Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Skärmen hittar inte någon signal först men efter omstart gör den det.

Permalänk

Skärmen hittar inte någon signal först men efter omstart gör den det.

Tjena !

Jag har nyligen införskaffat mig en ny skärm "AOC 24" G2460PF 144Hz" (nytt grafikkort med "gigabyte geforce gtx 1080") och när jag startar datorn och skärmen så startar allt som vanligt men skärmen hittar inte någon signal, dock om jag startar om datorn igen så hittar skärmen signal och funkar som det ska.
Min fråga är då, vad kan vara problemet? för när den väl har signal så funkar allting bra (förrutom ett sträck pixlar som är lite ljusare än alla andra som går horizontellt över skärmen)

Är de skärmen som kan vara defekt eller uttagen i grafikkortet ?

Permalänk
Bildexpert 📺

@Arkenklo252: Detta problem kan vara releterat till detta med Displayport-kablar:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1453075-varning-for-vi...

Det vill säga att du har en kabel som matar ström från skärm till grafikkort och på något sätt stör ut grafikkortet under starten. Du kan testa med att köra en HDMI-kabel och se om det blir samma problem. Då är nästa steg att testa med en Displayport-kabel som inte är felkonstruerad.

Permalänk

@Laxpudding: Problemet som beskrivs där är ju att datorn inte startar eller att grafikkortet slås ut, min dator startar normalt, och även skärmen så de verkar inte som om dem slår ut varandra då båda är igång, problemet är ju att skärmen inte alltid får någon signal