Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Måste skriva av mig lite... Fick hem min beställning från amazon.de igår. Splatoon 2 plus en ethernetadapter. Har sett i fram emot rätt länge att spela splatoon. När jag väl ska let upp en online match fick jag felmeddelande angående NAT typ. Jahopp, tänkte jag och testar igen. Samma fel. Testar nintendos lösningar, starta om konsolen etc. Efter mer googlande så ser jag på reddit att man måste ha NAT-typ A eller B för att kunna spela nintendos spel online. Jag har C... Har bahnhof som leverantör så måste förmodligen be dem om en public IP-adress istället för privat som man får..

Någon annan som har haft samma problem?

Ring dem så löser det sig på 5 minuter

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av frizzy10:

Måste skriva av mig lite... Fick hem min beställning från amazon.de igår. Splatoon 2 plus en ethernetadapter. Har sett i fram emot rätt länge att spela splatoon. När jag väl ska let upp en online match fick jag felmeddelande angående NAT typ. Jahopp, tänkte jag och testar igen. Samma fel. Testar nintendos lösningar, starta om konsolen etc. Efter mer googlande så ser jag på reddit att man måste ha NAT-typ A eller B för att kunna spela nintendos spel online. Jag har C... Har bahnhof som leverantör så måste förmodligen be dem om en public IP-adress istället för privat som man får..

Någon annan som har haft samma problem?

Jag har haft precis samma problem och efter många timmar felsökande och många tussar avslitet hår fick jag löst det genom en ny router och ett samtal till operatören. Vad har du för router? Har du en från operatören (tex tompson som jag hade) kan det vara en idé att köpa en ny.. Jag har nu en router från Asus och allt funkar perfekt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Måste skriva av mig lite... Fick hem min beställning från amazon.de igår. Splatoon 2 plus en ethernetadapter. Har sett i fram emot rätt länge att spela splatoon. När jag väl ska let upp en online match fick jag felmeddelande angående NAT typ. Jahopp, tänkte jag och testar igen. Samma fel. Testar nintendos lösningar, starta om konsolen etc. Efter mer googlande så ser jag på reddit att man måste ha NAT-typ A eller B för att kunna spela nintendos spel online. Jag har C... Har bahnhof som leverantör så måste förmodligen be dem om en public IP-adress istället för privat som man får..

Någon annan som har haft samma problem?

https://www.bahnhof.se/support/category/bredband/bestall-publ...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Ring dem så löser det sig på 5 minuter

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Damponmyboard:

Jag har haft precis samma problem och efter många timmar felsökande och många tussar avslitet hår fick jag löst det genom en ny router och ett samtal till operatören. Vad har du för router? Har du en från operatören (tex tompson som jag hade) kan det vara en idé att köpa en ny.. Jag har nu en router från Asus och allt funkar perfekt!

Tack boys, det får bli ett samtal till dem i morgon.

@Damponmyboard har en Asus RT-N56U, har haft liknade problem med mitt PS4 med NAT men det har funkat efter flera försök där.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Skrivet av frizzy10:

Tack boys, det får bli ett samtal till dem i morgon.

@Damponmyboard har en Asus RT-N56U, har haft liknade problem med mitt PS4 med NAT men det har funkat efter flera försök där.

Tror tyvärr Nintendo är exceptionellt känsligt, har också ps4 som inte krånglat.
Det positiva är att det bara är ett samtal bort för din del

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

och konstatera att det inte verkar finnas något större önskemål eller behov av D-pad då inga spel stöder det.

Klassiskt fall av "Hönan och ägget"; eftersom det inte finns någon D-pad så optimeras inte heller spelen för det.

Det sagt så är det redan idag nytta i vissa spel som nämnts av mig och andra i tråden.

Skrivet av ågren:

Till något helt annat: Är det någon som har provat 'greppet' till Switch och kan dela med sig av lite åsikter? Det ser ut att kunna göra stor skillnad för komforten och jag har alltid haft problem med plattheten i bärbara konsoler som DS, Vita m.fl.

Jag kör med denna som jag tycker är klar förbättring av greppet:

https://www.amazon.co.uk/gp/product/B07457V4XJ/

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av jason83:

Har fått sånt ha-begär av Switch och ZBOTW samt Mario Odyssey . Vill helst köpa Switch innan denna helg. Är det dumt att köpa innan mellandagsrean tro?

Svårt att säga.

Köpte den röda Mario Odd.versionen (som jag tycker är absolut snyggast av alla) på BF för 4190. Då ingick Mario Odd. och Zelda BOTW i priset.

Kan tänka mig att det inte är omöjligt att några liknande bundligar (dvs. OK, men inte fantastiska) dyker upp på mellandagsrean.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Svårt att säga.

Köpte den röda Mario Odd.versionen (som jag tycker är absolut snyggast av alla) på BF för 4190. Då ingick Mario Odd. och Zelda BOTW i priset.

Kan tänka mig att det inte är omöjligt att några liknande bundligar (dvs. OK, men inte fantastiska) dyker upp på mellandagsrean.

Vad tycker du om den röda Mario-versionen? Jag har också funderat på att köpa just den. Är det någon annan skillnad förutom Mario-röd handkontroll?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Blir så många aspekter att se det hela i, jag menar... 200-300kr för att spela på julaftonsmorgonen. Vakna, fortsätta spela från den pausade spelsession man höll på med dagen innan. Men väntar man lite till och kanske kan göra den besparingen, eller mer, så får man ju ett eller flera spel på köpet typ.

Vänta är klokt, och ger dig lite mer tid att titta på vad mer som finns att spela på plattformen. De flesta verkar tänka på Mario Odyssey och Zelda: Breath of the Wild men plattformen har ju betydligt mer att erbjuda.

Mitt ständiga tips är nog fortfarande Stardew Valley. Bör fortfarande vara det spel jag plöjt ner (hah!) mest timmar i. Sedan är spelet rätt billigt med. Men bara med Mario och Zelda så har man många timmar att spela på alla redan, när man börjar känna sig nöjd med dessa och vill ha något mer så kan det ju vara klokt att titta närmare på övriga titlar.

Stardew Valley är något jag definitivt kommer att kolla upp!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jason83:

Vad tycker du om den röda Mario-versionen? Jag har också funderat på att köpa just den. Är det någon annan skillnad förutom Mario-röd handkontroll?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, det enda som skiljer är färgen på Joyconsen som du nämner, samt boxgrafiken och att du får med en nerladdningskod till Mario.

Det är ju personligt, men jag gillar inte att ha olika färger på vänster/höger JoyCon, och tyckte samtidigt att grå var lite trist färg. För mig var den Mariorödaversionen klockren, och älskar den! Sedan skadar det ju inte heller att Mario O. är ett grymt kul plattformsspel.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

@martinot: Kan tänka mig att just denna bundle kommer att vara attraktiv när den slutar att säljas av (nät)butikerna.
Ska hålla utkik efter den nu på mellandagsrean. Tror dock inte att de kommer att rea ut Switch väsentligt.

Permalänk
Medlem

Uppgradering

Kände att det var dags för en uppgradering

GBA --> Switch

Permalänk
Skrivet av wikingw:

Kände att det var dags för en uppgradering

https://1drv.ms/i/s!AiKUGzGFV1PTg_5owsDl9a5dsiyk9g

bilden funkar inte

Visa signatur

Sveriges Största Discord för Nintendo switch spelare : https://discord.gg/tJyJDGR Välkommen in!!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Tossitoker12:

bilden funkar inte

Jag ändrade så att det ska gå att se nu den låg på one drive.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Damponmyboard:

Tror tyvärr Nintendo är exceptionellt känsligt, har också ps4 som inte krånglat.
Det positiva är att det bara är ett samtal bort för din del

Japp! Det var så enkelt att man kunde logga in på sitt bahnhofkonto och aktivera det där. Efter det tog det bara ett par sekunder att hitta en match i splatoon 2

Sjukt nöjd med splattoon 2. Var precis så roligt som jag föreställde mig, kanske t.o.m roligare. Inte många spel nu för tiden som det är det men nintendo lyckas verkligen med sina. Switchen var lätt mitt bästa teknikköp 2017.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Skrivet av frizzy10:

Japp! Det var så enkelt att man kunde logga in på sitt bahnhofkonto och aktivera det där. Efter det tog det bara ett par sekunder att hitta en match i splatoon 2

Sjukt nöjd med splattoon 2. Var precis så roligt som jag föreställde mig, kanske t.o.m roligare. Inte många spel nu för tiden som det är det men nintendo lyckas verkligen med sina. Switchen var lätt mitt bästa teknikköp 2017.

Kan bara instämma om att Nintendo switch är mitt bästa köp under 2017, som nybliven pappa är det guld värt att kunna ta upp och spela när Det finns möjlighet utan att starta tv och konsol/pc! Kan varmt rekommendera rocket League om du vill ha fler roliga onlinespel:)

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av wikingw:

Kände att det var dags för en uppgradering

GBA --> Switch

snyggt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damponmyboard:

Kan bara instämma om att Nintendo switch är mitt bästa köp under 2017, som nybliven pappa är det guld värt att kunna ta upp och spela när Det finns möjlighet utan att starta tv och konsol/pc! Kan varmt rekommendera rocket League om du vill ha fler roliga onlinespel:)

Friheten att spela vart man vill är guld värt som du säger och samtidigt få såpass bra kvalité är så sjukt gött. Har en Playstation vita som jag hade hoppats att den skulle leverera som switchen gör men där spelade jag bara igenom ett par spel sedan har den legat i en låda.

Slog till på rocket league här om dagen i väntan på splatoon, så det har jag hunnit lira på switchen i ett par timmar. Tycker det flyter på riktigt bra och är nöjd med att de prioriterade frameraten istället för grafiken. Spelkänslan känns precis likadant som på PS4 fast då med nerbantad grafik Superlätt att hitta en server att spela på, även om man stänger av crossplay.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Nintendo Switch Pro Controller, 677.-
http://cdon.se/spel/nintendo_switch_pro_controller-39589722

Ange kod: XMAS17 för 100.- rabatt = 577.-

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Powera Nintendo Switch Everywhere Messenger Bag, 299.-
http://cdon.se/spel/powera_nintendo_switch_everywhere_messeng...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Svårt att säga.

Köpte den röda Mario Odd.versionen (som jag tycker är absolut snyggast av alla) på BF för 4190. Då ingick Mario Odd. och Zelda BOTW i priset.

Kan tänka mig att det inte är omöjligt att några liknande bundligar (dvs. OK, men inte fantastiska) dyker upp på mellandagsrean.

Funderade själv på den bundlen just torsdagen innan BF. Jag gillar alla färgkombinationer de släppt, men dom Mario-röda är snyggast hittills. Det som stoppade mig var att ena spelet kommer digitalt.
Köpte vanlig neon-konsol dagen efter på CDON istället när den prissänkts.

Hade egentligen hoppats på någon snygg special-variant sv Switchen likt japanska Monster Hunter-versionen, men orkade inte vänta tills nån sån eventuelllt kommer hit.

Skrivet av Damponmyboard:

Kan bara instämma om att Nintendo switch är mitt bästa köp under 2017, som nybliven pappa är det guld värt att kunna ta upp och spela när Det finns möjlighet utan att starta tv och konsol/pc! Kan varmt rekommendera rocket League om du vill ha fler roliga onlinespel:)

Samma för mig med en 2-åring. 3DS:en hade klart enklare att få speltid, så att köpa en Switch var givet sen den presenterades. Behövde bara beta av lite av den stora backloggen av spel på befintliga konsoler först innan jag kunde köpa ny, så det tog ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Powera Nintendo Switch Everywhere Messenger Bag, 299.-
http://cdon.se/spel/powera_nintendo_switch_everywhere_messeng...

Är sugen på den, perfekt för att ta med.

Att tilllägga, CDON har också en kod där man får 100 kr rabatt vid köp för 600 och uppåt XMAS17.

Så tex Sonic Force och messenger bag, för 532 kr.

Permalänk
Konsolgrävare

Någon SweClockers medlem som fick några switch relaterade julklappar i år?

God jul!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

@tyvar1: Tyvärr inte, gav dock bort en Switch åt min tvillingbror. Han har velat köpa en ett tag nu, så har intalat honom att vänta till mellandagarna så att han inte skulle köpa en innan julen.

Permalänk
Medlem

@tyvar1: räknas det att jag har köpt en till mig själv för 3 dagar sen? 🤣

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Sapphire PULSE RX 7600 8GB GAMING/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

För er som missat så har Nintendo Power startat en podcast, här kommer första episoden där dom snackar en del Switch samt Zelda: https://soundcloud.com/nintendopowerpodcast/nintendopowerpodc...

Permalänk
Medlem

@tyvar1 Fick inte, utan köpte Yooka-Laylee! till mig själv i julklapp
Riktigt kul änsålänge! Älskar Banjo-Kazooie så detta är ett riktigt bra substitut!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Fick resident evil och xenoblade

Permalänk
Medlem

Någon som vet när Yoshi släpps? Flera butiker skrivet december 2018 men det känns ju väl långt fram.

Skickades från m.sweclockers.com