Permalänk
Medlem

@roblin321:

Jag gjorde min Dustin-beställning ganska exakt samma tid som dig och jag är ganska bra till i kön

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borderlander:

@roblin321:

Jag gjorde min Dustin-beställning ganska exakt samma tid som dig och jag är ganska bra till i kön

Vart ser man tiden?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

@Cyberz:

Kolla vilken tid du fick ditt bekräftelsemail och dra av ett par minuter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borderlander:

@Cyberz:

Kolla vilken tid du fick ditt bekräftelsemail och dra av ett par minuter

Märkligt. Har ingen mail.
Men bokningen på sidan finns.
Tryckte på köpa medan det fanns processorer kvar.
Men fick ändå ingen....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borderlander:

Dustin får in mindre partier spontant och vet inte själva exakt när dessa partier kommer. Sedan delas de ut efter köplats. Fick detta bekräftat av Dustin idag. Detsamma verkar gälla Elgiganten.

Mitt hopp: Jag beställde tidigt på torsdagen den 5:e och förväntar mig leverans inom 2 veckor baserat på den information jag fått.

@A.d.m

Dustin säger att de får in mindre partier spontant, men har de fått några sådana spontana leveranser hittills? Har någon fått en 8700K som inte var från den första leveransen, från Dustin eller någon annan återförsäljare?

Skulle inte lita på något gällande när det kommer komma fler processorer som inte kommer direkt från Intel.
---

Hade jag suttit på moderkort och minnen köpta specifikt för denna uppgraderingen så hade jag inte vänta länge tills att jag utnyttjat ångerätten eller eventuellt öppet köp. Kommer troligtvis finnas mer att välja bland när processorerna väl kommer att levereras igen.

Permalänk
Medlem

Gått en vecka nu snart. Surt. När 1080 släpptes och hade problem så kunde man få tag på det ifrån England. i7 8700k finns inte någonstans nu. Helt otroligt att Sverige fick in ett par stycken. Måste varit max 20st totalt, eller något.

Permalänk
Medlem

@Gropenator:

Elgiganten verkar ha fått just en sådan leverans igår. Vet att någon fick sin levererad igår, samt att elgiganten skickade ut ett automatiserat svar till oss andra om att lagret är slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borderlander:

@Gropenator:

Elgiganten verkar ha fått just en sådan leverans igår. Vet att någon fick sin levererad igår, samt att elgiganten skickade ut ett automatiserat svar till oss andra om att lagret är slut.

Hittar inget om det i tråden, bara de som fått löften om leveransdatum men sedan ett sms igår om osäker leverans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holta:

Nu blev jag nyfiken, när beställde du? Så kanske jag kan få en aning om när jag kan tänkas få min 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Efter klockan 17:00 någon gång på Torsdagseftermiddan.

Permalänk

https://www.sweclockers.com/marknad/146325-intel-i5-8600k

Tänkte på er som vill ha I5 så buda på Jag väntar på 8700k ^^

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Tråd rensad*

Tog bort en del inlägg som inte hade med tråden att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VooDoo:

Enligt min order på dustin så står det såhär om 8700k

"Beräknad till vårt lager 2017-10-11"

Hände det något med din order idag eller?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borderlander:

@Gropenator:

Elgiganten verkar ha fått just en sådan leverans igår. Vet att någon fick sin levererad igår, samt att elgiganten skickade ut ett automatiserat svar till oss andra om att lagret är slut.

Det är väl bara leverans för dom som beställde tidigt, indikerar inte nåt om att elgiganten fått cpus... dessutom så ser jag att 8700k helt tagits bort från deras websida (jag fick också smset häromdan). Ser ju allt annat än lovande ut. Verkar ju va nästa år som gäller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eziz:

Hände det något med din order idag eller?

Mvh

Tyvärr inte och ringe dustin för att höra och då var det tydligen så att det stod så på min order för att jag var tidig med att beställa (innan dom ändrade texten) så var inget "verkligt" datum. Dock så skulle han kolla upp med inköpsavdelningen hur det såg ut och hur jag låg till i "kön".

//P

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag ska vara tacksam eller förbannad över bristen på 8700K.
Är väldigt sugen på att pensionera min 5820K. Den klockar dåligt, utvecklar värme som ett kärnkraftverk och är sådär lagom jobbig för min Hackintosh-installation. Fast samtidigt har jag redan lagt massor av pengar på datorn och jag behöver egentligen inget bättre idag...

Permalänk
Medlem

Gällande Ingram Micro så verkar de ha ändrat datumet till att de ska få in 8700K till 2019-01-01! Så brukar de bara skriva när de inte har en aning om när de kommer in. Samma sak med 8600K. Det som är intressant är att backloggen på dem är rejält minus, mao att de fått mer beställningar än de kommer få in.

Gällande moderkort så ville jag ha ett Asus ROG STRIX Z370-G GAMING Intel Z370 Micro ATX moderkort. Det gick inte att uppbringa i Sverige. Fick vända mig till Storbritannien där de fanns. https://www.awd-it.co.uk/asus-rog-strix-z370-g-gaming-intel-z...

Visa signatur

LianLi Lancool II Mesh, AMD Ryzen7 5800x3d, Asus Rog Strix B550-F Gaming, HyperX Predator DDR4 3200MHz 2x16GB , Asus TUF Gaming RTX4090, Be Quiet Dark Rock Pro 4, Dell G3223Q, Varjo Aero

Permalänk
Medlem

Finns det några BRA test av moderkort än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Finns det några BRA test av moderkort än?

Bra och bra, här finns några stycken. Annars så googla på korten du är intresserad av, börjat dyka upp en del recensioner.
https://proclockers.com/reviews/motherboards

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nima01:

Gällande Ingram Micro så verkar de ha ändrat datumet till att de ska få in 8700K till 2019-01-01! Så brukar de bara skriva när de inte har en aning om när de kommer in. Samma sak med 8600K. Det som är intressant är att backloggen på dem är rejält minus, mao att de fått mer beställningar än de kommer få in.

Det där var ju väntat. Kan inte förstå varför någon skulle tro att Elgiganten, Dustin eller Ingram Micro på något sätt hade tillgång till information som ingen annan hade.

Permalänk
Medlem

@Gropenator: Fast Ingram Micro brukar stämma med levtid om datumet inte ändras. Annars brukar dom sätta 14 dagar och sen skjuta det varje dag. Så jag tror deras leverans är påväg och kan komma när som helst. Man måste hoppas

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro

Permalänk

Väntar fortfarande på min, fick mail av Netonnet att de beställt från leverantör nu, sen hur lång tid det tar vet jag inte alls än ;/

Visa signatur

7800X3D-32gb-7800XT
Hexacore Anne Pro 2 Iso-Philips Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Bra och bra, här finns några stycken. Annars så googla på korten du är intresserad av, börjat dyka upp en del recensioner.
https://proclockers.com/reviews/motherboards

Det där är just motsatsen till bra recensioner. Om man skulle sammanfatta alla recensioner av den här typen och jämföra dem mot varandra får vi lära oss att alla moderkort är bra och de funkar om du ska överklocka. Vilket moderkort ska jag välja om jag vill ha ett som är stadigt som en pansarvagn och klarar hög överklockning?
Jag menar, reklamblad kan jag läsa på tillverkarnas hemsidor...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Det där är just motsatsen till bra recensioner. Om man skulle sammanfatta alla recensioner av den här typen och jämföra dem mot varandra får vi lära oss att alla moderkort är bra och de funkar om du ska överklocka. Vilket moderkort ska jag välja om jag vill ha ett som är stadigt som en pansarvagn och klarar hög överklockning?
Jag menar, reklamblad kan jag läsa på tillverkarnas hemsidor...

Du kanske du ska läsa på forum som tex http://www.overclock.net/
Då alla liknande sido, inc SweC är mer eller mindre reklam.

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.

Permalänk

Hur många % uppgraderar ni? Och vad blir den totala kostnaden tillsammans med nytt moderkort och nya minnen?

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Det där är just motsatsen till bra recensioner. Om man skulle sammanfatta alla recensioner av den här typen och jämföra dem mot varandra får vi lära oss att alla moderkort är bra och de funkar om du ska överklocka. Vilket moderkort ska jag välja om jag vill ha ett som är stadigt som en pansarvagn och klarar hög överklockning?
Jag menar, reklamblad kan jag läsa på tillverkarnas hemsidor...

Om du inte redan har en Coffee Lake processor så kommer du troligtvis få vänta till december såvida du inte vill betala en massa extra för en, så tills dess kan du ju börja läsa diverse forum och se vilka moderkort som de som lyckades få tag en processor prisar eller klagar över...

Vilket också är ytterligare ett skäl till att, om man redan köpt moderkort men väntar på processorn som aldrig kommer, lämna tillbaka modekortet nu så länge som man forfarande kan utnyttja ångerrätten/öppet köp....

Permalänk
Medlem

Körde optimering i ett Asus tool (Dual Intelligent Processor 5), och nu säger den att min 8700 (ej K) har BLCK på 102.5MHz (x 46), alltså 4715MHz - har den kört någon överklockning?

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Väntar fortfarande på min, fick mail av Netonnet att de beställt från leverantör nu, sen hur lång tid det tar vet jag inte alls än ;/

Var det ett svar på ett mail eller fick du det utskicket "bara sådär" för att du har förbokat ett ex av dem?
Jag mailade igår och fick svaret att de inte hade något bekräftat leveransdatum och att de uppdaterar hemsidan så fort de vet.

(Väntar ivrigt på min 8600k)

Visa signatur

Älskar att bygga, reparera och modifiera (typ) allt, datorer, tv-spel, servrar, osv. Startade Modda.se för att hitta likasinnade.

Permalänk

Var sugen på kaffe igår och tyckte det doftade lite gott från inet så jag gick in där i hopp om få mig en kopp men döm om min förvåning när jag kom ut med en hel sjö!

I5 8600K

https://photos.app.goo.gl/LWYxcenuDkaJNl4p2

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Skrivet av -=Sh/\rK=-:

Var sugen på kaffe igår och tyckte det doftade lite gott från inet så jag gick in där i hopp om få mig en kopp men döm om min förvåning när jag kom ut med en hel sjö!

I5 8600K

https://photos.app.goo.gl/LWYxcenuDkaJNl4p2

Så inet ljög för oss eller vad? Eller gäller det inte Webblager?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Skrivet av Dansken88:

Så inet ljög för oss eller vad? Eller gäller det inte Webblager?

Hade bokat en men fick mess om att den fanns i butik i måndags. Lite roligt att dom hade ställt den på hyllan inne i affären dock. Var nog många som försökte köpa den

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)