Permalänk
Medlem

Är detta något man kan börja med som substitut för snus? Och vad är kostnaden i veckan/månad på ett ungefär?
Mvh Andreas

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ang3r:

Är detta något man kan börja med som substitut för snus? Och vad är kostnaden i veckan/månad på ett ungefär?
Mvh Andreas

Sluta på riktigt istället, vad är meningen med att ersätta ett missbruk med ett annat?

Permalänk
Medlem

@videopac: man vill bli mindre äcklig men fortfarande vara lite äcklig

Permalänk
Medlem
Skrivet av phanto:

Det är faktiskt lite så det känns. Jag känner mig skitäcklig nu som rökare och jag håller i mitt 4 dagar gamla barn. Hon är så ren och fin och det känns som om man bara förpestar och smutsar ner henne med eventuell rökdoft som kanske sitter i mina kläder. Tvättar sönder händerna och drar munskölj efter varje cigg nu....

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Något sådant kanske ? https://eciggs.se/produkter/ecigg-kit/xeo/xeo-clearomizer-sta...
När jag började (var visserligen med nikotin) så gick det åt ganska mycket juice för att mätta mitt begär och hur mycket du kommer att behöva är svårt att säga. Men hur man än vrider på det så är det betydligt nyttigare än cigg så det är bara att puffa på.

Tack för svar!

Den ser väl helt okej ut. Jag tänker dock lite på batteriet, andra modeller jag kollade på hade uppemot 650 mAh. Hur länge klarar man sig på så "lite" som 280 mAh? Exempelvis så är jag iväg och jobbar 9 timmar om dagen, och inga möjligheter till någon laddning om jag inte springer runt med en powerbank. Ett bra scenario hade väl varit ifall den klarar sig 1-2 dagar då jag laddar iallafall varje natt.

Tack igen!

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wenro:

Tack för svar!

Den ser väl helt okej ut. Jag tänker dock lite på batteriet, andra modeller jag kollade på hade uppemot 650 mAh. Hur länge klarar man sig på så "lite" som 280 mAh? Exempelvis så är jag iväg och jobbar 9 timmar om dagen, och inga möjligheter till någon laddning om jag inte springer runt med en powerbank. Ett bra scenario hade väl varit ifall den klarar sig 1-2 dagar då jag laddar iallafall varje natt.

Tack igen!

Den drar väldigt lite ström, Men är du orolig att det inte kommer att räcka så kan du köpa till ett extra batteri.
Annars så är denna väldigt populär och har lite större batteri.
https://www.elekcig.se/ego-ce4-1100-mah

Permalänk
Avstängd
Skrivet av phanto:

Hahaha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Den drar väldigt lite ström, Men är du orolig att det inte kommer att räcka så kan du köpa till ett extra batteri.

Såg bra ut den med. Är det alltså två kompletta E-Cigg? Behöver nämligen två.

Apropå "transport". Är det okej att bara ha den i fickan? Ingen form av lutning som gör att det läcker?

Härligt att få bra raka svar av någon som vet, det blir som sagt rätt blöddrigt att få konkreta fakta kring detta även om man sitter på Google i några timmar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wenro:

Såg bra ut den med. Är det alltså två kompletta E-Cigg? Behöver nämligen två.

Apropå "transport". Är det okej att bara ha den i fickan? Ingen form av lutning som gör att det läcker?

Härligt att få bra raka svar av någon som vet, det blir som sagt rätt blöddrigt att få konkreta fakta kring detta även om man sitter på Google i några timmar.

Japp det är två, Du bör inte ha den Uppåner för då kommer den att läcka lite, Men liggandes lite snett i i bröstficka är inga problem.

Permalänk
Medlem

Halloj!!

Söker lite hjälp här!

Sambon vill gärna prova detta, och jag är också öppen för att testa. Ja röker inte så mycket utan snusar mest, men sambon röker och kommer nog fortsätta, men vill iaf se om det är möjligt att ersätta med detta!?

Nu är det så här att vi kan absolut inget alls om detta.
Hur gör man? Hur funkar det? Ett bra och BILLIGT startpaket? Vad bör man ha för "smak" som alltid funkar?

Vi vill att det ska vara billigt, då vi inte vet om vi kommer mer än att prova.
Om man har nikotin i vätskan, kan man ändå röka inne? Eller blir det då som vanliga cigg?

