Budget kungen utav surfplattorna Lenovo yoga tab 3 plus

Permalänk

Budget kungen utav surfplattorna Lenovo yoga tab 3 plus

Köpte den åt min moder för snart ett år sedan och är sjukt imponerad utav den med tanke på priset 3000 kr.

Anser ni att de finns ett bättre alternativ i dagens läge? Tacksam för tips då min flickvän vill ha en surfplatta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexanderLindhe:

Köpte den åt min moder för snart ett år sedan och är sjukt imponerad utav den med tanke på priset 3000 kr.

Anser ni att de finns ett bättre alternativ i dagens läge? Tacksam för tips då min flickvän vill ha en surfplatta.

Ipad 2017 men den kostar 800 kr mer annars så finns det inte så många fler prisvärda alternativ ifall man inte vill ha sämre prestanda.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Beställde igår kväll Teclast Master T10 från för ca 1800:- till min flickvän. Den har fått bra betyg för att vara så pass billig. Återstår dock att se om jag åker på tull eller andra avgifter...

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanj:

Beställde igår kväll Teclast Master T10 från för ca 1800:- till min flickvän. Den har fått bra betyg för att vara så pass billig. Återstår dock att se om jag åker på tull eller andra avgifter...

Beställde du den från gearbest?

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Har haft en ett år den är bra men har haft wifi problem och den är nu inskickat för fjärde gången på service.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Beställde du den från gearbest?

Ja, det var från Gearbest

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanj:

Ja, det var från Gearbest

Okej, blev också sugen på en sån

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog inte klassa 3000kr som en budget-surfplatta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

Ipad 2017 men den kostar 800 kr mer annars så finns det inte så många fler prisvärda alternativ ifall man inte vill ha sämre prestanda.

Synd det inte finns minneskort till Apple enheter bara, 32gb är alldeles för lite imo om man ska iväg osv och ladda med filmer etc.
Man kan väl skala ner allt till sämre kvalitet men inte så kul det heller.

Så man får slänga på en tusenlapp till typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanj:

Beställde igår kväll Teclast Master T10 från för ca 1800:- till min flickvän. Den har fått bra betyg för att vara så pass billig. Återstår dock att se om jag åker på tull eller andra avgifter...

Återkom gärna hur plattan är och om du åker på tull osv, prisvärd platta sett till specs iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Okej, blev också sugen på en sån

Jag använde koden på mitten av denna sida: http://www.bestchinatablets.com/teclast-t10-full-review-impre...
I Paypal står det att det kommer kosta 1778:- inkl frakt.
Fick meddelande idag om att Gearbest skickat den.

Skrivet av Nivity:

Återkom gärna hur plattan är och om du åker på tull osv, prisvärd platta sett till specs iaf.

Kan inte ge omdöme om plattan förrän efter Jul. Det ska bli en julklapp till flickvännen
Hoppas bara plattan hinner komma innan julafton...

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanj:

Jag använde koden på mitten av denna sida: http://www.bestchinatablets.com/teclast-t10-full-review-impre...
I Paypal står det att det kommer kosta 1778:- inkl frakt.
Fick meddelande idag om att Gearbest skickat den.

Kan inte ge omdöme om plattan förrän efter Jul. Det ska bli en julklapp till flickvännen
Hoppas bara plattan hinner komma innan julafton...

Tack för tipset

Jag slänger ett öga på hemsidan på fredag under black friday och ser om det är lite mer rea då. Vad valde du för leveransmetod?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Skrivet av Pake:

Jag skulle nog inte klassa 3000kr som en budget-surfplatta.

Beror väl vad man jämför med? I kontrast till de bättre och dyrare ipad'sen. Är det i min mening budget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Tack för tipset

Jag slänger ett öga på hemsidan på fredag under black friday och ser om det är lite mer rea då. Vad valde du för leveransmetod?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kommer inte ihåg vad det stod när jag klickade i leveransmetoden på sidan, men i bekräftelsen står det "Sweden Registered".
Tror jag tog det billigaste alternativet.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanj:

Jag kommer inte ihåg vad det stod när jag klickade i leveransmetoden på sidan, men i bekräftelsen står det "Sweden Registered".
Tror jag tog det billigaste alternativet.

Har du fått din padda :=)?

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Har du fått din padda :=)?

Japp, den kom i förrgår
Man skulle kunna följa leveransen via tracking info hos Gearbest, men efter att den skickats iväg kom inga uppdateringar förrän den var framme...

Det är en julklapp, men jag har tjuvkikat på den. Byggkvalitén verkar riktigt bra. Metallhölje och knappar som verkar stabila. Det känns verkligen inte som en bugetplatta
Återstår att se hur pass kraftfull den är.
Hoppas min flickvän blir nöjd. Hon kommer mest använda den till att surfa, streama musik/tv/film, facebook och liknande. Förmodligen inget spelande.

Men, jag upptäckte att det från mitt kort dragits 194:- av POSTME APS, HERLEV samma datum som jag beställde plattan. Alltså utöver de 1778:- jag betalade Gearbest.
Vet inte om det är relaterat till min beställning...

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem

I December kom en uppdatering till plattan med Andoird 7.1 Nougat. Kanske för att folk helt enkelt gapat högljutt efter det. https://www.change.org/p/lenovo-android-nougat-for-the-lenovo.... Lenovo yoga tab 3 plus skulle säga är den mest vettiga Androidsurfplattan att köpa idag.
Är tjejen nöjd?

Permalänk

@AlexanderLindhe: Jag älskar Apple, så någon sorts iPad skulle jag rekomendera

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexanderLindhe:

Köpte den åt min moder för snart ett år sedan och är sjukt imponerad utav den med tanke på priset 3000 kr.

Anser ni att de finns ett bättre alternativ i dagens läge? Tacksam för tips då min flickvän vill ha en surfplatta.

Hoppas det är ok att jag lånar tråden lite och ställer en fråga Är det mycket bloatware på Lenovo Yoga Tab 3 Plus? Är smått nyfiken på en prisvärd tablet som ligger nära vanilla android.

Permalänk
Skrivet av Navicula:

Hoppas det är ok att jag lånar tråden lite och ställer en fråga Är det mycket bloatware på Lenovo Yoga Tab 3 Plus? Är smått nyfiken på en prisvärd tablet som ligger nära vanilla android.

Nej, inte vad kan komma på