Byta grrejjor med varandra?

Permalänk
Medlem

Byta grrejjor med varandra?

Jo jag har en preamp som är värd runt 10.000:- ungefär. Jag har faktiskt 2 likadana. Men nu har jag hittat en snubbe på preampens forum som lagt ut om att byta sin preamp "rackmodell" mot en sån som jag har. Har varit ute efter en sådan rackmodell som han har förut men hittade ingen och då köpte jag en till som jag redan har till studion min. Vill väldigt gärna byta med honom men problemet är att han bor i Danmark och jag vet inte om något bra sätt hur man kan göra detta säkert. finns det nån typ av blocketpakets tjänst man kan använda inom norden tro? Man får godkänna varan inom 24 timmar?

Visa signatur

MB: Asus prime z790-p CPU: intel 13900k ddr5 corsair 5600ghz HDD: 2gb nvme sysdisk

Permalänk
Avstängd

Postförskott?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Hedersmedlem

Gäller det så stora summor hade jag inte gjort det om jag inte hade kunnat åka till personen i fråga och göra mötet öga mot öga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Mizzarrogh: ja just ja...men hur skulle det funka om vi ska byta med varandra. Säg att jag skickar min preamp till honom och han skickar en sten till mej typ. Vad gör jag då?

Visa signatur

MB: Asus prime z790-p CPU: intel 13900k ddr5 corsair 5600ghz HDD: 2gb nvme sysdisk

Permalänk
Medlem

Hör om ni kan mötas halvvägs

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem

En mellanhand kanske

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

@st33l: Var i Danmark bor han?

Permalänk
Medlem

Åk till danmark o möt upp? Passa på o köp öl med dig hem 😁

Jag hade iaf försökt att mötas upp o göra affären mellan 4 ögon , gärna med möjlighet att testa produkten så den fungerar som den ska.

Mvh

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

@KeepRaffing: han bor i Esbjerg

Visa signatur

MB: Asus prime z790-p CPU: intel 13900k ddr5 corsair 5600ghz HDD: 2gb nvme sysdisk

Permalänk
Medlem

@Mogwaii: jo jag vet...men jag bor mitt i sverige och bara till göteborg har jag 85 mil att åka enkel

Visa signatur

MB: Asus prime z790-p CPU: intel 13900k ddr5 corsair 5600ghz HDD: 2gb nvme sysdisk

Permalänk
Medlem

@st33l: Aj fan, det är ju helt fel sida av landet för att möta upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av st33l:

@Mizzarrogh: ja just ja...men hur skulle det funka om vi ska byta med varandra. Säg att jag skickar min preamp till honom och han skickar en sten till mej typ. Vad gör jag då?

Absolut ingenting, förslaget om postförskott ska du helt ignorera, det är bara felaktigt.
Enligt postlagen får du aldrig öppna ett paket innan du löst ut det, så det finns ingen som helst säkerhet med postförskott.

Permalänk
Medlem

@Tommy: okej, hadde varit bra med nån typ av blocket paket tjänst där man kan testa prylen i 24 timmar innan pengarna betalas ut. Vet dock inte om blocketpaketet går att använda till danmark. Sen ere ju inget som ska säljas eller köpas och då ere ju ytterligare tjorv...kanske får strunta i bytet då. Synd för jag ville verkligen byta

Visa signatur

MB: Asus prime z790-p CPU: intel 13900k ddr5 corsair 5600ghz HDD: 2gb nvme sysdisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av st33l:

@Cinder: okej, hadde varit bra med nån typ av blocket paket tjänst där man kan testa prylen i 24 timmar innan pengarna betalas ut. Vet dock inte om blocketpaketet går att använda till danmark. Sen ere ju inget som ska säljas eller köpas och då ere ju ytterligare tjorv...kanske får strunta i bytet då. Synd för jag ville verkligen byta

Ett alternativ kanske skulle vara att ni vardera "köper" prylen av den andra via PayPal, då har ni en säkerhet innan ni skickar grejerna.
Inte helt optimalt det heller, men du har ju en lite svår situation.

Permalänk
Medlem

@Tommy: jo jag har tänkt på det. Men då bör man ju köpa varan för typ 10.000:- och det har jag inte just nu Vad skulle hända ifall jag får en sten då? Är det lungt att få igen pengarna isåfall?

Visa signatur

MB: Asus prime z790-p CPU: intel 13900k ddr5 corsair 5600ghz HDD: 2gb nvme sysdisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av st33l:

@Cinder: jo jag har tänkt på det. Men då bör man ju köpa varan för typ 10.000:- och det har jag inte just nu Vad skulle hända ifall jag får en sten då? Är det lungt att få igen pengarna isåfall?

PayPal har ju en form av försäkring som täcker såna fall, läs i deras användarvillkor kring detaljerna.

Permalänk
Medlem

@Tommy: ahh okej...tack

Visa signatur

MB: Asus prime z790-p CPU: intel 13900k ddr5 corsair 5600ghz HDD: 2gb nvme sysdisk

Permalänk
Hedersmedlem

@st33l *Tråd låst i enlighet med §3.1*

Trots tidigare tillsägelser fortsätter du tyvärr att skapa trådar med otydliga rubriker. Du är välkommen att pm:a mig en beskrivande rubrik om tråden ska öppnas igen.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...