Tack alla som vill hjälpa till

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Japp det är två, Du bör inte ha den Uppåner för då kommer den att läcka lite, Men liggandes lite snett i i bröstficka är inga problem.

Tack så oerhört mycket för alla svar! Jag testar på den sistnämnda om du inte av någon anledning skulle rekommendera den första.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Halloj!!

Söker lite hjälp här!

Sambon vill gärna prova detta, och jag är också öppen för att testa. Ja röker inte så mycket utan snusar mest, men sambon röker och kommer nog fortsätta, men vill iaf se om det är möjligt att ersätta med detta!?

Nu är det så här att vi kan absolut inget alls om detta.
Hur gör man? Hur funkar det? Ett bra och BILLIGT startpaket? Vad bör man ha för "smak" som alltid funkar?

Vi vill att det ska vara billigt, då vi inte vet om vi kommer mer än att prova.
Om man har nikotin i vätskan, kan man ändå röka inne? Eller blir det då som vanliga cigg?

Tack alla som vill hjälpa till

Denna är billig och fungerar utmärkt som första e-cigg https://www.elekcig.se/joyetech-cuaio-d22-2-ml-kit
Angående smaker så är det väldigt individuellt men Blåbär är det många som gillar https://www.elekcig.se/blabar-vg-70

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av micke7406:

Det du länkade till är ett av det värsta skräpet som finns på marknaden. CE4 tanken är många år gammal och absolut horribel i alla avseenden. Jag skulle tipsa alla som vill börja vapa och som vill ha bra prylar att undvika den som pesten. Ett Aspire Premium kit är ofantligt mycket bättre i alla avseenden. Ce4 kiten var tom skräp redan nr jag började vapa för snart 4 år sen

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Det du länkade till är ett av det värsta skräpet som finns på marknaden. CE4 tanken är många år gammal och absolut horribel i alla avseenden. Jag skulle tipsa alla som vill börja vapa och som vill ha bra prylar att undvika den som pesten. Ett Aspire Premium kit är ofantligt mycket bättre i alla avseenden. Ce4 kiten var tom skräp redan nr jag började vapa för snart 4 år sen

Vad skulle du rekommendera? Jag söker som sagt mer en penn-variant än en maskin eller vad man ska kalla det.
Okej batteri, då jag är borta minst nio timmar om dagen, ska kunna laddas över natten bara och vara ready to go morgonen därpå.

EDIT: Missade att du nämnde en. Prismässigt så ligger den kanske lite högt om man bara vill prova på..

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Wenro:

Vad skulle du rekommendera? Jag söker som sagt mer en penn-variant än en maskin eller vad man ska kalla det.
Okej batteri, då jag är borta minst nio timmar om dagen, ska kunna laddas över natten bara och vara ready to go morgonen därpå.

EDIT: Missade att du nämnde en. Prismässigt så ligger den kanske lite högt om man bara vill prova på..

Det är sant att den kostar lite mer men jag tror knappast att du tjänar på att testa något som är rent skräp ifrån början. Det finns en anledning till att saker kostar lite det är för att kvaliten inte finns där

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3r:

Mvh Andreas

Det blir mycket dyrare. Vi bränner 6-7 mods om året (runt 700-900:- styck, de dyraste, men skräpkvalitet på samtliga), + alla coils 4-5 coils i månaden och olja, en tusenlapp i månaden. Läckande tankar är vardagsmat och vips har en halv tank runnit ut, och i värsta fall in i ditt batteripack.
I butikerna låtsas de oförstående och överasskade över alla fel, men så mycket skit jag och sambon haft med våra sedan 2014 går inte att förklara bort med "måndagsexemplar"
När de funkar, och så länge de funkar är de guld och överlägset cigg och snus, men frustration på felande grejer och allmänt undermålig byggkvalitet gör nog att det funkar bättre om du håller dig till snuset.
Snuset är en kiosk bort, typ.
Om du köper grejer, köp över disk och kräv 2 års garanti på grejerna. Vill de inte ge det, så är det något lurt.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

@Dockland: Låter som SBS

Har inte haft en ända mod som gått sönder och när jag haft en läckande tank så har det varit handhavande fel.(Dålig vekning av mig)

Och nej jag säger inte att grejer kan gå sönder/fela helt random men 6-7 mods om året är nå ofantligt mycket..
Jag har 3-4 mods bredvid mig som är minst 1 år gamla och alla fungerar utmärkt

