Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Medlem

Hade ett Switch lan i helgen, tog tyvärr alleles för dåligt med bilder men fick med Mario Kart och Arms turneringen.
Allt flöt på över förväntan och utan nätverksbekymmer. Vi körde även Splatoon men tyvärr bara två lag samt 8p Bomberman och en massa Overcooked.

Jag hade fixat så man fick låna skräm och Ethernet adapter på plats så allt man behövde ha med sig var dockan, laddaren och hdmi sladd.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt! Var ägde detta rum?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Fantastiskt! Var ägde detta rum?

Stockholm, Haninge. Var co-hostat på ett PC Lan och konceptet verkade funka bra så troligen blir det fler i framtiden. Ska försöka marknadsföra det bättre då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Stockholm, Haninge. Var co-hostat på ett PC Lan och konceptet verkade funka bra så troligen blir det fler i framtiden. Ska försöka marknadsföra det bättre då.

Såg hur trevligt ut som helst. Synd att det inte var här nere i södra Sverige bara

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Såg hur trevligt ut som helst. Synd att det inte var här nere i södra Sverige bara

Vi erbjöd möjlighet att sova över, och allt du behövde ta med dig får plats i en rygga

Edit: Men med det sagt ser jag gärna att fler anordnar switch träffar i landet, även om jag vill visa vad jag gjort så vill jag även visa att konceptet att lana med Switch funkar.

Permalänk

@varget: så himla bra initiativ! Såg riktigt kul ut, blir avundsjuk och ledsen att man bor längre ner i landet 😁

Permalänk
Medlem

Skräll att Felix vann!

Permalänk
Inaktiv

Härligt initiativ där!

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Haninge?!
Jag bor, jobbar och pluggar där!

Har du/ni någon Facebook sida?
Det är inte på Fredrika Bremer ni huserade er, no?

Fel tempusform ;)
Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Haninge?!
Jag bor, jobbar och pluggar där!

Har du/ni någon Facebook sida?
Det är inte på Fredrika Bremer ni huserade er, no?

Jag hade ingen facebook sida som promota detta utan gjorde bara ett publikt event på min egen profil. Jag ska se över hur jag löser det bättre till nästa gång. Och du har helt rätt, det är i Fredrika vi var. Hör av dig i PM så kan jag se till att du blir inbjuden till det medium vi väljer att kommunicera med i framtiden. Jag funderar även på att ta upp Switch Meetup på nått kafé i Stockholm en gång i månaden, men måste hitta nått bra centralt ställe. Vi testa på Espresso house Vasagatan men det var horribelt med störningar så vi blev oftast disconnectade varannan runda i Mario Kart.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

En ny sid quest för att få tag i Rex's kläder i BOTW 9:e Nov:

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Jag hade ingen facebook sida som promota detta utan gjorde bara ett publikt event på min egen profil. Jag ska se över hur jag löser det bättre till nästa gång. Och du har helt rätt, det är i Fredrika vi var. Hör av dig i PM så kan jag se till att du blir inbjuden till det medium vi väljer att kommunicera med i framtiden. Jag funderar även på att ta upp Switch Meetup på nått kafé i Stockholm en gång i månaden, men måste hitta nått bra centralt ställe. Vi testa på Espresso house Vasagatan men det var horribelt med störningar så vi blev oftast disconnectade varannan runda i Mario Kart.

Du har PM!

Är det bara jag som inte är jätteglad i den här typen av spel som gått ifrån turbaserat?
Är jag en stofil?

Permalänk
Medlem

@varget: Helt otroligt coolt!

Hur funkar det att LAN:a med switchen rent praktiskt? Jag antar att man kör mot Nintendos servrar. Hur funkar det rent praktiskt? Hur hittar man varandra, hur ser man till att bara LANare kommer med i matcherna, etc?

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

@varget: Helt otroligt coolt!

Hur funkar det att LAN:a med switchen rent praktiskt? Jag antar att man kör mot Nintendos servrar. Hur funkar det rent praktiskt? Hur hittar man varandra, hur ser man till att bara LANare kommer med i matcherna, etc?

Du har helt rätt i ditt antagande om att Nintendo är speciella. Men i just Mario Kart och Splatoon (tror arms också) så finns det ett wireless play läge, där allt går via wifi-direct utan Internet. Eller så finns en gömd option (http://en-americas-support.nintendo.com/app/answers/detail/a_...) som gör att det går via wlanet man är ansluten till och kräver då inte längre att alla enheter är när varandra så länge de har bra wifi anslutning.

Man behöver inte lägga till varandra som vänner eller nånting. Nästan som man inte tror på att det är en Nintendo produkt.

Hur det blir mer andra spel i framtiden är lite oklart, men jag hoppas på att detta kommer även till alla 3e parts spel. Andra spel jag har som även stödjer detta är; Bomberman, Fast RMX, Puyo Puyo Tetris. Dock bara wifi-direct på denna lista.

