Läskigaste spelet ni har spelat

Permalänk
Medlem

Läskigaste spelet ni har spelat

Vad är det läskigaste och mest obehagliga spelet ni har spelat.
Själv skulle jag säga Alien Isolation

Permalänk
Inaktiv

Även jag säger Alien: Isolation.
Är dessutom sugen på att prova VR-modden till spelet, rätt säker på att jag och den är extremt inkompatibla.

Permalänk
Medlem

Metro 2033. Jag vet, det är inte ett pure-bred skräckspel. MEN, atmosfären är helt oslagbar, den bästa som jag nog upplevt (dishonored nära tvåa). Vet inte om det bara är jag som känner såhär. Tänker att det kan bero på att jag är lite extra insatt, då jag läst böckerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Metro 2033. Jag vet, det är inte ett pure-bred skräckspel. MEN, atmosfären är helt oslagbar, den bästa som jag nog upplevt (dishonored nära tvåa). Vet inte om det bara är jag som känner såhär. Tänker att det kan bero på att jag är lite extra insatt, då jag läst böckerna

Håller med, inte direkt ett skräckspel kanske med grymt obehagligt. Håller just nu på med Metro Last Light

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan vara AVP 1 som marine. kan bero på låga åldern och avsaknaden av liknande spel på den tiden(iallafall som jag hade/kände till).

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Diablo 1.

Var dock knappt 10 år gammal när jag spelade det, vilket kan ha spelat in.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

F.E.A.R. 1 är nog det enda spelet jag har hoppat till när jag spelat.

Permalänk
Medlem

Bygg bilar med Mulle Meck.
Får hjärtattack när Figge kommer med sitt skrot.

Skämt åsido, Fear 1 var rätt potent.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Quake 1 Multiplayer för första gången. Man var ju så van vid dessa AI, men när man visste att man var jagad på riktigt så fan vad pulsen ökade

Permalänk

Kom ihåg jag spelade första Carnivores väldigt ung, när dom hoppade på en, gjorde man lite i byxan:D

https://www.youtube.com/watch?v=rfJNeqBPf-M

Permalänk
Medlem

Minns inte om det var Condemned 1 eller 2, men satt och spelade nåt av dem och fick pausa och kolla lite TV emellanåt för att lugna nerverna.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat något sådant spel sen Silent Hill & F.E.A.R. blir för stressad av sånt där=)

Edit: Resident Evil ! inte att förglömma!!

Permalänk
Medlem

Jag var skitnödig genom hela Dark Souls 3.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Kan vara AVP 1 som marine. kan bero på låga åldern och avsaknaden av liknande spel på den tiden(iallafall som jag hade/kände till).

haha,jag var i 30års åldern ,håret stod rakt upp på armarna så jag blev tvungen att spela utan ljud

Permalänk

Alien Isolation

Alien Isolation; Spelade det kort efter att ha fått med det till ett grafikkort. Fick obagliga vibbar, slutade spela efter ca 1 timme. Har inte spelat det mer sedan dess.
Snyggt och obehagligt, Metro 2033, mådde dåligt första rundan, men det beror säker på min livliga fantasi

Permalänk
Medlem
Skrivet av albeld:

Vad är det läskigaste och mest obehagliga spelet ni har spelat.
Själv skulle jag säga Alien Isolation

Condemned: Criminal Origins
https://www.instant-gaming.com/en/391-buy-key-steam-condemned...

och håller nog med om F.E.A.R
https://www.youtube.com/watch?v=Apu2D3POGpg

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem

F.E.A.R. 3, det ända utav de spelen jag spelat dock. Spelades endast i dagsljus..

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

Quake när de just kom ut, Har aldrig varit så rädd när jag spelat nått spel före eller efter de!
Är för övrigt ett spel alla borde spela genom nån gång i sitt liv

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Medlem

ALiens TC!

Ni som kommer ihåg det ursprungliga Doom minns säkert också denna otroligt fina mod till Doom. Skrämde först skiten ur en med "Check those corners!"-varningar lite här och var i den mörka miljön. Sen när man väl lärt sig ignorera varningarna, ja då hoppade en jävla Alien fram och tuggade på en

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av hyperbol:

haha,jag var i 30års åldern ,håret stod rakt upp på armarna så jag blev tvungen att spela utan ljud

Skulle aldrig spela idag när jag är över 30år, blivit feg med åldern 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

Skulle aldrig spela idag när jag är över 30år, blivit feg med åldern 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Hahaha är iofs snart 29 men känner likadant, spel jag inte ens vågar på idag Gammal och förnuftig?

Permalänk

Nu när ni nämner "F.E.A.R." så minns jag en kväll/natt då jag satt och spelade det, svettig och spänd som en fiolsträng p.g.a. rädsla, närmade mig slutet och kom fram till "kammaren" där Alma's verkliga fysiska kropp fanns, men när jag står utanför dörren så ger mina nerver upp, jag tänker "Fuck this!", sparar och stänger av. Fortsätter inte spela fören nästa dag då solen står högt på himlen och fåglarna kvittrar ute, då klarar mina nerver äntligen av att öppna dörren till den där kammaren...

I övrigt så är det två spel jag minns på rak arm vilka jag spelat igenom med mycket rädsla och ångest:
Silent Hill 2
P.T. (PS4)

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Är 37 bast och får lägga en till pinne på AVP som var det första spelet som kändes verkligt och läskigt. Det var på Voodoo-kortens tid om jag minns rätt. Man hade lite tur i oturen att det var svårt att spela MOT aliens så det blev ofta en kort men nervös match

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Måste säga afraid of monsters banan för sven co-op. Är tydligen en svensk kille som har gjort den.
Han har fått till en riktig bra skräckfilms känsla på vissa delar. Dessutom så finns det flera alternativa slut.

Sven co-op är ju dessutom gratis på steam, banans namn börjar med aom.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Hidden är en mod på halflife och är ett Multiplayer spel där man är 8 marines mot 1 "hidden" när man spelar det för första gången med andra polare och det är en duktig "hidden" spelare jävlar vad man skiter på sig och så är man död hahaha
Riktigt bra spel.

på VR så spelade jag Ghost Town Mine Ride & Shooting Gallery - Det går inte att förutse när du blir skärmd om inte spelat tidigare just den biten, jag och en polare, vi bokstavligen SKREK/YLADE när vi blev skrämda det är rätt roligt att sitta i soffan och kolla på tvn när polarn skriker HELVE**E snälla stäng av det är skit läskigt!

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk

Första Silent Hill, svårt att tänka sig att det var 18 år sen. Sen dess har man blivit rätt avtrubbad när det kommer till skräckspel, älskar dom fortfarande dock!

Visa signatur

Under construction...

Permalänk
Medlem

Amnesia och Slender

Permalänk
Medlem

Får hålla med om FEAR. Mest kommer jag ihåg CAD jag tror är första banan när man följer efter nån fiende in i nån gränd, hör något bakom sig (om man är obegåvad nog att spela med surroundljud) vänder sig om och när man tittar framåt igen är brorsan din in your face typ... kan fortfarande drömma om det efter 10+ år...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

S.O.M.A eller Outlast serien är nice

Permalänk
Medlem

AVP, paranoian ökade i takt med att trackern började pulsa snabbare.
På senare tid så är VR-skräck helt brutalt. Har 3-4 skräckspel och har pallat spela i någon enstaka minut på varje. I källaren i 'Emily wants to play' skrek jag som en stucken gris och slet av mig headsettet, och har inte spelat längre än så. Det var ca 3 minuter in i spelet >.<

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.