AMD kör fult spel med prissättningen av Radeon RX Vega 64

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Ja asså jag liter inte en sekund på AMD så.
Tills korten finns i butik och har priset 5090.
Tills dess ljuger AMD.
Samma sak om Nvidia gjort det eller Intel eller pelleboll AB.

Märkligt synsätt.

Var har AMD ljugit? De har satt ett MSRP för standalone kort och nu förtydligat att de kommer att fortsätta med dessa till samma MSRP.

Huruvida de kommer att kosta exakt 5090, 5490, 5990:- eller vad det nu blir i butik handlar inte enbart om AMD som du kanske förstår. Tror fortfarande inte att du förstått själva grundproblemet här. Ingen försvarar AMD, däremot kritiserar vissa av oss Sweclockers som har blandat korten i sin artikel och inte ger en korrekt bild av saker och ting. Nu har t om AMD gått ut och verifierat att MSPR kvarstår för standalone kort.

Man har t om klarat av att ha fel i sitt tillägg som lagts in ikväll efter AMD:s uttalande:

"Bolaget undviker dock att svara på vad som gäller för det ursprungliga priset 499 dollar eller 5 090 kronor i Sverige, där uppgifter till SweClockers fortsatt talar för att detta var ett tillfälligt lanseringspris. Detta gäller även Radeon RX Vega 64 utan inkluderade spel."

AMD har klart och tydligt gått ut med, vilket Sweclockers själva citerar i sitt tillägg, att MSRP för Vega 64 på 499 dollar kvarstår. Det svenska priset på hyllan i butiker vet vi givetvis ingenting om, men MSRP kvarstår.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Vilket återigen får det att låta som att priset för ett standalone-kort har höjts när det i själva verket handlar om att AMD släpper bundles av högre värde. Detta är anledningen till att folk i tråden är förvirrade och ifrågasätter artikeln.

Men nej nu fan orkar jag inte sitta och glo mer. Gonatt på er allesammans.

Blir inte heller klok på de svaren vi får. Känns på något vis som att man försöker kringå och låta bli att svara på vissa saker. Lite synd, då man faktiskt kunde fått en del hjälp av folk här på forumet när det blir lite tokigt.

God natt!

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Det är precis det som är fallet och också vad vi förmedlar.

Måste bara fråga, Vad är det som är ful spel?
Ifall nu AMD säger att standalone korten kommer att fortsätta vara 499$ MSPR
Är det paketen ni ifrågasätter då eller?

Verkar vara väldigt många som tror att det är standalone korten som påverkas, så därför jag frågar detta!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Märkligt synsätt.

Var har AMD ljugit? De har satt ett MSRP för standalone kort och nu förtydligat att de kommer att fortsätta med dessa till samma MSRP.

Huruvida de kommer att kosta exakt 5090, 5490, 5990:- eller vad det nu blir i butik handlar inte enbart om AMD som du kanske förstår. Tror fortfarande inte att du förstått själva grundproblemet här. Ingen försvarar AMD, däremot kritiserar vissa av oss Sweclockers som har blandat korten i sin artikel och inte ger en korrekt bild av saker och ting. Nu har t om AMD gått ut och verifierat att MSPR kvarstår för standalone kort.

Man har t om klarat av att ha fel i sitt tillägg som lagts in ikväll efter AMD:s uttalande:

"Bolaget undviker dock att svara på vad som gäller för det ursprungliga priset 499 dollar eller 5 090 kronor i Sverige, där uppgifter till SweClockers fortsatt talar för att detta var ett tillfälligt lanseringspris. Detta gäller även Radeon RX Vega 64 utan inkluderade spel."

AMD har klart och tydligt gått ut med, vilket Sweclockers själva citerar i sitt tillägg, att MSRP för Vega 64 på 499 dollar kvarstår. Det svenska priset på hyllan i butiker vet vi givetvis ingenting om, men MSRP kvarstår.

Nä man har varit med i branschen tillräckligt länge för att lära sig.
Det ska finnas på papper innan jag ändrar min åsikt.
Dvs korten ska finnas igen på 500 dollar list pris.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Blir inte heller klok på de svaren vi får. Känns på något vis som att man försöker kringå och låta bli att svara på vissa saker. Lite synd, då man faktiskt kunde fått en del hjälp av folk här på forumet när det blir lite tokigt.

God natt!

Vi försöker inte kringgå någonting och har uppriktigt försökt besvara frågor hela dagen. Släpp allt hårklyveri om produktpaket, produkt A och B, "standalone", och vad mer RX Vega 64 nu fått för namn, 499 dollar och 5 090 kronor är fantasisiffror oavsett vilket artikelnummer vi talar om.

