Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Medlem

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4111395

ARMS nere på 449kr hos NoN. ca 10% billigare än närmaste ÅF

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Hör gärna av dig hur det går med Kina-teknik

Har nu (äntligen) fått hem minneskortet och formaterat den. Sitter nu i Switchen med härliga 249GB tillgängligt och spelen laddas f.n. ner på nytt. So far, so good. Känns riktigt prisvärt med adaptern och USB-adaptern som följer med också.

Kitet jag köpte var följande: https://www.wish.com/c/599fedf50ec30f620e72b809

Återstår att se med tiden hur stabilt det är, men verkar lovande!

// Peter

Visa signatur

Gaming: Win 10 64-bit | FD Define S | MSI B450M PRO-VDH MAX | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance | AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ARMOR OC | Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär | ASUS VG248QE |
Server Win 10 64-bit | FD Define R4 | ASRock Z77 Pro4 | Intel Core i7 3770K + Noctua NH-C12P SE14 | Corsair 8GB (1x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE + 4GB okänt märke |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lythelius:

Har nu (äntligen) fått hem minneskortet och formaterat den. Sitter nu i Switchen med härliga 249GB tillgängligt och spelen laddas f.n. ner på nytt. So far, so good. Känns riktigt prisvärt med adaptern och USB-adaptern som följer med också.

// Peter

Har du testat att flytta över en större mängd data till kortet och se att det fungerar att läsa allt sedan? De kopior jag stött på har varit fejk 4gb men visat 128gb i datorn.

Permalänk
Medlem

@wargreymon: Nix, inte testat det. Bra tips! Ska prova det när jag får lite mer tid över.

// Peter

Visa signatur

Gaming: Win 10 64-bit | FD Define S | MSI B450M PRO-VDH MAX | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance | AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ARMOR OC | Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär | ASUS VG248QE |
Server Win 10 64-bit | FD Define R4 | ASRock Z77 Pro4 | Intel Core i7 3770K + Noctua NH-C12P SE14 | Corsair 8GB (1x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE + 4GB okänt märke |

Permalänk

http://www.kamerabild.se/artiklar/reportage/fejkade-minneskor...

läsvärt om ni tänker köpa minneskort från wish

Visa signatur

Sveriges Största Discord för Nintendo switch spelare : https://discord.gg/tJyJDGR Välkommen in!!

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart man kan köpa ett sånt här rött och blått skin?

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lythelius:

@wargreymon: Nix, inte testat det. Bra tips! Ska prova det när jag får lite mer tid över.

// Peter

Efter du tankat ner spel kan du gå till settings -> data Mgmt -> Software -> klicka a på ett spel -> check for corrupt data för att se om det funkar ordentligt

Men du bör nog fylla det med >16G iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som kört igenom demot till "Embers of Mirrim"? Får man köra igenom hela spelet eller hur länge? Det verkar som att man får köra på ovanligt länge, förutom att det inte går att spara.

Roligt spel förresten, riktigt snyggt också. Hade nog aldrig tittat åt ett spel med en sån titel då det låter rollspel (inte riktigt min kopp av te).

Permalänk
Medlem

@Laban80 Jag har amFilm på min Switch och det var superlätt att montera, inga bubblor eller så. Använd klisterlapparna som gångjärn efter du passat in skyddet så sitter det perfekt!
Jag fixade det på jobbet, dvs utan varmvatten/dusch, och fick ett litet dammhår nära botten. Men det syns bara med avstängd skärm så jag har inte orkat montera om skyddet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Ja, självklart! Hade fått två stycken ser jag nu, en installations guide och en hur man tar bort bubblor. Länkar båda! Hoppas det går bättre för dig än det gick för mig med mina, haha

TechMatte amFilm Screen Protectors: How to remove Dust Bubbles from under your screen protector
https://www.youtube.com/watch?v=H7qkE09VIbs

amFilm Nintendo Switch Glass Screen Protector Installation Guide
https://www.youtube.com/watch?v=UB129dDloSs

Skrivet av doomas:

@Laban80 Jag har amFilm på min Switch och det var superlätt att montera, inga bubblor eller så. Använd klisterlapparna som gångjärn efter du passat in skyddet så sitter det perfekt!
Jag fixade det på jobbet, dvs utan varmvatten/dusch, och fick ett litet dammhår nära botten. Men det syns bara med avstängd skärm så jag har inte orkat montera om skyddet.

