Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av onezerotwo:

Jag vet inte, jag kanske överreagerar men jag tycker att min vän är en stor egoist, och en svikare!

Han vill jämt bestämma över allting känns det som. När vi ska prata i telefon. När vi ska ses osv osv.

Ibland kan han ringa jätte många gånger. Sitter jag i ett möte så fortsätter han att ringa och ger sig inte förrän jag svarar.

När jag till slut svarar så undrar han om vi kan ses. Svarar jag ja vilket jag alltid brukar göra så dyker han inte upp. Ibland känns det som om att han jävlas med mig.

Som tex idag då.

Han sms:ade tidigt i morse och undrade om vi kunde ses idag. Jag svarade att jag inte kunde av två anledningen. Dels för att jag var upptagen och för det andra så vet jag att han inte skulle dyka upp.

Han bad flera gånger och jag sa till slut ja.

Några timmar senare ringer han och säger att han är på väg till mig så jag gör mig i ordning.

Därefter, kanske efter cirka 15 minuter så ringer han igen och säger : Jag kan inte ses idag. Jag är jätte trött. Vi ses på Söndag i stället. Hej då.

Jag hinner knappt säga något, utan han bara lägger på.

Det han sa att vi kan ses på Söndag är skitsnack, helt utan tvekan. Det går inte en enda dag att han inte hör av sig.

Det känns som om att han leker med mig. Som att han jävlas, och att han njuter av det? Jag vet inte, men det känns så i alla fall.

Jag ville bara skriva till honom att han inte ska höra av sig mera, och att han kan gå jävlas med någon annan.

Vad säger ni?

han har vant sig vid att du är väldigt snäll.
fundera på vad du vill. sätt gränser och stå upp för det du tycker. det handlar enbart om vad du vill och mår bra av.
han känns inte som en bra vän, men kan han ändra sig - vad vet jag,

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

@Alexander7938:
Dumpa direkt!
Helt oacceptabelt beteende att hålla på och vela och prata om sina extremt stora problem med att lita på andra människor SAMTIDIGT som hon ger en helt främmande man sitt telefonnummer. Seriöst, det här är inget att ha och kommer bara bli problem. Utgå från att hon antingen ljuger eller är omogen / skadad på något sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nästrimmarmannen:

@Alexander7938:
Dumpa direkt!
Helt oacceptabelt beteende att hålla på och vela och prata om sina extremt stora problem med att lita på andra människor SAMTIDIGT som hon ger en helt främmande man sitt telefonnummer. Seriöst, det här är inget att ha och kommer bara bli problem. Utgå från att hon antingen ljuger eller är omogen / skadad på något sätt.

Äsch, jag tycker om henne, vi träffades i helgen och hade en fantastisk natt tillsammans! Samtidigt som det är jobbigt att dejta henne så är hon underbar när vi väl träffas, tänker lyfta upo henne till skyarna! Vill att hon ska känna sig säker i sig själv, hon delade med sig om att hon är väldigt osäker pga sina små bröst. Jag svarade att jag gillar henne för vem hon är, inte storleken på hennes bröst. Men hennes bröst är perfekta då dom sitter ju på henne, hon verkar bli mer självsäker tror jag! Alla behöver vi kärlek, så vi växer och blir bättre som person!

Trevlig fortsättning!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

"bytade"

Varför används det? blir förbannad varje gång jag ser det..

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Äsch, jag tycker om henne, vi träffades i helgen och hade en fantastisk natt tillsammans! Samtidigt som det är jobbigt att dejta henne så är hon underbar när vi väl träffas, tänker lyfta upo henne till skyarna! Vill att hon ska känna sig säker i sig själv, hon delade med sig om att hon är väldigt osäker pga sina små bröst. Jag svarade att jag gillar henne för vem hon är, inte storleken på hennes bröst. Men hennes bröst är perfekta då dom sitter ju på henne, hon verkar bli mer självsäker tror jag! Alla behöver vi kärlek, så vi växer och blir bättre som person!

Trevlig fortsättning!

