Vilket är det sämsta spelet någonsin?

Permalänk
Medlem

har försökt spela alan wake ett par gånger, hatar det lika mycket varje gång, samma sak med assassins creed, fy så enformigt ac är.

Permalänk
Medlem

Tresspasser skulle jag tro, men är kluven då man fick sig många skratt åt den trasiga fysiken & den så kallade ai:n.
I och med det så hade man ju ut lite av spelet, men efter en stund ledsnade man på att leka runt och spelet var så pass trasigt att man inte orkade spela vidare.

Permalänk
Avstängd

Dragon Age Inquisition är för mig det sämsta spel jag har testat, det finns inte ord för hur dåligt spelet är med tanke på vilken budget och personal man har haft tillgång till. Det kändes seriöst som att jag spelade något random ninjaspel från 1999 med lite bättre grafik, och då spelade jag bara 30-40 minuter totalt.

Det lilla jag såg var en bastard gjord på det sämsta med MMO och det sämsta med konsoler med extremt liten variation eller customisation. All spelkänsla var borta och striderna var horrbelt trista och dåliga.

Gjorde mig en själv en tjänst och installerade Shadow of Mordor istället som totalt mosade DA:I

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lemasive:

Dragon Age Inquisition är för mig det sämsta spel jag har testat, det finns inte ord för hur dåligt spelet är med tanke på vilken budget och personal man har haft tillgång till. Det kändes seriöst som att jag spelade något random ninjaspel från 1999 med lite bättre grafik, och då spelade jag bara 30-40 minuter totalt.

Det lilla jag såg var en bastard gjord på det sämsta med MMO och det sämsta med konsoler med extremt liten variation eller customisation. All spelkänsla var borta och striderna var horrbelt trista och dåliga.

Gjorde mig en själv en tjänst och installerade Shadow of Mordor istället som totalt mosade DA:I

Haha. Och jag tyckte Shadow of Mordor var aptråkigt

Permalänk
Medlem

Skriker ut Watch dogs. Så hypad var jag inför detta, börjar med att körmekanismen är sämre än en trasig båt i en sjö. Sen blir allt bara värre och värre. Väl spenderade 599kr. Usch fyfan va kasst jag tyckte det var.

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Finns ju en hel del skitspel man köpt för under 2-300kr men snackar vi dyrare spel så är det nog följande...

Watch Dogs, var så jävla taggad flera veckor innan att jag övertalade flera kompisar att köpa det, vi skolkade från skolan för att spela och sen var det så jävla uselt så man får magknip. Servrar låg nere i dagar kändes det som, oändligt med buggar som tex spawna under marken (+ att teleport inte funkade när man var under marken, för då kraschade spelet) så man fick BÖRJA OM FRÅN BÖRJAN. Osvosv. 600 kr för timmars lidande. Avinstallerade spelet samma vecka och har inte installerat det igen efter det.

Arma 3, AC Unity, Black Ops till PC, NFS Shift, Civ BE, EAs Battlefront var jag heller inte speciellt nöjd över att jag köpte...

Visa signatur

7800X3D | 32GB 6400MHz | RTX 2080 Super
Razer Blade Advanced 2021 / MacBook Pro 2022 / Galaxy S23 / iPhone 14

Permalänk
Medlem
Skrivet av JÅkesäter:

Star wars battlefront (2015) måste vart det skitigaste EA spelet någonsin. De kunde ha lika gärna döpt det till "Battlefield but in Star wars skin" Fy vad man ångrar att man har köpt det efter några timmars spelande.

Kasst men ganska bra optimerat för att vara EA.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ethics:

Finns ju en hel del skitspel man köpt för under 2-300kr men snackar vi dyrare spel så är det nog följande...

Watch Dogs, var så jävla taggad flera veckor innan att jag övertalade flera kompisar att köpa det, vi skolkade från skolan för att spela och sen var det så jävla uselt så man får magknip. Servrar låg nere i dagar kändes det som, oändligt med buggar som tex spawna under marken (+ att teleport inte funkade när man var under marken, för då kraschade spelet) så man fick BÖRJA OM FRÅN BÖRJAN. Osvosv. 600 kr för timmars lidande. Avinstallerade spelet samma vecka och har inte installerat det igen efter det.

Arma 3, AC Unity, Black Ops till PC, NFS Shift, Civ BE, EAs Battlefront var jag heller inte speciellt nöjd över att jag köpte...

Jag tyckte Watch_dogs var ganska bra faktiskt, inte världsklass direkt men helt ok. Spelade dock inte online. Kan också ha att göra med att jag väntade typ en månad efter release och köpte det för typ 29-49 (recensionerna var inte nådiga så priset dippade snabbt). Jag gillade det såpass att jag faktiskt förbeställde tvåan för fullpris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ethics:

Finns ju en hel del skitspel man köpt för under 2-300kr men snackar vi dyrare spel så är det nog följande...

Watch Dogs, var så jävla taggad flera veckor innan att jag övertalade flera kompisar att köpa det, vi skolkade från skolan för att spela och sen var det så jävla uselt så man får magknip. Servrar låg nere i dagar kändes det som, oändligt med buggar som tex spawna under marken (+ att teleport inte funkade när man var under marken, för då kraschade spelet) så man fick BÖRJA OM FRÅN BÖRJAN. Osvosv. 600 kr för timmars lidande. Avinstallerade spelet samma vecka och har inte installerat det igen efter det.