Skrivet av Oaktree:

Måste bara fråga, Vad är det som är ful spel?
Ifall nu AMD säger att standalone korten kommer att fortsätta vara 499$ MSPR
Är det paketen ni ifrågasätter då eller?

Verkar vara väldigt många som tror att det är standalone korten som påverkas, så därför jag frågar detta!

Det vi kritiserar AMD för att deras MSRP inte stämmer, det var ett tillfälligt lanseringspris. Det gäller "standalone" också, 499 USD och 5 090 kronor är fantasisiffror.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Vi försöker inte kringgå någonting och har uppriktigt försökt besvara frågor hela dagen. Släpp allt hårklyveri om produktpaket, produkt A och B, "standalone", och vad mer RX Vega 64 nu fått för namn, 499 dollar och 5 090 kronor är fantasisiffror oavsett vilket artikelnummer vi talar om.
Det vi kritiserar AMD för att deras MSRP inte stämmer, det var ett tillfälligt lanseringspris. Det gäller "standalone" också, 499 USD och 5 090 kronor är fantasisiffror.

Så du menar att AMD ger ett officiellt statement där man blåljuger hela världen rakt i ansiktet? De har ju för sjutton gått ut med att VEGA 64 utan spelbundles kommer att ligga kvar på 499$ MSRP. Det mest häpnadsväckande är att ni kan dra den här slutsatsen bättre än tillverkaren själv och så här pass tidigt.

Ditt avfärdande i form av anklagelser om "hårklyveri" har ingen substans, då AMD själva i samma officiella uttalande själva anger sina produkter i olika former på exakt samma vis.

Detta blir mer och mer märkligt.

"...Radeon RX Vega 64 at SEP of $499, Radeon RX Vega 64 Black Packs at SEP of $599, and Radeon RX Vega 64 Aqua Packs at SEP of $699." = Hårklyveri tydligen.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Det vi kritiserar AMD för att deras MSRP inte stämmer, det var ett tillfälligt lanseringspris. Det gäller "standalone" också, 499 USD och 5 090 kronor är fantasisiffror.

Ok men hur kan det vara fantasisiffror ifall nu AMD säger att det är dessa priser som gäller?
Är det då AMDs fel ifall ÅF lägger högre priser på grund av tillgång och efterfrågan?

Det står ju t.o.m att dom jobbar på att fylla på lagren av kretsar av Vega, i alla segment.
Visst kan jag ha fel i det hela, men inget som lagts fram hitills tycker jag pekar på att detta skulle vara AMD som höjer priserna?

Permalänk
Medlem

@Jacob: Vi är många som uppskattar att ni lyfter det här problemet. Ni tar ju en liten risk att göra er obekväma hos AMD, och iaf jag tycker att ni gör det delvis för oss Sweclockers skull.

Förhoppningsvis hjälper detta AMD att bli ärligare i framtiden, och det vinner alla på.

Permalänk
Medlem

Betalade ca 7k för mitt nuvarande grafikkort när det släpptes och är grymt nöjd, vet att det inte prisvärt för fem öre men jag ville ha det helt enkelt. Hade Vega 64 varit tillgängligt då så hade jag köpt det istället även om det kostat 6K+, orkade dock inte vänta på release så det blev 1080 helst enkelt.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oaktree:

Ok men hur kan det vara fantasisiffror ifall nu AMD säger att det är dessa priser som gäller?
Är det då AMDs fel ifall ÅF lägger högre priser på grund av tillgång och efterfrågan?

Det står ju t.o.m att dom jobbar på att fylla på lagren av kretsar av Vega, i alla segment.
Visst kan jag ha fel i det hela, men inget som lagts fram hitills tycker jag pekar på att detta skulle vara AMD som höjer priserna?

Det som Sweclockers uppenbarligen har svårt att begripa, som AMD själva anger i sitt officiella uttalande, är att RX Vega 64 finns i följande olika packs:

"...Radeon RX Vega 64 at SEP of $499, Radeon RX Vega 64 Black Packs at SEP of $599, and Radeon RX Vega 64 Aqua Packs at SEP of $699."

Men tydligen är det "hårklyveri" att hänvisa till något som AMD själva bekräftar.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Märkligt synsätt.

Var har AMD ljugit? De har satt ett MSRP för standalone kort och nu förtydligat att de kommer att fortsätta med dessa till samma MSRP.

