Permalänk

@wzaa: Såg tråden men den svarar väl inte direkt på min fråga om andra spelar eller hur?

Pubg spelar jag med, men jag blir bränd efter 2-3 games på en kväll så inget jag klarar att pumpa in timmar i

Visa signatur

Lian Li PC-011 | Corsair HX1000i | Asus Strix X99 Gaming Rog | Intel Core i7 6850K | Corsair 32GB DDR4 Vengeance | Samsung 960 EVO 500GB | ASUS GeForce GTX 1080 Ti STRIX GAMING | Custom Vattenloop

Permalänk
Medlem
Skrivet av hardflameboy:

@wzaa: Såg tråden men den svarar väl inte direkt på min fråga om andra spelar eller hur?

Pubg spelar jag med, men jag blir bränd efter 2-3 games på en kväll så inget jag klarar att pumpa in timmar i

Det svarar inte på din fråga nej, men syftade mer på din första mening "Hej, hittade ingen tråd angående detta spel."
Menade inget illa med min kommentar utan svarade endast på det ovan.

Nyfiken som jag är, vad är det som gör att du klarar av att spela längre i Escape of Tarkov än PUBG?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk

@wzaa: Jag är nyvaken ursäkta för den sura minen!

Jadu, jag antar att jag är lite mer för realism, den största faktorn är nog att det ibland krävs ett helt mag för att döda någon, jag vet att armor gör mycket men ibland är det bara löjligt hur mycket stryk man kan ta utan att dö

Visa signatur

Lian Li PC-011 | Corsair HX1000i | Asus Strix X99 Gaming Rog | Intel Core i7 6850K | Corsair 32GB DDR4 Vengeance | Samsung 960 EVO 500GB | ASUS GeForce GTX 1080 Ti STRIX GAMING | Custom Vattenloop

Permalänk
Medlem
Skrivet av hardflameboy:

@wzaa: Jag är nyvaken ursäkta för den sura minen!

Jadu, jag antar att jag är lite mer för realism, den största faktorn är nog att det ibland krävs ett helt mag för att döda någon, jag vet att armor gör mycket men ibland är det bara löjligt hur mycket stryk man kan ta utan att dö

Ingen fara!

Spännande, jag har inte testat Escape Of Tarkov än så kan inte uttala mig så mycket om min åsikt men avvaktar nog tills den släpps som beta alternativt ännu längre.
Tycker spelet varit under detta stadie väldigt länge. Får hoppas de steppar upp!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem

Kanske blir lite "necro posting" Men jag kör en hel del EFT, är sugen på att teama ihop med någon då jag endast kört solo. Så min undran är helt enkelt om här finns någon som är sugen på det?

Visa signatur

Bygger:
■i7-6850k ■Asus rampage V E10 ■Dominator 32Gb 3,2GHz
■Asus GTX 1080 x2 sli ■Samsung 850 PRO 512Gb + 128Gb
■Corsair ax1200i ■Acer 27" IPS

Permalänk

Verkar asnajs tbh, Har inte eft än men ska skaffa (när man har råd lmao) Spelade det hos en polare, Så jävla coola weapons mechanics asså, Men tycker fan att över 1k är jävligt saftigt.

Permalänk
Medlem

@tibbar: Jag och ett par stycken brukar lira lite grann, har blivit lite mindre nu i väntan på beta dock. Brukar försöka spela några gånger i veckan pga familjeliv. Samma namn på steam med en avatar på knugen, bara lägga till

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut , ska avvakta till det är färdigt

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

@Maeckish: låter ju skitbra! Lägger till dig på steam när jag kommer hem från jobbet ikväll!

Visa signatur

Bygger:
■i7-6850k ■Asus rampage V E10 ■Dominator 32Gb 3,2GHz
■Asus GTX 1080 x2 sli ■Samsung 850 PRO 512Gb + 128Gb
■Corsair ax1200i ■Acer 27" IPS

Permalänk

Tror ni min setup kan köra EFT? Cpu: Intel Core i7-6700 Processor

Gpu: ASUS GTX 1060 6 GB DUAL OC STRIX

Storage: 128 GB SSD + 1000 GB HDD

Ram: 8 GB DDR4 RAM 2133MHz

Permalänk
Medlem

Är detta spel som Playerunknown's battlegrounds?
Eller blir det mer TDM , har googlat men inte hittat så mycket. Kan man spela mot datorn utan andra spelare?
Mvh / Mangee

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Är detta spel som Playerunknown's battlegrounds?
Eller blir det mer TDM , har googlat men inte hittat så mycket. Kan man spela mot datorn utan andra spelare?
Mvh / Mangee

Skulle inte säga att de är som Pubg på de sättet. Visst, de går ju ut på att döda och inte dödas men i en annan aspekt. Spelar du själv så är de i dagens mening Free for all. Skjut allt och alla du ser, loota deras grejer samt loota lådor osv sen fly zonen.
Spelar du ihop med någon så gäller de att hitta varandra på kartan först och sen är de egentligen samma spel, döda allt du ser.