Men med detta sagt så hade jag förberett och köpt usb-ethernet adaptrar från kina till alla, lagt nintendo switch delen på eget vlan och delat ut publika adresser för att vara säker ifall att vi skulle behöva använda Internet. Du kan även ställa in så att Pro contollern kör via USB-C kabel istället för blåtand ifall du är som mig och inte litar på radio. Men vi hade inga problem med varken nätverk eller kontrollers som strula.

Permalänk
Medlem

Fick min Coov SH350 (via Wish) häromdagen. När jag kopplade in fick jag ganska snabbt ett felmeddelande (error 25xx-0001, 26xx-0001 eller liknande) och fick göra en "hård" omstart (hard reset - dvs. hålla in strömbrytaren tills konsolen stänger av).

När konsolen nu startar upp fastnar den på skärmen med Switch-loggan, någon som har några tips?

Har försökt starta utan spel eller minneskort i men det har inte gjort någon skillnad. Läste om någon som fått det att försvinna av att låta konsolen ligga orörd någon dag så det provar jag nu. Vill helst slippa att lämna in men det lutar åt det alternativet.

Det har varit problem ibland med att konsolen inte läst kortet direkt när jag bytt spel (vilket kan indikera fel på spelet eller konsolen, enligt det felmeddelandet) så kan inte utesluta att det finns någon annan orsak.

Visa signatur

Sony Vaio S13P - I5-3210M - 12GB RAM - Samsung 830 256GB - GT 640M LE @ 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Är det bara jag som inte är jätteglad i den här typen av spel som gått ifrån turbaserat?
Är jag en stofil?

Gått ifrån? Kan vara värt att nämna att Japanerna var de först som skapade action rpg grenen, och den grenen av spel har alltid funnits där från första början, tur baserade spel finns det dock fortfarande mycket kvar, men de flesta av dom släppts till Vita/3DS.

När det gäller Xenoblade serien så har de alltid haft samma typ av stridssystem, halvt turbaserat halt realtid.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Ja, man har blivit förråd av Webhallen förut när man bokat sin produkt i tid och ändå inte fått sitt ex vid releasen.

Jag avbokade mina tre exemplar av 4 pack utgåvan hos CDON som skulle kosta 849:- styck. Nu får det räcka med lurendrejeriet, det verkar som att vi utnyttjas mest på Nintendo produkter.

De här 4 pack champion amiibo figurerna kostade 49.99 £ hos den officiella Nintendo butiken i Storbritannien vilket motsvarar 553:- (det blir 138 kr per figur) och det är ju ändå i Europa. Tråkigt bara att de inte kunde leverera till Sverige, men jag tror inte att figurerna är värda 799-899 kronor, någonting är hemskt fel och nej kemikalieskatten ska inte påverka såpass mycket då figurerna inte väger knappt något.

Vad tror ni?

Jag håller med om priserna, 200-250 kr per figur är lite i överkant tycker jag, så jag får se om jag verkligen hämtar ut beställningen (egentligen ville jag bara ha Mipha).
En snabb sökning på prisjakt visar ingen butik som säljer de separat heller. Man kanske borde splitta ett fyrpack med tre kompisar?

Permalänk
Entusiast

Detta ser trevligt ut för Square Enixfans som har en Switch!

https://nintendowire.com/news/2017/11/08/square-enix-aggressi...

Tycker att JRPGn gör sig jättebra på Switchen. Ett bra JRPG är nog bästa reskompisen

Permalänk
Medlem

Har precis köpt en switch till kidsen (inkl mario, zelda och just dance).

Funderar på vad för slags kul grejer man kan hitta på med den utöver de uppräknade spelen? Har inte ägt ett nintendo sen farfar gick i kortbyxor så har rätt dålig koll på what's happening nuförtiden. Kan man lira gamla spel på den? Vilka rekas då? Hur maximerar jag skojighetsgraden för kidsen och mig? 😀

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Funderar på vad för slags kul grejer man kan hitta på med den utöver de uppräknade spelen?

Rime kommer nästa vecka, den kan nog bli riktigt bra. Lite Zelda-aktigt, lösa pussel o sånt.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Grukk:

Detta ser trevligt ut för Square Enixfans som har en Switch!

https://nintendowire.com/news/2017/11/08/square-enix-aggressi...

Tycker att JRPGn gör sig jättebra på Switchen. Ett bra JRPG är nog bästa reskompisen

Gillar flera JRPG har skaffat Nights of Azure 2 Limited Edition tyvärr så har de inte engelsk text på allt där men ändå ett helt ok spel.

Lost Sphear kommer 23.e Jan. 2018 så jag har förhandsbokat den på fysiskt format.