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

@Zippeer: Nejdå, vi har bytt var och en av dessa som felat, ett tiotal sammanlagt, men efter tre månader går garantin ut, och sedan får man bekosta repartion själv. Vi använder dem helt enligt instruktion, det är rätt svårt att misslyckas.
Jag vet inte vad "dålig vekning" är. Tankarna är okej, men coilsen (till V8 och V12 är inte täta, utan läcker som såll)

Vilka 3-4 mods har du som aldrig felat? Jag har provat alla i det dyraste segmentet.
Är inne på vår fjärde SMOK Alien Kit med V8/V12 coils. Den senaste började blinka "OHM TOO LOW" idag, och kräver lite omstarter och reset coil för att komma igång.
Men det är klart, den köpte jag i juni, så det är en dinusaurie i El-cigg mått mätt. Lite dyrt att punga ut med en tusing i månaden för halvdana grejer.
Häromveckan köpte jag en Nano (Steampunk någonting, senaste modellen) på 120W och den har en glappande batterilucka. Suck.

Skulle vara skönt med ett märke/modell som aldrig felar, mer än de berömda måndagsexemplaren. Alltså en felmarginal på under 0,1%

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

@Dockland:
Dålig vekning = RTA där du gör egna coils.

Just nu sitter jag med en Efusion duo DNA200 som jag köpte för ett bra tag sedan men knappt använt men plockade fram den igår. (Ny pris ca 150$)
Billet box Rev4 DNA 40(Ny pris ca 260$ + frakt och tull)
Kitchen V2 DNA 40(Ny pris nånstans runt 300£)
och sedan en liten Istick Pico

Alla fungerar utmärkt

Kan rekommendera Eden mods Trillium om du är ute efter en tank. Köpte 2st förra veckan och båda fungerar utmärkt. (Inte använt en tank där man köper coils på 1-2 år)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

New in !

Hade helt missat denna tråden! Kul att se så många andra likasinnade

Får väl länka nyförvärvet! En YiHi SXmini G-class med en Kylin RTA och 4mm ID 3-core fused installerad

Visa signatur

MSI Tomahawk z690 || Intel I9 12900KS
32Gb G.skill 3600 Mhz
Gigabyte RTX 3080Ti Aorus Master|| Acer Predator XB271HU
Kingston Fury Renegade NVMe Gen4 2TB
LG 32" UltraGear 32GS95UV 4K/240hz

Permalänk
Medlem

@Zippeer: Tack för tips.
Dock vill jag inte pyssla, utan bara köpa, skruva på, hälla i juice och börja vejpa.
Kan inte köra driptip dessvärre, då jag har med tanken till jobbet, blir lite bökigt.
Skall dock köpa några av de du nämner och testa om jag har större flax med dem.

Vet du vilken butik som säljer över disk i Sthlm? Cigoteket har nog inte dessa, och jag vill packa upp dem och kolla in så de inte är defekta, innan köp.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

@Zippeer: Tack för tips.
Dock vill jag inte pyssla, utan bara köpa, skruva på, hälla i juice och börja vejpa.
Kan inte köra driptip dessvärre, då jag har med tanken till jobbet, blir lite bökigt.
Skall dock köpa några av de du nämner och testa om jag har större flax med dem.

Vet du vilken butik som säljer över disk i Sthlm? Cigoteket har nog inte dessa, och jag vill packa upp dem och kolla in så de inte är defekta, innan köp.

Tvekar på att någon i sverige säljer dessa förutom Istick pico då.
Billetbox och Kitchen v2 är "high ends" mods och hittas för det mesta bara på olika FB grupper.
Billetbox går att köpa via http://billetboxvapor.mybigcommerce.com/ varannan lördag eller nått sånt.
Efusion Duo säljs nog inte längre heller.

Yihi moddarna brukar ha ganska bra hållbarhet. SXmini Q class t.ex. Vet att Wolverin haft en S class eller M class tror jag som han haft i ett bra jävla tag.

Eden mods Trillium köper du coils till och den tar en bra jävla massa olika coils. Lista nedan
"Coil compatibility (non-exhaustive, there are more!)
Aspire Atlantis
Aspire Atlantis V2
Aspire Atlantis Mega
Aspire Atlantis Evo
Aspire Triton
Aspire Triton 2
Eleaf Melo
Eleaf Melo 2
Eleaf iJust 2
Vaporesso Target
Vaporesso Gemini
Vaporesso CCell
Beyond Vape Silo Beast
Tobeco Super Tank
Tobeco Super Tank Mini
Playboy Vixen
Playboy Vixen Mini
Amigo Donner 22
Amigo Riptide
Project Sub Ohm Saucecode
Anyvape Segatank
Anyvape Furytank
SOV Eclipse
Smokme Subverter Mini
Vaportech Morpheus
Vaportech Morpheus 2
Ovancl Espole
Thunderhead Creations Thunderstorm
Anyvape Segatank RBA"

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Dockland:

@Zippeer: Nejdå, vi har bytt var och en av dessa som felat, ett tiotal sammanlagt, men efter tre månader går garantin ut, och sedan får man bekosta repartion själv. Vi använder dem helt enligt instruktion, det är rätt svårt att misslyckas.
Jag vet inte vad "dålig vekning" är. Tankarna är okej, men coilsen (till V8 och V12 är inte täta, utan läcker som såll)

Vilka 3-4 mods har du som aldrig felat? Jag har provat alla i det dyraste segmentet.
Är inne på vår fjärde SMOK Alien Kit med V8/V12 coils. Den senaste började blinka "OHM TOO LOW" idag, och kräver lite omstarter och reset coil för att komma igång.
Men det är klart, den köpte jag i juni, så det är en dinusaurie i El-cigg mått mätt. Lite dyrt att punga ut med en tusing i månaden för halvdana grejer.
Häromveckan köpte jag en Nano (Steampunk någonting, senaste modellen) på 120W och den har en glappande batterilucka. Suck.

Skulle vara skönt med ett märke/modell som aldrig felar, mer än de berömda måndagsexemplaren. Alltså en felmarginal på under 0,1%

Att du har provat alla mods i det dyraste segmentet är ju en absolut lögn och totalt omöjligt. Köper man kinesiska skräpmoddar så sure dom håller inte måttet. Jag har kört min SX mini ML class stenhårt varje dag i över ett år den har varit med mig i skitiga verkstäder, lastrum på båtar samt festivaler och har aldrig missat en enda knapptryckning. Köp moddar med bra chip och byggkvalitet så funkar dom. Yihi SX chip, DNA (30.40.60,75 eller 200) eller Dicodes. Jag förstår din frustration dock om du köper mods från skitmärken som SMOK

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Att du har provat alla mods i det dyraste segmentet är ju en absolut lögn och totalt omöjligt. Köper man kinesiska skräpmoddar så sure dom håller inte måttet. Jag har kört min SX mini ML class stenhårt varje dag i över ett år den har varit med mig i skitiga verkstäder, lastrum på båtar samt festivaler och har aldrig missat en enda knapptryckning. Köp moddar med bra chip och byggkvalitet så funkar dom. Yihi SX chip, DNA (30.40.60,75 eller 200) eller Dicodes. Jag förstår din frustration dock om du köper mods från skitmärken som SMOK

Jodå, Cigoteket har nog inte dyrare grejer tror jag. På nätet kan jag säkert köpa guldplätterade och diamantsmyckade moddar för flera hundra tusen, det var inte vad jag avsåg.
Jag som kund går in i en butik, köper ett gäng av deras dyraste moddar, pris runt 700-1000:- ungefär och förväntar mig att dessa håller, åtminstone ett par år, med coilbyte var 14:e dag kanske, och batterier byter jag ut var 6:e månad. Typ.

Vilken butik har premiumgrejer det tipsades om tidigare i tråden som går att prova och köpa över disk?
Om inte det finns, säger det väl kanske en del om branchen som sådan antar jag. Men jag kan ha fel.

Över nätet skulle jag aldrig köpa något sådant här. Så tipsa gärna om butik som säljer riktiga grejer över disk så blir jag glad.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Dockland:

Jodå, Cigoteket har nog inte dyrare grejer tror jag. På nätet kan jag säkert köpa guldplätterade och diamantsmyckade moddar för flera hundra tusen, det var inte vad jag avsåg.
Jag som kund går in i en butik, köper ett gäng av deras dyraste moddar, pris runt 700-1000:- ungefär och förväntar mig att dessa håller, åtminstone ett par år, med coilbyte var 14:e dag kanske, och batterier byter jag ut var 6:e månad. Typ.

Vilken butik har premiumgrejer det tipsades om tidigare i tråden som går att prova och köpa över disk?
Om inte det finns, säger det väl kanske en del om branchen som sådan antar jag. Men jag kan ha fel.

