AMD kör fult spel med prissättningen av Radeon RX Vega 64

Permalänk
Medlem
Skrivet av neetodesu:

Såldes inte 1080GTX/1070GTX över MSRP också? AMD har redan uttalat sig om att $499 varianten kommer finnas kvar så vad är problemet?

Problemet är att Sweclockers gjort bort sig lite och är för stolta för att erkänna missen. Samt att folk har så otroligt nära till facklor och högafflar innan de ens själva vet vad det handlar om.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aser:

Priset täcker rimligen de löpande kostnaderna (kostnaden att tillverka osv) men kanske inte de fasta såsom utvecklingskostnader. Oklart vad folk syftar på när de skriver vinst/förlust osv.

Visst kostar utveckling stora belopp men någon skrev här att de var dyra att tillverka då Vega var ett så stort chip. Sen HBM2 minnet också som inte heller är billigt.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Haha så mycket gnäll och tjafs, innan vi ens har fått ett officiellt uttalande från AMD!
Detta är ju riktigt flame bait!
Visst att redaktionen inte fått något konkret svar änn, men man kan väll vänta tills man har fakta i hand att MSRP är ändrat? eller inte?

Pris ökningen kan väll bero på flera faktorer just nu då t.ex.tillgången är noll just nu m.m

Ifall detta stämmer, så är det ju riktig dåligt isåfall!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Utopolitan:

Tråkigt att följa tråden och se flera stämpla tellus82 som en "AMD-anhängare" (eller fanboy eller what have you). Det tråkigaste är att Jacob själv gör det:

Detta stämmer inte in på tellus82:s inlägg. Jag har vid åtminstone fyra tillfällen i tråden sett honom ta ställning mot AMD:s agerande:

Att han är kritisk mot din (Jacobs) artikel betyder inte att han per automatik försvarar AMD. Han belyser ett problem i din artikel som är en potentiell källa till förvirring (detta håller jag själv med om), och till skillnad från flera av de som har bemött hans kritik har han gjort det hyfsat lugnt och sansat.

Med detta sagt: jag påstår inte att diskussionen som tellus82 för är helt problemfri, och jag tycker för övrigt att det undersökningsarbete du (Jacob) har utfört verkar välmotiverat och gediget. Jag vill bara påminna om att det går att föra sakliga diskussioner där man inte håller med motparten utan att för den sakens skull måla allting antingen svart eller vitt eller börja insinuera saker om andra i onödan.

Till sist kan jag tillägga att jag själva inte ägt en enda AMD-produkt i hela mitt liv förutom en gammal Athlon 64-processor.

EDIT: Jag ska inte vara den som skapar något bråk så tonar ner det jag skrev en smula och ber om ursäkt om någon tog illa upp. Men jag tycker i alla fall inte Jacob överhuvudtaget anklagar tellus för att vara en fanboy. Precis som jag själv gjort flera gånger så ifrågasätter han endast hur någon kan försvara det AMD har gjort här. Det är inte försvarbart av AMD att bete sig på det sättet så hur kan det komma sig att någon ändå tar deras parti?

Permalänk
Medlem

Vi får inte glömma att det sägs att Vram kommer gå upp i pris med ca 30%, garanterat att det e därför AMD tvungen höjt priset på detta sätt.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Nu har jag inte läst inläggen i denna tråd men jag vet av tidigare erfarenheter att personen i fråga mer än gärna hyllar AMD samt sågar Intel. Han är heller inte främmande för att ljuga om resultat samt förolämpa personer när han inser att argumenten tryter.
Jag är övertygad om att Jacob bemöter honom korrekt.

Hmm, I don't even...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oaktree:

Haha så mycket gnäll och tjafs, innan vi ens har fått ett officiellt uttalande från AMD!
Detta är ju riktigt flame bait!
Visst att redaktionen inte fått något konkret svar änn, men man kan väll vänta tills man har fakta i hand att MSRP är ändrat? eller inte?

Pris ökningen kan väll bero på flera faktorer just nu då t.ex.tillgången är noll just nu m.m

Ifall detta stämmer, så är det ju riktig dåligt isåfall!

Är väl just det vi har fått, ett officiellt uttalande?

