Permalänk

Köp råd

Tjena ska bygga en stationär dator och undrar om det här är en bra start och om det finns nåt man kan ändra. Budget ca 13000

www.webhallen.com/se-sv/varukorgen/201745

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera att du ber om råd här istället för att betala för det.

Skämt åsido; Bra start. Personligen hade jag värderat SSD så mycket högre att jag hade varit villig att betala mindre för en med 0.5gb än en hårddisk med 1TB

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/10765310/
köp från olika butiker så blir det billigare. valde rm750x white för att du får sleevade kablar med. har ett själv.

Permalänk
Medlem

Personligen hade jag valt en vanligt luftkylare. Tycker Corsairs AIO är för opålitliga.

// LZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bodorio:

Skulle rekommendera att du ber om råd här istället för att betala för det.

Skämt åsido; Bra start. Personligen hade jag värderat SSD så mycket högre att jag hade varit villig att betala mindre för en med 0.5gb än en hårddisk med 1TB

Han vill sälja råd som han tidigare köpt billigt. Hade han velat köpa råd hade tråden hetat "Köper råd"

För övrigt hade jag kollat på prisjakt och eventuellt köpt från flera sidor så kan du kanske spara några hundralappar och sedan lägga lite pengar på en mindre SSD åtminstone för att kunna ha ditt OS på samt program du använder ofta.

Förstår om du vill ha en HDD att ha spel/film/valfri sak som tar plats, vissa spel kan ju ligga på 70 GB idag och uppåt (GTA V och Middle-earth: Shadow of War då jag kollade lite snabbt nu). Då äts 500 GB upp rätt snabbt! Alternativet är ju en 500 GB SSD nu och sedan köpa en HDD när behovet finns och kassan för datordelar ligger på plus!