Över nätet skulle jag aldrig köpa något sådant här. Så tipsa gärna om butik som säljer riktiga grejer över disk så blir jag glad.

Tyvärr kan du inte köpa "the good stuff" i Sverige över disk eftersom folk generellt inte är intresserade av kvalitet här vilket är synd. Och att du hade testat en butiks dyraste produkter är ju en jävligt stor skillnad En SX mini ml class kan man köpa på nätet för runt 180euro finns lite billigare finns lite dyrare.

Visst det är mycket pengar men jag lovar dig så fort du håller modden i din hand så känner du direkt skillnaden i kvalitet det är natt och dag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Det blir mycket dyrare. Vi bränner 6-7 mods om året (runt 700-900:- styck, de dyraste, men skräpkvalitet på samtliga), + alla coils 4-5 coils i månaden och olja, en tusenlapp i månaden. Läckande tankar är vardagsmat och vips har en halv tank runnit ut, och i värsta fall in i ditt batteripack.
I butikerna låtsas de oförstående och överasskade över alla fel, men så mycket skit jag och sambon haft med våra sedan 2014 går inte att förklara bort med "måndagsexemplar"
När de funkar, och så länge de funkar är de guld och överlägset cigg och snus, men frustration på felande grejer och allmänt undermålig byggkvalitet gör nog att det funkar bättre om du håller dig till snuset.
Snuset är en kiosk bort, typ.
Om du köper grejer, köp över disk och kräv 2 års garanti på grejerna. Vill de inte ge det, så är det något lurt.

Då har jag nog gjort motsatsen och har aldrig haft några problem.
Bara köpt grejer från kina. (original grejer då såklart).
Haft kanske en smått läckande tank, men det var nog mitt eget fel. Aldrig något som gått sönder.
Blandar egna juicer.
Billigt och roligt.
Har Eleaf Ikonn nu som daily. Köpte den för 200kr med frakt köper ny om den ger upp.

Permalänk

Matgeek är ju på tapeten med riskokare som nog de flesta har uppmärksammat... Mitt största problem med den snubben är =

Sååå mycket SKIT han snackar om e-cigg/vejping/vapeing!!! ARrrrh :/

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Sedan jag började med e-cigg så har folk sagt till mig när jag talat om att jag slutat röka och gått över till e-cigg att "Det är ju farligt ju!!". Jag frågar dem var de fått sin information om att det är farligt, men det kan de inte svara på. Frågar man honom där vad han har fått informationen om att det är farligt kan han säkert inte heller säga det.

Jag kan inte heller säga att jag vet att det är ofarligt mer än det jag sett i ett avsnitt i Vetenskapens värld. Det är bra mycket nyttigare än vanliga cigaretter.

I frågan om det är töntigt eller inte att röka e-cigaretter får ju stå för honom. Han blev ju själv en tönt med ful hatt när han sa det han sa. Det samma gäller all de som sagt till mig att "det är ju farlig ju".

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Samsung 990 PRO 1TB M.2 - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Turbo - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 12 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Sedan jag började med e-cigg så har folk sagt till mig när jag talat om att jag slutat röka och gått över till e-cigg att "Det är ju farligt ju!!". Jag frågar dem var de fått sin information om att det är farligt, men det kan de inte svara på. Frågar man honom där vad han har fått informationen om att det är farligt kan han säkert inte heller säga det.

Jag kan inte heller säga att jag vet att det är ofarligt mer än det jag sett i ett avsnitt i Vetenskapens värld. Det är bra mycket nyttigare än vanliga cigaretter.

I frågan om det är töntigt eller inte att röka e-cigaretter får ju stå för honom. Han blev ju själv en tönt med ful hatt när han sa det han sa. Det samma gäller all de som sagt till mig att "det är ju farlig ju".

https://www.gov.uk/government/news/e-cigarettes-around-95-les...

Sedan angående vad han hade svarat så efter att ha läst lite kommentarer där folk ifrågasatte honom så var det ganska lätt att förstå att han är hjärndöd.(Läser det han vill läsa och om det är någon info/person som motbevisar honom så skiter han i att svara/läsa)

Var en person som la ut lite fakta för honom men det undvek han att svara på och hoppade istället till nästa person

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Vapemail!!

Stig Helix dna30 med 2st risers custom batterycap och 26650/18650 adapter

Visa signatur