Arma 3, AC Unity, Black Ops till PC, NFS Shift, Civ BE, EAs Battlefront var jag heller inte speciellt nöjd över att jag köpte...

Asså... Att spelen inte lever upp till din förväntningar och innehåller mindre buggar gör inte spelen till "sämsta spelet någonsin". Samtliga spel du nämner är spelbara och är i ärlighetens namn ganska bra spel - både säljresultatmässigt och spelmässigt. Det är inte spel som faller mig i smaken men men.. Det måste ju finnas spel som du har spelat som Faktiskt är rent kassa?

Ta t.ex. Rogue Warrior. Där har du ett KASST spel i samtliga bemärkelser

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

Tresspasser skulle jag tro, men är kluven då man fick sig många skratt åt den trasiga fysiken & den så kallade ai:n.
I och med det så hade man ju ut lite av spelet, men efter en stund ledsnade man på att leka runt och spelet var så pass trasigt att man inte orkade spela vidare.

Spelade nyligen igenom det skitkul ju. Väldigt annorlunda.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tpett:

Star Wars Episode 1 The Phantom Menace.

I was young once.

Ung och dum....

https://www.youtube.com/watch?v=Vi2Ki54jlCg

Klippet ovan säger nog. That voice acting. Och ja, jag klarade ut det. Tre gånger......

Ett av mina första riktiga spel Visst sög det något fruktansvärt, men på den tiden var det ju skithäftigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bodorio:

Spelade nyligen igenom det skitkul ju. Väldigt annorlunda.

Tänk dig det i VR !

Permalänk
Medlem

Det är väl bara att kolla på de flesta spelen som ligger ute på Steams "Indie"-del!
Och ja, jag vet att det faktiskt finns bra spel bland dessa men majoriteten är ju bara skräp för orimliga kronor.

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Muddyvaines:

Det är väl bara att kolla på de flesta spelen som ligger ute på Steams "Indie"-del!
Och ja, jag vet att det faktiskt finns bra spel bland dessa men majoriteten är ju bara skräp för orimliga kronor.

Kan bara hålla med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Postal 2 tror jag men finns flera andra som verkligen vart stinkande dåliga.

Postal 2 är ju underbart! De bästa var ju att Postal 1 såldes på Lekia och Postal 2 fick säljförbud i Sverige

Postal 2's story är verkligen grym, köpa mjölk och samla underskrifter.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Watch dogs och E.T.

Permalänk
Medlem

Lego Jurassic world

Permalänk
Medlem
Skrivet av jirlow:

har försökt spela alan wake ett par gånger, hatar det lika mycket varje gång, samma sak med assassins creed, fy så enformigt ac är.

Håller med om AW, verkligen uselt spel

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem

For honor. Bra idé, dåligt utförande rakt igenom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

overwatch

Permalänk
Medlem

Ride to Hell Retribution.

Ett motorcykelspel som slår allt. Här är en (rolig) recension av spelet:

https://www.youtube.com/watch?v=v_E7DfjhB5w&t

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bodorio:

Spelade nyligen igenom det skitkul ju. Väldigt annorlunda.

Buggar eller ej det var så unikt har grymma minnen från det när det kom kändes verkligen fräscht. Oförtjänt dåligt rykte det är ju ett bra spel dock buggigt såklart Buggiga dåliga spel är mycket värre.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av howsmyscripts:

overwatch

Jag har aldrig spelat Overwatch men är helt övertygad om att det är långt ifrån det sämsta spelet någonsin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av howsmyscripts:

overwatch

Har runt 1000 timmar i Overwatch, hur kan det vara sämst? Funkar och ser bra ut på ca alla datorer och bra utfört, sen att en del av communityt är cancer är en annan sak

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Avstängd

Day-Z standalone
Star Citizen
Warframe

Permalänk
Medlem

Vad har folk som skriver spel som overwatch, skyrim osv. för referenser? Kan inte varit många spel spelade där inte. De är ofantligt populära och mycket välgjorda. Men smaken är som baken antar jag

Själv tycker jag nog Eragon till xbox 360, var så glad när jag fick den i julklapp..

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D
// Asus Maximus VI Gene // Intel i5 4670k @ 4.6GHz H100i // GTX 1070TI // Corsair Vengeance 8GBx2 // Corsair AX760 //Samsung 860 Evo 2TB//
_________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Buggar eller ej det var så unikt har grymma minnen från det när det kom kändes verkligen fräscht. Oförtjänt dåligt rykte det är ju ett bra spel dock buggigt såklart Buggiga dåliga spel är mycket värre.

Jag har aldrig ens sett det som buggigt, bara annorlunda och utmananade.

Permalänk
Medlem

Kom just ihåg mitt sämsta spel någonsin. Metro prime: corruption. De var så brutalt bra men halvvägs in kom jag åt en omöjlig boss. Höll på i timtal följde youtube guider men var aldrig ens nära och då de är Wii fanns inga fuskkoder och du kunde inte byta svårighetsgrad. Jag var så bitter flera år efteråt och de grämer mig än idag. Jag pallar inte att spela om spel har ju redan sett allt redan.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

No man sky.

refund efter 12min gameplay.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Livsnjutare 😎

Alla FIFA -spelen, alla utgåvor.

Jag hatar fotboll.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •