Permalänk
Medlem

Ghost?

Jag undrar vad en Ghost är ?
Jag har förstått att det är någon avbilding av hårdisken på något vis..

Edit: Vad jag engentligen vill är att göra en recovery cd.
Så jag tex instalerar xp och de vanligaste programmen. Sedan vill jag typ bränna in detta så att det blir en recovery cd. Så nästa gång behöver jag bara köra den skivan, så lägger den in de vanligaste programmen plus windows utan massa tjafs..
Är detta möjligt ?

Permalänk
Hedersmedlem

Här, typ.
http://www.ping.be/satcp/ghostresq01.htm

tror senare versioner av ghost har den funktionen inbyggd.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Programmet ska klara att skapa en recovery cd som ska kunna boota och instalera sig själv även om datorn är helt tom.
Finns det fler program som klarar detta ?

Permalänk

Sen finns där en "efterföljare" till ghost som samma tillverkare gjorde efter dom sålde ghost till norton som heter image cast och har möjligheten att distribuera till clienter i ett nätverk efter schema (även när du vill om du vill det) men tyvär så blev hela företaget uppköpta av phoenix som la ner det officiela stödet för produkter för några månader sedan för det var bara några små patent dom ville åt i företaget. programet är värt att prova och det lämnar inte massa thumbprints som ghost gör.

Visa signatur

3 Mos 11:10
Men allt i hav och floder som inte har fenor och fjäll — vare sig smådjur eller andra vattendjur — det skall gälla som något avskyvärt för er.