Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Höll på att dö igen för några dagar sen, kroppen verkar dock till slut ha repat sig idag. Hatar verkligen att vara allergiker.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon195163:

Jag antar att de har skrivit via länk från butiken i samband med ett köp, alltså inte gått in "manuellt" och skrivit direkt på Prisjakt.

Okej tack! 😀

Jag var på väg o beställa en grej på Conrad.se till en brukare på mitt jobb men såg senare att det var luriga recensioner, förmodligen skrivit av butiken själva!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Daz:

Höll på att dö igen för några dagar sen, kroppen verkar dock till slut ha repat sig idag. Hatar verkligen att vara allergiker.

Låter ju hemskt! Vad är det för allergi om man får fråga?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Låter ju hemskt! Vad är det för allergi om man får fråga?

Det är en såndär typiskt ovanlig allergi som folk inte ens tror på, jag är luftburet allergisk mot skaldjur. Den här gången åkte jag dit på att passera genom en asiatisk restaurang när det satt folk och någon slags sushi med stora räkor på

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |

Permalänk

@Daz: Oj, "luftburen allergi mot skaldjur" visste jag inte ens att det existerade. Låter riktigt jobbigt. Lär ju vara ett helsike nu i augusti månad med alla kräftskivor som vankas?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

@Guybrush82: Det är som sagt ganska ovanligt, aldrig träffat någon annan med det. Eller ens hört talas om det från någon annan faktiskt. Kan säga att det är är rejält sugigt eftersom i princip alla sociala evenemang som inkluderar mat är omöjliga då du kan ge dig tusan på att vart man än går så finns det skaldjur.

Allergin kom i puberteten så nu när jag är 30 har man väl till slut börjat vänja sig men ibland så blir det som för några dagar sen och då blir man rejält less igen.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Ångest, ångest och åter ångest. Livet är fan inte lätt ibland.

Visa signatur

CPU: Intel Core i9-7980XE 2.6GHz 18-Core
Minne : G.Skill Trident Z RGB 64GB (4 x 16GB) DDR4-3200
SSD : 3 x Samsung 960 EVO 500GB M.2-2280 SSD
GPU : 2x Asus GeForce GTX 1080 Ti 11GB POSEIDON
Moderkort : Asus ROG RAMPAGE VI EXTREME EATX LGA2066

Permalänk

@Daz: Låter som sagt riktigt jobbigt. Precis som du nämner är ju skaldjur ett mycket vanligt inslag i sociala sammanhang och på restauranger.

Man har ju hört talas om denna typ av "luftburen allergi" när det gäller nötallergi, men det existerar då även när det kommer till skaldjursallergi.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Har en flickvän som blivit iskall mot mig senaste tiden, alltid jag som får föreslå saker, eller ens föreslå att vi ska ses. Men när vi väl träffas så är hon den gulligaste/snällaste personen på hela jorden. Hon är den första personen som på år fått mig att känna att en annan person kan tycka att jag är intressant och att jag är något mer än bara en figur i bakgrunden av allt, och nu är jag rädd att allt håller på att falla samman.

Jag har också insett att jag alltid stått i skuggan av min systers prestationer, vad jag än gör är det bästa jag får av mina föräldrar ett bra jobbat i förbifarten, om jag har tur.

Permalänk

P-böter 500kr, första p-böterna på 10 år, av polisen dessutom, sur granne som ringt. Visst jag stod fel men har gjort så sen år 2000 ungefär utan problem men det värsta är att man nu har fått såna här tråkiga surkartar till grannar som stör sig på allt.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fixxarn93:

Hejsan Sweclockers!

Jag sitter och har otrolig jävla ångest, dödsångest if you will...

Iallafall så för ett par tre år sedan så hade min morbrors hjärta stannat i sömnen, han var "död" i ungefär 8 minuter innan dom fick liv i honom igen. Efter det så låg han i koma en längre stund. När han då vaknat ur detta så påbörjades en utredning på vad som inträffat. Utöver det så var han bara 27 år gammal då detta inträffade, jag är 24...

Någon månad går förbi och det uppdagas att han lider av LQTS, en ärftlig sjukdom som mer eller mindre är 50% att man har om en närmare släkting har det. Hjärtat kan bara stanna av helt enkelt, då några intervallerna mellan några impulser blir för långa. Detta syns oftast inte på vanliga EKG och det finns ännu väldigt lite forskning kring detta. Min morbror hade bara känt sig "lite slö" och var tvärtrött den kvällen det hände. Det visar sig även senare att även min andra morbror, mamma och även lillasyster har.

