Permalänk

Som alla sagt- grymt snyggt.
Bra jobbat,totalt sinnessjukt dock

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Medlem

Kollade just på bilderna, är djupt imponerad av dina kunskaper! Sjuhelvetes snyggt!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Detta är i en helt ny liga. Jag har aldrig sett något snyggare bygge.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Bara jag som vill ha bilder på cnc-fräsen också?
Eller har jag missat nån tråd om den ?

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Proffsmoddare

Får börja med att tacka alla för de snälla orden! Kul att ni gillar det!

Skrivet av kdk_warhead:

Otroligt snyggt och vilket arbete du måste ha lagt ner! Presentationen är också omslag bar. En sådan liten sak som att du byter bilder i takt med musiken höjer intrycket. Snabba bild byten gör att man inte tröttnar samtidigt som det stillsamma ljudet gör att det inte känns stressat.

Perfekt!

Skrivet av Homer_S1:

GRYMT bygge !!
Synd bara att jag somnade efter halva videoklippet pga den sämsta musiken jag hör i hela mitt liv

Med den otroliga fantasin du sitter inne med bor du kunnat hitta nått bättre.

Men åter igen en STOR eloge till byggt, bästa jag sett på många år !!

/Homer_S

Det är här det blir svårt. Vissa älskar musiken och andra hatar den

Försöker välja något neutralt som alla kan lyssna på men det faller såklart inte alla i smaken! Bara att sätta på sin favoritdänga och köra mute

Kul att du gillar det ändå!

Skrivet av pumba-kung:

Bara jag som vill ha bilder på cnc-fräsen också?
Eller har jag missat nån tråd om den ?

Tjat och tjat och tjat!!! Har lovat bygglogg aldeles för länge. Fick dåligt samvete och gjorde klart det sista på den nu! Ursäkta att det dröjde!

Här kan ni hitta den: CNC ROUTER

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Det här är ju en helt annan nivå. Tummen upp för både datorn och CNC maskinen.

Permalänk
Medlem

Bästa bygget jag skådat hittills under alla år!
Utöver en väl genomtänkt design så måste jag även ge en eloge för filmerna du gjort för dokumenteringen. Sjukt häftigt allting, jag är djupt imponerad;)

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Galet snyggt! Vem skall någonsin kunna matcha din dator. Upplyst i mörker var det ett stycke konstverk.

Permalänk
Proffsmoddare

Jag tog mig en titt igen. Bara för att.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Woaw! tittat ett flertal gånger men nu är det dags och fråga vilka temps du får när du spelar

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Henrikfotograf:

Woaw! tittat ett flertal gånger men nu är det dags och fråga vilka temps du får när du spelar

Nytt album uppe med temps och benchmarks uppe. Var redan för många bilder i detta

https://www.sweclockers.com/galleri/14445-wing-x99-kompakt-al...

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Svårt att ta in... Så smakfullt... och ovanligt vackert.
PC mods ser för det mesta ut som de tidiga Fast&furious-bilarna, det här är liksom en annan galax!

Ang konstruktiv kritik, jag kan inte greppa SLI-bryggan! Den sticker som en elak plastig tagg bland all cnc-perfektion. Kanske för att de sponsrade? Just SLI-bryggor är ju annars typ det ENDA som vanliga småpillare brukar kunna modda. Jag har iof aldrig sett en sli-bryggedesign jag gillar så det kanske bara är jag

Sen är videorna fina för vad de är, men när jag tittar skulle jag önska att få höra nått från den som skapar. Tankar. Dialog. Typ, som en minidokumentär...

Jaja, några av mina tankar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Enthoo Primo, Asus x99-e ws, 5960x, 64gb Crucial Ballistix 2400mhz, gtx 970, 32"/27", Corsair RM1000, Noctua NH-d15, 50tb HD, 6tb ssd... upgrading soon!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Iamisha:

Svårt att ta in... Så smakfullt... och ovanligt vackert.
PC mods ser för det mesta ut som de tidiga Fast&furious-bilarna, det här är liksom en annan galax!

Ang konstruktiv kritik, jag kan inte greppa SLI-bryggan! Den sticker som en elak plastig tagg bland all cnc-perfektion. Kanske för att de sponsrade? Just SLI-bryggor är ju annars typ det ENDA som vanliga småpillare brukar kunna modda. Jag har iof aldrig sett en sli-bryggedesign jag gillar så det kanske bara är jag

Sen är videorna fina för vad de är, men när jag tittar skulle jag önska att få höra nått från den som skapar. Tankar. Dialog. Typ, som en minidokumentär...

Jaja, några av mina tankar.

Skickades från m.sweclockers.com

Tja! Tack för kritiken! Har funderat på att göra lite voice overs eller vad man ska säga. Ska försöka få in lite sådant till nästa bygge hoppas jag. Det är svårt att välja om man ska köra lite mer dokumentering eller guide/snack över varje sak. Och vilket språk etc. Vet inte vad folk uppskattar mest? Min tanke nu var att man tar forumen för diskussioner och sen så tar man video om man bara vill titta på fina bilder och ha fötterna på soffan. Man kanske kan göra båda men jag vet inte. Redan nu tar de otroligt med tid. Tror varje video är ungefär 2-3 heldagar med redigering, luemetri, etc. Har som mål att göra lite guides i alla olika saker. Allt från simpla saker som hur man gängar ett hål till typ hur man använder en CNC.

SLI-bryggan är svår tycker jag. Hade en del designer men valde tillslut att inte bråka med den. Hade behövt komma på något bra för den och försökte lite men jag tyckte att den passade bra. Den går igen i moderkortet med sin "style" och det blev något som bröt av. Man kanske skulle kunnat göra en helt blank och anonym variant men jag har redan så mycket saker som inte "sticker ut" så jag ville även ha något som inte var "clean" om man säger så. SLI bryggan är väl typ det enda som inte är custom i detta bygget antar jag (förutom sladden till den då)

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

Tja! Tack för kritiken! Har funderat på att göra lite voice overs eller vad man ska säga. Ska försöka få in lite sådant till nästa bygge hoppas jag. Det är svårt att välja om man ska köra lite mer dokumentering eller guide/snack över varje sak. Och vilket språk etc. Vet inte vad folk uppskattar mest? Min tanke nu var att man tar forumen för diskussioner och sen så tar man video om man bara vill titta på fina bilder och ha fötterna på soffan. Man kanske kan göra båda men jag vet inte. Redan nu tar de otroligt med tid. Tror varje video är ungefär 2-3 heldagar med redigering, luemetri, etc. Har som mål att göra lite guides i alla olika saker. Allt från simpla saker som hur man gängar ett hål till typ hur man använder en CNC.

Voiceover är nice, och att hålla diskussioner osv till forum, smart! Engelska känns ändå som det språk som är mest pragmatiskt. Svenska är iaf för smalt för den här nivån.
Det JAG tror/tycker om med att få ta del av konstnärens arbete är att höra framgångar, tvivel, visioner, mänsklighet. Och när det rent tekniskt befinner sig på den här nivån tror jag många skulle inspireras av att höra/se dina tankar.
Tro mig, filmar själv, så jag vet hur mkt tid det tar. Inte bara att. Men vilja och tid brukar visa vägen

Jag kallar endast SLI-bryggan för en smaksak och kallar den verkligen inte lat (enda ickemoddade komponenten). Men jag är helt övertygad att du kan skapa något unikt där som får designjävulen att börja twerka.

Och åter, vilken masterpiece du skapat!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Enthoo Primo, Asus x99-e ws, 5960x, 64gb Crucial Ballistix 2400mhz, gtx 970, 32"/27", Corsair RM1000, Noctua NH-d15, 50tb HD, 6tb ssd... upgrading soon!