Skickades från m.sweclockers.com

Lura inte dig själv att tro att hon faktiskt ser dig som något att hålla fast i.
Såna där typer har sig själv, och ingen annan.

Du ger henne ditt hjärta, men hon vill ha din själ.
Sen lämnar hon dig, för någon annan.

Permalänk
Medlem

Nu är det posten som jag är förbannad på. Har äntligen fått råd att beställa ett ryzen-system efter många månaders längtan och suktan. Har vetat precis vilket moderkort och cpu jag skulle köpa. Har under denna tid klarat mig på en chromebook som jag kör linux på. Chromebookens skärm är trasig så har haft den inkopplad i en extern skärm hemma. Det har gått bra att jobba, men allting tar så lång tid, den är sååååå seg när jag håller på att programmera m.m. Jag sålde alltså mesta av min stationära i våras inför Ryzen. Sen har ekonomin inte varit bra förrän nu. För att komma till poängen nu då.

Jag beställde företagspaket leverans till dörren till min firma. Eftersom det är en enskild firma är firmanamnet mitt namn. Eftersom jag inte hade ordet "firma" i namnet så är de på något sätt helt säkra på att det endast är en privatperson, varpå paketet dels blir försenat 1 dag, och dessutom måste jag hämta det på utlämningsstället. Jag har alltså betalat extra för express leverans.. (Nu var netonnet snälla och drog bort den kostnaden för mig). En av anledningarna till att jag ville ha det hemlevererat är att mitt pass gått ut, och jag väntar på nytt id-kort som bör komma inom 1 vecka. Går till utlämningsstället (har lyckats hämta grejer där med detta utgånga pass förrut, bl.a. en galaxy s8). Men idag så sken inte solen på mig givetvis, och snubben i disken tittade direkt på datumet och började smålé, och sa då att han inte kunde lämna ut det. JAHA OKEJ DÅ tänkte jag, men sa säkert något artigt, svensk som man är. Ringer upp posten, och de kan fixa en hemleverans som jag då måste betala. Men jag orkar fan inte vänta tills id-kortet kommer, och vem vet hur länge paketen ligger kvar. Så nu måste jag vänta ytterligare, till fredag.. ååååååååhhhhhhhhh helvete!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Inaktiv

Ja, vad ska man säga. Min arbetsplats brann ner idag (Japp, granne till stället där det började i Viksjö..). Vart där ett år, allt har känts toppen, å så brinner stället upp!! Wth. Inga skadade iaf. Har haft perioder av att råka ut för olyckor, visste förra veckan när min visdomstand sprack att det var dags igen på något sätt.

Vart alldeles för bra i ett år..

(Man fick lite ny respekt för elden, jeklar vad snabbt det gick ifrån bara branddoft till 2m svart rök hängandes på lagret uppe i taket.. )

Permalänk
Medlem

Ska ha fått brev från en myndighet som inte har kommit innehållandes ett beslut som jag har väntat på - och på tre arbetsdagar har det fortfarande inte kommit, way to go PostNord.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Sur/grinig kommer snart få sätta på mig bästa leendet och tvingas umgås med människor jag inte orkar med.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

@Zippeer: Ups, tänkte att det var en tråd där med uttryckte känslor överhuvud taget. Damn, haha! Tar bort inlägget och repostar

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Tror jag blivit kär i en tjej på mitt nya jobb som är jätte snäll och söt. Nackdelen är att jag är socialt handikappad och ful som stryk. Så det suger ju lite.

Permalänk
Medlem

@Hemmabra: Internet är din vän!

Förövrigt: riktiga män är fula. Vi är fula, håriga och luktar illa - det får kvinnor acceptera.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemmabra:

Tror jag blivit kär i en tjej på mitt nya jobb som är jätte snäll och söt. Nackdelen är att jag är socialt handikappad och ful som stryk. Så det suger ju lite.

My man, we all got challenges

Permalänk
Medlem

Detta är banne mig inte sant! Fick hem MyBook 6TB Certified och tog ut den, för installera in i PC. Håller på och kopierar över filer till disken och vad händer då?
Ena 4TB disken försvinner mitt under överföringen. Error 51 och error 157. Omstart, dyker disken upp igen och pops försvinner den igen vid överföringen. Efter 2 omstarter så fungerar det normalt. Allt bra? Nähä!
Blåskärm 2 gånger och plötsligt omstart, nåt som jag inte haft i flera månaders tid!

Dan efter skall överföra filer som haft backup i MyCloud och så dör skiten också mitt under överföringen. Blinkande gul lampa, indikerar nätverk fel eller överhettning. Väntar 10 min innan försöker igen, funkar en stund och så dör den igen. ARGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!

Blir fan helt galen av allt strul på en och samma gång! När har överfört alla filer från MyCloud, skall jag banne mig kastrera den och installera disken i PC också!

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Jag säger bara:
Intel original fläkt för 1150 med pusch-pins...........(/%&#%"¤#!#"¤#&#%%/%&(/%&(¤%"!¤#!"
Hade förträngt det där ....*host* abret..

Permalänk
Medlem

Min mamma dog idag. Samtidigt som jag själv är så ledsen att jag inte vet hur jag skall hantera min sorg så behöver jag vara ett stöd för min pappa. Jobbigaste dagen i mitt liv

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

@SID 6.7: Beklagar sorgen. Min mamma lever men min pappa är död.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Känslan när man inser att kontrollen man köpt till sin kommande retroburk är till original konsolen och inte usb variant.
Råkade köpa hyperkin Genesis controller, inte usb controller. Totalt onödigt och en 100-lapp åt fanders.
Bara att beställa ytterligare en, förhoppningsvis rätt denna gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Blir sjukt irriterad på folk som klagar över för lite förpackning när man säljer något, men inte fasen är de villiga att betala extra för mer emballage.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemmabra:

Tror jag blivit kär i en tjej på mitt nya jobb som är jätte snäll och söt. Nackdelen är att jag är socialt handikappad och ful som stryk. Så det suger ju lite.

Kanske hitta någon som passar din sociala status för att öka chanserna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Blir sjukt irriterad på folk som klagar över för lite förpackning när man säljer något, men inte fasen är de villiga att betala extra för mer emballage.

Är ju säljarens ansvar att paketera varorna vettigt. Saknar du emballage och köparen inte betalar för det är det ju bara att sälja till någon annan. Man brukar ju skriva något i stil med "köparen står för frakt" eller så får du skriva i annonsen att du inte skickar.

Och frågade du köparen innan om det var okej att skicka dåligt emballerat eller om du kunde få en slant för vettigt emballage?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag säger inte att jag packar dåligt, men jag tror det finns en tendens bland köpare att vilja ha "billigaste" frakten och där av får man paket med mindre emballage. Mindre storlek och vikt = billiagre frakt.

I verkligheten är det orimligt sett till kostnaden att paketera så som postnord eller schenker rekommenderar. Inte ens webbutikerna packar så noggrant utan många gånger är det en chansning. Detta borde kunden veta också, både privat och komerciellt.

Permalänk
Hedersmedlem

Blir lite ledsen och galen över inlämningsarbeten i skolan som drar ut så mycket på tiden att man får sitta och komplettera dem på sommaren när skolan är det sista man vill tänka på och man dessutom har jobb och annat att tänka på.

Skrivet av VideoyGTX:

Blir sjukt irriterad på folk som klagar över för lite förpackning när man säljer något, men inte fasen är de villiga att betala extra för mer emballage.

Vilka säljare finns det som ens erbjuder den tjänsten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Jag säger inte att jag packar dåligt, men jag tror det finns en tendens bland köpare att vilja ha "billigaste" frakten och där av får man paket med mindre emballage. Mindre storlek och vikt = billiagre frakt.

I verkligheten är det orimligt sett till kostnaden att paketera så som postnord eller schenker rekommenderar. Inte ens webbutikerna packar så noggrant utan många gånger är det en chansning. Detta borde kunden veta också, både privat och komerciellt.

