Permalänk
Medlem

@GilbertG: https://www.digitaltrends.com/computing/how-to-connect-a-ps3-...

Var inte exakt den guide jag använde men bör nog också funka fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Jag kör Xbox One Elite-kontrollen med den tillhörande trådlösa mottagaren. Använder egentligen inga av extrafunktionerna, som exempelvis de medföljande paddlarna, men tyckte att känslan och finishen vägde upp en uppgradering från min tidigare Xbox 360-padda.

Samma här förutom jag får inte tag i någon trådlös mottagare, verkar som de utgått. Min hjärna är för seg för att vänja sig till att ha paddlarna till något effektivt.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

@GizmoTheGreen
Jag funderar på att haffa en sån där PC-adapter för Wii U pro från Mayflash begagnad. På produktinfon från de som säljer nya står det att man ska installera drivrutiner som medföljer på skiva, dock tror jag inte skiva medföljer där jag hittat det. Är detta ett problem?

Berätta mer! Jag känner bara till MotionJoy / Better DS3

Nej. Allt finns på deras sida och drivrutiner för normalt bruk finns inbyggt i Windows. Generisk xinput gamepad.
Tror det finns nån ge uppdatering möjligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk

@GilbertG: Helt enkelt bara ett program som gör så att du kan binda DS3 /DS4 med en bluetooth sticka inga konstigheter eller malware såsom andra program.

Funkar bra i alla spel. Inga kontroller behöver ställas in då allt görs automatiskt efter konsol varianten av spelet.
Sen att dosan laddar utan problem och stängs av efter inaktiv använding sparar på batteri också

Det är ganska lätt program att förstå sig på om man bara följer en simpel Youtube guide sen är man i princip proffs på det hehe.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 2060 6GB
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonovox85:

Samma här förutom jag får inte tag i någon trådlös mottagare, verkar som de utgått. Min hjärna är för seg för att vänja sig till att ha paddlarna till något effektivt.

Den äldre varianten av trådlös mottagare för XBox One-kontrollers finns att köpa på t.ex. Inet (länk)
Den nyare lite mindre varianten hittar jag inte i Sverige, men information om den finns på Microsoft's svenska shop så den borde dyka upp för köp där inom inte allt för lång tid.

Visa signatur

Game 9800X3D|9070XT Workstation 5950X|7900XTX Vardagsrum 3900X|6900XT
VR Crystal Light|Quest 3|Pico 4|PSVR2|Reverb G2|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Relik 📜

För den som är sugen, CDON kör riktigt bra pris på XB1-kontroll med PC-mottagare. 399 kr!
http://cdon.se/hemelektronik/microsoft-xbox-controller-wirele...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av eMannen:

Den äldre varianten av trådlös mottagare för XBox One-kontrollers finns att köpa på t.ex. Inet (länk)
Den nyare lite mindre varianten hittar jag inte i Sverige, men information om den finns på Microsoft's svenska shop så den borde dyka upp för köp där inom inte allt för lång tid.

Jag köpte den nya slimmade adaptern från CDON för några veckor sen. CDON var det enda stället jag kunde hitta den på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Jag köpte den nya slimmade adaptern från CDON för några veckor sen. CDON var det enda stället jag kunde hitta den på.

Yep, den nya slimmade varianten verkar finnas tillgänglig på CDON - Xbox One Wireless Adapter for Windows 10 (Xbox One) (199 SEK).
De har även den äldre varianten för ett något lägre pris - Xbox One Wireless Adapter for Windows (OEM) (Xbox One) (177 SEK)

Visa signatur

Game 9800X3D|9070XT Workstation 5950X|7900XTX Vardagsrum 3900X|6900XT
VR Crystal Light|Quest 3|Pico 4|PSVR2|Reverb G2|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonovox85:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3331619

https://www.maxgaming.se/adaptrar/xbox-wireless-adapter-for-w...

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk

Kör Xbox Elite via sladd. Funkar finfint och kändes väl värd en femhundring på blocket. Nypris vete tusan... Som andra nämnt köpte jag den mest för den fina känslan i handen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonaldTrump:

Kör Xbox Elite via sladd. Funkar finfint och kändes väl värd en femhundring på blocket. Nypris vete tusan... Som andra nämnt köpte jag den mest för den fina känslan i handen.

Köpte min för 990 kr och klart värt varenda krona!

Jämför med tex. Nintendos Pro-kontroller som jag funderar på att köpa. Den är enklare än PS4 och XB1-kontrolerna, och saknar riktig D-pad och saknar analoga triggers, men kostar ändå bra mycket mer. Typiskt runt 750 pix.

I det perspektivet så var mitt inköp av Elitekontrolen riktigt prisvärd!

Sedan, om man vill spara pengar, så är beg. aldrig fel när det gäller alla typer av prylar.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]