Stort tack till er båda! Switchen packas upp på söndag och displayskyddet kommer på onsdag så det blir ett projekt för mellandagarna

Permalänk
Inaktiv

Lanseringstrailer för Tiny Metal:

Rocket League har undersökts närmare av Digital Foundry: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2017-rocket-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag förstår inte varför du blir så upprörd och går in i försvarsställning när vi för en helt normal diskussion om konsolens funktioner.

Jag ber om ursäkt om du uppfattar mig som otrevlig eller att jag försöker att skjuta ner dina argument utan anledning för så är inte fallet.

Eftersom inga spel använder D-pad är det ganska uppenbart att det inte efterfrågas och du verkar tro att du representerar majoriteten av spelarna när så inte är fallet. Jag tycker dessutom att du har en rätt tråkig ton bara för att du inte får medhåll, även om man inte tycker lika i alla frågor finns det ingen anledning att vara otrevlig.

Nu undrar jag vem som är tunnhudad och "känslig" här, och överreagerar grymt (fint att du representerar och talar för fler än dig själv också), men jag släpper det. Ingen produktiv diskussion (känns som du mest vill argumentera för sin egen skull).

Skrivet av Damponmyboard:

Bra idé, men verkar ju vara extremt dålig genomfört, tyvärr (varje fall enligt den videon).

Kommer förhoppningsvis fler lösningar och alternativ (är troligen i minoritet, men definitivt inte ensam om att sakna det).

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Någon som vet vart man kan köpa ett sånt här rött och blått skin?

http://i0.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/001/184/536/109.jpg

Har sett flera liknande på Ebay och Aliexpress.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Personligen ser jag gärna Pro-versioner av Switch-JoyCons där man mer eller mindre delar en Pro-kontroller och fäster den i Switchen. Hade kunnat betala en skaplig slant för det, kontroller är värda att kosta på i mitt tycke. Officiell eller tredjeparts är lite sak samma, bara lösningen fungerar.

Kan enbart instämma. Hade varit grymt om det kommer en sådan portabel "Elite"-kontroller.

Hänger på direkt!

Skrivet av anon5930:

Lite så jag undrar över avsaknaden av analoga triggers. Ont om sådant på portabla enheter så finns kanske någon anledning. Är väl inte omöjligt att det kommer med någon form av uppdaterade kontroller om utvecklarna vill ha detta tillräckligt mycket. Tittar man på Microsoft och Sony så har de ju båda uppdaterat sina kontroller vid flertalet tillfällen med ny funktionalitet eller fixar på problem. PS3 lanserades utan skakfunktion exempelvis, dröjde inte länge innan Dual Shock 3-kontrollen släpptes.

Jo, om jag saknar en digital D-pad och riktig användning för det i Tetris, 2D-delarna i nya Mario O. (eller andra plattformsspel som Sonic Mania), så saknar jag å andra sidan verkligen analoga triggers för bilspel som Mario Kart och andra (föredrar det framför analoga spakar, eller digital kontroll av gas och broms).

Gällande vibrering på PS3 så var det tydligen en dispyt gällande patent och rättigheter som gjorde att Sony avstod från det i första versionen.

Även Nintendo har gjort en lättare uppdatering av Prokontrollen i nyaste Xenoblade-versionen. Nu skall D-padden tydligen fungera som en riktig D-pad med kula/kon under mitten, så att inte alla riktningar kan tryckas ner samtidigt.

Hoppas att den uppdatering kommer även till vanliga Pro-kontrollen så småningom (gillar inte alls färgerna på Xenobladeversionen, och ytterligare lite högre i pris).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det påminner en hel del om Advance Wars (tror jag att det hette i alla fall) till GBA fast i en modernare tappning förstås. Det kanske till och med är samma utvecklare?

Skrivet av martinot:

Nu undrar jag vem som är tunnhudad och "känslig" här, och överreagerar grymt (fint att du representerar och talar för fler än dig själv också), men jag släpper det. Ingen produktiv diskussion (känns som du mest vill argumentera för sin egen skull).

Sist jag kollade krävs det åtminstone två parter för att kunna föra en diskussion och jag förstår inte vad du har invändningar mot. Jag har aldrig påstått att jag representerar 'oss' utan syftade helt enkelt på vår diskussion...

Hade du 'släppt det' är det väl otroligt onödigt att ens kommentera saken dessutom och det känns mest som att du bara är ute efter att provocera av någon anledning och läsa in problem som inte finns.

Nåja, vi kan väl lämna diskussionen där (även om du är välkommen att skicka PM ) och konstatera att det inte verkar finnas något större önskemål eller behov av D-pad då inga spel stöder det.

Till något helt annat: Är det någon som har provat 'greppet' till Switch och kan dela med sig av lite åsikter? Det ser ut att kunna göra stor skillnad för komforten och jag har alltid haft problem med plattheten i bärbara konsoler som DS, Vita m.fl.

https://ksr-ugc.imgix.net/assets/017/174/940/36839a9c626401ce...

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Det påminner en hel del om Advance Wars (tror jag att det hette i alla fall) till GBA fast i en modernare tappning förstås. Det kanske till och med är samma utvecklare?
Sist jag kollade krävs det åtminstone två parter för att kunna föra en diskussion och jag förstår inte vad du har invändningar mot. Jag har aldrig påstått att jag representerar 'oss' utan syftade helt enkelt på vår diskussion...

Hade du 'släppt det' är det väl otroligt onödigt att ens kommentera saken dessutom och det känns mest som att du bara är ute efter att provocera av någon anledning och läsa in problem som inte finns.

Nåja, vi kan väl lämna diskussionen där (även om du är välkommen att skicka PM ) och konstatera att det inte verkar finnas något större önskemål eller behov av D-pad då inga spel stöder det.

Till något helt annat: Är det någon som har provat 'greppet' till Switch och kan dela med sig av lite åsikter? Det ser ut att kunna göra stor skillnad för komforten och jag har alltid haft problem med plattheten i bärbara konsoler som DS, Vita m.fl.

Det är inte samma utvecklare som gör Tiny metal som gjorde Advance wars-spelen.
Hoppas det dyker upp någon review under dagen då jag ändå är rätt sugen på detta.
Vad jag kan tycka är synd(baserat på trailers etc.) är att det inte verkar finnas vatten på banorna vilket givetvis innebär att det inte finns fartyg m.m.
Sen kan jag tycka att ett spel som detta ska ha multiplayer men det kanske kommer i framtiden.
I övrigt så verkar det vara ganska matigt med content då det var ~20 någonting banor i kampanjen och ett 50-tal skirmish-banor.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ågren:

Skrivet av bardbard:

Det är inte samma utvecklare som gör Tiny metal som gjorde Advance wars-spelen.
Hoppas det dyker upp någon review under dagen då jag ändå är rätt sugen på detta.
Vad jag kan tycka är synd(baserat på trailers etc.) är att det inte verkar finnas vatten på banorna vilket givetvis innebär att det inte finns fartyg m.m.
Sen kan jag tycka att ett spel som detta ska ha multiplayer men det kanske kommer i framtiden.
I övrigt så verkar det vara ganska matigt med content då det var ~20 någonting banor i kampanjen och ett 50-tal skirmish-banor.

Precis som bardbard skriver, inte samma utvecklare men samma typ av spel (mer eller mindre en klon vad det verkar). Varit en del konstigheter med spelets finansiering, sedan att det faktiskt är Sony som är utgivare (Unties ägs av Sony) är en intressant twist.

Men även jag vill invänta recensioner med.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av ågren:

Jag och brorsan köpte varsin av dessa via kickstarter kampanjen fick dem förra veckan. Otroligt sköna för händerna i bärbart läge. Exakt samma känsla som med en prokontroller. Lite meck att få i den i dockan men det går. Fick väska, pads och skyddsglas med ingen tull fast det gick från Kina.

De kommer att säljas online på amazon senare.

Permalänk
Medlem

Har fått sånt ha-begär av Switch och ZBOTW samt Mario Odyssey . Vill helst köpa Switch innan denna helg. Är det dumt att köpa innan mellandagsrean tro?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av martinot:

Kan enbart instämma. Hade varit grymt om det kommer en sådan portabel "Elite"-kontroller.

Hänger på direkt!

Jo, om jag saknar en digital D-pad och riktig användning för det i Tetris, 2D-delarna i nya Mario O. (eller andra plattformsspel som Sonic Mania), så saknar jag å andra sidan verkligen analoga triggers för bilspel som Mario Kart och andra (föredrar det framför analoga spakar, eller digital kontroll av gas och broms).

Gällande vibrering på PS3 så var det tydligen en dispyt gällande patent och rättigheter som gjorde att Sony avstod från det i första versionen.

Även Nintendo har gjort en lättare uppdatering av Prokontrollen i nyaste Xenoblade-versionen. Nu skall D-padden tydligen fungera som en riktig D-pad med kula/kon under mitten, så att inte alla riktningar kan tryckas ner samtidigt.

https://www.youtube.com/watch?v=KzNEOCfijlo

Hoppas att den uppdatering kommer även till vanliga Pro-kontrollen så småningom (gillar inte alls färgerna på Xenobladeversionen, och ytterligare lite högre i pris).

Riktigt najs att de har det på xenoblade kontrollen har en som ligger i en box har inte öppnat den. Har även splatoon kontrollen med.
D-pad är bra i shoot 'em up spel såväl som tetris ellet BOTW Link ramlar ut och dör ofta för att jag har problem att gå rakt med honom över smala hinder i shriines.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av jason83:

Har fått sånt ha-begär av Switch och ZBOTW samt Mario Odyssey . Vill helst köpa Switch innan denna helg. Är det dumt att köpa innan mellandagsrean tro?

Det är väl lite som att julhelgen är mer värt än ett par hundralappar på sin topp billigare via rea.
Annars har vissa butiker prisgaranti som kan ge dig tillbaks pengar.

Med vetskapen att jag betalade 3700:- när den lanserades utan BOTW så prioriterade jag tid före pengar men det är säkert bara jag.
För min del hade jag inte klarat av att vänta på Switch förrän efter julhelgen som oftast innebär stress och andra mindre roliga saker som t e x tråkig julmiddag med svärföräldrar eller dylikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lythelius:

// Peter

Helt galet billigt för så stort minne! 70 kr (+ eventuell frakt förmodar jag) 😨
Har "tyvärr" redan köpt en 256 GB minne från Dustin under Black Friday för ca. 450 kr.

Men bra tips och tack för att du håller mig (och andra här) uppdaterade med hur den funkade/funkar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Jag och brorsan köpte varsin av dessa via kickstarter kampanjen fick dem förra veckan. Otroligt sköna för händerna i bärbart läge. Exakt samma känsla som med en prokontroller. Lite meck att få i den i dockan men det går. Fick väska, klistermärken och skyddsglas med ingen tull fast det gick från Kina.

De kommer att säljas online på amazon senare.

https://ksr-ugc.imgix.net/assets/017/174/940/36839a9c626401cecbe9bdf0633eec4e_original.jpg?w=680&fit=max&v=1497945666&auto=format&q=92&s=0f1f3455ef35afcd16a826c0e43ed0b8

https://www.youtube.com/watch?v=Q3t3xJAbx3w

Snyggt!
När du la upp länken senast blev jag galet sugen. Men vågade inte "backa".
Kan man göra det fortfarande eller måste jag vänta till dess att det dyker upp på Amazon?
Sidofråga: är det "värre" med tull etc. när det går via Amazon än att göra så som du gjorde/beställde?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tossitoker12:

Definitivt matnyttigt!
Att man har 8 GB istället för 256 GB och att gamla bilder/filmer raderas är ju bland det värsta som kan hända när man fotar/filmar på en resa (eller liknande).

Tack Tossitoker12!

Peter, kanske värt att hålla ögonen öppna utifall att du råker ut för problem med att den raderar dina spel eller spelen laddas trögt.
Reklamera verkar enkelt via Swish, iaf enligt artikeln.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Swe.Stars:

Snyggt!
När du la upp länken senast blev jag galet sugen. Men vågade inte "backa".
Kan man göra det fortfarande eller måste jag vänta till dess att det dyker upp på Amazon?
Sidofråga: är det "värre" med tull etc. när det går via Amazon än att göra så som du gjorde/beställde?

De hade ett billigare pris via kickstarter, de går även att backa upp på indiegogo leverans i Januari.

Via Amazon är det olika om det är Amazon så betalar du import redan vid checkout. Så då brukar jag beställa från tyska/spanska/franska Amazon då de har redan skatt inräknad. Har beställt från enskilda företag via amazon och åkt på tull.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Det är väl lite som att julhelgen är mer värt än ett par hundralappar på sin topp billigare via rea.

Med vetskapen att jag betalade 3700:- när den lanserades utan BOTW så prioriterade jag tid före pengar men det är säkert bara jag.
För min del hade jag inte klarat av att vänta på Switch förrän efter julhelgen som oftast innebär stress och andra mindre roliga saker som t e x tråkig julmiddag med svärföräldrar eller dylikt.

Jag håller med här. Lite synd om man är sugen på en har missat de riktigt bra erbjudandena som dykt upp innan. Något lockpris från någon återförsäljare i mellandagen eller som du säger, någon hundring, är vad man lär få se. Mellandagsreorna brukar vara ganska dåliga, 1000kr prissänkning lär vi nog inte se, 500kr? Kanske... men känns lite för optimistiskt. Handlarna vet att folk kommer känna av ett behov av att konsumera vid jul och lär nog inte sänka mer än absolut möjligt. Kan nog vara värt att invänta januari och försöken att locka folk att tänja på resurserna/teckna avbetalning och liknande och slå till då om något dyker upp.

Jag köpte min för 3490kr, förbokade när CDON hade ett bra pris (mot konkurrenterna) i januari. Hade min Switch på lanseringsdagen ihop med ett Zelda köpt från eShop (då Ginza blåste mig på min förbokning av den fysiska produkten). Har inte ångrat mitt köp och nu med 20 köpta spel så är det min favoritspelplattform idag. Den som får mest speltid, även om PCn spelas på ganska intensivt till och från. Övriga plattformar samlar tyvärr damm. Inte nödvändigtvis pga dåligt spelutbud utan även av tidsbrist. Switch + PC täcker riktigt bra som det är redan.

Är det värt att köpa Switch idag för kanske 200-300kr mer än under mellandagarna? Ja, om man verkligen hittat spel man vill spela på plattformen. Handlar det om 500-1000kr billigare under mellandagarna? Vänta, blir ändå något spel. Risken att Switchen säljer slut bör vara rätt liten ändå, lediga dagar brukar ha en förmåga att gå rätt fort med.

Har man fast jobb eller studier som fungerar bra och inget problem med ekonomin eller så, skadar inte att slå till. Är ändå "småpengar" i sammanhanget. Beroende på hur och vart man köper produkten så kan det även gå att göra återköp eller vad butiken väljer att kalla det.

Eller bara vänta, har man hållit sig så här länge borde man nog kunna hålla sig tills butikerna tjuvstartar mellandagsrean. Om de nu inte redan gjort det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Skrivet av anon5930:

Jag håller med här. Lite synd om man är sugen på en har missat de riktigt bra erbjudandena som dykt upp innan. Något lockpris från någon återförsäljare i mellandagen eller som du säger, någon hundring, är vad man lär få se. Mellandagsreorna brukar vara ganska dåliga, 1000kr prissänkning lär vi nog inte se, 500kr? Kanske... men känns lite för optimistiskt. Handlarna vet att folk kommer känna av ett behov av att konsumera vid jul och lär nog inte sänka mer än absolut möjligt. Kan nog vara värt att invänta januari och försöken att locka folk att tänja på resurserna/teckna avbetalning och liknande och slå till då om något dyker upp.

Jag köpte min för 3490kr, förbokade när CDON hade ett bra pris (mot konkurrenterna) i januari. Hade min Switch på lanseringsdagen ihop med ett Zelda köpt från eShop (då Ginza blåste mig på min förbokning av den fysiska produkten). Har inte ångrat mitt köp och nu med 20 köpta spel så är det min favoritspelplattform idag. Den som får mest speltid, även om PCn spelas på ganska intensivt till och från. Övriga plattformar samlar tyvärr damm. Inte nödvändigtvis pga dåligt spelutbud utan även av tidsbrist. Switch + PC täcker riktigt bra som det är redan.

Är det värt att köpa Switch idag för kanske 200-300kr mer än under mellandagarna? Ja, om man verkligen hittat spel man vill spela på plattformen. Handlar det om 500-1000kr billigare under mellandagarna? Vänta, blir ändå något spel. Risken att Switchen säljer slut bör vara rätt liten ändå, lediga dagar brukar ha en förmåga att gå rätt fort med.

Har man fast jobb eller studier som fungerar bra och inget problem med ekonomin eller så, skadar inte att slå till. Är ändå "småpengar" i sammanhanget. Beroende på hur och vart man köper produkten så kan det även gå att göra återköp eller vad butiken väljer att kalla det.

Eller bara vänta, har man hållit sig så här länge borde man nog kunna hålla sig tills butikerna tjuvstartar mellandagsrean. Om de nu inte redan gjort det.

Tackar för utförliga diskussioner!
@anon5930 jag kommer att gå på det du skrev i sista stycket, känns dumt att inte vänta ett par dagar till när jag ändå väntat så här länge

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jason83:

Tackar för utförliga diskussioner!
@anders190 jag kommer att gå på det du skrev i sista stycket, känns dumt att inte vänta ett par dagar till när jag ändå väntat så här länge

Blir så många aspekter att se det hela i, jag menar... 200-300kr för att spela på julaftonsmorgonen. Vakna, fortsätta spela från den pausade spelsession man höll på med dagen innan. Men väntar man lite till och kanske kan göra den besparingen, eller mer, så får man ju ett eller flera spel på köpet typ.

Vänta är klokt, och ger dig lite mer tid att titta på vad mer som finns att spela på plattformen. De flesta verkar tänka på Mario Odyssey och Zelda: Breath of the Wild men plattformen har ju betydligt mer att erbjuda.

Mitt ständiga tips är nog fortfarande Stardew Valley. Bör fortfarande vara det spel jag plöjt ner (hah!) mest timmar i. Sedan är spelet rätt billigt med. Men bara med Mario och Zelda så har man många timmar att spela på alla redan, när man börjar känna sig nöjd med dessa och vill ha något mer så kan det ju vara klokt att titta närmare på övriga titlar.

Permalänk
Medlem

L.A. Noire 374:- i e-shoppen, kanske billigare i något annat land vi kan köpa också?

Permalänk
Medlem

Måste skriva av mig lite... Fick hem min beställning från amazon.de igår. Splatoon 2 plus en ethernetadapter. Har sett i fram emot rätt länge att spela splatoon. När jag väl ska let upp en online match fick jag felmeddelande angående NAT typ. Jahopp, tänkte jag och testar igen. Samma fel. Testar nintendos lösningar, starta om konsolen etc. Efter mer googlande så ser jag på reddit att man måste ha NAT-typ A eller B för att kunna spela nintendos spel online. Jag har C... Har bahnhof som leverantör så måste förmodligen be dem om en public IP-adress istället för privat som man får..

Någon annan som har haft samma problem?

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG