Crossover 3412UM AHIPS BOOST CLOCK 95Hz 3440 x 1440 34" Gaming Monitor

Permalänk
Medlem

Crossover 3412UM AHIPS BOOST CLOCK 95Hz 3440 x 1440 34" Gaming Monitor

Hej,

Jag köpte denna skärm på Ebay för en vecka sedan. Nu är det så att den har 3 döda pixlar och vad som ser ut som damm alternativet två döda pixlar i rad precis i mitten av skärmen. Jag är extremt petig när det gäller min skärm så denna måste bort.

Jag har redan startat ett ärende med säljaren som givetvis inte vill att jag skickar tillbaka den till Sydkorea. Så jag vet inte vad detta kommer att sluta.

Ett alternativ kan ju vara att sälja den till någon som inte är fullt lika känslig och så får jag köpa en ny skärm till mig själv. Hur jag än gör så kommer det ju att kosta mig en hel del känns det som. Så är det när man köper från utlandet ibland men jag hittade ingen platt 34" 1440p skärm med 95Hz här hemma så jag chansade. Skärmen för övrigt är väldigt trevlig imo.

Jag har betalat exakt 5635kr för skärmen, väldigt prisvärt om det inte hade varit en del döda pixlar.

Är det någon som är intresserad av den så lägg ett bud. Bilder på vad dem döda pixlarna sitter kan ordnas om någon är intresserad.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Det kanske låter som en skröna, men har du provat massera ytan där dom döda pixlarna befinner sig med något icke-repigt? Ibland med mycket tur så går det faktiskt att få liv i dom.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

@KniFF: Hehe, jag har gnuggat med en liten trasa som man har till att rengöra glasögon med. Utan lycka dock, det har faktiskt funkat på en TV jag hade en gång i tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trhuster:

@KniFF: Hehe, jag har gnuggat med en liten trasa som man har till att rengöra glasögon med. Utan lycka dock, det har faktiskt funkat på en TV jag hade en gång i tiden.

Ah, tråkigt :/

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

testat denna
https://www.youtube.com/watch?v=ePJQewAdszM

finns olika om man söker. funkade på min tv

Permalänk
Medlem

@werter123456789: Nej inte just den, men andra liknade. Funkade inte heller. Men jag ska prova denna oxå, tack för länken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trhuster:

Hej,

Jag köpte denna skärm på Ebay för en vecka sedan. Nu är det så att den har 3 döda pixlar och vad som ser ut som damm alternativet två döda pixlar i rad precis i mitten av skärmen. Jag är extremt petig när det gäller min skärm så denna måste bort.

Jag har redan startat ett ärende med säljaren som givetvis inte vill att jag skickar tillbaka den till Sydkorea. Så jag vet inte vad detta kommer att sluta.

Ett alternativ kan ju vara att sälja den till någon som inte är fullt lika känslig och så får jag köpa en ny skärm till mig själv. Hur jag än gör så kommer det ju att kosta mig en hel del känns det som. Så är det när man köper från utlandet ibland men jag hittade ingen platt 34" 1440p skärm med 95Hz här hemma så jag chansade. Skärmen för övrigt är väldigt trevlig imo.

Jag har betalat exakt 5635kr för skärmen, väldigt prisvärt om det inte hade varit en del döda pixlar.

Är det någon som är intresserad av den så lägg ett bud. Bilder på vad dem döda pixlarna sitter kan ordnas om någon är intresserad.

Läs hela annonsen här

Jag är kanske intresserad!

Går det att lösa bilder på hur det ser ut med pixlarna?

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

@Samlooh: Hej, extremt svårt att fota så små pixlar så jag ritade i paint där dem döda är. I verkligheten så syns dem inte så väl heller, skärmen är på när jag tog bilden men den gröna pixlen syns inte på bilden.

Edit: Dem två i mitten är mer gröna än röda nu när jag tittar med förstoringsglas. Syns inte vid mörk bakgrund men vid ljus.

https://imgur.com/a/VsImR

Permalänk
Medlem

Hej, vart befinner du dig någonstans? Kan det vara möjligt att få kika på skärmen innan köp?
Jävlar vilken skev pixel policy säljaren hade, brukar vara någon gräns för x antal döda pixlar, men inte här.

Gillar inte att påbörja budgivningar men here we go...
1700+frakt

Permalänk
Medlem

@Jay-Jay: Dessvärre långt från Stockholm. Bor i Småland, Smålandsstenar heter hålan närmare bestämt. Men såklart vem som vill får komma hit och kika på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trhuster:

@Jay-Jay: Dessvärre långt från Stockholm. Bor i Småland, Smålandsstenar heter hålan närmare bestämt. Men såklart vem som vill får komma hit och kika på den.

Räknas de som Småland? Nästan närmare till Göteborg än Växjö ju. Du råkar inte ha arbete typ i Växjö? Kan ta mig till alvesta och kanske till värnamo om vi kan mötas där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trhuster:

@Samlooh: Hej, extremt svårt att fota så små pixlar så jag ritade i paint där dem döda är. I verkligheten så syns dem inte så väl heller, skärmen är på när jag tog bilden men den gröna pixlen syns inte på bilden.

Edit: Dem två i mitten är mer gröna än röda nu när jag tittar med förstoringsglas. Syns inte vid mörk bakgrund men vid ljus.

https://imgur.com/a/VsImR

Jag förstår. Du kan inte ta bild med helvit bakgrund?

Ev. intresserad som sagt. Vad tror du om frakt? Annars har jag en kompis som har familj i Smålandsstenar om jag minns rätt, "Tasic" i efternamn.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Jag inväntar svar från säljaren. Han kanske går med på att göra ett återköp eller kanske skicka en ny likadan skärm till mig. Moms/tull på 1230 kr lär jag ju dock förlora i vid ett återköp. Skicka skärmen till Korea kostar runt 1300 kr det med.

Permalänk

Hade vart intresserad, men kan inte ta mig till Småland i dagsläget.. Du skulle kunna prova att föreslå en "partial refund". I min erfarenhet går nästan alla ebay-säljare med på det, och sen är det ju bara att sälja skärmen! Du kan ju slänga in en "ger bra feedback" i samma meddelande, hjälper också

/Fredrik

Permalänk
Medlem

@Trhuster:

Jag lägger in ett bud på 1900kr + frakt (ev. hämtning).

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trhuster:

Jag inväntar svar från säljaren. Han kanske går med på att göra ett återköp eller kanske skicka en ny likadan skärm till mig. Moms/tull på 1230 kr lär jag ju dock förlora i vid ett återköp. Skicka skärmen till Korea kostar runt 1300 kr det med.

Hur går det?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Samlooh: Det går lite segt, men det verkar som att dem går med på att ta tillbaka skärmen och skicka mig en ny. Eller så försöker dem bara dra ut på tiden och hoppas jag glömmer bort det hela...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trhuster:

@Samlooh: Det går lite segt, men det verkar som att dem går med på att ta tillbaka skärmen och skicka mig en ny. Eller så försöker dem bara dra ut på tiden och hoppas jag glömmer bort det hela...

Ok!

Hör gärna av dig när du vet hur det slutar.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Har du fått svar från säljaren? Är du fortfarande öppen för bud? Är eventuellt intresserad.

Permalänk
Medlem

@MesterTjyven: Nej, det löste sig ändå. Jag har skickat tillbaka skärmen och så skickar dem en ny skärm till mig. Förhppningsvis utan pixelfel denna gången.