Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Handkontroll till PC

Om man är ute efter två handkontroller till PC. Är det Xbox kontroll som gäller då, eller finns det andra som är lika bra/bättre i samma prisklass?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=170247

Tack!

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att det är det bästa valet då spel även är anpassade för 360 kontrollen.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Jag skulle säga att det är det bästa valet då spel även är anpassade för 360 kontrollen.

Tack!

Permalänk
Medlem

Om du vill använda en dualshock 4 kontroller så kan du ladda ner programmet ds4windows. Programmet emulerar ps4 kontrollen så den ser ut som en xbox 360 kontroll.

Permalänk
Medlem

Steam har officiellt stöd för dualshock 4 men det verkar krocka med ds4windows. Tycker det känns hopplöst. Har xbox 360 kontroller men D-paden är mer eller mindre oanvändbar. Tycker rumblefunktionen är för svag i trådlösa kontroller och dessutom verkar inte rumble vara inprpgramerade i pc-spel som rill konsoll eftersom det inte finns någon vettig standard. I alla fall inte när du emulerar en kontroll. Rumble finns men verkar intr fungera på samma sätt.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Avstängd

Xbox då det har automatiska inställningar till 99% av alla spel, likt Xbox konsolen, plugga in och spela.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Jag håller med de flesta här. Xbox kontrollern. Skitbra kvalitet och funkar till det mesta.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Xbox då det har automatiska inställningar till 99% av alla spel, likt Xbox konsolen, plugga in och spela.

Låter bra ifall man tar med den med till någon annan.

Permalänk
Medlem

ps4 kontroller... xbox kontrollern är ju en styggelse

Permalänk
Inaktiv

Jag använder min dualshock 4 kontroll till datorn också och tycker det funkar superbt ☺️

Permalänk
Medlem

Jag kör med en Xbox One kontroll och jag är förvånad över hur bra det faktiskt funkar. Man behöver inte krångla med varken drivers eller inställninar, bara att plugga in och köra =).

Visa signatur

Silver

Permalänk
Medlem

min lillebror har ett ps4a och storebror ett xbox one så jag testade båda och själv kände jag att xbox one kontrollen var mycket skönare att spela med så jag beställde en trådlös xbox one handkontroll med en dongle för trådlös uppkoppling. kanske är lite dyrare men jag köpte ett paket pris där dongle'n ingick för ca 600 när jag handlade.

edit: jag tog mig friheten att söka upp samma kit jag köpte och ser den är lite dyrare nu än när jag köpte den men det kanske
var billigare för mig då jag beställde fler produkter samtidigt och kanske fick rabatt, vet helt enkelt inte men här är den
https://new.webhallen.com/se/product/265951-Microsoft-Gamepad...

jag sitter atm och spelar the elder scrolls skyrim med den

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Jag håller med de flesta här. Xbox kontrollern. Skitbra kvalitet och funkar till det mesta.

Jag måste hålla med har haft min i säkert snart 10 år och funkar kalas bra fortfarande och ligger riktigt gött i handen.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Bildexpert

Som tidigare nämnt har Xbox-kontrollerna en bred kompatibilitet och av just den anledningen föredrar jag dem. Specifikt Xbox One Elite-kontrollen är fantastisk och är i mitt tycke det absolut bästa alternativet. Kostar dock rätt mycket, men passa på att önska en i julklapp.

Permalänk
Inaktiv

Xbox One-kontrollern, brukar kunna sjunka rätt bra i pris emellanåt med. Hög kompatibilitet är riktigt nice, att kontrollen sedan är bland det bästa, om inte det bästa rentav, som gjorts skadar heller inte.

Jag har totalt fem olika Xbox One kontroller, allt från ursprungliga versionen som släpptes med Xbox One, V2-kontrollen med 3,5mm jack, en custom-version av senaste kontrollen som blandannat fick bluetooth-stöd samt en Elite-kontroller. Favoriten är oftast V2 eller bluetooth-varianten, paddlarna på undersidan av Elite-kontrollen känns lätt överflödig i många spel.

Permalänk
Medlem

Köp Elit kontrollen till Xbox. Den är hästlängder skönare att köra med och den har inte slitits nånting i reglagen på de 2 år jag haft min snart! Sen kan man ju byta spakarna. jag kör tex lite högre styr spak på höger hand för lite mer kontroll när man siktar.

Paddlarna under använder jag inte men de finns 3e part program för att ställa massa knappar där.

De enda man ska tänka med på den är att de inte är blåtand i den. Men de är de i dom nya Xbox kontrollerna. Men tro inte nån elite kontroll har de.

Permalänk

Håller med om Xbox One-kontroller, kör med det också och inga strul i spel. Har provat med PS4-kontroller och det är lite mer pyssel och konfigurerande i vissa spel. Är pris en fråga så kör på en Xbox 360-kontroller.

Permalänk
Medlem

Ska du spela FPS (även RTS ska vara riktigt bra med SC) så är det Steam Controller som gäller annars är Xbox en okej kontroll.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Lego Master

Kör Logitech F710 sen några år tillbaka, funkar bra för de spel som behöver kontroller i min värld. Har spelat igenom större delen av Skyrim med den utan några issues.

Fördelen som jag ser är det är den kan switcha mellan XInput/DirectInput vilket gör att den både funkar i de allra nyaste, och många äldre spel.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Tycker att Xbox 360 kontrollern är den som fungerar bäst. Har försökt med diverse andra kontrollers men det blir ofta strul i enstaka spel.

De som klagar på 360:n har antagligen inte använt kontollen nedan:

Tyvärr verkar just den kontrollern vara knepig att få tag på och diverse andra kontroller med "transforming dpad" håller inte samma höga kvalitet. Har själv två "Gears of War"-kontrollers som är plastiga och skranglia i jämförelse.

Väljer man en Xbox 360 eller Xbox One-kontroller, så kan det inte gå fel. Tänk bara på att kontrollen till 360 kräver in Wifi-dongel för att fungera till PC.

Permalänk
Medlem

Jag växlar mellan Steam-kontrollen och Xbox elit-kontroll, beror lite på spel.
I ex. Dark Souls (2?) så var Steam-kontrollens gyro helt magisk att sikta bågen med.

Permalänk
Medlem

Köp en trådad 360 kontroller för inga pengar eller trådlös och kinakopia på dongeln från ebay, körde en sån i flera år på PC:n efter att min 360 gick i pension.

DS4 är skräp, jag har 3 och alla har sämsta batteriet genom tiderna för handkontroller och generellt så är Xboxs handkontroller bättre enligt mig...

Permalänk
Medlem

Slår också ett slag för Xbox-kontroll, främst för att den "bara funkar" utan några extraprogram eller inställningar. Absolut inget fel på PS-kontrollen men ska du endast ha till datorn kan du lika gärna köra Xbox. Har 2 360-kontroller, 1 one och 1 elite. Den sistnämnda är naturligtvis bäst men klart dyrast. Vill man inte lägga dom pengarna skulle jag satsat på vanliga one-kontroller.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Inaktiv

Använder själv en Xbox One kontroll och har inte haft några problem ännu utan spelen bara hittar den utan några ändrade inställningar. Plug n Play helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

ps4 kontroller... xbox kontrollern är ju en styggelse

Håller med. Oskön att hålla i, stor så det passar en jättes händer (har ganska stora själv), ologiska kontroller och noll känsla.
Men använder inte kontroller till datorn, tycker mus och tangentbord är bättre i alla sammanhang. Använder bara kontroller till konsol.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Trådad Xbox 360 kontroll då det är den mest kompatibla
Samt en SNES-replika (USB) för retro-spel

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Avstängd

Xbox, plug n play. Passar bra även oss med större nävar.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Xbox 360 kontroll givetvis, har haft flera xbox 360 men alla är stendöda sen flera år, men det FINA med xbox360 kontrolleren är att den stödjs av allt och har färdiga profiler för tamejtusan varenda spel.

Spelar ingen roll om jag kör Linux eller Windows, Kontrollen hittas automagiskt och allt bara fungerar, T ex: i Dirt Rally, Steam Linux kontrollen är hittat&mappad&bara fungerar utan att jag behöver bry mig ett skit om det.

Finns få saker som fungerar så bra som xbox360 kontroller, använder min till ps2/dolphin/retroarch/n64/nes/snes till Pc spel och allt där emellan... :=)

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Min LAN-rigg går ingenstans utan min Xbox One handkontroll

Men lirar på denna ibland

Visa signatur
Permalänk

Kör trådad 360-kontroll. Är väldigt nöjd med att det bara fungerar. Dock är jag sugen på trådlöst, blir det enklast med xbone-kontrollen + dongel då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S