Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Tenerezza:

Tja min Collectors edition av Xenoblade chronicles 2 väntar på posten, synd bara att man kommer hem så sent så man får vänta tills imorgon.

Så synd har du ingen som kan hämta det åt dig då?
Min brorsa hämtar ut mina med men det krävs ID av båda.

Permalänk
Medlem

Xenoblade 2 snittar 85 på metacritic: http://www.metacritic.com/game/switch/xenoblade-chronicles-2
Ungefär som förväntat och jag kommer nog köpa det och förlåta försöka bli vän med karaktärsdesignen som jag irriterat mig på sedan första trailern... Ska bara hitta en lagom stor lucka tidsmässigt så man kommer in i det lite i början. Det blir så lätt annars att glömma bort grunderna i tex stridssystemet.

bytte ett ord.
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Tror ingenting har hänt på Media Markt köpte det där hade en kupong på 100:-.
Bäst pris var på tyska amazon under 600:- men de hävdade att det var endast spanska. Synd att jag inte tog den antar att alla språk kan laddas ned eftersom spelet släpps till Europa.

En riktigt stor och snygg box.

Min Xenoblade 2 pro kontroll är skickad från Ginza 799:- inkl. frakt.

Hehe, köpte min från CDON med 100kr-rabattkod en månad eller så tillbaks. Så 499kr+29kr frakt eller något sådant.
Bör vara lugnt språkmässigt, att man sedan kan ladda hem japanska röster är tacksamt då jag har rätt låga förväntningar på engelsktalande röstskådisar hehe.

Ser riktigt bra ut den där, vanliga Switch-boxen ser ju inte riktigt lika rolig ut.
Kul du fick tag i kontrollen, varit sugen jag med men känner ändå att två Pro-kontroller får räcka tills vidare.

Skrivet av doomas:

Xenoblade 2 snittar 85 på metacritic: http://www.metacritic.com/game/switch/xenoblade-chronicles-2
Ungefär som förväntat och jag kommer nog köpa det och förlåta karaktärsdesignen som jag irriterat mig på sedan första trailern... Ska bara hitta en lagom stor lucka tidsmässigt så man kommer in i det lite i början. Det blir så lätt annars att glömma bort grunderna i tex stridssystemet.

Haha, jo ogillar designen med. Men verkar få bra betyg, speciellt då det är ett ganska nischat spel. Hade blivit ett köp oavsett för min del, Xeno-serien trots allt.

Blir troligen att jag skjuter upp spelet någon dag (kommer imorrn) då jag inte är redo att släppa Skyrim för tillfället. Men hoppas hinna spela lite i helgen iallafall.

Permalänk
Medlem

Satan vad spel det kommer som man är sugen på.
-Måste köra klart Zelda
-Spelar Mario nästan dagligen med dottern
-Köpte Blaster Master zero häromdagen(nostalgi från barndomen), visade sig ju vara bra så nu är man fast i det...
-Testade Nine parchment demot som också visade sig vara min typ av spel(gillar utvecklarna p.g.a Trine). Gillar även local co-op hårt så detta blir ett givet köp.
-Sen har man ju även Tiny metal som kommer om ~3 veckor som också skall inhandlas
-Utöver det så är jag jäkligt sugen på Skyrim....

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

-Måste köra klart Zelda
-Köpte Blaster Master zero häromdagen(nostalgi från barndomen), visade sig ju vara bra så nu är man fast i det...
-Testade Nine parchment demot som också visade sig vara min typ av spel(gillar utvecklarna p.g.a Trine). Gillar även local co-op hårt så detta blir ett givet köp.
-Sen har man ju även Tiny metal som kommer om ~3 veckor som också skall inhandlas

Är lite det som varit "nackdelen" för mig när det gäller Switch.
Den har förstört min backlog på PC TOTALT haha. Har knappt rört min dator sen jag köpte Nintendo Switch
Har på tok för roligt helt enkelt haha

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Fick nyss Gunvolt striker pack fysisk utgåva men ingen Lego Marvel super heroes 2.
Lego Ninjago är riktigt kul i co-op. Hoppas Xenoblade 2 kommer idag med.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bardbard:

-Måste köra klart Zelda

Förstår dig så väl, kommit av mig rejält med tidigare spel då något hela tiden dyker upp. Försöker hålla hårt i plånboken nu efter Xenoblade Chronicles 2 då jag har så många spel som räcker i många många timmar.

Jag har en del spel jag kommer hålla koll på förstås. Blir Tiny Metal bra och får ett bra pris kommer den bli svår att låta bli.

Sedan har det varit ganska tyst om 2018 års spel. Ryktas om en Nintendo Direct i början av januari så då får vi se vilka spel som är på gång för året. Tills dess hoppas jag ha betat av lite av min backlog.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vilka minneskort kör ni?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Funderar på att skaffa denna kontroller till främst Switchen:

Någon som vet när den dyker upp i Sverige?

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Vilka minneskort kör ni?

128GB Samsung EVO här. 70GB ledigt eller något sådant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

https://youtu.be/y4-UhNTfwS4

https://new.webhallen.com/se/product/273880-8Bitdo-SF30-PRO-G...
Release: 2017-12-10 (9 dagar kvar)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

https://youtu.be/y4-UhNTfwS4

Ser egentligen ganska intressant ut.

Undrar hur tappningen med formen av Xbox One/Wii U Pro kontrollen skulle bli ihop med SNES knappar och färger för mer ergonomi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Vilka minneskort kör ni?

Lite komplicerat namn, men jag kör med ett "SanDisk Extreme Pro microSDXC Class 10 UHS-II Class 3 275MB/s 128GB".

https://www.sandisk.com/home/memory-cards/microsd-cards/extre...

Tyvärr så tror jag inte att Switchen är så "modern" att den stödjer UHS-II-gränssnittet på SD-kort (mycket snabbare buss än den klassiska SD-bussen), men det var mest för att det var ett nytt kort som jag redan hade liggandes.

Är nog mest avsett för kamera (därför jag köpte det), men fungerar bra och snabbt, även om jag inte har så mycket att jämföra med. Installerade om Mario O. från Switchens internminne till SD-kortet, och har inte märkt någon skillnad i laddtider.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]

Permalänk
Medlem

Tja Collectors Edition utgåvan av Xenoblade var inte illa, aldrig fått en så pass bra artbook i en, boken själv väger ju nästan 2 kg lol.

Enda nackdelen nu är att förpackningen är ganska så stor så blir svårt att förvara vettigt men aja

Skrivet av varget:

Nice, har väntat ett bra tag på att denna skulle släppas, får bli att beställa en snart.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Vilka minneskort kör ni?

Samsung Pro+ MicroSDXC 128GB UHS-I (Class 10) 95 MB/s
UHS II har det inte släppt patch än på.
Använder mitt i kameran med då de flesta spel jag har är i fysisk form.

Permalänk
Medlem

Har en SanDisk Mobile Ultra microSDXC 128GB UHS-I själv och enligt tester jag läst klarar inte ens switchen maxa denna så.

Vad jag läste är att skaffar du så got som vilken Klass 10 så är de redan snabbare en vad Switch stödjer, så gå för bättre & större kort istället för absolut snabbaste.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Sedär, ett spel låg innanför dörren när jag kom hem på lunchen:

Få se hur länge jag kan hålla mig innan jag bara måste börja med spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Tja jobba hemifrån och få detta spel var ingen bra kombo, skulle bara testa 'lite' men tja blir att ta en del flex idag..... Så vad jag försöker säga, prova inte fören du har mycket tid över.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tenerezza:

Tja jobba hemifrån och få detta spel var ingen bra kombo, skulle bara testa 'lite' men tja blir att ta en del flex idag..... Så vad jag försöker säga, prova inte fören du har mycket tid över.

Hehe, det kan jag tänka mig.
Är ju ändå fredag så fullt motiverbart att dra någon timme på flex eller komp-kontot. Blir nog 6-timmarsdag för min del, de flesta drog hem före lunch och har inget speciellt hänt vid 14:30 som motiverar att jobba under egtermiddag/kväll så blir det att dra hem.

Hoppas du och övriga som redan drar igång spelet idag har kul med den, själv vill jag försöka skjuta upp det någon dag till pga Skyrim.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

UHS II har det inte släppt patch än på.
Använder mitt i kameran med då de flesta spel jag har är i fysisk form.

Ahh... Tror du att kontaktraden för UHS-II finns fysiskt på plats, men att de endast behöver uppdatera mjukvaran för det?

Då finns det hopp ivf!

Visa signatur

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av martinot:

Ahh... Tror du att kontaktraden för UHS-II finns fysiskt på plats, men att de endast behöver uppdatera mjukvaran för det?

Då finns det hopp ivf!

Jaha jag läste fel det var innan de hade släppt Switch med:

microSDXC (64 GB and above)
Important:In order to use a microSDXC card on the Nintendo Switch console, a system update is required.

Du kan använda Micro SDXC I inte två II (var därför jag köpte SDXC i början var det segt eftersom patchen inte fanns):

UHS-I (Ultra High Speed Phase I) compatible
Transfer speed 60 - 95 MB/sec (the higher the transfer speed, the better gameplay experience on Nintendo Switch)

Källa

Permalänk
Medlem

Någon som blir sugen på mario-frukostflingor med Amiibo?

Länk: http://www.nintendolife.com/news/2017/11/super_mario_cereal_w...

Permalänk
Inaktiv

Hm, svamp till frukost? Vettefan.

Men smörstekta kantareller på macka hade varit riktigt gott faktiskt.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av bardbard:

Nine parchment verkar släppas igen 5:e Dec. det stod TBA innan och på deras FB sida sa de att det var försenat. 200:- för att ladda ned det gillade att spela co-op med det.

Tuesday December 5th - #NineParchments release date on #NintendoSwitch (EU/US) and PC! Japanese Nintendo Switch release on Thursday December 7th. Get ready for the magical mayhem folks!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Sedär, ett spel låg innanför dörren när jag kom hem på lunchen:

https://i.imgur.com/IvbrpjW.jpg

Jag har laddat ned språkpaketet och fått min Xenoblade pro kontroll men inga spel

Permalänk
Medlem

Kan inte Blizzard bara porta Diablo 3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Nine parchment verkar släppas igen 5:e Dec. det stod TBA innan och på deras FB sida sa de att det var försenat. 200:- för att ladda ned det gillade att spela co-op med det.

Tuesday December 5th - #NineParchments release date on #NintendoSwitch (EU/US) and PC! Japanese Nintendo Switch release on Thursday December 7th. Get ready for the magical mayhem folks!

https://www.youtube.com/watch?v=pOEKESOFOI0

Nice! Givet köp på release.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Tja kan lätt rekommendera Japanska rösterna till Xenoblade Chronicles 2, vissa av de engelska rösterna är seriöst bland de sämsta jag någonsin hört, hjälper inte när en av dom är en av huvud karaktärerna och man får hör det konstant.

Enda nackdelen är att alla saker de säger mellan / efter strider har inga subtitles o.s.v, dock egentligen inget viktigt som sägs.

Det sagt bit in i Kapitel 2 och måste säga att spelet har en betydligt bättre början än föregångarna, gillade du någon av de spelen så kommer du nog gilla denna med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Jaha jag läste fel det var innan de hade släppt Switch med:

microSDXC (64 GB and above)
Important:In order to use a microSDXC card on the Nintendo Switch console, a system update is required.

Du kan använda Micro SDXC I inte två II (var därför jag köpte SDXC i början var det segt eftersom patchen inte fanns):

UHS-I (Ultra High Speed Phase I) compatible
Transfer speed 60 - 95 MB/sec (the higher the transfer speed, the better gameplay experience on Nintendo Switch)

Källa

Ahh. Synd att inte gick att få använt UHS-II. Hade nog inneburit i princip lika snabbt minne på SD som internt. Funkar bra som det är nu (störs inte av någon stor skillnad), men alltid kul om man kan köra full fart på sina saker.

Tack för infon ivf! 🙂

Visa signatur

Permalänk

Hejsan!

Jag har precis köpt mig en Nintendo Switch men jag letar efter en speciell kabel. Jag vill nämligen inte avvända mig utav docken som ingår, men vill fortfarande kunna spela via tvn.

Detta är vad jag har funnit, men frakten är dyr och leveransen tar för lång tid.

https://www.amazon.com/gp/aw/d/B01FM4ZWV0/ref=ox_sc_act_image...

Har ni några förslag på vad jag annars kan köpa?

Vänliga hälsningar

Christopher