Som det är nu så kan man spela mot AI offline för att få en känsla av hur spelet och kontrollerna är samt lära känna banorna och lootcrates osv. Men tror de offlineläget kommer att försvinna ju närmare en release av spelet kommer.

Permalänk

Nån som vet requirements?

Permalänk
Medlem
Skrivet av denkillenpåforza:

Tror ni min setup kan köra EFT? Cpu: Intel Core i7-6700 Processor

Gpu: ASUS GTX 1060 6 GB DUAL OC STRIX

Storage: 128 GB SSD + 1000 GB HDD

Ram: 8 GB DDR4 RAM 2133MHz

Jadå. Dock skulle jag nog ha haft 16 gb ram för att vara på säkra sidan.
Men absolut kan du köra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av denkillenpåforza:

Nån som vet requirements?

Finns på deras hemsida. www.escapefromtarkov.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maeckish:

Skulle inte säga att de är som Pubg på de sättet. Visst, de går ju ut på att döda och inte dödas men i en annan aspekt. Spelar du själv så är de i dagens mening Free for all. Skjut allt och alla du ser, loota deras grejer samt loota lådor osv sen fly zonen.
Spelar du ihop med någon så gäller de att hitta varandra på kartan först och sen är de egentligen samma spel, döda allt du ser.

Som det är nu så kan man spela mot AI offline för att få en känsla av hur spelet och kontrollerna är samt lära känna banorna och lootcrates osv. Men tror de offlineläget kommer att försvinna ju närmare en release av spelet kommer.

Okej , ser väldigt intressant ut.
Tack för svaret / Mangee

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

@PsyLO: Gött, Ska köpa det då

Permalänk

Någon som vet om man får spela betan om man köper preorder standard edition? Och hur länge får man spela betan isf?

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunkaboy86:

Någon som vet om man får spela betan om man köper preorder standard edition? Och hur länge får man spela betan isf?

Finns väll inga garanterade eller officiella tider för de olika stadierna, vill du börja lita nu och hela tiden framöver så är det väll nästa steg upp från standard edition som gäller, då early access inte ingår i baspaketet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Skrivet av PV52:

Finns väll inga garanterade eller officiella tider för de olika stadierna, vill du börja lita nu och hela tiden framöver så är det väll nästa steg upp från standard edition som gäller, då early access inte ingår i baspaketet

Skickades från m.sweclockers.com

Jaha okej tack för svaret då tar jag den istället då, vill ju ha Early access, verkar ju vara ett riktigt bra spel

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunkaboy86:

Någon som vet om man får spela betan om man köper preorder standard edition? Och hur länge får man spela betan isf?

Alla som köper spelet oavsett utgåva får tillgång till betan. Du får självklart spela så länge betan pågår (okänt slutdatum), att betala extra för early access är helt bortkastat eftersom det enligt utvecklarna skiljer ett par dagar mellan EA/full release.

Köper man de dyrare paketen så är det i så fall för att få mer lagringsutrymme eller för att stötta utvecklarna. Jag har varit sugen på spelet ett tag men har valt att avstå p.g.a. alla problem. Utvecklarna verkar inte alls ha varit beredda på intresset och 'server desync' har blivit ett stående skämt över hela internet eftersom problemen är så omfattande.

Bortsett från det finns det även en hel drös andra problem som de verkar oförmögna eller bara onintresserade av att ta tag i, t.ex. flygande fuskare, urusla spawn points m.m. Spelet har absolut potential och är väldigt unikt i sin realism men jag och många andra håller i våra pengar tills de åtminstone fixar de mest akuta problemen.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Skrivet av ågren:

Alla som köper spelet oavsett utgåva får tillgång till betan. Du får självklart spela så länge betan pågår (okänt slutdatum), att betala extra för early access är helt bortkastat eftersom det enligt utvecklarna skiljer ett par dagar mellan EA/full release.

Köper man de dyrare paketen så är det i så fall för att få mer lagringsutrymme eller för att stötta utvecklarna. Jag har varit sugen på spelet ett tag men har valt att avstå p.g.a. alla problem. Utvecklarna verkar inte alls ha varit beredda på intresset och 'server desync' har blivit ett stående skämt över hela internet eftersom problemen är så omfattande.

Bortsett från det finns det även en hel drös andra problem som de verkar oförmögna eller bara onintresserade av att ta tag i, t.ex. flygande fuskare, urusla spawn points m.m. Spelet har absolut potential och är väldigt unikt i sin realism men jag och många andra håller i våra pengar tills de åtminstone fixar de mest akuta problemen.

Okej ja kanske bäst man avvaktar lite då, trodde inte de va så mycket problem med spelet fortfarande

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Alla som köper spelet oavsett utgåva får tillgång till betan. Du får självklart spela så länge betan pågår (okänt slutdatum), att betala extra för early access är helt bortkastat eftersom det enligt utvecklarna skiljer ett par dagar mellan EA/full release.

Köper man de dyrare paketen så är det i så fall för att få mer lagringsutrymme eller för att stötta utvecklarna. Jag har varit sugen på spelet ett tag men har valt att avstå p.g.a. alla problem. Utvecklarna verkar inte alls ha varit beredda på intresset och 'server desync' har blivit ett stående skämt över hela internet eftersom problemen är så omfattande.

Bortsett från det finns det även en hel drös andra problem som de verkar oförmögna eller bara onintresserade av att ta tag i, t.ex. flygande fuskare, urusla spawn points m.m. Spelet har absolut potential och är väldigt unikt i sin realism men jag och många andra håller i våra pengar tills de åtminstone fixar de mest akuta problemen.

Vad konstigt, jag köpte spelet för ca 2 veckor sedan och har endast sett server desync 1 gång, kanske är ett stort problem, men skulle nog inte påstå att alla märker det och inte ofta rätt nyligen har dom fixat prestanda problem, så tror att det har har tagit rätt mycket fokus, då det nu är väldigt bra prestanda (tycker jag iallafall, men det är mycket möjligt att andra har problem fortfarande)
Det är ju upp till dig, men skulle nog påstå att det är relativt "säkert" att skaffa det nu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Skrivet av PV52:

Vad konstigt, jag köpte spelet för ca 2 veckor sedan och har endast sett server desync 1 gång, kanske är ett stort problem, men skulle nog inte påstå att alla märker det och inte ofta rätt nyligen har dom fixat prestanda problem, så tror att det har har tagit rätt mycket fokus, då det nu är väldigt bra prestanda (tycker jag iallafall, men det är mycket möjligt att andra har problem fortfarande)
Det är ju upp till dig, men skulle nog påstå att det är relativt "säkert" att skaffa det nu

Skickades från m.sweclockers.com

Själv har jag spelat i Alphan och sen typ varje dag sen Betan började och visst har stött på Desync ibland men är knappast så illa som vissa påstår. Är inte ens 1 game om dagen liksom.

Nu behöver det dock komma nya funktioner/content knappast något nytt sen Alphan förutom en bana.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Själv har jag spelat i Alphan och sen typ varje dag sen Betan började och visst har stött på Desync ibland men är knappast så illa som vissa påstår. Är inte ens 1 game om dagen liksom.

Nu behöver det dock komma nya funktioner/content knappast något nytt sen Alphan förutom en bana.

Jomen precis, skulle kunna tänka mig att det är väldigt många som klagar på spelet då det är "för svårt" då det är mer realistiskt än cod eller battlefield...

Läste på forumet att det verkar vara påväg nya vapen, atachments, low-tier hjälmar, mm så det låter lovande
Skulle vilja ha bättre fov, tycker det är lite väl lågt, då jag helst använder 90fov i alla fps spel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

Min polare köpte detta spel. Ser väl vid första anblick rätt fett ut med bra grafik och snygga detaljer i spelet. Dock är det extremt(!) långsamt. Han spelade ett game och skickade det till Bangla efter. Tror att de har jobbat mer på kartan än själv spelkänslan!

Permalänk
Medlem

Till er som är intresserade sök videos på Youtube, ett antal duktiga spelare som regelbundet lägger ut filmer på när de spelar.

Permalänk
Medlem

https://imgur.com/a/UU4bj

Har ägt spelet ett tag nu, köpte det jäms med släppet av senaste patchen vilket var en bra timing för det har varit en dröm från dag 1, hands down det mest imponerande spelet på år och det är så snuskigt välgjort (och ja, det märks av även om det är i alpha). Allting flyter på ruggigt bra både spelmotor och gameplay (0 krashar och 0 disconnect). Det är varken långsamt eller snabbt, du avgör själv vilket tempo du vill spela och det har sina för och nackdelar. Jag satt och tvekade först men efter inköpet av ett 1080 och nya I7an så vare inge tvek. 100% köp ni som funderar på det, ni kommer inte att ångra er, snarare känna er riktigt nöjda att va med från början när något riktigt stort drar igång. PS, va beredda på att lägga massor med tid på o bygga om bössor, inte för det är en dryg process utan för det är riktigt kul.

https://www.youtube.com/watch?v=raeuT9gM0Cc här har ni en färsk video på schysst gameplay på vad jag skulle säga den svåraste räden. Jag kör hela tiden solo och det är inga problem, betydligt lättare spel att köra 1v3 på än andra pga sin ''realism''.

10/10 från mig.

Permalänk
Medlem

Det ser så jäkla snyggt ut!!! Detta blir ett givet köp när det är färdigt.
Jag har tröttnat rejält på Playerunknown's Battlegrounds , känns som om det är för mycket fusk eller så är jag för gammal

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition