Spotify låtar som retar gallfeber på en

Permalänk

Spotify låtar som retar gallfeber på en

Jag har lyssnat på EN norsk låt på spotify förra året. Nu får jag konstant förslag på dessa låtar.
Kan jag på något sätt banna norska låtar från att ens bli föreslagna. Jag skojar inte det retar verkligen gallfeber på mig att sitta och bli föreslagen smörjan. Jag kan inte vara den enda som känner såhär och borde jag inte kunna styra över musik som blir föreslagen mig?

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Various Gaming:

Jag har lyssnat på EN norsk låt på spotify förra året. Nu får jag konstant förslag på dessa låtar.
Kan jag på något sätt banna norska låtar från att ens bli föreslagna. Jag skojar inte det retar verkligen gallfeber på mig att sitta och bli föreslagen smörjan. Jag kan inte vara den enda som känner såhär och borde jag inte kunna styra över musik som blir föreslagen mig?

Jag lyssnade på en engelsk låt av ett finskt band en gång. Efter det började Spotify rekommendera mig finska låtar på finska vilket också var lite störande. Jag har dock ingen aning om ifall du kan bli av med dem på något sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ser att tråden hamnat i fel forum, kanske en mod kan flytta den rätt?

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Medlem
Permalänk

så med andra ord så har man inget val. När man sitter i tex bilen och lyssnar kanske man inte har möjlighet att byta låt hela tiden och således spelas låten upp och man får en liknande skitlåt föreslagen veckan efter...... Spotify har varit och är grymt bra men Sedan de började med dessa jäklar norska låtar pallar man ju inte lyssna längre...

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk

@Various Gaming: Skönt att höra att fler har samma problem...
Det spelar ingen roll hur vida du själv skippar skitmusiken då listan baseras på vad andra som också lyssnat på "bra" musik lyssnat på.
Discover Weekly listan m.fl är helt oanvändbara idag om du frågar mig.
Förr använde jag den som en källa för att, precis som namnet antyder, upptäcka ny musik men idag är det 80% norsk techno och går inte att lyssna på.

Permalänk
Medlem

Vilken lista är det man kan göra "tummen ner" på låtar i? Jag hade samma problem, och gjorde tummen ner några gånger, sen blev det bättre...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Jag lyssnade på en engelsk låt av ett finskt band en gång. Efter det började Spotify rekommendera mig finska låtar på finska vilket också var lite störande. Jag har dock ingen aning om ifall du kan bli av med dem på något sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Du lyssnade säkert på Nightwish och fick finsk tango som förslag

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fizzdan:

Vilken lista är det man kan göra "tummen ner" på låtar i? Jag hade samma problem, och gjorde tummen ner några gånger, sen blev det bättre...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror inte det är någon lista utan när tvärtom när listan tar slut och Spotify fortsätter spela låtar i samma stil. Om jag inte kommer ihåg helt fel men finns inga andra tummar någonstans.

Skrivet av crew seven:

Du lyssnade säkert på Nightwish och fick finsk tango som förslag

Paul Oxley's Unit faktiskt Gick in på Discover Weekly igen och sure enough ligger någon finsk historia överst. Näst överst ligger "Turbo Polka" av ett "turbo-folkband" från Slovenien. Där ser man.

Permalänk
Medlem

Mitt största problem med "Discover Weekly" är att jag får 5-10 låtar om och om igen varje vecka..? Låtar jag haft redan i 3-4 veckor i rad som "Tips" kommer tillbaka, ibland är det enstaka låtar och ibland är det flertal. Verkligen ett i-landsproblem men smått irriterande när man betalar för detta

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Min discover-lista har alltid fungerat utan konstigheter. Lyssnar jag på musik jag gillar 5h+ varje dag under veckan och drar igång smurfhits 10 gånger på helgen så gör det ingen skillnad (får inte förslag på crazy frog eller liknande på måndagen).

Vet inte hur ni lyssnar på musik men jag har kataloger med spellistor i samma genre som jag lyssnar på. Det kanske hjälper när den analyserar min musiksmak eller nåt.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Jag tror inte det är någon lista utan när tvärtom när listan tar slut och Spotify fortsätter spela låtar i samma stil. Om jag inte kommer ihåg helt fel men finns inga andra tummar någonstans.

Paul Oxley's Unit faktiskt Gick in på Discover Weekly igen och sure enough ligger någon finsk historia överst. Näst överst ligger "Turbo Polka" av ett "turbo-folkband" från Slovenien. Där ser man.

Det är kanske den "radio" - listan man kan göra tummen ner i?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Tycker det är rätt random vad Spotify plockar upp. Ibland kan man lyssna på saker i veckor utan att de fattar vinken, men lyssnar man på 15 sekunder av en Herbie Hancock-låt så tror Spotify att hela ens liv kretsar kring honom.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fizzdan:

Det är kanske den "radio" - listan man kan göra tummen ner i?

Skickades från m.sweclockers.com

Det vet jag inte, har aldrig använt den faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Det vet jag inte, har aldrig använt den faktiskt.

Daily mix var det visst..
Och det var ett hjärta och en cirkel med ett streck över, nu...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Jag har som sagt i omgångar kontaktat Spotify om en funktion där man både kan blocka en enskild låt, en skiva eller en hel artist. Tyvärr verkar denna funktion inte vara något dom är intresserade av att implementera.

Permalänk
Hedersmedlem

Har samma problem, använder discover weekly och release radar till att hitta nya låter. Körde med spotify konto i ca 2 år och hade bla nightwish. För 4 månader sedan började jag få mer och mer finska låtar. Blev helt galen på detta till slut och tog bort nightwish from min spellista, raderade mitt gamla konto och startade ett nytt konto. Nu har jag haft nya kontot i 3v och enbart kört rap / hip hop låtar på engelska och vissa svenska hip hop låtar. Har i stort sett haft samma spellista igång 24/7 på datorn i 2v för att "lära" spotify vad jag gillar. Har varit VÄLDIGT noga med att plocka bort allt som har med finska artister att göra (har tom gått igenom artisterna manuellt för o plocka bort finska artister som är födda i finland).

3v tog det innan spotify börja lägga till finskt rap / hip hop på min release radar. Så jävla sjukt irriterande!!!

Kommer att byta till Apple music snart.