Citat:

Radeon RX Vega 64 demand continues to exceed expectations. AMD is working closely with its partners to address this demand. Our initial launch quantities included standalone Radeon RX Vega 64 at SEP of $499, Radeon RX Vega 64 Black Packs at SEP of $599, and Radeon RX Vega 64 Aqua Packs at SEP of $699. We are working with our partners to restock all SKUs of Radeon RX Vega 64 including the standalone cards and Gamer Packs over the next few weeks, and you should expect quantities of Vega to start arriving in the coming days.

De nämner dock ingenting om priserna kvarstår eller ökas, utan att de ska se till att få in lager igen till sina återförsäljare, men om det gäller standalone vega64 får tiden avgöra.

Videocardz nämner att priserna kvarstår, tycker själv att inget i texten säger att priserna kvarstår utan att de ska få in lager till återförsäljare, inkl standalone vega64 som sålde för 5090kr första dagen, men om priset förblir 5090kr får vi se när den väl kommer in i lager.

https://videocardz.com/72123/amd-issues-official-statement-re...

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kokefa:

De nämner dock ingenting om priserna kvarstår eller ökas, utan att de ska se till att få in lager igen till sina återförsäljare, men om det gäller standalone vega64 får tiden avgöra.

Då får man väl anta att ingen förändrats? Finns ingen logik att sälja kort med spelbundles och kort utan för samma pris.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Nu har jag inte läst inläggen i denna tråd men jag vet av tidigare erfarenheter att personen i fråga mer än gärna hyllar AMD samt sågar Intel. Han är heller inte främmande för att ljuga om resultat samt förolämpa personer när han inser att argumenten tryter.
Kolla gärna på diskussionerna mellan Yoshman och denna person. Det är ofta vettiga argument från Yoshman medans han bemöts med motsatsen.

Hur gammal är du egentligen? Din beskrivning ser dock ut att stämma in alldeles ypperligt på dig själv. Dömer du alltid andra utifrån din egen självbild?

Visa signatur

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Här gör du bort dig ordentligt. Han har faktiskt rätt i sak och det hade varit klädsamt om ni klarar av lite konstruktiv kritik istället för att insinuera om att @Tellus82 skulle: "tro på och rentutav försvara ett företag som medvetet valt att vilseleda konsumenter och sin trogna användarbas, och istället rikta misstro mot alla som synar deras bluff"

Lågvattenmärke som jag inte hade förväntat mig från någon på redaktionen.

Får väl kanske passa på att klargöra att jag inte "hejar" på någon tillverkare, men när någon faktiskt pekar på något ni missat bör ni ta till er det.

Avslutningsvis finns det absolut ren och skär fakta för att produkt A(bundlade kort) och produkt B(icke bundlade kort) inte är en och samma, där ni rakt uppochner har gjort fel i era benämningar och delvis i era slutsatser. Utifrån AMD's uttalande kommer icke bundlade kort att fortsätta levereras och fram tills dess att officiella priser finns tillgängliga bör man anta att det är precis som innan. Istället för att anta att det KAN komma att ändras.

Vi välkomnar konstruktiv kritik och rättar oss ofta efter sådan. Den här gången håller jag helt enkelt inte med och det du citerar var inte riktat mot en enskild person.

Vi antar ingenting utan baserar allt på samtal med olika aktörer och verifiering med kollegor om att prissituationen är densamma i de länder de verkar i. Att tala om olika "produkter" ser jag inte som annat än hårklyveri, att AMD var direkt oärliga i sin kommunikation och maskerade det verkliga priset för Radeon RX Vega 64 med ett "lanseringspris" kvarstår. Komplett har till och med uttalat sig om att det inte blir några fler RX Vega 64 för under 6 000 kronor i närtid.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Då får man väl anta att ingen förändrats? Finns ingen logik att sälja kort med spelbundles och kort utan för samma pris.

Det kan jag hålla med om, vore helt ologiskt, men du hade fått två spel gratis helt plötsligt

Denna bild hintar väl att RX Vega 64 kommer kosta $499 i september

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Poor volta,
Bara älskar dom 2 orden.😁😁😁😁

Haha. Snacka om patetiskt uttalande så här i efterhand.

Permalänk
Digital fyndjägare

Grattis till alla som fick ett kort för 5090:-

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Vi välkomnar konstruktiv kritik och rättar oss ofta efter sådan. Den här gången håller jag helt enkelt inte med och det du citerar var inte riktat mot en enskild person.

Vi antar ingenting utan baserar allt på samtal med olika aktörer och verifiering med kollegor om att prissituationen är densamma i de länder de verkar i. Att tala om olika "produkter" ser jag inte som annat än hårklyveri, att AMD var direkt oärliga i sin kommunikation och maskerade det verkliga priset för Radeon RX Vega 64 med ett "lanseringspris" kvarstår. Komplett har till och med uttalat sig om att det inte blir några fler RX Vega 64 för under 6 000 kronor i närtid.

Fast nu är det olika produktpaket (inte ens en tolkningsfråga) och AMD har verifierat att standalone kort ska fortsätta säljas, att dom sedan säljer slut på 20 minuter kan kanske påverka att just komplett säger att det inte blir fler i närtid, det beror kanske på vad man ser som närtid och när man kan få fram nya kort igen på lager.

Att du sedan inte riktade kommentaren åt mig framgick en aning otydligt och en aning underligt att du inte sa det då när jag ifrågasatte uttalandet.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Hur gammal är du egentligen? Din beskrivning ser dock ut att stämma in alldeles ypperligt på dig själv. Dömer du alltid andra utifrån din egen självbild?

Jag är inte den som förolämpar någon utan en anledning. Däremot så svarar jag ofta med samma språk. Med tanke på ditt barnsliga beteende så är väl ändå din ålder det intressanta i sammanhanget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kokefa:

Vart har du sett detta oficiella uttalande från AMD?
Vad jag kan se så har de inte fått något konkret svar änn och att AMD arbetar på ett uttalande!

Du får gärna dela med dig ifall du har ett officellt utalande från AMD!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Huruvida du håller med eller inte ändrar inte på det faktum att man har två olika typer av "bundles" en med bara kort och en med kort + spel. Det kan du ju omöjligt bortse ifrån. Man har t om från AMD's sida gått ut och sagt att det kommer att fortsätta levereras kort utan bundling med spel. Bemöt detta istället för att bara säga att du inte håller med.

Kritisera tillgängligheten istället i så fall, men sättet ni vinklat det på har brister. Rätta till detta och vi har inget problem, för i dagsläget är det mer eller mindre felaktig information ni sprider. Sweclockers håller vanligtvis högre kvalitet än så här.

Svälj stoltheten är mitt tips. Inse att AMD har gått ut med officiell information (som ni för övrigt inte ville vänta på eftersom clickbait and money talks), och informera om att de billigare korten inte är tillgängliga idag men kommer att bli det senare. Allt i enlighet med den officiella information som finns tillgänglig.

Tycker jag att AMD skött detta klanderfritt? Nix, men det har inte ni heller.

Ps. Kan även vara klädsamt att du tydligt förklarar för personen som du tycktes klä i åsiktsmundering att det inte var menat till honom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Jag är inte den som förolämpar någon utan en anledning. Däremot så svarar jag ofta med samma språk. Med tanke på ditt barnsliga beteende så är väl ändå din ålder det intressanta i sammanhanget?

Nu var det inte jag som pratade skit och for med osanning om någon meningsmotståndare, det var du själv.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Nu var det inte jag som pratade skit och for med osanning om någon meningsmotståndare, det var du själv.

Jaså du får gärna visa var detta har skett. Meningsmotståndare diskuterar jag gärna med men att låta det övergå i rena förolämpningar och lögner är bara dumt. Någonting som du precis gjorde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Jaså du får gärna visa var detta har skett. Meningsmotståndare diskuterar jag gärna med men att låta det övergå i rena förolämpningar och lögner är bara dumt. Någonting som du precis gjorde.

Så det tycker du, precis efter du editerat ditt inlägg och plockat bort alla förolämpningar? Bra där, du kan inte ens stå för det du sagt.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Haha precis efter du editerat ditt inlägg och plockat bort alla förolämpningar. Bra där.