Huruvida de kommer att kosta exakt 5090, 5490, 5990:- eller vad det nu blir i butik handlar inte enbart om AMD som du kanske förstår. Tror fortfarande inte att du förstått själva grundproblemet här. Ingen försvarar AMD, däremot kritiserar vissa av oss Sweclockers som har blandat korten i sin artikel och inte ger en korrekt bild av saker och ting. Nu har t om AMD gått ut och verifierat att MSPR kvarstår för standalone kort.

Man har t om klarat av att ha fel i sitt tillägg som lagts in ikväll efter AMD:s uttalande:

"Bolaget undviker dock att svara på vad som gäller för det ursprungliga priset 499 dollar eller 5 090 kronor i Sverige, där uppgifter till SweClockers fortsatt talar för att detta var ett tillfälligt lanseringspris. Detta gäller även Radeon RX Vega 64 utan inkluderade spel."

AMD har klart och tydligt gått ut med, vilket Sweclockers själva citerar i sitt tillägg, att MSRP för Vega 64 på 499 dollar kvarstår. Det svenska priset på hyllan i butiker vet vi givetvis ingenting om, men MSRP kvarstår.

Exakt vad är det du inte förstår? , de har pratat med komplett med flera som säger att det inte kommer finnas kort till det priset en längre tid framöver.
Var har AMD ljugit? jo de fetljög om att de lanserade VEGA senare för att fylla upp lagren som visade sig vara skitsnack då korten tog slut direkt.

Hela grejen är att AMD gått ut med att ett kort ska kosta runt 500$ och de lär vi inte få se igen, kanske vid någon framtida rea.

Men men folk kan ju fortsätta försvara skiten med att det är en helt annan produkt för man får ett osläppt spel och nå annat skit som gör det 1000kr dyrare, vi kör på den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Exakt vad är det du inte förstår? , de har pratat med komplett med flera som säger att det inte kommer finnas kort till det priset en längre tid framöver.
Var har AMD ljugit? jo de fetljög om att de lanserade VEGA senare för att fylla upp lagren som visade sig vara skitsnack då korten tog slut direkt.

Hela grejen är att AMD gått ut med att ett kort ska kosta runt 500$ och de lär vi inte få se igen, kanske vid någon framtida rea.

Men men folk kan ju fortsätta försvara skiten med att det är en helt annan produkt för man får ett osläppt spel och nå annat skit som gör det 1000kr dyrare, vi kör på den

Du pratar om saker som du inte har en aning om. Huruvida vi får se kort till gällande MSRP igen har du inte heller någon aning om.

Läs AMD's officiella uttalande så får du se.

Sweclockers påstår att man höjt priset, vilket inte är fallet.

Sedan är lanseringen usel, det har jag försökt klargöra vid flertalet tillfällen här i tråden. Så läs gärna bakåt så du vet vad du pratar om.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden på dessa 2 kort ?
Sapphire Radeon RX Vega 64 black 5090:-
Sapphire Radeon RX Vega 64 black + 2 spel 6090:-

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Det som Sweclockers uppenbarligen har svårt att begripa, som AMD själva anger i sitt officiella uttalande, är att RX Vega 64 finns i följande olika packs:

"...Radeon RX Vega 64 at SEP of $499, Radeon RX Vega 64 Black Packs at SEP of $599, and Radeon RX Vega 64 Aqua Packs at SEP of $699."

Men tydligen är det "hårklyveri" att hänvisa till något som AMD själva bekräftar.

Vet inte om detta har något med saken att göra då Jacob säger att detta även gäller fantasisiffror för standalone Vega 64.

Även fast AMD säger att MSPR 499$ kvarstår för standalone Vega 64!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Du pratar om saker som du inte har en aning om.

Läs AMD's officiella uttalande så får du se.

Sweclockers påstår att man höjt priset, vilket inte är fallet.

Sedan är lanseringen usel, det har jag försökt klargöra vid flertalet tillfällen här i tråden. Så läs gärna bakåt så du vet vad du pratar om.

Det är även sagt av återförsäljare att de går back om de säljer för det priset vilket antyder att komplett fått någon lanserings rabatt
finns ju för böveln inte ens ett kort listat för 5000 på prisjakt, vad säger det dig om det var på väg in nya?
när det luktar rök brukar det brinna

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@Stoff3th3m4n @Oaktree De enda svar jag har att ge är exakt samma som redan upprepats många gånger tidigare och jag vet inte vilket syfte det tjänar att jag upprepar mig ännu en gång. Släpper därför det här nu och låter tiden utvisa vad som faktiskt gäller. Sedan hoppas jag verkligen att AMD håller sig till MSRP för RX Vega 56, då det till rätt pris är ett riktigt bra grafikkort.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Det är även sagt av återförsäljare att de går back om de säljer för det priset vilket antyder att komplett fått någon lanserings rabatt
finns ju för böveln inte ens ett kort listat för 5000 på prisjakt, vad säger det dig om det var på väg in nya?
när det luktar rök brukar det brinna

Har du läst AMD's officiella uttalande idag?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

@Stoff3th3m4n @Oaktree De enda svar jag har att ge är exakt samma som redan upprepats många gånger tidigare och jag vet inte vilket syfte det tjänar att jag upprepar mig ännu en gång. Släpper därför det här nu och låter tiden utvisa vad som faktiskt gäller. Sedan hoppas jag verkligen att AMD håller sig till MSRP för RX Vega 56, då det till rätt pris är ett riktigt bra grafikkort.

Japp, jag också! Annars kan de gå och dra nåt gammalt över sig, speciellt efter dagens uttalande.

God natt!

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Har du läst AMD's officiella uttalande idag?

Ja, du kan ju hojta till när du ser ett kort för det priset igen så kan vi fortsätta diskussionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oaktree:

Vet inte om detta har något med saken att göra då Jacob säger att detta även gäller fantasisiffror för standalone Vega 64.

Även fast AMD säger att MSPR 499$ kvarstår för standalone Vega 64!

Ja, vem ska man tro. Tillverkaren själv eller Sweclockers

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Ja, du kan ju hojta till när du ser ett kort för det priset igen så kan vi fortsätta diskussionen

Jag har aldrig påstått att jag är tvärsäker på hur priserna kommer att se ut i Svenska butiker. Du har uppenbarligen inte läst tråden bakåt och tagit reda på vad detta handlar om.

Sweclockers menar att AMD höjt sitt MSRP, medan AMD själva gått ut med att de kommer fortsätta sälja kort utan spelbundle för 499$ MSRP.

Det är vad diskussionen har handlat om.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Avstängd

@anon12433:
Jag tror dom ser rött i dubbel bemärkelse.(Sorry kunde inte hålla inne på den.)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

@Stoff3th3m4n @Oaktree De enda svar jag har att ge är exakt samma som redan upprepats många gånger tidigare och jag vet inte vilket syfte det tjänar att jag upprepar mig ännu en gång. Släpper därför det här nu och låter tiden utvisa vad som faktiskt gäller. Sedan hoppas jag verkligen att AMD håller sig till MSRP för RX Vega 56, då det till rätt pris är ett riktigt bra grafikkort.

Skrivet av Stoff3th3m4n:

Ja, vem ska man tro. Tillverkaren själv eller Sweclockers

Håller med, vi får låta tiden utvisa vad som faktiskt gäller, var lite detta många var förvirrade över skulle jag tro.
Tackar för en saklig konversation! vi alla kanske fick ut något utav det hela

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Sweclockers menar att AMD höjt sitt MSRP, medan AMD själva gått ut med att de kommer fortsätta sälja kort utan spelbundle för 499$ MSRP.

Exakt var ser du att priset kvarstår? De säger att de har sålt kort för $499 och att de kommer sälja samma sku i framtiden, men inte mer än så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Exakt var ser du att priset kvarstår? De säger att de har sålt kort för $499 och att de kommer sälja samma sku i framtiden, men inte mer än så.

De säger att

"initial launch quantities inlcuded standalone Radeon RX Vega 64 at SEP of $499, Radeon RX Vega 64 Black Packs at SEP of $599, and Radeon RX Vega 64 Aqua Packs at SEP of $699"

och att

We are working with our partners to restock all SKUs of Radeon RX Vega 64 including the standalone cards and Gamer Packs over the next few weeks, and you should expect quantities of Vega to start arriving in the coming days."

Om detta skulle vara en lek med ord och att "Standalone RX Vega 64" kommer att höjas till samma pris som "RX Vega 64 Black" så förstår jag inte meningen överhuvudtaget till att ha dessa två olika packs. Hade "Standalone RX Vega 64" bara varit en intro-version till ett billigare pris hade man inte fortsatt att sälja eller leverera det packet. Finns heller ingen anledning att ange priserna om de inte fortsättningsvis stämmer. Det är heller inte speciellt realistiskt att tro att man även höjer priset på "RX Vega 64 Black" då i stort sett ingen skulle köpa det för det priset.

