Hej!
Har under många år nu suttit på mitt gamla Dell-tangentbord som fick se sig besegrat denna black friday. Då jag ville ha ett mekaniskt tangentbord utan överflöd och rgb slutade det med ett Logitech G610 (röda brytare). Förstår så klart att detta tangentbord faller under "budget" i dessa kretsar men verka fått bra recensioner överlag för prisklassen.
Som vanligt när något är sprillans nytt och när man som i detta fall går från membran till mekaniskt undersöker man det mesta lite extra och vill att allt ska vara perfekt. Min fråga är då till er som är mer erfarna, hur mycket ska fjädrarna få låta? Vid normalt användande överröstar knappljuden fjädrarna så att säga, då hörs dem ej. Men om jag skulle mer specifikt trycka ner knappar och släppa dem en och en hörs ett ganska tydligt fjäderljud på vissa håll (i ett tyst rum). Har läst en del på forum där detta problem går under "ping". Min fråga är då, är detta normalt? Dvs om jag försöker byta ut tangentbordet kan jag förvänta mig samma sak eller är det värt ett försök? Har fått intryck att det är lite som med "skärmträsket" där alla diskuterar modeller med mer eller mindre backlight bleed.
Bifogar även ett litet youtube-klipp med liknande ljud (inte mitt klipp).
https://www.youtube.com/watch?v=pU4S-DwNDxs