Skrivet av TotalF:

Funderar på vad för slags kul grejer man kan hitta på med den utöver de uppräknade spelen? Har inte ägt ett nintendo sen farfar gick i kortbyxor så har rätt dålig koll på what's happening nuförtiden. Kan man lira gamla spel på den? Vilka rekas då? Hur maximerar jag skojighetsgraden för kidsen och mig? 😀

Kan tänka mig att Snipperclips fungerar sen har jag Lego City undercover väntar på LEGO Marvel Superheroes 2, Sonic Mania är roligt och en gammal klassiker i nyformat då jag ägde en sega megadrive. Rayman Legends spelar jag och brorsan i coop på och är ett trevligt spel.

Utöver det så gillar jag Splatoon 2 och att spela online mot andra. Binding Isaac ligger tvåa på GOTY på min lista som toppas fortfarande av BOTW. Mario odyssey var inte så jätteroligt tyckte jag men så spelade jag Cuphead parallellt så svårighetsgraden och anpassning för mig var väl inte den bästa

Jag antar att du vill ha spel i coop och alla ovannämda spel förutom Splatoon 2 går att spela i coop Binding Isaac går också att spela med upp till 4 spelare. Men är kanske inget spel för de yngsta barnen.

De har inte lagt upp så att man kan spela de gamla spelen än det kommer nästa år. Däremot har de en massa indie spel och i Oktober hade de nått 200 spel så det finns en hel del att välja på.

Ps Skylanders var rätt kul i coop med barnvänlig animering.

Skrivet av Blixa_Bargeld:

Rime kommer nästa vecka, den kan nog bli riktigt bra. Lite Zelda-aktigt, lösa pussel o sånt.

Beställde Collector's edition från Spanien 56,60 € prisvärd utgåva fast på spanska sen kan du spela på engelska:

Tyvärr så är den exklusiv och finns endast på spanska.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Någon som har fått till ett 21:9 format på en X34:a skärm?
Har testat det på datorn via en demo det såg riktigt snyggt ut.

Tyvärr har jag inte skärmen nedan:

Dold text

Men undrar ifall någon har testat i full 21:9 format?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Local coop kan vara en hit bland barn
- Mario Kart, om de är unga så finns även assist för att gasa och svänga.
- Snipperclips som nån sagt redan
- ARMS
- Overcooked

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Utöver dom tips du redan har fått, så gillar barnen här hemma att spela Minecraft och Lego Worlds. Båda spelen kan man vara flera på (kräver dock extra handkontroller).

Permalänk
Medlem

Stort tack för alla tipsen 😀

F.ö har det löst sig med elgiganten. Eftersom det saknades ett joy con grip i mitt konsollpaket skicker det ett nytt till en kompis i sverige som sen får vidaresända det till mig i norge. För obv kan de i te skicka ett paket till grannlandet 😂

Sen känns det ju lite sådär. Troligaste orsaken är väl att jag fått ett ompaketerat exemplar som någon returnerat - för jag tror knappast nintendo själva missat att paketera ner ett grip.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem

Så jag beställde ett par "clear case purple" eller vad man ska kalla dom från amazon för ett tag sedan. Idag satt jag och pillade på vänstra kontrollen.

Var lite pilligt då jag saknar "tweezers" hehe. Funkar bra men tror inte att jag tryckte i rumblen tillräckligt långt ner för den känns något svagare än den högra, får fixa det lite senare när jag fixat mig ett par tweezers.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Skrivet av doomas:

Jag håller med om priserna, 200-250 kr per figur är lite i överkant tycker jag, så jag får se om jag verkligen hämtar ut beställningen (egentligen ville jag bara ha Mipha).
En snabb sökning på prisjakt visar ingen butik som säljer de separat heller. Man kanske borde splitta ett fyrpack med tre kompisar?

Det finns en japansk hemsida som leverar till Sverige för ett billigt pris, de säljer champion figurerna separata och kostar runt 90kr styck eller nåt. Det enda man kan vara förberedd på är väl tullavgifter, men chansen är liten för amiibo figurer tack vare billiga priset och storleken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Så jag beställde ett par "clear case purple" eller vad man ska kalla dom från amazon för ett tag sedan. Idag satt jag och pillade på vänstra kontrollen.

https://i.imgur.com/UjD4DsW.jpg

https://i.imgur.com/QH6pya7.jpg

Var lite pilligt då jag saknar "tweezers" hehe. Funkar bra men tror inte att jag tryckte i rumblen tillräckligt långt ner för den känns något svagare än den högra, får fixa det lite senare när jag fixat mig ett par tweezers.

Pincett är ordet du är ute efter, så blir det lättare när du frågar i affären

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Pincett är ordet du är ute efter, så blir det lättare när du frågar i affären

Haha tack! ☺❤. Är det Klasse Olsson det finns? Alltså sådana anpassade för elektronik?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!