta. Capisce?

Igen, handlar inte om varken Sony, Nintendo eller ''PC'' i sig, nu handlar denna tråden om just, Microsoft Xbox X, ingenting annat.

Sluta peka fingrar åt andra företag och håll dig till ämnet

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elajt_1:

Vad får du 10% ifrån? Om maskinen mer eller mindre kan hålla 60fps i "äkta" 4K på ett spel som Forza, så lär vi se en hel del titlar som iallafall köra 30fps i 4k, så jag förstår inte hur du menar du att MS ljuger?

Sen spelar det inte heller speciellt stor roll. De flesta förstår att en maskin som säljs för mellan 5 - 6 tusen kr inte kan utföra mirakel.

Jag får 10 % från E3 presentationen där bara ett av tio spel som visades kördes i äkta 4K. Så är vara en fingervisning om hur det blir senare. Men man kan ju ha fel, kanske kommer skitmånga trippel-A som körs i full 2160p. Men troligtvis inte.

Jag kan bygga en dator för 6000 som kan utföra rätt jäkla mycket kan jag lova dig.

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Igen, handlar inte om varken Sony, Nintendo eller ''PC'' i sig, nu handlar denna tråden om just, Microsoft Xbox X, ingenting annat.

Sluta peka fingrar åt andra företag och håll dig till ämnet

???

Du kan ju inte klaga på att en ny Volvo kostar 500 kkr minimum, om du inte jämfört med vad motsvarande bilar från VW, Mercedes eller Audi kostar.

Det hadlar inte om att peka finger. Det handlar om verkligheten.

Är det någon som felaktigt pekar finger är det du som gör det just emot Xbox One X.

Förstår inte varför du ens pekar ut just den?

Är ju ingen som helst skillnad emot nuvarande Xbox One S (eller tidigare Xbox One, 360, eller PS för den delen).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av martinot:

???

Du kan ju inte klaga på att en ny Volvo kostar 500 kkr minimum, om du inte jämfört med vad motsvarande bilar från VW, Mercedes eller Audi kostar.

Det hadlar inte om att peka finger. Det handlar om verkligheten.

Är det någon som felaktigt pekar finger är det du som gör det just emot Xbox One X.

Förstår inte varför du ens pekar ut just den?

Är ju ingen som helst skillnad emot nuvarande Xbox One S (eller tidigare Xbox One, 360, eller PS för den delen).

Men du, vem klagar? Jag har väl inte klagat? Bara påpekat.

Och igen..denna nyhet handlar om Xbox, inget annat. Och du, detta är IT, inte fordon..sluta jämföra fordon med IT-teknik.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Men du, vem klagar? Jag har väl inte klagat? Bara påpekat.

Nu är du inne på semantik och en (för mig ivf.) helt ointressant metadebatt.

Skrivet av VadSaDu:

Och igen..denna nyhet handlar om Xbox, inget annat. Och du, detta är IT, inte fordon..sluta jämföra fordon med IT-teknik.

Det var en analogi, för att förtydliga en princip eller ett koncept (som inte borde vara svårt, men verkar ändå så vara).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Om ett par år har nästa generation kommit, finns ingen anledning till att en halvgeneration är så dyr. Mer prestanda, men gammal teknik och är inte som AMD lär ta flera hundra dollar för APUn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Om ett par år har nästa generation kommit, finns ingen anledning till att en halvgeneration är så dyr. Mer prestanda, men gammal teknik och är inte som AMD lär ta flera hundra dollar för APUn.

Ingen anledning? Den behöver kosta såhär mkt för att MS inte ska ta förluster på hårdvaran.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Ingen anledning? Den behöver kosta såhär mkt för att MS inte ska ta förluster på hårdvaran.

Om ny APU och 12 GB GDDR5 ska kosta 6000 kr, vad ska då nästa generation från Microsoft kosta? Xbox One S rear de ständigt ut för runt 2000 kr. X1S har också ny custom SoC från AMD för den delen, även om den inte var lika mycket ändrad på. Komponentkostnaden som bör skilja bör inte göra det till mer än en fördubbling av priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Om ett par år har nästa generation kommit, finns ingen anledning till att en halvgeneration är så dyr. Mer prestanda, men gammal teknik och är inte som AMD lär ta flera hundra dollar för APUn.

Microsoft, iaf. vad de påstår, så är hårdvaran en +/- nollaffär. Så tror inte marginalerna är fullt så höga som du verkar alludera till.

Själv så kanske jag avstår (iaf. till en början med de initiala priserna), men även om jag själv inte köper så tycker jag det är positivt att både Sony och Microsoft släpper ett par bättre presterande konsoler, och ett par mellanalternativ.

Skall man diskutera hårdvara på det sättet som du gör, trots att Sony och Microsoft använder den senaste tekniken som AMD tillhandahåller inom det produktsegmentet, så borde man isf. även kritisera Nintendo och deras teknikval i Switch (som är äldre Tegrateknik).

Observera att jag inte kritiserar de för de (däremot så hade jag önskat 1080p-skärm, även om den fortfarande är bästa handhållna konsol som finns med 720p), men hade du/ni som kritiserar Microsoft och/eller Sony för att använda teknik som AMD inte har i dagsläget, så borde ni konsekvensens namn vara mer kritiska emot Nintendos CPU/GPU-val (dock inget jag själv är som sagt).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/