EA stänger ned Dead Space-utvecklaren Visceral Games

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av THB:

Mycket hyckleri i tråden känns det som.
Många som säger "EA suger", "EA förstör allt de rör" och liknande, men likförbannat fortsätter ni att köpa (förboka) deras spel som BF, NFS, Battlefront m.m.

Om ni verkligen ogillar EA så sluta upp med att köpa deras varor, visa där det känns, i plånboken.

Detsamma bör gälla alla andra företag där man ogillar hur de hanterar sina produkter och kunder, sluta helt sonika att köpa deras produkter.

Tycker samma, lite löjligt att folk fortsätter att köpa deras förbannade lootboxar, season pass, microtransaction etc, senaste och mitt andra spel som jag själv investerade i med season pass var/är Destiny 2, men det är för jag tycker det är ett roligt spel, men kommer aldrig att spendera en spänn på deras microtransactions.

Jag tycker att folk nu för tiden spenderar sina pengar helt galet, nu ska man tydligen köpa senaste spelet för att det är populärt, inte för att man tycker att det är kul och värt pengarna....

Permalänk
Medlem

Visceral...samma Visceral som låg bakom Battlefield: Hardline? Låg det här spelet på samma nivå som Hardline så tacka fan för att EA fick nog och stängde ner studion.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Visceral...samma Visceral som låg bakom Battlefield: Hardline? Låg det här spelet på samma nivå som Hardline så tacka fan för att EA fick nog och stängde ner studion.

problemet var att vk
visceral va bra på att göra horror i deras dead space serie, att flytta dem till hardline är knappast deras fel. be en svetsare att bli marknads anlytiker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Hmm,jag gillade handlingen i Dead Space 1 (enda jag spelade), så trist om fokus på handling byts till nåt annat.
Hursomhelst så börjar jag kanske förstå det här med "stänga ner";
man "stänger affären" ..för dagen...näe,
man stänger för gott,
man stänger inte ner den.
Stänger inte direkt ner ett fysiskt fönster heller, men snart kanske?
De virtuella kan man ju minimera och stänga,
att "stänga ner" dom har alltid tyckts som något av en halvart.

Eh, va? :S

Visa signatur

[i5 4690k @ 4.2 GHz] [Corsair H55] [Sapphire Vega 64 Nitro+] [8 Gb 1621 Mhz) [EVGA Supernova G2 750W] [Fractal Design Define R5]
--
[AC Silentium T2] [AMD 64 3500+ 90nm Winchester] [Zalman 7000CNPS AlCu] [Asus A8N SLI Deluxe] [1 GB RAM Corsair XMS3200XL 2-2-2-5] [Ati Radeon X850XT] [250 GB Hitachi SATA] [200 GB Samsung SATA2 NCQ] [Sony DVD] [NEC 3520 DVD/CD Brännare] [SB Audigy2 ZS] [Logitech MX 518] [Func Surface] Införskaffades 03/2005

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

problemet var att vk
visceral va bra på att göra horror i deras dead space serie, att flytta dem till hardline är knappast deras fel. be en svetsare att bli marknads anlytiker.

Du menar väl att hur en "sketen" svetsare blir stadsminister.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Nej hur såg det ut innan ?

Och bara för man är en spelstudio som har gjort "bra" spel för 5 år sedan betyder det ju inte att de kan släppa vilken skit som helst utan de ska leva upp till en nivå för att släppas, och den nivån kan inte vara så hög med tanke på hur trasiga spel som faktiskt släpps.

Så du känner inte till Command & Conquer och Westwood Studios? Om inte, då kan du känna dig lyckligt lottad.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Har hatat EA sen de köpte upp Origin, och hatet har bara växt genom åren, undviker deras spel i största möjliga mån.

Hur många Studiors/Spelserier blir bättre när de blitt uppköpta av EA? Den procenten lär inte vara hög!

Permalänk
Medlem

Det finns en plats i helvetet för såna som EA, där kommer de göras sällskap av Konami.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Inaktiv

Spelet var väl inte nog microtransaction vänligt för EA. Måste ju kunna mjölka kunderna.

Permalänk
Medlem

Det finns fortfarande bara ett sätt att få stopp på EA:s affärsmetoder. Ni vet vad ni ska göra.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Det var helt enkelt för lite PUBG i spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk

Ännu ett speltillverkare i graven som inte ville göra skit efter EAs noter, tragiskt.
Var jag snuskigt rik skulle jag köpa över EA och lägga ner skiten direkt för att rädda speltillverkare..

Saknar många spelserier som EA #Metoo totalt, C&C

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Så du känner inte till Command & Conquer och Westwood Studios? Om inte, då kan du känna dig lyckligt lottad.

