GA-Z77P-D3(1155)+i5 2500K+2*(4gb) SAMSUNG ddr3

Permalänk
Medlem

GA-Z77P-D3(1155)+i5 2500K+2*(4gb) SAMSUNG ddr3

GA-Z77P-D3 (rev. 1.1), https://www.gigabyte.com/Motherboard/GA-Z77P-D3-rev-11#sp
Köptes Januari 2014 och användes fram till en månad sen ungerfär, har fungerat perfekt men jag köpte polarens modekort som helt enkelt är mycket bättre. Jag märkte däremot att en pin i cpu-socketen var lite böjd när jag skulle funktionstesta grejerna. Efter lite pillande så fick jag igång det och nu har det fungerat i några dagar. Inte söndrigt men långt ifrån nyskick.

i5 2500K
Fick med den när jag köpte modekortet från polaren. Den har slagits om platsen i min dator mot en 3570k så den har testats väldigt noga, allt från stock till oc på 4.6 ghz. Verkar fungera perfekt, långt ifrån döende. I polarens dator så har den varit i stock och kyllts av en noctua nh-d14(eller nh-d15,minns inte riktitgt)

2*(4gb) SAMSUNG ddr3
Köptes 8 okt 2017 på tradera för att dubbla mitt ram för en billig slant. Har fungerat perfekt men fick med bättre från polaren. Har nyligen gått igenom 3h av memtest86 utan errors

Cpun säljes endast med moderkortet. Ramen kan skickas på sidan om men packet bud kommer prioteras. Hämtning prioteras. Kan även tänka mig byta grejerna mot ngt roligt.
Budgivningen avslutas onsdagkväll

https://imgur.com/a/8KYE4

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Bjuder 150:- för minnerna om någon skulle vara intresserad av resten.

Visa signatur

ASUS z97i-plus wifi | i7-4790k | Phanteks PH-TC14PE | 16gb Corsair Vengeance LP | GTX 1080 | Corsair AX860 | Samsung 850 evo m.2 500gb

Permalänk
Medlem

300+frakt för allt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Hur har du pillat med böjt pinnen? Lödde du ihop den igen? Var finns grejerna i Helsingborg?
400kr + hämtning

Visa signatur

Thermaltake Core P5 green || i7 7800X | MSI X299 Raider | 32GB Crucial Ballistix Sport Blue | GeForce GTX 1080 Ti Turbo 2xHDMI | SSD480 Kingston HyperX Savage

Permalänk
Medlem

"Inte söndrigt men långt ifrån nyskick" och "Verkar fungera perfekt, långt ifrån döende"

Och..

"Jag märkte däremot att en pin i cpu-socketen var lite böjd ..."

Det låter inte så bra i mina öron. Du säger att du fuktionstestat grejerna, vad gjorde du då? Vad är status på den lite böjda pinnen?

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av nabile:

Hur har du pillat med böjt pinnen? Lödde du ihop den igen? Var finns grejerna i Helsingborg?
400kr + hämtning

På Råå finns grejerna. Nej inte löddat ngt, försökte böja den rätt med hjälp av en pincett, datorn gick från att inte boota till att boota och har fungerat sen i onsdags eller torsdags.

Permalänk
Medlem

600 + frakt för allt.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenKenny:

"Inte söndrigt men långt ifrån nyskick" och "Verkar fungera perfekt, långt ifrån döende"

Och..

"Jag märkte däremot att en pin i cpu-socketen var lite böjd ..."

Det låter inte så bra i mina öron. Du säger att du fuktionstestat grejerna, vad gjorde du då? Vad är status på den lite böjda pinnen?

Vet inte riktigt vad du vill ha sagt med citaten men försöker inte få det att låta bra, försöker ge en ärlig bild av det jag försöker sälja.

Cpu: Med ett annat mobo, benchmarks/stress-test/spel(främst doom (2016),Xcom:Enemy unknown, civ 5). Med mobo som jag säljer, stresstest och allmän dator användning(tex netflix, skrev den här annonsen)

Ram: Med ett annat mobo spel(främst doom (2016),Xcom:Enemy unknown, civ 5).
Med mobo som jag säljer, memtest86 och allmän dator användning(tex netflix, skrev den här annonsen)

Mobo: Känner inte till några tester som specifikt testar moderkort så har bara använt den. Grejerna monterades förra onsdagen och har använts sen dess, jag har varit sjuk så har inte använt datorn till ngt krävande men har varit igång 12h om dagen och har inte haft ngra problem. Om det finns några tester du vill att jag ska göra så kan nog lösa det.

Statusen på pinen är att den fortfarande ser lite skev ut men jag lyckades böja den tillräckligt rätt för att fungera

Permalänk
Medlem

400 + frakt för mobo. Ta gärna lite bilder på den böjda pinnen

Visa signatur

i5 4690k @4,3GHz || GTX 780ti || Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 || Fractal Design Define R2 XL || Noctua NH-U12P SE2 || Crucial Ballistix Sport 16GB || 128GB + 240GB SSD || 700GB + 3TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenKenny:

"Inte söndrigt men långt ifrån nyskick" och "Verkar fungera perfekt, långt ifrån döende"

Och..

"Jag märkte däremot att en pin i cpu-socketen var lite böjd ..."

Det låter inte så bra i mina öron. Du säger att du fuktionstestat grejerna, vad gjorde du då? Vad är status på den lite böjda pinnen?

Skrivet av NRG:

400 + frakt för mobo. Ta gärna lite bilder på den böjda pinnen

https://imgur.com/a/8KYE4

Jag hade redan använt upp alla bilder jag får ladda upp tilll annonsen så la upp det där istället. Bilder från benchmarks till socket. Bilderna blev inget vidare på pinen däremot, går inte riktigt att se dessa va de bästa av kanske 10bilder i olika vinklar. Jag har tyvärr ingen bättre kamera så kan inte göra ngt bättre jobb. Värt att nämna är däremot att jag fick ta ut cpun från moderkortet för att ta bilderna, när jag satte in den igen så fungerade allt direkt utan några problem så verkar inte vara ngn större fara med den

Jag säljer inte moderkortet seperat från cpun :/

Permalänk
Medlem

Hur länge har du tänkt köra budgivningen? 800 + frakt för allt iaf.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoAim:

Hur länge har du tänkt köra budgivningen? 800 + frakt för allt iaf.

Imorgon kväll tänkte jag, kan väl säga 20:00

NoAim har ledande bud på 800kr + frakt