Permalänk
Medlem
Skrivet av Nanae:

För mig personligen är det inte mycket pengar, men av rena principskäl är det ändå sådant här som gör att man börjar se sig runt efter andra butiker att handla ifrån. Och då har jag suttit nitad som lojal kund som exklusivt köpt från Inet sedan 10 år tillbaka.

Det är inga stora summor direkt men av princip som du säger. Jag tycker personligen är fult att göra så mot sina kunder det som irriterar mig så.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Komplett och Inet verkar vara dom som får in dom sist. Elgiganten och netonet är två heta kandidater, om man vill ha processorn under oktober. Som jag ser det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nils45:

Komplett och Inet verkar vara dom som får in dom sist. Elgiganten och netonet är två heta kandidater, om man vill ha processorn under oktober. Som jag ser det!

Olika butiker har också olika policies vad gäller hur de sätter sina datum.

En butik kanske ser en leverans på 5CPUs som en re-stock, andra gör inte det. Se te.x inet som lade upp 8700k som "ej i lager" från början, men hade ett antal att sälja. Detta, antagligen, för att inte skapa falska förhoppningar och en massa förutsättningar för arga "men mina grejjer då!!!"-telefonsamtal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Det är inga stora summor direkt men av princip som du säger. Jag tycker personligen är fult att göra så mot sina kunder det som irriterar mig så.

Håller med, fick min i7-8700k idag. Nu har inet varit så bra att ha att göra med så jag kommer inte sluta handla där för denna ”prisfadäs”. Är förövrigt i stort sett endast där jag köper datorkomponenter.

Permalänk
Skrivet av Soffbordet:

@Helllodar: Jag gjorde samma, står i bekräftelsemailet jag fick att dom skulle komma med ett till mail med mer info inom 1 arbetsdag så gissar att man kanske får lite info imorgon om man har tur!

Förhandsbokade du ?

Visa signatur

Desktop: ASUS ROG Maximus XII APEX Z490 | Intel i9-10850K 5.2Ghz | G.Skill 32Gb Trident Z Neo | MSI GeForce RTX 4080 Super 16Gb Suprim X | Phanteks 500A | Seasonic PX850W Platina | Fury Renegade 2TB | Samsung 980 Pro 1TB | NZXT Kraken Z73 | Monitor: Alienware AW2721D 27” IPS QHD 240Hz | Varmilo VA88M TKL | Ducky One 2 Mini MX Silent Red | HyperX Cloud II | SteelSeries Rival 600 | XBOX Series X | Console: XBOX One Elite Series 2 Controller | Mobile: Apple iPhone 15 Pro Max 256Gb Blå Titan | TV: LG 65” OLED65C35LA EVO 4K | Laptop: Acer Predator Helios 16” / 2560 x 1600 / Mini-LED / 250Hz / Intel i9-13900HX / DDR5 32Gb 5600Ghz / 2Tb / NVIDIA RTX 4080 12Gb |

Permalänk

@Mr Mayhem: nja, eller beror på hur man ser på saken, enligt vad jag har förstått så har netonnet inte fått in några än. kundtjänsten skrev såhär till mig "Hej Marcus! Vi hoppas få det som senast inom någon vecka. Uppgifter finns om att Intel själva räknar med brist på enheter fram till början av 2017, dock hoppas vi självklart kunna få in minst en leverans av 8700k innan dess. // Oliver

Permalänk
Medlem

Fick min 8700k från elgiganten idag! Förhållandevis snabb leverans då jag beställde med snålfrakt.

Måste dock vänta på ett nytt grafikkort då jag fick skicka in mitt gamla för två veckor sedan. Förhoppningsvis hinner grafikkortet komma till helgen, då blir det till att bygga mitt första mITX-system!

Visa signatur

Case; Fractal Design Define Nano S | CPU; 8700k @ 4.8 GHz (1.26v) | Cooler; NZXT Kraken x62 | Mobo; ASUS Z370-I | GPU; AORUS GTX 1080 ti Waterforce Extreme @ 2.1/6.1 GHz | RAM; Corsair Vengeance 16 GB 3200 MHz | SSD; Samsung 960 Evo 500 GB | HDD; Seagate Barracuda 1 TB | PSU; EVGA Supernova G3 750 W | Monitor; AOC AGON AG271QG

Permalänk
Medlem

Ingen som vet när dom kan komma in i lager igen? Sitter helt utan cpu nu så skulle verkligen behöva en ( Spelar Bf1 och andra liknande spel samt ska streama) därav jag behöver i7an.

Permalänk
Skrivet av Lurben:

Ingen som vet när dom kan komma in i lager igen? Sitter helt utan cpu nu så skulle verkligen behöva en ( Spelar Bf1 och andra liknande spel samt ska streama) därav jag behöver i7an.

Du är inte ensam om det! Jag sitter utan dator också kan man säga Jag vet inte heller när dom dyka upp..

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk

Någon vet om http://www.mjmultimedia.se? Är det bra affär? Såg nu 8700k ska komma in på lager den 19 oktober.. bra veta för er andra om vill ha processor

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk

Pallar inte ringa och störa Dustins kundtjänst då säkert 50% har ringt och frågat samma sak här.

Har dom sagt något när dom får in fler? samma med Inet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Pallar inte ringa och störa Dustins kundtjänst då säkert 50% har ringt och frågat samma sak här.

Har dom sagt något när dom får in fler? samma med Inet.

Gällande 8700K har vi dessvärre ingen konkret info i dagsläget utan vi inväntar besked från Intel.

från inet igår

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - kingston fury 64gb 6000mhz ddr5 - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston fury m2 - 1tb wd black sn850 - 1tb wd black sn850x - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b - acer xv322qkkv

Permalänk
Medlem
Skrivet av CraZeeY:

Fick min 8700k från elgiganten idag! Förhållandevis snabb leverans då jag beställde med snålfrakt.

Måste dock vänta på ett nytt grafikkort då jag fick skicka in mitt gamla för två veckor sedan. Förhoppningsvis hinner grafikkortet komma till helgen, då blir det till att bygga mitt första mITX-system!

Vad blir det för moderkort? Jag är sugen på antingen Asus kort eller så blir det att vänta på Asrock's fatality!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurben:

Ingen som vet när dom kan komma in i lager igen? Sitter helt utan cpu nu så skulle verkligen behöva en ( Spelar Bf1 och andra liknande spel samt ska streama) därav jag behöver i7an.

Fick mina grejer idag exklusive processorn, nu står det bara och dammar. Inte ofta man låter nya grejer stå och damma kvar i paketen :D.

Skrivet av Dansken88:

Någon vet om http://www.mjmultimedia.se? Är det bra affär? Såg nu 8700k ska komma in på lager den 19 oktober.. bra veta för er andra om vill ha processor

Intressant. Kan man lita på det datumet. Och vad är det för sida.

Permalänk
Medlem

Nu blir någon i Webhallens kö till 8700K glad för jag klev just av min plats (Inet levererade idag)

I fredags hade jag köplats 16 hos Webhallen.

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke O:

Nu blir någon i Webhallens kö till 8700K glad för jag klev just av min plats (Inet levererade idag)

I fredags hade jag köplats 16 hos Webhallen.

Hur får man reda på köplats?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Hur får man reda på köplats?

Jag ringde och frågade

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke O:

Nu blir någon i Webhallens kö till 8700K glad för jag klev just av min plats (Inet levererade idag)

I fredags hade jag köplats 16 hos Webhallen.

När beställde du från webhallen för att få 16e plats? Tänkte så jag kan höfta min egen placering ...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

8700k 4.9ghz 1.275v peak temp på 80 grader men stabiliseras på 75. Går att få ut mera, men vill ha bättre kylning isåfall

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gloremir:

8700k 4.9ghz 1.275v peak temp på 80 grader men stabiliseras på 75. Går att få ut mera, men vill ha bättre kylning isåfall

Skickades från m.sweclockers.com

Inte illa. Av de resultat jag sett hittills så är Coffee Lake "medel exemplaret" ungefär i samma nivå spänning vs klockfrekvens i typ de bättre exemplarerna av Kaby Lake trots 2 extra kärnor. Så bra optimering på denna 14nm++ process måste jag säga ändå. Aningen svårare kylt när man klockar dock, skiljer sig inte så värst mycket men bra att den skalar såpass bra som vi sett utav extrem överklockningsresultatena på typ 7.4GHz LN2 och stabilt 6GHz med kompressorkylning, bara man har tillräckligt bra kylning så går det nog att klämma mer utav dem så kylningen blir ganska viktigt för dessa.

Swec redaktionen hade lite mindre tur med silikon lotteriet denna gång. Själv är man sån som alltid får typ mellan-dålig exemplar när jag köpt något vid lansering, antingen väntar jag till december eller när de nu kommer till lager nästa gång eller så får det bli vänta på Zen+ men börjar ha värsta uppgraderingsångesten nu.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Vilket moderkort bör man satsa på?
Har siktat in mig lite på ASRock FATAL1TY Z370 Gaming K6 eller ASRock Z370 Extreme 4 då dom har 12st power phase samt stöd för DDR4 4333+

Permalänk
Medlem
Skrivet av VooDoo:

Vilket moderkort bör man satsa på?
Har siktat in mig lite på ASRock FATAL1TY Z370 Gaming K6 eller ASRock Z370 Extreme 4 då dom har 12st power phase samt stöd för DDR4 4333+

http://www.overclock.net/t/1638955/z370-z390-vrm-discussion-t...

FATALTY eller Taichi om du ska ha ASRock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

Vad blir det för moderkort? Jag är sugen på antingen Asus kort eller så blir det att vänta på Asrock's fatality!

Kommer köra på ASUS, då det var det enda som var tillgängligt. Dock så gillar jag verkligen hur Strix-korten ser ut så det hade säkerligen blivit samma kort ändå

Visa signatur

Case; Fractal Design Define Nano S | CPU; 8700k @ 4.8 GHz (1.26v) | Cooler; NZXT Kraken x62 | Mobo; ASUS Z370-I | GPU; AORUS GTX 1080 ti Waterforce Extreme @ 2.1/6.1 GHz | RAM; Corsair Vengeance 16 GB 3200 MHz | SSD; Samsung 960 Evo 500 GB | HDD; Seagate Barracuda 1 TB | PSU; EVGA Supernova G3 750 W | Monitor; AOC AGON AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Tack! måste absolut inte vara ASRock, ska kika på sidan. Kanske blir ett gigabyte istället.

Permalänk
Medlem

Knep den sista i5-8400 jag kunde hitta, verkar vara riktigt fin prestanda för pengarna

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deejay_Alive:

Ingram Micro visar nu att dom får in 8700k 2017-10-10

Hur ser det ut för er som beställt men ej fått? har något hänt med era ordrar idag (2017-10-10)?
Om Ingram Micro får in idag, undra när ÅF får i sin tur veta sin leveranstid.

Mvh

Permalänk
Medlem

Enligt min order på dustin så står det såhär om 8700k

"Beräknad till vårt lager 2017-10-11"

Permalänk
Medlem
Skrivet av VooDoo:

Enligt min order på dustin så står det såhär om 8700k

"Beräknad till vårt lager 2017-10-11"

hur ser du det ? har också en order lagd på dustin.

Permalänk
Medlem

Ytterligare fråga, vad rekommenderar ni för minnen? Vill ha minst 16gb och kommer köra följande konf:

Moderkort: Gigabyte Z370 Gaming 5
CPU: 8700k

Kör med custom vattenkylning så finns potential till överklockning även om jag prioriterar ljudnivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eziz:

hur ser du det ? har också en order lagd på dustin.

"mitt konto -> orderhistorik -> klicka på ditt ordernr" så står det på order raden.

//P