Jag har spelat en del red alert 2 men inte generals 2.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Brukar säga åt folk att inte pre-ordra spel från EA.. Men får höra gång på gång att jag har fel och att det bara är jag som inte gillar spelen.. Sen när de har passerat 10 timmar eller vad det är på Origin och inte kan refunda så brukar de säga att jag hade rätt.
T.ex Battlefield 1, dött så här 11 månader efter release. ~8400 spelare på BF1 PC igår kväll. Wow. Nästan lägre spelarantal än Early Access DayZ va fan. Ett stort skämt.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleDirty:

Har hatat EA sen de köpte upp Origin...

Köpte upp, det lanserades snarare väl av EA som ersättare för EA Store?
Vill minnas att man fick en massa mejl om det och att kontot skulle uppdateras osv...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Sista EA-publicerade spel jag köpte var Red Alert 2. Nej förresten, ett Fifa spel till PS3:an på rea.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag har spelat en del red alert 2 men inte generals 2.

Tror nog att det var relationen och vad som utspelades mellan EA och Westwood Studios som åsyftades och inte vad du spelat.

OnTopic...
Min personliga erfarenhet av EA är att det är ett strikt resultatbaserat företag som inte bedriver välgörenhet. Ser de ingen vinst så kapar de kostnaden direkt. Precis som vilket annat företag som helst...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag har spelat en del red alert 2 men inte generals 2.

Du missförstod/Jag var kanske inte tillräckligt noga men EA dödade spelet och studion bakom spelet.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Så Visceral dog redan 2013?

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Oyes:

Så Visceral dog redan 2013?

Vet inte varifrån den som gjort bilden fått 2013 från.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Vet inte varifrån den som gjort bilden fått 2013 från.

Det var året när DS3 släpptes och redan då dog Visceral, tydligen.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@Dr.Mabuse: Oj Origin hette studion somn släppte Ultima serien + en massa annat gott, samt tidernas första MMO Ultima Online, Origin blev sedemera uppköpta av EA som körde spelet i botten, senare så använde de namnet Origin till annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleDirty:

@Dr.Mabuse: Oj Origin hette studion somn släppte Ultima serien + en massa annat gott, samt tidernas första MMO Ultima Online, Origin blev sedemera uppköpta av EA som körde spelet i botten, senare så använde de namnet Origin till annat.

Ah, ok då är jag med. Inga spel jag lirat så spelstudions namn har väl inte etsat sig fast direkt...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Vad finns det att beklaga över? Typiskt EA beteende: köp upp studion, ersätt sakta personalen med värdelös tar lägst betalt för jobbet folk som just gått ur sitt speldesign program och sedan blir förvånade över när slutproduktens kvalitet sjunker som ToRanic.

När de sedan avvecklar studion så finns ca 20% av studions original personal kvar i den och är typiskt sätt de 20% sämst presterande pundos som vet att det blir svårt att hitta jobb annanstans ifall de hoppar ur. DVS ingenting viktigt som gått förlorat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrwu:

Vad finns det att beklaga över? Typiskt EA beteende: köp upp studion, ersätt sakta personalen med värdelös tar lägst betalt för jobbet folk som just gått ur sitt speldesign program och sedan blir förvånade över när slutproduktens kvalitet sjunker som ToRanic.

När de sedan avvecklar studion så finns ca 20% av studions original personal kvar i den och är typiskt sätt de 20% sämst presterande pundos som vet att det blir svårt att hitta jobb annanstans ifall de hoppar ur. DVS ingenting viktigt som gått förlorat.

Vilken koll du har, bara en massa babbel.... Det finns gott om nyexade som är grymt duktiga.

Permalänk

Trist att höra, jag gillade verkligen Dead Space-spelen, får hoppas nån annan tar upp Dead Space 4

Visa signatur

Intel Core i9 7900X | Asus Prime X299 Deluxe | Corsair 128GB DDR4 3200Mhz | Gigabyte RTX 4090 | Acer X32FP 4K 160Hz | NVMe/SSD 14TB | Corsair AX1200i | Corsair Graphite 760T White | OS Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

@Kimzi:
"Grymt duktiga" nyexade har typisk sett redan bildat deras lilla studio eller redan blivit garanterad bättre anställning på annat håll. Att jobba för EA kan i dagens läge jämnföras med att jobba som kassör på mcdonalds eller gamespot. Ge mig någon anledning varför en "grymt duktig" nyexad pers skulle söka jobb på sådant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrwu:

@Kimzi:
"Grymt duktiga" nyexade har typisk sett redan bildat deras lilla studio eller redan blivit garanterad bättre anställning på annat håll. Att jobba för EA kan i dagens läge jämnföras med att jobba som kassör på mcdonalds eller gamespot. Ge mig någon anledning varför en "grymt duktig" nyexad pers skulle söka jobb på sådant.

Du bör ju istället styrka upp dina påståenden om någon ska ta dig på allvar.
Varför tror du ungdomar jobbar på McDonalds? För att dem inte har någon som helst kunskap eller utbildning?