Nejdu, de syns fortfarande i citatet. Jag redigerade det för att jag i efterhand inte tyckte det hörde hemma i denna tråd. Vad jag anser om personen i fråga står jag för. Däremot så påstod du att jag ljuger utan att kunna bevisa det. Så lögnen är helt och hållet din. Nog med off-topic.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av tellus82:

Fast nu är det olika produktpaket (inte ens en tolkningsfråga) och AMD har verifierat att standalone kort ska fortsätta säljas, att dom sedan säljer slut på 20 minuter kan kanske påverka att just komplett säger att det inte blir fler i närtid, det beror kanske på vad man ser som närtid och när man kan få fram nya kort igen på lager.

Att du sedan inte riktade kommentaren åt mig framgick en aning otydligt och en aning underligt att du inte sa det då när jag ifrågasatte uttalandet.

Om du vill föra en konstruktivt diskussion behöver du inte plocka russinen ur mina inlägg, annars ser jag ingen anledning till att fortsätta besvara någonting. I det här inlägget nämnde jag Komplett, i flera tidigare att det även gäller andra återförsäljare - i Sverige, i andra länder, ja globalt. Men också uttalanden från AMD:s partnertillverkare. Det som återstår är en global konspiration riktad mot AMD och det finner jag föga troligt.

Det jag gång på gång försökt få fram är att AMD:s så kallade lanseringspris inte längre är aktuellt. Det spelar ingen roll om vi talar om "standalone", något "produktpaket", eller produkt "A" och "B" som de blivit kända som i den här tråden. Jag vet ärligt talat inte hur jag kan uttrycka mig mer tydligt än så här.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Kolla gärna på diskussionerna mellan Yoshman och denna person. Det är ofta vettiga argument från Yoshman medans han bemöts med motsatsen.

Detta vet jag inget om men även om så är fallet förändrar det inte jättemycket inom ramarna för just denna diskussion. tellus82 tar upp en giltig poäng som Jacob misslyckas med att besvara på ett övertygande sätt och istället felaktigt väljer att stämpla som ett försvarande av AMD. Det spelar ingen roll vad som har sagts innan, problemet med artikeln kvarstår.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Om du vill föra en konstruktivt diskussion behöver du inte plocka russinen ur mina inlägg, annars ser jag ingen anledning till att fortsätta besvara någonting. I det här inlägget nämnde jag Komplett, i flera tidigare att det även gäller andra återförsäljare - i Sverige, i andra länder, ja globalt. Men också uttalanden från AMD:s partnertillverkare. Det som återstår är en global konspiration riktad mot AMD och det finner jag föga troligt.

Det jag gång på gång försökt få fram är att AMD:s så kallade lanseringspris inte längre är aktuellt. Det spelar ingen roll om vi talar om "standalone", något "produktpaket", eller produkt "A" och "B" som de blivit kända som i den här tråden. Jag vet ärligt talat inte hur jag kan uttrycka mig mer tydligt än så här.

Det är väl klart att det spelar roll när AMD själva gått ut med att produktpaket "A" som ni menar var tillfälligt fulspel kommer att fortsätta att levereras. Hur kan man missförstå det?

Du har fortfarande inte bemött ovanstående fakta, utan enbart förkastat det. Svälj stoltheten.

Visa signatur

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Huruvida du håller med eller inte ändrar inte på det faktum att man har två olika typer av "bundles" en med bara kort och en med kort + spel. Det kan du ju omöjligt bortse ifrån. Man har t om från AMD's sida gått ut och sagt att det kommer att fortsätta levereras kort utan bundling med spel. Bemöt detta istället för att bara säga att du inte håller med.

Kritisera tillgängligheten istället i så fall, men sättet ni vinklat det på har brister. Rätta till detta och vi har inget problem, för i dagsläget är det mer eller mindre felaktig information ni sprider. Sweclockers håller vanligtvis högre kvalitet än så här.

Svälj stoltheten är mitt tips. Inse att AMD har gått ut med officiell information (som ni för övrigt inte ville vänta på eftersom clickbait and money talks), och informera om att de billigare korten inte är tillgängliga idag men kommer att bli det senare. Allt i enlighet med den officiella information som finns tillgänglig.

Tycker jag att AMD skött detta klanderfritt? Nix, men det har inte ni heller.

Ps. Kan även vara klädsamt att du tydligt förklarar för personen som du tycktes klä i åsiktsmundering att det inte var menat till honom.

Hänvisar till mitt inlägg ovan gällande priset. I övrigt finns det ingen stolthet att svälja och vi utövade mycket längre tålamod än de flesta andra innan vi publicerade det här. Hade clickbait varit målet hade det här publicerats tisdag eftermiddag, inte en fredag förmiddag när en lång rad andra medier hann före.

Skrivet av Stoff3th3m4n:

Det är väl klart att det spelar roll när AMD själv gått ut med att produktpaket "A" som ni menar var tillfälligt fulspel kommer att fortsätta att levereras. Hur kan man missförstå det?

Du har fortfarande inte bemött ovanstående fakta, utan enbart förkastat det. Svälj stoltheten.

Ja, grafikkortet utan bundlade spel kommer fortsätta att levereras. Till samma pris som på lanseringsdagen? Nej.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Hänvisar till mitt inlägg ovan gällande priset. I övrigt finns det ingen stolthet att svälja och vi utövade mycket längre tålamod än de flesta andra innan vi publicerade det här. Hade clickbait varit målet hade det här publicerats tisdag eftermiddag, inte en fredag förmiddag när en lång rad andra medier hann före.
Ja, grafikkortet utan bundlade spel kommer fortsätta att levereras. Till samma pris som på lanseringsdagen? Nej.

Hur vet du det? Eftersom ingen officiell information finns som talar för några prisändringar får man ju anta att priset blir detsamma. Ni antar att det inte blir detsamma, varför? Inofficiella källor?

Vore knappast logiskt att sälja grafikkort utan spel för samma pris som det ligger på med spel idag.

Edit: Det kan mkt väl bli på något annat vis än vad jag antar, men någonstans måste man ju gå på det som tillverkaren själv säger istället för att anta något annat.

Kommer ni att uppdatera er artikel nu när AMD uttalat sig?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

EDIT: Jag ska inte vara den som skapar något bråk så tonar ner det jag skrev en smula och ber om ursäkt om någon tog illa upp. Men jag tycker i alla fall inte Jacob överhuvudtaget anklagar tellus för att vara en fanboy. Precis som jag själv gjort flera gånger så ifrågasätter han endast hur någon kan försvara det AMD har gjort här. Det är inte försvarbart av AMD att bete sig på det sättet så hur kan det komma sig att någon ändå tar deras parti?

Fast han tar inte AMD:s parti i den här diskussionen. Det är det som är poängen. Han belyser ett problem i Jacobs artikel, vilket inte är detsamma som att ta AMD:s parti.

Det är helt lugnt btw, tycker inte att du har skapat något bråk.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Problemet är att Sweclockers gjort bort sig lite och är för stolta för att erkänna missen. Samt att folk har så otroligt nära till facklor och högafflar innan de ens själva vet vad det handlar om.

Skrivet av Utopolitan:

Detta vet jag inget om men även om så är fallet förändrar det inte jättemycket inom ramarna för just denna diskussion. tellus82 tar upp en giltig poäng som Jacob misslyckas med att besvara på ett övertygande sätt och istället felaktigt väljer att stämpla som ett försvarande av AMD. Det spelar ingen roll vad som har sagts innan, problemet med artikeln kvarstår.

Kan hålla med här, verkar som det har lagts in lite för höga växlar innan rooten utav orsaken är klargjord!

Permalänk
Master of Overkill

Herre jesus va folk är så sjukt triggade av detta med priset och va Swec försöker förmedla...

Folk letar halmstrån så det står härliga till.

Keep it up Swec !

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Herre jesus va folk är så sjukt triggade av detta med priset och va Swec försöker förmedla...

Folk letar halmstrån så det står härliga till.

Keep it up Swec !

De har ju fel och vägrar inse det trots riktig fakta som talar för det. De var för snabba helt enkelt (eller AMD för långsamma), men det borde vara mer intressant att skriva om något som stämmer än att få ut det tidigare á la kvällspressen oavsett om andra var snabbare eller ej.

Edit: Jag bryr mig inte speciellt mkt om AMD som företag, men kan erkänna att det triggar mig när någon som skriver om saker på någon form av redaktion borde vara saklig helt enkelt vägrar inse att man har fel och vägrar att rättar till det (eller?). Kritik mot AMD kan kvarstå, men låt åtminstone informationen vara korrekt.

Visa signatur