Mamma pushar mig till att kolla upp det men jag skjuter det alltid åt sidan och har nog gjort i över ett år sedan hon först sa åt mig att göra det. Allt detta p.g.a allt prat om medicinering och pacemaker ifall jag har denna sjukdom, vilket jag inte vill ha, varken pacemaker eller medicin då jag gått på någon typ av medicin större delen av livet. Så jag har bara tänkt att det är inget som kommer drabba mig.

MEN! Nu i veckan så började jag min 3 dagar långa ledighet och det som händer den första dagen är att mitt hjärta började slå dubbelslag och jag kände mig utmattad och andfådd efter varje sådant. "Aja, det är nog bara hjärtklappning"- tänkte jag och fortsatte min dag som vanligt. Jag har haft hjärtklappningar i större delen av livet och vet vad som orsakar detta, inget farligt.

Dessa hjärtklappningar började däremot under dagen att komma fler och fler, med mindre mellanrum. Tyckte bara det var jobbigt och gick och lade mig.

Dagen därpå så vaknar jag utan problemet i hjärtat men jag blir andfådd vad jag än gjorde, om jag så ställde mig upp, gick nerför en liten trapp eller promenerade lite...(Jag är i dålig form, men inte såååå dålig!).
Det här fortsatte under hela dagen och jag började känna mig utmattad och senare under en liten biltur med en kompis så började jag må väldigt dåligt, ville kräkas alltså så jag bad om att få fara hem.

Ringde 1177 och förklarade för dom hur jag mått de senaste dagarna. De tyckte att jag skulle ringa 112, vilket jag motvilligt funderade på. Först ringde jag min pappa för att kolla om det inte var lite väl drastiskt, tjurskallig som jag är då det gäller sånt här.
Men även han tyckte jag borde göra det. Så jag gjorde det och en ambulans skickades utan sirener och blåljus för att göra en bedömning. De kollade upp mig via EKG och det gamla vanliga... De hade liten till ingen kunskap om denna sjukdom så de skickade resultatet av mitt EKG till en hjärtläkare som förklarade att det såg normalt ut.

Upplyser min mor om allt detta som ber mig att åtminstone skicka in en bokning för blodprovstagning för DNA-test, enda sättet att se om man lider av denna sjukdom. Får mest troligt göra dessa tester till veckan men sedan kan det ta upp till en månad innan man får svar på om man har sjukdomen.

Nu någon dag senare så är allt detta det enda jag kan tänka på då mitt hjärta fortfarande känns konstigt och jag blir periodvis helt tömd på energi. "Vad händer om jag går och lägger mig ikväll, kommer mitt hjärta stanna? Kommer jag somna och sen tvärdör jag bara innan jag får ta mina tester?". Tidigare har jag inte varit intresserad av att veta men nu... med obehaget jag har i bröstkorgen fortfarande så känns det motvilligt att sova eller ens lägga mig för att vila. Ligger vaken till den punkten att jag däckar, sover pissdåligt och drömmer mardrömmar.

Är det någon som känt liknande någon gång? Vad gjorde ni för att göra det bättre eller tänka på annat? Detta påverkar mitt arbete på jobbet och allt... Sitter bara vid datorn och spelar eller ser film för att tänka på annat. Känns som att jag är helt stum bara, helt känslolös kring detta, utöver den jävla ångesten som jag redan sen tidigare är diagnoserad med.

Fan vad skönt att skriva av sig, även ett tack på förhand till den som orkar läsa igenom allt detta.

/Alexander

Nu är jag ingen läkare av något slag, men kolla upp det. Även om du får ett tråkigt svar så är det ett svar, detta är ett problem som inte går att sopa under mattan. Det lär kännas skönt att inte behöva oroa sig sedan också.

Jag skulle även be att sjukhuset gör ett prov på dina kortisolvärden, det låter väldigt likt min kompis som blev väldigt trött och svimfärdig så fort han ställde sig upp, visade sig vara Addisons sjukdom, nu käkar han bara två piller per dag så mår han prima.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Skrivet av Hcbobo:

Ångest, ångest och åter ångest. Livet är fan inte lätt ibland.

Någon särskild anledning, eller lider ni av psykisk ohälsa i form av ångest?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av Stefanp67:

P-böter 500kr, första p-böterna på 10 år, av polisen dessutom, sur granne som ringt. Visst jag stod fel men har gjort så sen år 2000 ungefär utan problem men det värsta är att man nu har fått såna här tråkiga surkartar till grannar som stör sig på allt.

Tråkigt med sådana grannar. Man önskar ju att de kunde prata med ägaren av bilen, eller t.ex. sätta en lapp på vindrutan, innan de ringer polisen för att bötfälla ägaren.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Tråkigt med sådana grannar. Man önskar ju att de kunde prata med ägaren av bilen, eller t.ex. sätta en lapp på vindrutan, innan de ringer polisen för att bötfälla ägaren.

Precis som när jag fick 1200 spänn i utryckningskostnad när mina grannar hade ringt klockan 11:15 en fredagkväll och klagat på högt ljud. Vi hade parmiddag och och satt bara och pratade.

Lät säkert mer än vad man själva uppfattade det som men man tycker ju att en lapp i brevlådan, ett sms eller bara komma och knacka på dörren är ett bra första steg. 1200 spänn i böter är ju inte kul sätt att starta vänskapen mellan grannar på.

Bor i lägenhet.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Skrivet av MuLLvaD3n:

Precis som när jag fick 1200 spänn i utryckningskostnad när mina grannar hade ringt klockan 11:15 en fredagkväll och klagat på högt ljud. Vi hade parmiddag och och satt bara och pratade.

Lät säkert mer än vad man själva uppfattade det som men man tycker ju att en lapp i brevlådan, ett sms eller bara komma och knacka på dörren är ett bra första steg. 1200 spänn i böter är ju inte kul sätt att starta vänskapen mellan grannar på.

Bor i lägenhet.

Håller med dig fullständigt. Men gjorde "utrycknings-jouren" bedömningen då att ni var för högljudda så ni fick stå för kostnaden själva?

Dock kan jag förstå äldre personer som kanske inte vågar gå och ringa på hos grannens vilda fest kl 02 på morgonen för att be dem dämpa sig, speciellt om man inte känner varandra så väl.
Jag har själv varit med om vilda fester i en trappuppgång där jag bodde, där jag nog inte hade vågat gå och säga till då det var höga röster med aggressiva tongångar, och vad jag misstänker annat än bara alkohol (läs droger) iblandat.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Håller med dig fullständigt. Men gjorde "utrycknings-jouren" bedömningen då att ni var för högljudda så ni fick stå för kostnaden själva?

Dock kan jag förstå äldre personer som kanske inte vågar gå och ringa på hos grannens vilda fest kl 02 på morgonen för att be dem dämpa sig, speciellt om man inte känner varandra så väl.
Jag har själv varit med om vilda fester i en trappuppgång där jag bodde, där jag nog inte hade vågat gå och säga till då det var höga röster med aggressiva tongångar, och vad jag misstänker annat än bara alkohol (läs droger) iblandat.

Jag har gjort lite efterforskning om det här sen jag fick min böter med både vår hyresvärd och bolaget som står för utryckningarna. Utan att gå in på det för djupt så verkar det som att de väktare som delar ut böter får provision, vilket jag tror leder till att systemet kan utnyttjas. Sen jag, och ett gäng andra personer, satte ihop en grupp som skulle försöka lösa detta har följande incidenter inträffat, (detta är bara när jag har haft koll på det.)

1. Person A har fått böter för att vara högljudd när han var bortrest.

2. Person B vaknar med en lapp i brevlådan för utryckning om att han inte har öppnat dörren när de har varit där och knackat på för att be honom sänka ljudnivån. Han hade inte haft någon typ av fest och vi tror att dom aldrig har varit där.

3. Person C har fått böter en lördagkväll när han ligger hemma och kollar film ur TV-högtalare. Kan det ha låtit? Ja. Så mycket att någon skulle ringa till jouren? Nej.

4. Jag har fått böter när väktaren har varit ute på "span", det är alltså ingen granne som har ringt in och klagat utan han har gått förbi och gjort bedömningen att jag låter för mycket. Detta tycker jag är helt åt HELVETE eftersom att jag kan ha kommit överens med mina grannar om att jag ska ha fest/kalas den dagen. Fan, mina grannar kan till och med vara där och kalasa med mig?

Vårt mål är att systemet ska bli mer öppet, man ska veta vad det är som gäller och vilka befogenheter jouren faktiskt har. Jag kan ju gå runt i korridorer och bara lyssna efter personer som gör ljud och sedan ringa jouren för att sätta dit dem. Det måste ju finnas någon typ av "gräns" för vad för mycket ljud faktiskt är, inte bara att det låter.

Tyvärr, som med all byråkratisk skit, tar allt evigheter och det är fruktansvärt svårt att få raka svar av någon. VD'n för hyresbolaget svarade med: "Ljud är subjektivt - hyr lokal om ni ska låta." och väktare svarar med "Vi kommer bara om någon klagar.", något vi vet är en lögn. Tyvärr är man student och har inte överdrivet mycket makt i situationen och nu följer jag mest upp det för att det känns kul att pressa hyresvärden lite.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Avstängd

Börjat störa mig på föräldrar som inte har koll på sina minderåriga tonåringar. Speciellt inte att de börjat spontanröka såhär på kvällen/natten. Eller ena dottern som dra hem randomkillar titt som tätt, och det är aldrig samma killar heller.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

UPS har slarvat bort mitt paket. Det står att det har levererats till en pickup point men i butiken hävdar de att paketet inte finns. Hur löser jag ens en sådan situation? Oerhört frustrerande.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

@EagiZ: Det är UPS ansvar tills dess att paketet är utlämnat till dig. Kontakta säljaren eller avsändaren så får dom göra en reklamation hos UPS.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - MSI RTX 5070 Ti Vanguard - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Börjat störa mig på föräldrar som inte har koll på sina minderåriga tonåringar. Speciellt inte att de börjat spontanröka såhär på kvällen/natten. Eller ena dottern som dra hem randomkillar titt som tätt, och det är aldrig samma killar heller.

Snorungar ska inte röka. Värre är dock att 15 åringar får skaffa mopeder och varför dessa vidriga farkoster tillåts låta mer än en fullvärdig, riktig motorcykel förstår jag inte.

Dålig formulering
Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Jag brukar göra följande när jag ser snorungar som röker: Går fram och ber om en cigarett, tar paketet och stampar det till smulor.

Ursäkta men va? Hur beter du dig människa?!

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 5700G / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 88TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kattus:

Ursäkta men va? Hur beter du dig människa?!

Engångshändelse. Var inte särskilt gammal då.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Engångshändelse. Var inte särskilt gammal då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekl3M:

Och din poäng är?

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem

En arbetskollegas dödsannons lades upp idag.

28 år... Livet är fan inte rättvist!

Permalänk
Medlem

Min första crush dumpade mig för ungefär en månad sen och träffade direkt efter en ny tjej som gick från ett kk förhållande till något mer seriöst, har dock sagt hela tiden att när jag åker till Australien tar det slut då jag vill känna den totala friheten som jag fick smaka på i Thailand. Det jobbigaste dock är att hon har haft och fortfarande har en väldigt tuff situation hemma. Hon har mer eller mindre blivit psykiskt och fysiskt misshandlad hela sitt liv - hennes föräldrar slår henne och kallar henne för extremt fula ord nästan dagligen, hon vill inte ha polis inblandat och vill absolut inte att jag ska prata med dem. Nu på tisdag ska jag träffa dem för första gången och jag är rädd att jag kommer misshandla hennes far, det enda som håller mig tillbaka från att inte gå och göra det redan nu är min villkorliga dom. Jag tror på att om man sprider kärlek får man kärlek tillbaka och antagligen mår inte hennes föräldrar bra heller... men ingen ska då fan få misshandla någon nära mig så mycket att de har självmordstankar. Kommer självklart hålla mig från något våld men jag kokar av ilska att en sån fin och omtänksam tjej ska behöva stå ut med alllt skit som hon har gjort..

Dessutom saknar jag fortfarande min förra dejt, drömde tom om henne för ett par dagar sedan, men jag är rätt säker att jag bara saknar det sexuella (sprinter på elitnivå = saftig bakdel), suger dock då jag trodde det skulle vara lättare att gå vidare.

OCH jag har ett jädra mysteriskt eksem som efter fem besök och 2000 kr ur min plånbok fortfarande inte har en diagnos. Ska nog anlita en a-lagare och be honom knarka ner sig något hejdlöst så han blir sådär rajtanscholahhopp nerknarkad sen får han välja fyra bokstäver, lär till 100% vara en bättre gissning än alla läkare jag varit hos som alla verkar fått "Jag vet inte riktigt vad det här är...jag skriver ut en starkare hydrokortison till dig" inbränt i hjärnan.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Jag har gjort lite efterforskning om det här sen jag fick min böter med både vår hyresvärd och bolaget som står för utryckningarna. Utan att gå in på det för djupt så verkar det som att de väktare som delar ut böter får provision, vilket jag tror leder till att systemet kan utnyttjas. Sen jag, och ett gäng andra personer, satte ihop en grupp som skulle försöka lösa detta har följande incidenter inträffat, (detta är bara när jag har haft koll på det.)

1. Person A har fått böter för att vara högljudd när han var bortrest.

2. Person B vaknar med en lapp i brevlådan för utryckning om att han inte har öppnat dörren när de har varit där och knackat på för att be honom sänka ljudnivån. Han hade inte haft någon typ av fest och vi tror att dom aldrig har varit där.

3. Person C har fått böter en lördagkväll när han ligger hemma och kollar film ur TV-högtalare. Kan det ha låtit? Ja. Så mycket att någon skulle ringa till jouren? Nej.

4. Jag har fått böter när väktaren har varit ute på "span", det är alltså ingen granne som har ringt in och klagat utan han har gått förbi och gjort bedömningen att jag låter för mycket. Detta tycker jag är helt åt HELVETE eftersom att jag kan ha kommit överens med mina grannar om att jag ska ha fest/kalas den dagen. Fan, mina grannar kan till och med vara där och kalasa med mig?

Vårt mål är att systemet ska bli mer öppet, man ska veta vad det är som gäller och vilka befogenheter jouren faktiskt har. Jag kan ju gå runt i korridorer och bara lyssna efter personer som gör ljud och sedan ringa jouren för att sätta dit dem. Det måste ju finnas någon typ av "gräns" för vad för mycket ljud faktiskt är, inte bara att det låter.

Tyvärr, som med all byråkratisk skit, tar allt evigheter och det är fruktansvärt svårt att få raka svar av någon. VD'n för hyresbolaget svarade med: "Ljud är subjektivt - hyr lokal om ni ska låta." och väktare svarar med "Vi kommer bara om någon klagar.", något vi vet är en lögn. Tyvärr är man student och har inte överdrivet mycket makt i situationen och nu följer jag mest upp det för att det känns kul att pressa hyresvärden lite.

Det är ENDAST polisen som kan ge böter, bestrid alla fakturor eller "böter" som hyresvärden delar ut. Det är deras jobb att bevisa att det var du som var för högljudd, är det bara ord mot ord så kommer ärendet kastas om det kommer upp i tingsrätt.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem

Blivit uppringd av en gammal chef jag haft som vill att jag ska börja jobba där igen....
Kollegorna på det jobbet är roligare typer än de nuvarande samt har mycket mer att lära av dem men det största problemet med mitt gamla jobb är att det är ungefär 40min enkel restid dit kontra 10minuter som jag har idag vilket är lite tråkigt.
Sa till honom iaf att jag kan tänka mig komma tillbaka men att det kommer kosta honom för att kompensera för pendlingen samt "krånglet" för mig att byta jobb.
Har klurat lite och kommit fram till att jag vill gå upp I lön med 10k/månad för att byta tillbaka.
Tveksam på att han går med på det men det som talar till min fördel är att det är en enorm brist I regionen nu på sådana som mig viket gör att det helt enkelt inte går att få tag på folk.

Spännande iaf, han skulle höra av sig I början av nästa vecka med ett bud. Om jag skulle få min 10k höjning så kommer jag ändå ge min nuvarande en chans att matcha det. Skulle kunna tänka mig att stanna kvar på nuvarande om de skulle ge mig 5k extra I månaden. Min nuvarande chef vet givetvis också om bristen på folk.
Hur det än blir så känns det som att jag kommer bli en vinnare I detta även om det kommer att bli ett svårt beslut.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Skulle göra mig lite enchiladas tänkte jag. Hade visst ingen passande ugnsform så jag tog en stekpanna. Gjorde mina rullar, hällde över min tomatsås, rev lite ost. Såg bra ut, tog ut den med grillvanten och ställde pannan på spisen.

Det var dock elak gul belysning från köksfläkten och jag som tänkte ta ett foto till kompisen tänker att jag ställer den på köksbordet vid fönstret. Det är då det sker, hur ofta flyttar jag en stekpanna på spisen med en grillvante? Aldrig! Den har ju handtag

Så här sitter jag och väntar på de blåsor som komma skall på insidan av handflatan. Slängde mig och spolade vatten en stund så jag överlever nog men det här är fan ingen höjdare. Den där svedan som gör sig påmind hela tiden och jag gör fan allt med den här handen! Smsar, spelar, borstar tänderna!

Permalänk
Medlem

På måndag är semestern slut och man måste pallra sig upp i ottan, bara 5 månader kvar till nästa ledighet.. Suck.