100% säker kan man såklart aldrig vara, men om det är just en lek med ord så kan de lägga ner GPU-sidan av sin verksamhet. Dock tror jag att det ligger till så här.. AMD vill såklart sälja "RX Vega 64 Black", precis som butikerna och tillgången av det packet kommer såklart att vara bättre än "Standalone RX Vega 64". Men utefter vad de sagt i sitt uttalande borde de helt enkelt fortsätta att skeppa alla tre packen.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

"initial launch quantities inlcuded standalone Radeon RX Vega 64 at SEP of $499, Radeon RX Vega 64 Black Packs at SEP of $599, and Radeon RX Vega 64 Aqua Packs at SEP of $699"

Vill man leka med ord kan man ju också fundera på inlcuded; är det en tillfällighet att de använder en imperfektform? Att sälja signifikant olika kombinationer till samma pris låter ju en smula märkligt, men det är det väl å andra sidan inte många som föreslår? Kanske höjer de inte priset fullt så mycket eller också väntar höjningar även för de andra paketen. Främst menar jag dock att det där uttalandet inte direkt bör vara lugnande. Om de nu faktiskt tänker höja priserna är det väl inte heller osannolikt att de gärna skulle tala ganska tyst om den detaljen i uttalanden som detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Exakt var ser du att priset kvarstår? De säger att de har sålt kort för $499 och att de kommer sälja samma sku i framtiden, men inte mer än så.

Hoppar inn lite här!
Visst kan man tolka det så, men det säger ju samtidigt inget om en prishöjning?
Så hur man änn tolkar det hela så är det ju lite tidigt att anklaga AMD för ful spel m.m
Så det enda vi kan göra är väll att låta tiden utvisa vad som stämmer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Vill man leka med ord kan man ju också fundera på inlcuded; är det en tillfällighet att de använder en imperfektform? Att sälja signifikant olika kombinationer till samma pris låter ju en smula märkligt, men det är det väl å andra sidan inte många som föreslår? Kanske höjer de inte priset fullt så mycket eller också väntar höjningar även för de andra paketen. Främst menar jag dock att det där uttalandet inte direkt bör vara lugnande. Om de nu faktiskt tänker höja priserna är det väl inte heller osannolikt att de gärna skulle tala ganska tyst om den detaljen i uttalanden som detta?

Tja de säger ju att de ska "restock" de packets de räknade upp så det blir säkert också så. Men rimligen borde ju även de andra två packets höjas i pris om standalone höjs, annars fungerar inte deras uppdelning och då landar korten på priser som kommer att göra dem osäljbara. Så jag tror att det är osannolikt. Givetvis har t om AMD koll på priser och prestanda gällande Nvidias kort.

Men som sagt, jag har försökt vara tydlig hela tråden med att jag kan ha fel. Precis som att jag tror att Jakob kan ha fel, även om han inte vill erkänna det

Det ska bli intressant hursomhelst. Rimligen borde inte RX Vega 64 bli den krets som lyfter AMD's försäljningsstatistik. Ligger däremot RX Vega 56 kvar på gällande MSRP kan den nog sälja ganska bra om tredjepartstillverkarna kommer med bra kylarlösningar.

Skrivet av Oaktree:

Hoppar inn lite här!
Visst kan man tolka det så, men det säger ju samtidigt inget om en prishöjning?
Så hur man änn tolkar det hela så är det ju lite tidigt att anklaga AMD för ful spel m.m
Så det enda vi kan göra är väll att låta tiden utvisa vad som stämmer!

Lite det jag har försökt säga hela kvällen

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Tja de säger ju att de ska "restock" de packets de räknade upp så det blir säkert också så. Men rimligen borde ju även de andra två packets höjas i pris om standalone höjs, annars fungerar inte deras uppdelning och då landar korten på priser som kommer att göra dem osäljbara. Så jag tror att det är osannolikt. Givetvis har t om AMD koll på priser och prestanda gällande Nvidias kort.

Men som sagt, jag har försökt vara tydlig hela tråden med att jag kan ha fel. Precis som att jag tror att Jakob kan ha fel, även om han inte vill erkänna det

Det ska bli intressant hursomhelst. Rimligen borde inte RX Vega 64 bli den krets som lyfter AMD's försäljningsstatistik. Ligger däremot RX Vega 56 kvar på gällande MSRP kan den nog sälja ganska bra om tredjepartstillverkarna kommer med bra kylarlösningar.

Lite det jag har försökt säga hela kvällen

Aa jag tycker inte vi ska klandra AMD allt för hårt här.
Folk är galnare än rabieshundar känns det som.
MSRP är ett ungefärligt pris på korten.
Sen blir det högre än det så är det inte kanske AMD som står för det utan de svenska butikerna?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Lite det jag har försökt säga hela kvällen

Alright! Då är ju vi två överens iaf!