Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Green Man Gaming och Intel inleder samarbete om digital marknadsplats för spel

Permalänk
Melding Plague

Green Man Gaming och Intel inleder samarbete om digital marknadsplats för spel

Den digitala spelåterförsäljaren Green Man Gaming inleder ett partnerskap tillsammans med Intel, där företagets plattform ska stå till grund för halvledarjättens nya handelsportal för partners.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vore trevligt om GMG kunde börja erbjuda köp i EUR eller rentav SEK istället för GBP (framförallt när 1 GBP = 1 EUR enligt dem).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Synd att det inte blev Steam och Intel som inleder samarbete om digital marknadsplats för spel!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Synd att det inte blev Steam och Intel som inleder samarbete om digital marknadsplats för spel!

Nej tack! Dom lata jävlarna på Valve kan gott behöva lite konkurrens.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Vore trevligt om GMG kunde börja erbjuda köp i EUR eller rentav SEK istället för GBP (framförallt när 1 GBP = 1 EUR enligt dem).

Detta är ju varför det är så pass billiga på gmg, på grund av att vi betalar i pund där, så got som alla spel kostar 5-10 pund mindre än euro, och nu när den år så got som 1=1 så blir spelen automatiskt 5-10 euro billigare, ska vi börja betala i Euro också så blir det dyrare då vi får samma priser som Tyskland troligtvis.

Vill du betala i SEK så finns det andra butiker, du har t.ex. den Svenska https://se.gamersgate.com/

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenerezza:

Detta är ju varför det är så pass billiga på gmg, på grund av att vi betalar i pund där, så got som alla spel kostar 5-10 pund mindre än euro, och nu när den år så got som 1=1 så blir spelen automatiskt 5-10 euro billigare, ska vi börja betala i Euro också så blir det dyrare då vi får samma priser som Tyskland troligtvis.

Vill du betala i SEK så finns det andra butiker, du har t.ex. den Svenska https://se.gamersgate.com/

Nu var det iofs inte igår jag kollade men billiga har de sällan varit utan ligger något under Steam i prissättningen. Däremot stämmer det att GBP blivit mycket billigare det senaste så det kanske är värt att titta en gång till. Jag minns som sagt att spelen kostade lika många pund som euro och när pundet låg på 14 så blev det ju dyrt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag har hört talas om den men trodde de var en ytterligare i raden av skumma key Sellers som säljer stulna nycklar. Om de samarbetar med Intel antar jag dock att de är seriösa. Aldrig vågat prova dem innan men kanske kan prova nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Skrivet av Roffe:

Nej tack! Dom lata jävlarna på Valve kan gott behöva lite konkurrens.

Men är GMG en riktig spelretailer? Jag trodde de bara var en grey market reseller.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Greenman Gaming är suveränt, fick en kupong som gick att använda tillsammans med vanliga reor så plockade hem fallout 4 och dishonored 2 för ynka 19.99 £.

Mhh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Men är GMG en riktig spelretailer? Jag trodde de bara var en grey market reseller.

Samma trodde jag, tydligen hade vi fel.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Men är GMG en riktig spelretailer? Jag trodde de bara var en grey market reseller.

De blev påkommen för att ha sålt nycklar som de har kommit över på inofficiella håll, däribland The Witcher 3 där CD Projekt till och med gick ut och varnade för att inte köpa nycklar av GMG.

Sen har ju GMG även legitima nycklar som de fått direkt från utvecklarna, men det har ju även sidor som G2A lite då och då. Sen GMG började tvinga på oss svenskar att handla med pund så har jag inte gjort så många köp därifrån, så jag har inte jättekoll på hur seriösa de är nu för tiden, men om de nu klassas som grey market så är de förmodligen en bland de säkraste som du kan köpa utav.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roffe:

Nej tack! Dom lata jävlarna på Valve kan gott behöva lite konkurrens.

Varför anser du att dem är lata?

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Avstängd

Då vet jag vart jag inte ska köpa ifrån.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av _Merc_:

Då vet jag vart jag inte ska köpa ifrån.

Skickades från m.sweclockers.com

För att?

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Synd att det inte blev Steam och Intel som inleder samarbete om digital marknadsplats för spel!

Med deras ockerpriser? Tror inte jag köpt en nyckel från Steam direkt på 5 år. Handlar alltid av GMG eller G2Play.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dagas:

Jag har hört talas om den men trodde de var en ytterligare i raden av skumma key Sellers som säljer stulna nycklar. Om de samarbetar med Intel antar jag dock att de är seriösa. Aldrig vågat prova dem innan men kanske kan prova nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Handlar nästan alla spel från GMG och de är superseriösa och kör inte med "stulna" nycklar, 100% legit.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Inaktiv

GMG har tidigare varit lite halvskum så en bra partner för Intel. Sedan är det inte så förvånande då Intel haft udda kampanjer på just GMG tidigare där det varit fokus för spel och liknande, vilket förstås är lite ironiskt när de inte har grafikkretsar som duger till något.

Men bra ändå att det är GMG och inte någon större aktör, med lite tur kan det även stärka GMG på sikt. Och även om GMG hållit på med en del gråzonsaktivitet tidigare så ska de verkligen inte jämföras med G2A, Kinguin och liknande tjänster som säljer stulna nycklar.

Vad gäller valuta så var det en stor förlust för oss svenskar när de började forcera pund för oss Svenskar. Men skulle värdet på den valutan sjunka när Brexit på allvar inleds så kan det vara bra. Men behövs i regel reor och rabattkoder för att priserna ska bli nämnvärt bättre än konkurrerande storefronts.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Roffe:

Nej tack! Dom lata jävlarna på Valve kan gott behöva lite konkurrens.

Håller med, annars blir det som på CPU- marknaden när Bulldozer var det hetaste alternativet till Intel. Var bara jag och några till som stödköpte pga "Bra produkt" från Sweclockers

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon5930:

GMG har tidigare varit lite halvskum så en bra partner för Intel. Sedan är det inte så förvånande då Intel haft udda kampanjer på just GMG tidigare där det varit fokus för spel och liknande, vilket förstås är lite ironiskt när de inte har grafikkretsar som duger till något.

Men bra ändå att det är GMG och inte någon större aktör, med lite tur kan det även stärka GMG på sikt. Och även om GMG hållit på med en del gråzonsaktivitet tidigare så ska de verkligen inte jämföras med G2A, Kinguin och liknande tjänster som säljer stulna nycklar.

Vad gäller valuta så var det en stor förlust för oss svenskar när de började forcera pund för oss Svenskar. Men skulle värdet på den valutan sjunka när Brexit på allvar inleds så kan det vara bra. Men behövs i regel reor och rabattkoder för att priserna ska bli nämnvärt bättre än konkurrerande storefronts.

På vilket sätt håller GMG på med "gråzonsaktivitet"?

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Inaktiv

Greenmangaming är ju definitiva favoriten för spelinköp redan nu. Bra priser och endast legit nycklar. Får se vad detta innebär i praktiken. Inte kul om det blir en ny klient man måste ha på sin dator. Däremot är det positivt att Steam får fler konkurrenter.

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

De blev påkommen för att ha sålt nycklar som de har kommit över på inofficiella håll, däribland The Witcher 3 där CD Projekt till och med gick ut och varnade för att inte köpa nycklar av GMG.

Sen har ju GMG även legitima nycklar som de fått direkt från utvecklarna, men det har ju även sidor som G2A lite då och då. Sen GMG började tvinga på oss svenskar att handla med pund så har jag inte gjort så många köp därifrån, så jag har inte jättekoll på hur seriösa de är nu för tiden, men om de nu klassas som grey market så är de förmodligen en bland de säkraste som du kan köpa utav.

Mm, låter inte som någonting jag kommer stödja. De verkar bara vara en Steam klon. Konkurrens i all ära, men att bara erbjuda samma sak till lägre priser när de priserna är satta lägre på grund av olagliga medel känns det ju olustigt. Man vill ju stötta utvecklarna, inte mellanhänderna.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rich:

På vilket sätt håller GMG på med "gråzonsaktivitet"?

Tidigare, idag verkar allt grönt igen. Vilket också är anledningen till att jag förtydligade att de inte kan eller bör jämföras med G2A och Kinguin som är gråzon eller snarare svart då det trots allt förekommer stulna nycklar (antingen är nycklarna kapade eller köpta med fejkade/stulna betallösningar).

Jag handlar typ bara från GMG, GOG och Humble i dagsläget. I undantag Steam och Origin om spelet i frågan inte finns tillgängligt på andra storefronts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

På vilket sätt håller GMG på med "gråzonsaktivitet"?

En fråga man kan ställa sig är ju varför preorder nycklar ifrån GMG skiljer sig från varandra, vissa nycklar har preorder bonusar och andra inte, så borde det inte vara om nu GMG skulle hävda att dom är legit.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MiST:

En fråga man kan ställa sig är ju varför preorder nycklar ifrån GMG skiljer sig från varandra, vissa nycklar har preorder bonusar och andra inte, så borde det inte vara om nu GMG skulle hävda att dom är legit.

Hur det systemet fungerar hos GMG och andra ÅF vågar jag inte uttala mig om då jag kan för lite kring det och för dåligt insatt.

Blev mest förvånad över det här med gråzon+GMG då flera tillverkare verifierar och rekommenderar GMG.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Skrivet av MiST:

En fråga man kan ställa sig är ju varför preorder nycklar ifrån GMG skiljer sig från varandra, vissa nycklar har preorder bonusar och andra inte, så borde det inte vara om nu GMG skulle hävda att dom är legit.

Kan det vara så att dom har preorder och den vanliga upplagda som olika artiklar samtidigt?

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Undra hur långt tid intel tar på sig innan vi se “intel exclusive” spel där man måste had intel CPU för att kunna spela dem.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Kollade spelen på min önskelista. GMG var rejält mycket dyrare än Instant gaming på samtliga spel som jag vill köpa. Värst var The Division inkl seasonpass som kostar 332 på Instant gaming och 624 på GMG med dagens valutakurser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Kan det vara så att dom har preorder och den vanliga upplagda som olika artiklar samtidigt?

Kan jag inte svara på 100%, men dom spelen jag faktiskt kollat på senaste året har bara haft en artikel.

Dom har även safeat lite såg jag nu https://greenmangaming.zendesk.com/hc/en-us/articles/21546544... så dom slipper alla frågor runt det. Dock så är det halvmysko att spel där dom inte listar bonusar, HAR vissa nycklar bonusar andra inte, har man en riktig ÅF för spelet bör den problematiken inte uppstå, snarare har dom flera halvmysko ÅF som kanske i sin tur är mer eller mindre officiella ÅF av spelet i fråga och säljer vidare sina nycklar till GMG. Tittar du även runt på olika spel så listar dom lite halv vagt varifrån nycklarna kommer, på dom spelen där GMG faktiskt är auktoriserad säljare står det fint att dom är det, på andra står det bara ” authorized seller” och dylikt. Så det är lite som att spela på lotto om du nu lägger någon vikt på att få ”bonusar”

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenerezza:

Vill du betala i SEK så finns det andra butiker, du har t.ex. den Svenska https://se.gamersgate.com/

Priserna är nästan(!) alltid billigare om man betalar med gbp på uk.gamersgate.com, kan skilja uppåt 100kr mellan se. och uk. priserna.
ex: Fallout 4 GOTY. £33=360sek mot 475sek

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Medlem

Får vi se DLCs för att göra spelen spelbara på AMD CPUs?

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.