Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Haziza:

Bullshit hela skiten. Inte många program där ute som är sanna, men folk både tror på det och gillar det.

Menar du att det är skådespelare?
Är det kanske så att folk inte sitter eknomiskt i skiten och skulle kunna tänka sig att ansöka om hjälp?

Produktionerna är ju anpassade för att gå hem i TVsofforna med en mall där man alltid går från kaos till lyckat på en vecka. På liknande sätt som arga kocken och liknande. Spikat produktionskoncept.
Men att det skulle vara hittepå det tror jag ej. Det är inte ovanligt att folk missköter sina ekonomier så det är säkerligen inga problem att hitta kandidater som faktiskt sitter i skiten.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd

Låter som ungefär det mentala stadium man befinner sig i när man inser att man precis kommer att missa sista bussen hem oavsett hur man gör för att man inte tänkte på det innan och man skiter i tiden det tar att gå sista biten för att man insett att det ändå redan gått åt helskotta i praktiken...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Rekordmedlem

Det är väl riggat i så mening att redaktionen undersöker deltagarna först för att kunna välja ut de som kan leda till högsta tittarsiffrorna, det är ju inte konsumentvägledning utan "förnedringstv" i första hand som de flesta liknade koncept, det är helt enkelt billigt att producera per tvtimme och genererar bra inkomster.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FANTEN:

Jag har inget emot att låna ut pengar till polare men hur kul är det att låna ut pengar när man vet att personen inte kommer kunna betala tillbaka dom? Det enda man kan göra är att fördröja den personliga konkursen så att den sker en månad senare istället(eller ytterliggare senare om man nu vill låna ut ännu mer pengar).

Men... låt bli då? Det enda du gör, om du bidrar till killens låneskuld, är gör gropen djupare. Med lite otur blir du dessutom en av de fordringsägare som inte får någon ersättning när han går i personlig konkurs. Sluta låna ut pengar till folk som inte kan betala, eller, se det som en gåva, och hoppas på en motprestation i framtiden.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av talonmas:

Har du bolån så äger du dock en bostad som balanserar ut skulden. Vi pratar om Blanco lån här som det som lyxfälledeltagarna har.

Skickades från m.sweclockers.com

Du var antagligen inte med under tidigare bostadskrascher. Jag har en kompis som blev sittande med nästan en miljon i bolån efter en skilsmässa. Tog honom över 20 år att bli fri. Bostaden var alltså inte alls värd det belånade beloppet efter kraschen (som han inte kunde påverka eller orsakade), något som drabbade många som av olika anledningar tvingades sälja vid fel tillfälle.

Just nu viker marknaden. 10-15% är mycket i t ex Stockholm med dess skyhöga priser. Kanske sjunker priserna ännu mer.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Brukar ibland zappa förbi Lyxfällan på TV3 och blir lika förvånad varje gång när man ser hur dålig koll folk har på sin ekonomi.
Funderar på om det är kryddat mycket för att det ska bli mer drama eller har folk verkligen har så dålig koll?
Ikväll tror jag paret hade skulder på 850 000 kr helt sjukt.

Det är liksom grundläggande ekonomi vi pratar om.

Jag trodde det var kryddat fram tills en kompis till min sambo visade vara lika korkad som människorna på det programmet. Man blir mörkrädd av historierna jag hör om henne. Måste bara berätta detta: Hon tar mycket sms lån och liknande för att klara sig och en månad drog hon in sin dotters månadspeng (som hon skulle göra ögonfransförlängning för) för att de hade knapert till mat. Visst fine, inget konstigt med det förutom att hon inte köpte mat utan ögonfransförlängning till sig själv. Jag swishade över pengar till hennes dotter istället. Sån jävla idiot.

Permalänk
Medlem

Har tidigare varit bekant med ett av de värre paren under programmets gång, och nej, det var inte kryddat till fem öre. De är precis lika borta och korkade i verkligheten och programmet återgav dem 100% troget.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Avstängd

Jag är mest imponerad av att så många kan sköta vanliga jobb och liknande, dessutom kunna komma över fina bostäder och sådant utan förmyndare.

Vet uteliggare som har rejält mycket bättre koll, var det jag skulle jag en miljon gånger hellre anställa en gammal alkis än folk som en kärring i närheten där jag bor som är liknande det ovan...

Finns fan inget värre att ha på en arbetsplats än korkade personer som framhärdar i att de har rätt hela tiden.
Edit, framför allt när de skall visa sig "duktiga" hade sådana personer på en arbetsplats förut, var tvungen att skicka in personen i fikarummmet nästan handgripligen vid några tillfället (när mitt humör kokade över på alla cylindrar, vilket skall extremt mycket till i mitt fall...) för att få bort idioten så att det gick att jobba ordentligt, och den personen var ändå ett milt exempel.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Har tidigare varit bekant med ett av de värre paren under programmets gång, och nej, det var inte kryddat till fem öre. De är precis lika borta och korkade i verkligheten och programmet återgav dem 100% troget.

Hur gick det efter programmet då?

Såg någon mer nämna att de kände någon som varit med, hade vart intressant att höra om de klarar sig bra nu eller faller tillbaka i gamla mönster.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Finns det inte något forum tvärtom Lyxfällan för dem som har svårt att spendera sina pengar? Själv har jag ångest varje gång jag ska handla något som kostar säg över 1000 kr. Får gå i terapi snart. ^^

Hahaha, räcker upp en hand, du är inte ensam

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Lyxfällan är väl mer ett beteende de försöker ta bort, självklart dämpa skulderna (krediter, blancolån, smslån osv osv) men att få bort det slösaktiga beteendet.

Var ju nåt avsnitt någon säsong där snubben inte hade så stora skulder och hade ett sparkonto han kunde använda för att betala av allt (så skuldsatt var inte längre) men där var det mer fokus på beteendet som gjorde att han hade de skulderna.

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Hur gick det efter programmet då?

Såg någon mer nämna att de kände någon som varit med, hade vart intressant att höra om de klarar sig bra nu eller faller tillbaka i gamla mönster.

Så vitt jag vet gjorde de slut något halvår efter. Snubben bättrade sig och började leva efter sina tillgångar, men tjejen fortsatte tydligen bränna pengar hon inte hade.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Men... låt bli då? Det enda du gör, om du bidrar till killens låneskuld, är gör gropen djupare. Med lite otur blir du dessutom en av de fordringsägare som inte får någon ersättning när han går i personlig konkurs. Sluta låna ut pengar till folk som inte kan betala, eller, se det som en gåva, och hoppas på en motprestation i framtiden.

Jag håller med dig. Han är inte skyldig mig nåt i nuläget. Dock så är vi på väg dit att han snart kommer behöva låna pengar av någon igen bara för att betala månadens räkningar om inget drastiskt händer. Jag har grubblat på detta några dagar nu och om det går så långt så kommer ett minimikrav självklart vara att han säljer bilen. Han är en bra kille och go vän i övrigt så visst kan jag sponsra honom med pengar och jag kan acceptera att han om det blir värre inte kan betala tillbaka dom men det känns lite hopplöst när det gått så långt.
Om han ska sälja en så dyr bil så går det ju inte snabbt(om han ska få vettigt betalt). Inte precis så att köpare står på rad. Och jag vet inte hur stort lån han har på bilen. Det är möjligt att om han akut får sälja tillbaka bilen till nån bilfirma för att få såld den snabbt så får han kanske inte ens tillräckligt pengar för att betala tillbaka billånet. Jag vet dock inte. Mycket spekulationer och funderingar. Dock så har jag fått 2 insikter av denna historien. Den ena är att det sällan är en slump att folk hamnar i denna situationen. Jag har känt honom väldigt länge och nu såhär i efterhand känns det på nåt sätt som att detta var oundvikligt. Att det bara var en tidsfråga innan det skulle gå såhär långt. Det var alltså inte endast bilköpet som satte han i denna situationen utan han har gjort massor med dåliga beslut under åren. Vi snackar på typ 10-15 års sikt. En del grejer var ren otur, andra grejer att han är så otroligt lojal och hjälpsam och tagit på sig kostnader för att hjälpa andra och sen såklart massa onödiga köp genom åren. Dåliga och onödiga köp gör vi väl alla men då ska man ju göra det med sina egna pengar. Inte med lånade pengar. Innan har han haft ett välbetalt jobb som hållt honom flytande men han verkar inte kunnat anpassa sig till sin nya budget. Men kombinationen av nya bilköpet samtidigt som han letar jobb slår nog alla tidigare dåliga beslut. Den andra insikten är hur svårt det blir att städa upp i en sånhär situation. Huslånet är fullbelånat, bilen är antagligen näst intil maxbelånad(eller vad kallar man det när det gäller bilar), sen diverse andra skulder med räntor som käkar upp hans inkomster. Så om han får bilen och huset sålt så går det mesta(allt?) till att betala av huslånet och billånet. Även om han börjar hyvla bort kostnader och sälja av saker så kommer han fortfarande ha lån kvar. Man får bara hoppas att dom då är nere på en nivå som är hanterbara.

Permalänk
Medlem

Jag undrar vad man får för att ställa upp i detta program.

Skrivet av Nätälskare:

För mig så tar den tjejen som inte visste vad ränta var för något hem priset.

Tjejen? Singular? Det är ganska många som inte vet vad ränta är.

Skrivet av Jaevel:

I alla program angriper man idioten som tagit lånen.
Inte någonstans reflekteras det över att det är ok att låna ut 50000 till 100% ränta till någon som omöjligt kan betala tillbaka.

Lagstifta mot ocker, någon?

Instämmer.

Skrivet av FANTEN:

Jag har bara sett små klipp från lyxfällan men ja det finns folk som inte kan hantera pengar alls.

Jag har en polare som jag vet har en massa skulder. I februari tidigare i år sitter vi vid hans köksbord och snackar och han är då "mellan jobb" och sökt massa nya jobb. Dock så hade han inte fått nytt jobb än. Men nog fan hade han redan spanat in en ny bil han vill ha. Det skulle inte bli mycket dyrare än den fina bilen han redan hade. Jag försöker vara lite diplomatisk och smidig och undrar om ifall han får ett nytt jobb ifall han inte ska vänta 6 mån med att skaffa ny bil och istället lägga pengarna på att betala av skulder eller iallafall lägga lite pengar på hög. Då han hade lånat pengar av mig nyligen(som jag fick tillbaka strax efter) så visste jag att han inte hade nåt eget sparkapital kvar att ta ifrån. Meddelandet gick nog inte fram riktigt. Efter några månader så köper han plötsligt ny bil för typ fucking jävla 400k och han har fortfarande inte fått nytt jobb. Helt jävla otroligt. Bilen kostar han nästan 5k i månaden(bensinen INTE inräknad) plus att värdeminskningen är väl typ 5k i månaden med på en sån dyr bil. Bara för att gå break-even på att ha bilen stående på garageuppfarten så behöver han tjäna typ 15k i månaden(före skatt). Det här är jävligt illa. Jag har inget emot att låna ut pengar till polare men hur kul är det att låna ut pengar när man vet att personen inte kommer kunna betala tillbaka dom? Det enda man kan göra är att fördröja den personliga konkursen så att den sker en månad senare istället(eller ytterliggare senare om man nu vill låna ut ännu mer pengar).

PS. På tal om det ni redan pratat om i tråden. När han varit i kontakten med bank om att ta nytt lån eller försöka lägga om lån så har han fått kalla handen. Hur fan kan samma person få köpa en bil för 400k med billån? Nä jag skyller inte hans situation på bankerna men kan inte låta bli att undra hur det funkar.

Hur fan kan en sådan person beviljas lån? Det är systemfel.

Skrivet av SAnDis:

... allan ballan.
...

Hahaha, så jäkla ball! Längesen jag hörde det uttrycket

Skrivet av plajton:

Har haft den unika(?) möjligheten att umgås med en som varit med i Lyxfällan för ett par säsonger sedan och efter att ha umgåtts en utekväll så är jag helt övertygad om att programmet inte är kryddat.

Folk saknar helt enkelt grundläggande kunskaper om ekonomi och växer man inte upp med rätt umgänge så är det ju klart att man saknar detta. Studerade själv IT och vi gick aldrig igenom grundläggande ekonomi på gymnasiet. Tycker själv det borde bli grundläggande ämne mycket tidigare, något #PrataPengar talar ofta om.

Hur många vet ens vad en fond är? Och talar vi om räntor saknas all kunskap (Typ SMS-lån).

Ja, eftersom pengar och lek med pengar i alla möjliga olika konstellationer ("ekonomi") är så jäkla viktigt i dagens samhälle borde det vara obligatiriskt på gymnasiet.

Skrivet av FANTEN:

Jag håller med dig. Han är inte skyldig mig nåt i nuläget. Dock så är vi på väg dit att han snart kommer behöva låna pengar av någon igen bara för att betala månadens räkningar om inget drastiskt händer. Jag har grubblat på detta några dagar nu och om det går så långt så kommer ett minimikrav självklart vara att han säljer bilen. Han är en bra kille och go vän i övrigt så visst kan jag sponsra honom med pengar och jag kan acceptera att han om det blir värre inte kan betala tillbaka dom men det känns lite hopplöst när det gått så långt.
Om han ska sälja en så dyr bil så går det ju inte snabbt(om han ska få vettigt betalt). Inte precis så att köpare står på rad. Och jag vet inte hur stort lån han har på bilen. Det är möjligt att om han akut får sälja tillbaka bilen till nån bilfirma för att få såld den snabbt så får han kanske inte ens tillräckligt pengar för att betala tillbaka billånet. Jag vet dock inte. Mycket spekulationer och funderingar. Dock så har jag fått 2 insikter av denna historien. Den ena är att det sällan är en slump att folk hamnar i denna situationen. Jag har känt honom väldigt länge och nu såhär i efterhand känns det på nåt sätt som att detta var oundvikligt. Att det bara var en tidsfråga innan det skulle gå såhär långt. Det var alltså inte endast bilköpet som satte han i denna situationen utan han har gjort massor med dåliga beslut under åren. Vi snackar på typ 10-15 års sikt. En del grejer var ren otur, andra grejer att han är så otroligt lojal och hjälpsam och tagit på sig kostnader för att hjälpa andra och sen såklart massa onödiga köp genom åren. Dåliga och onödiga köp gör vi väl alla men då ska man ju göra det med sina egna pengar. Inte med lånade pengar. Innan har han haft ett välbetalt jobb som hållt honom flytande men han verkar inte kunnat anpassa sig till sin nya budget. Men kombinationen av nya bilköpet samtidigt som han letar jobb slår nog alla tidigare dåliga beslut. Den andra insikten är hur svårt det blir att städa upp i en sånhär situation. Huslånet är fullbelånat, bilen är antagligen näst intil maxbelånad(eller vad kallar man det när det gäller bilar), sen diverse andra skulder med räntor som käkar upp hans inkomster. Så om han får bilen och huset sålt så går det mesta(allt?) till att betala av huslånet och billånet. Även om han börjar hyvla bort kostnader och sälja av saker så kommer han fortfarande ha lån kvar. Man får bara hoppas att dom då är nere på en nivå som är hanterbara.

Om ni är bra polare så har du definitivt råd att vara ärlig och säga ifrån att han håller på att skita ner sitt liv väldigt hårt. Jag menar, sånt här kan kvadda en vänskap också, och oavsett tycker jag inte man ska låta en vän få kvadda sitt liv utan farthinder och tankeställare på vägen. Så bättre att ge en vän chansen att rätta till sig och eventuellt förlora vänskapen på att hen känner sig förolämpad än att ändå förlora vänskapen för att vännen går ner sig totalt och hela samhället får betala istället.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

@Joppis:

Same same. Själv hade jag tänkt köpa en ny bil när jag hade nog med pengar att kunna köpa utan att ta lån. Jag passerade väl detta för 3 år sedan eller så. Men till jul, då ska det i tusan bli av! Kanske.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Skäggig legend

Själv har jag blivit singel nu efter ha varit sambo med en galning i 6 år. Ekonomin var under kontroll då men nu måste jag tänka om då det försvann 5-6k i månaden in i hushållet. Utöver det hade vi separat ekonomi då jag hon verkligen inte behärskade pengarna...

Jag får fortfarande hennes post med inkasso papper som jag skickar får öppna för henne och skicka digitalt till henne. Hon har inte adressändrat för att hon inte vet var hon bor...

BETALA RÄKNINGARNA DIN IDIOT...
Nu har kronkalle skickat ett brev också... jag öppnar aldrig brev utan hennes godkännande men har inte fått någon respons av henne ang den så...

Ville bara säga att, det finns idioter som är helt omogna och bör hanteras av en konsult...

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Hur gick det efter programmet då?

Såg någon mer nämna att de kände någon som varit med, hade vart intressant att höra om de klarar sig bra nu eller faller tillbaka i gamla mönster.

Det skulle va intressant att veta faktiskt dom kanske skulle göra ett återbesök så man nu får se hur dom lever från säsong 1.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaevel:

Lagstifta mot ocker, någon?

Det finns redan lagstiftning som förbjuder ocker. Problemet är väl att den inte används så ofta som kanske skulle behövas.

Permalänk
Medlem

Lyxfällan lockar fram det sämsta i mig. Jag blir bitter och föraktfull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Du var antagligen inte med under tidigare bostadskrascher. Jag har en kompis som blev sittande med nästan en miljon i bolån efter en skilsmässa. Tog honom över 20 år att bli fri. Bostaden var alltså inte alls värd det belånade beloppet efter kraschen (som han inte kunde påverka eller orsakade), något som drabbade många som av olika anledningar tvingades sälja vid fel tillfälle.

Just nu viker marknaden. 10-15% är mycket i t ex Stockholm med dess skyhöga priser. Kanske sjunker priserna ännu mer.

Självklart är ett bolån inte utan risk men det är något man får planera för samt att man går in med en del pengar originellt samt amorterar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Tjejen? Singular? Det är ganska många som inte vet vad ränta är.

Det är en tjej i just lyxfällan som inte hade någon aning om det, har bara sett det en gång i lyxfällan själv. Sen finns det väl fler i världen än hon som inte vet det är ju klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Du var antagligen inte med under tidigare bostadskrascher. Jag har en kompis som blev sittande med nästan en miljon i bolån efter en skilsmässa. Tog honom över 20 år att bli fri. Bostaden var alltså inte alls värd det belånade beloppet efter kraschen (som han inte kunde påverka eller orsakade), något som drabbade många som av olika anledningar tvingades sälja vid fel tillfälle.

Just nu viker marknaden. 10-15% är mycket i t ex Stockholm med dess skyhöga priser. Kanske sjunker priserna ännu mer.

Jag har kollat på hus senaste året i Sthlm. Objekt som gick för 4 miljoner går nu för 3,2... Så det smäller hårt.
Har själv haft fördelen att följa med i uppgången så jag kan ta att min lägenhet nu är värd 15% mindre. Men hur många har 800.000 i vinst som de dessutom stoppat in i boendet?
Många som renoverat eller utökat lånen för att resa och "unna" sig... Det kommer göra ont nu.

Få som förstår att om du lånar 3 miljoner så kommer lånen som idag kostar 40.000 i ränta per år kosta 90.000 per år om räntan går upp till "snälla" 3%... Och då är det inte så roligt om man inte har sparat pengar eller har marginaler.

Permalänk
Medlem

Avsnittet med TV-spelssamlarna är ju helt galet. Han hade alltså redan skulder på över 200.000 och då börjar de samla på TV-spel

800.000 hos kronofogden och 150.000-200.000 hos inkasso... på rent slösande.

Undrar hur det känns att veta att man lagt de pengarna på ost och cigg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nätälskare:

Det är en tjej i just lyxfällan som inte hade någon aning om det, har bara sett det en gång i lyxfällan själv. Sen finns det väl fler i världen än hon som inte vet det är ju klart.

"när jag flyttade hemifråpn när jag var 19 så tog jag ett lån.
När jag berättade för pappa frågade han : hur gör du med räntan

Ränta pappa, vad är det?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Bullshit hela skiten. Inte många program där ute som är sanna, men folk både tror på det och gillar det.

Hallå, det här gäller "Lyxfällan" och inte "Det Okända"... sådana program tror jag inte på för fem öre.

Att de "kryddar" programmen för att det ska bli bättre program är en annan sak. Grundproblemen finns dock ändå där.

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Dumhet har inga gränser, det kommer alltid någon och ”hold my beer”.

HAHA! fick en jädrans bra syn där!

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Finns det inte något forum tvärtom Lyxfällan för dem som har svårt att spendera sina pengar? Själv har jag ångest varje gång jag ska handla något som kostar säg över 1000 kr. Får gå i terapi snart. ^^

Vill minnas att Lyxfällan har ett sådant avsnitt.
En snubbe som sparade alla sina pengar och vågade inte investera.

De hjälpte honom att göra hans hus mer energi effektivt, soluppvärmning mm.

Problemet jag tänkte var att nu har snubben ännu med stålar han inte vågar investera.....

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Spoiler alert... De sålde lägenheten och han fick till slut skuldsanering. "Åh vad bra" typ. Man blir ju mörkrädd.

Tjejen själv hade 8500:- över efter alla sina utgifter.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Älskar o titta på detta program för man blir förvånad och glad att man inte är i deras sits ^^
Men att kunna ställa upp i ett sådant program eller liknande hade jag aldrig klarat av :0

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Hur gick det efter programmet då?

Såg någon mer nämna att de kände någon som varit med, hade vart intressant att höra om de klarar sig bra nu eller faller tillbaka i gamla mönster.

En på mitt jobb var med. Han bättrade sig men inte tjejen. Nu ska dom få barn och skiljas. Killen ska bo i husvagn tills hans skulder är betalda.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |