Oneplus avtäcker 5T med 18:9-skärm

Permalänk
Medlem

@Holmfrid: Jag har en 4.6" sony z5 compact. Perfekt om man vill använda en hand. Dock en jäkla lcd skärm och den är liten, samt endast 720p upplösning. Spenderar flera timmar om dagen nu att läsa på telefonen om vetenskap, nyheter och sociala media, därför kommer jag köpa en stor telefon när denna går sönder för jag är trött på denna lilla skitskärm som inte ens är amoled.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

https://www.telefonshoppen.se/mobiltelefoner/tillverkare/goog...
Dom har 18 st kvar, fick mail om att min var skickad innan lunch

telefonshoppen tar över 2000:- mer än vad den skulle kostat i sverige.

ca pris hade varit runt 9000:-

att de enda som har importerat och vill tjäna på affären förstår man.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razorcake:

@WoG: Jag gjorde detsamma med min 3T för några veckor sedan. Kostade "bara" ca 900 att skicka den till Oneplus i Polen för att få den reparerad, billigare än hos tredjepartskedjor vad jag kunde hitta. Så det kan ju vara ett alternativ om du vill vänta med ett köp av ny tlefon.

oj! Det var ju superbilligt. Ny display på ebay kostade över 800, o då behövdes massa verktyg o stuff.
Får fundera lite på hur jag gör!

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Den ser riktigt nice ut faktiskt, varit riktigt nöjd med min One Plus 5
Blev dock en Pixel 2 XL igår.

Har du märkt några av displayproblemen? "Grainyness and blue tint shift"?

Permalänk
Skrivet av careface:

Har du märkt några av displayproblemen? "Grainyness and blue tint shift"?

Får den på måndag, jag kan återkomma då om jag kommer ihåg, annars skicka ett PM till mig på måndag kväll.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmfrid:

Jag håller med. jag har haft en oneplus 2 (5.5 tum) nu i två år. Jag har kommit fram till att nästa telefon ska vara under 5 tum, men då finns det tyvärr inte så mycket att välja på.

Jag blev trött på min Sony Z3 och ville ha något mindre. Köpte en Xiaomi Redmi 4 med 5" skärm. Skitnice telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Jag blev trött på min Sony Z3 och ville ha något mindre. Köpte en Xiaomi Redmi 4 med 5" skärm. Skitnice telefon.

Intressant! det kanske blir något i den stilen som nästa telefon!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 pro
5800H
RTX 3060
16bg

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Lyckades tyvärr spräcka glaset på min Oneplus 3 igår, så det här kommer ju lägligt..
Hoppas det stämmer att de inte höjt priset ännu mer, kändes som att de gick på fel bana när de höjde priset med nästan 2000:- för toppmodellen jämfört med tidigare.

När jag förbeställde min Oneplus3 fick jag betala 3700kr inklusive frakt, nu landar det ju på nästan 5500:- troligen :/

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m5...

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Kvitto

Hej
Köpte en Oneplus 5T men får ett kvitto utan moms. Har ni andra fått kvitton med moms? Köpte min direkt av Oneplus!