Det är ju bara att du inte ger dom alternativet "litet paket" skriv bara vilka olika företag du sickar via och måtten och vikt på paketet (som du paketerat korrekt.) Så blir allt bra. Ber dom dig sedan att paketera det i ett mindre paket för att få ner fraktkostnad kan de absolut inte klaga.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Minns en gång när jag hade köpt en sak på tradera. En dag när jag kom till lägenheten låg det ett litet kexpaket utanför dörren. Jag tänkte vafalls är detta nu då.

Jo det var den där grejen jag köpt. Den var skickad i ett gammalt kexpaket som adressen var klottrad på. Brevbäraren hade inte fått in den i brevinkastet så hade lämnat utanför haha.
Det var ingen dyr sak dock, kosta väl 50 spänn kanske men det var iaf lite skoj.

Själv är jag extremt nojig så skickar saker med både bubbelplast, frigolit och tejpar lådans alla springor om det kommer väta.
Man har jue sett hur paketen längs ner i postens burar set ut ibland, helt mosade

Permalänk
Medlem

så jävla less...

beställde fiber från bahnhof, check.
mailade stadsnätet att dom kan komma rigga upp fiberkonverterare..check

allt va frid och fröjd..dagar gick...veckor gick.
så blev man smått trött på vänta, kör mobilen som hotspot till datorn vid enklare arbeten sen mobilen som vanligt slö surf.

fick tag i personen på stadsnätet, "jaha har dom inte varit där.., ska kolla..."
nä det finns ingen beställning....vi har förväxlat dig med någon annan, så beställningen finns inte"

yes...nu börjar man bita i bordsskivan..
efter många svordomar till personen på kommunen så prioriterar dom min beställning...smäcka upp allt utan problem ,fick t.om dra in konverteraren lite extra in i bostaden utan ifrågasättning och kostnad.

alla lampor lyser, wan porten lyser med glädje...inget nät.
kollar med bahnhof, dom skyller på stadsnätet, ringer stadsnätet, dom har skickat in klar rapporten, ringer åter igen till bahnhof...dom ser inget och skyller åter igen på stadsnätet....å så har det hållit på sen i tor.

Nu börjar tålamodet tryta rätt bra, och imorgon kommer jag ringa till samtliga med som fan personligen lösa skiten, jävla cirkus detta.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Hann köra ca 1km eller mer (+ stanna för att tanka - måste sett ut som en jävla idiot) från hemmet innan jag märkte att bilen helt plötsligt gick dåligt, och att orsaken var en trasig bränsleslang som spottat litervis med bensin ändå från hemmet på gatorna runt i min ort...

Hjälpte inte emot min ångest direkt.

Måste vart en kul upptäcksfärd för någon uttråkad att följa mitt bensinspår genom centrum.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Hann köra ca 1km eller mer (+ stanna för att tanka - måste sett ut som en jävla idiot) från hemmet innan jag märkte att bilen helt plötsligt gick dåligt, och att orsaken var en trasig bränsleslang som spottat litervis med bensin ändå från hemmet på gatorna runt i min ort...

Hjälpte inte emot min ångest direkt.

Måste vart en kul upptäcksfärd för någon uttråkad att följa mitt bensinspår genom centrum.

2 dagar senare: Bensinspårets rester syns ännu lika tydligt på asfalten från framsidan av huset bort runt centrum. Ändå har det regnat en del... Känns som en historia man blir tvungen att berätta för varenda granne snart.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

2 dagar senare: Bensinspårets rester syns ännu lika tydligt på asfalten från framsidan av huset bort runt centrum. Ändå har det regnat en del... Känns som en historia man blir tvungen att berätta för varenda granne snart.

Spåret kommer synas länge till. Grattis!

OT:
Har senaste veckorna jobbat över för att dels komma ikapp minusflexen och dels för att arbeta bort gamla surhögar som blivit liggande. Så jag har gått upp kl 5 varje dag och åkt från jobbet kl 17.
Detta har varit slitsamt, så idag tänkte jag ta lite "sovmorgon" och sova fram till 6:30 och arbeta enligt schema.

Så i morse sätter katten igång och jamar som en dåre kl 4:20, och jag har varit vaken sedan dess. Så min tänkta sovmorgon blev att jag varit vaken tidigare än de dagar jag jobbat över. Urk.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig