Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem

Legendario 7 årig rom från Kuba.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

Ballast point sculpin

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Ürkel:

Men magiskt!

Den är god ...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Osså en Mikkeler american dream. På återseende tidigast i morn kväll

Permalänk
Medlem

Kick ass Heineken

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk

@Guybrush82: Jamen, Köpenhamn

Visa signatur

Das Ideapad

Permalänk
Skrivet av samiranta:

@Guybrush82: Jamen, Köpenhamn

Misstänkte nästa det. Sådan fin-öl på kran finns ju tyvärr inte på denna sida sundet.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Stillwater Artisanal Tropic Thunder
Bryggeri: Dugges
Nr 31032

Det var ingen höjdare direkt... inte värd priset.

https://www.systembolaget.se/dryck/ol/dugges-3103203

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Konjak hade jag druckit om jag inte haft jour.. 🤣

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Precis korkat upp en flaska rött av okänd typ. Inköpt på Netto tillsammans med tacoprodukterna.

Visa signatur

Das Ideapad

Permalänk

Orkar inte fixa en bild men ikväll blir det lite green label

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Idol-kväll är ölkväll.

Vad är det för program! Vem bryr sig om idol?

Visa signatur

Mycke snö, men ingen ficklampa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av samiranta:

Precis korkat upp en flaska rött av okänd typ. Inköpt på Netto tillsammans med tacoprodukterna.

Då bor du inte i Sverige ?

Här i Swedistan får vi nöja oss med 3.5or en grå söndag som denna.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Avstängd

En BrurgenFels trefemma är på väg mot sitt öde idag...
Annars brukar Spitfire stå på bordet.

Någonting jag saknar mycket är Sir Tastealot (har för mig det var tuborg som gjorde den?), någon som vet om den fortfarande finns?
Har letat den typ överallt...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BABOON_ASS:

@CCWarlock: Till er som vill ha stark öl som är god, testa Ballast Point Watermelon Dorado, 10%,19:90 på bolaget. (IPA)

Det är ju en god öl.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

En BrurgenFels trefemma är på väg mot sitt öde idag...
Annars brukar Spitfire stå på bordet.

Någonting jag saknar mycket är Sir Tastealot (har för mig det var tuborg som gjorde den?), någon som vet om den fortfarande finns?
Har letat den typ överallt...

Den finns på samtliga Coop som jag varit inne på här i Sthlm senaste åren. Såg den så sent som igår när jag var inne i butiken

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SunQ:

Den finns på samtliga Coop som jag varit inne på här i Sthlm senaste åren. Såg den så sent som igår när jag var inne i butiken

Härligt!
Då vet man den finnes kvar i allafall...

Alla goda ölsorter verkar dyka upp och sedan försvinna efter en kort tid här, utan undantag vad det verkar...

Först försvann tastealot, sedan försvann Spitfire (som jag dock kan få tag på via systemet här i femmorna), nu försvann till och med burgenfels guld... Mediokert, som Immortan Joe skulle ha sagt... Mediokert!

Jag undrar vad fanken folk dricker här egentligen, Pisswasser? Äkta vara från färska råvaror gissar jag...
Nästan godare att slå en drill rakt i munnen än sörpla i sig det folk verkar dricka härikring...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk

@sleepyoh: Nej precis jag befinner mig oftast på den danska sidan av sundet. Ett simplare liv.

Visa signatur

Das Ideapad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

En BrurgenFels trefemma är på väg mot sitt öde idag...
Annars brukar Spitfire stå på bordet.

Någonting jag saknar mycket är Sir Tastealot (har för mig det var tuborg som gjorde den?), någon som vet om den fortfarande finns?
Har letat den typ överallt...

Jodå, Sir Tastealot verkar finnas än. God öl

Visa signatur

Mycke snö, men ingen ficklampa.

Permalänk
Medlem

Gjorde en efterätt på Omnipollo Noa Pecan Mud Cake(https://www.systembolaget.se/dryck/ol/omnipollo-noa-142703) som är övre lagret sen vaniljpannacotta är det undre, vart riktigt nice.

Kvällsöl blev Mr. Cocoa från Fjäderholmarnas Bryggeri.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BABOON_ASS:

@CCWarlock: Till er som vill ha stark öl som är god, testa Ballast Point Watermelon Dorado, 10%,19:90 på bolaget. (IPA)

Något skumt, vad är skillnaden mot den med typ samma namn som kostar 31:90? Heter nästan samma och 19:90 lät nästan för bra för att vara sant...

Jämför
https://www.systembolaget.se/dryck/ol/ballast-point-8247603
med
https://www.systembolaget.se/dryck/ol/ballast-point-8706803

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Något skumt, vad är skillnaden mot den med typ samma namn som kostar 31:90? Heter nästan samma och 19:90 lät nästan för bra för att vara sant...

Olika leverantörer, så antar priset kan skilja, men 19:90 är skumt billigt för en 10% DIPA från Ballast point!
Måste vara svårsåld bira ... eller nått felregistrerat?
... kollar man lite recensioner så verkar den inte få så bra betyg, men nog blir man lite sugen att beställa sex stycken och testa

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

@Roger W: Beställde just 6 av den billiga

Permalänk

@dannesthlm: vet inte vad som gått fel,men jag köpte ett 6-pack av den billiga och den var god,rekommenderas.

Permalänk
Medlem

Sitter med en BINTANG på Bali & njuter.
God öl men jag undrar om inte alkoholstyrkan varierar från flaska till flaska endel.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bintang

Permalänk
Medlem
Skrivet av PierreB:

Gjorde en efterätt på Omnipollo Noa Pecan Mud Cake(https://www.systembolaget.se/dryck/ol/omnipollo-noa-142703) som är övre lagret sen vaniljpannacotta är det undre, vart riktigt nice.
https://i.imgur.com/AcCx7Hq.jpg

Kvällsöl blev Mr. Cocoa från Fjäderholmarnas Bryggeri.
https://i.imgur.com/ICM1L6Z.jpg

Den där första med Omnipollo. Hur gjorde du det undre lagret? För det är väl inte vanlig Vaniljpannacotta som är där? Har för mig den är väldigt fast eller?

Det är för övrigt en väldigt god öl Väldigt dyr men värt att lyxa till det ibland ^^

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghollghost:

Den där första med Omnipollo. Hur gjorde du det undre lagret? För det är väl inte vanlig Vaniljpannacotta som är där? Har för mig den är väldigt fast eller?

Det är för övrigt en väldigt god öl Väldigt dyr men värt att lyxa till det ibland ^^

Jo det är vanlig vaniljpannacotta. Lät den vara i kylen först tills det stelnat sen gjorde jag det andra lagret.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Årets glögg inhandlad, får dock bli en Mythos istället.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Stillwater Artisanal Tropic Thunder
Bryggeri: Dugges
Nr 31032

Det var ingen höjdare direkt... inte värd priset.

https://www.systembolaget.se/dryck/ol/dugges-3103203

Hänger ju lite på att man gillar fruktig suröl också. Jag tycker det är en bra "dussin-suröl" eftersom det är rätt så lättillgänglig. Testa någon lambic eller geuze om du vill ha mindre tropisk frukt men ändå surhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Årets glögg inhandlad, får dock bli en Mythos istället.

Det blev allt att testa årsglöggen från Blossa. Som vanligt är hederliga starkvinsglöggen att föredra.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö