PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoL_:

Steams fps-visare har inte funkat de senaste veckorna för mig i PUBG heller...

Skickades från m.sweclockers.com

För mig funkar fps visaren.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Jag tänkte kolla lite vad folk får ut i fps och så iom 1,0 release. Har idag ett GTX 770 4gb och tänkte uppgradera om det blir nåt bra erbjudande i mellandagarna.

Hade kanske försökt hålla mig på max 4000 kronors budget och då lutar det väl troligtvis åt ett GTX1070. Skulle det kortet samt min övriga hårdvara kunna trycka +100 fps i 1080p i ultra/high settings tro ? Se signaturen för mina speccs.

Edit: Lägger till speccs då signaturen tydligen inte syns i mobilvy. i5 6600k@ 4.8 ghz, 16 gb ddr4 ram @3000 mhz

Jag blandar high medium ultra på lite olika settings och får ut 100-120 fps med o-clockat 1070 och 8600k@4.8ghz

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Letar efter andra att spela duo/squad med. Gärna omkring samma skill medium/hög.
FPP mode. Bara adda på steam.

https://pubg.op.gg/user/Skyline-2?server=eu
http://steamcommunity.com/id/namsii/

Permalänk

Lägg gärna till mig på Steam eller discord om ni vill spela squad/duo. Att spela public känns tyvärr omöjligt när det inte finns någon som teamplayar. Är 31 år och tycker det viktigaste är att man har skoj när man spelar. Tycker det tråkigaste som finns är när folk börjar bråka/tjabba för att det går dåligt eller att man tycker att någon medspelare är för dålig. Bryr mig inte om jag spelar med gamla/unga/tjejer/killar så länge man har sköj.

Discord ID #8679 (Largonator)
Steam: http://steamcommunity.com/profiles/76561197960379913/

Spelat PUBG ganska mycket de sista veckorna. Tycker att jag har fått ganska bra spelförståelse och vunnit 2st chicken dinners i solo. Min svaghet är fortfarande att jag har dålig aim som jag förlorar många fighter på. Tycker det är speciell aim i PUBG och eftersom man inte får så många skott skjutna per speltimme så det går trögt framåt. Spelar ofta som en fegis och undviker att skjuta om jag inte är säker på att jag kommer döda.

Visa signatur

Largo-Sama är din vän.

Permalänk
Medlem

Jag har ett rikigt skumt problem med PUBG. När jag installerar det och ska spela det så dör mitt nätverk hemma. Alla enheter i hemmet tappar anslutning till internet och när jag gör en felsökning genom windows så klagar den på proxy?

Jag har 2 routrar där ena fungera som repeater och som jag ansluter min stationära trådbundet med. Dett har börjat strula i samband med verison 1. Innan fungerade det uran problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akiira:

Letar efter andra att spela duo/squad med. Gärna omkring samma skill medium/hög.
FPP mode. Bara adda på steam.

https://pubg.op.gg/user/Skyline-2?server=eu
http://steamcommunity.com/id/namsii/

Skrivet av Largo-Sama:

Lägg gärna till mig på Steam eller discord om ni vill spela squad/duo. Att spela public känns tyvärr omöjligt när det inte finns någon som teamplayar. Är 31 år och tycker det viktigaste är att man har skoj när man spelar. Tycker det tråkigaste som finns är när folk börjar bråka/tjabba för att det går dåligt eller att man tycker att någon medspelare är för dålig. Bryr mig inte om jag spelar med gamla/unga/tjejer/killar så länge man har sköj.

Discord ID #8679 (Largonator)
Steam: http://steamcommunity.com/profiles/76561197960379913/

Spelat PUBG ganska mycket de sista veckorna. Tycker att jag har fått ganska bra spelförståelse och vunnit 2st chicken dinners i solo. Min svaghet är fortfarande att jag har dålig aim som jag förlorar många fighter på. Tycker det är speciell aim i PUBG och eftersom man inte får så många skott skjutna per speltimme så det går trögt framåt. Spelar ofta som en fegis och undviker att skjuta om jag inte är säker på att jag kommer döda.

Addat er båda. /Frasse2323

Permalänk

Upptäckte ett problem med voice chat. När jag håller ner push to talk-knappen så verkar det som att spelet inte alltid spelar upp vad jag säger. Jag har märkt detta genom att jag inte får en "högtalar"-ikon bredvid mitt namn i spelet när jag pratar. Är det fler som har samma problem som jag?

Visa signatur

Largo-Sama är din vän.

Permalänk
Medlem

Har googlat lite men går bet, funkar PUBGs surroundljud bra nu? Nån här som har 5.1/7.1-headset och kan verifiera detta? Går i tankarna att byta upp mig från mina gamla Astro A40.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Largo-Sama:

Lägg gärna till mig på Steam eller discord om ni vill spela squad/duo. Att spela public känns tyvärr omöjligt när det inte finns någon som teamplayar. Är 31 år och tycker det viktigaste är att man har skoj när man spelar. Tycker det tråkigaste som finns är när folk börjar bråka/tjabba för att det går dåligt eller att man tycker att någon medspelare är för dålig. Bryr mig inte om jag spelar med gamla/unga/tjejer/killar så länge man har sköj.

Discord ID #8679 (Largonator)
Steam: http://steamcommunity.com/profiles/76561197960379913/

Spelat PUBG ganska mycket de sista veckorna. Tycker att jag har fått ganska bra spelförståelse och vunnit 2st chicken dinners i solo. Min svaghet är fortfarande att jag har dålig aim som jag förlorar många fighter på. Tycker det är speciell aim i PUBG och eftersom man inte får så många skott skjutna per speltimme så det går trögt framåt. Spelar ofta som en fegis och undviker att skjuta om jag inte är säker på att jag kommer döda.

Tja. Letar också efter någon att spela Solo eller Squad med i PUBG. Undrar om du har lust att spela tillsammans?
Är helt nybörjare, och har spelat kanske 10 timmar totalt. Behöver all hjälp jag kan få

Har addat dig på Steam och Discord Är inne mer ikväll

Hoppas att vi hörs

Permalänk
Medlem
Skrivet av dibban:

Har googlat lite men går bet, funkar PUBGs surroundljud bra nu? Nån här som har 5.1/7.1-headset och kan verifiera detta? Går i tankarna att byta upp mig från mina gamla Astro A40.

Kan pröva med mina lurar som har virtuellt 7.1 om du vill

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Skrivet av Largo-Sama:

Lägg gärna till mig på Steam eller discord om ni vill spela squad/duo. Att spela public känns tyvärr omöjligt när det inte finns någon som teamplayar. Är 31 år och tycker det viktigaste är att man har skoj när man spelar. Tycker det tråkigaste som finns är när folk börjar bråka/tjabba för att det går dåligt eller att man tycker att någon medspelare är för dålig. Bryr mig inte om jag spelar med gamla/unga/tjejer/killar så länge man har sköj.

Discord ID #8679 (Largonator)
Steam: http://steamcommunity.com/profiles/76561197960379913/

Spelat PUBG ganska mycket de sista veckorna. Tycker att jag har fått ganska bra spelförståelse och vunnit 2st chicken dinners i solo. Min svaghet är fortfarande att jag har dålig aim som jag förlorar många fighter på. Tycker det är speciell aim i PUBG och eftersom man inte får så många skott skjutna per speltimme så det går trögt framåt. Spelar ofta som en fegis och undviker att skjuta om jag inte är säker på att jag kommer döda.

Kommer adda dig idag!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Kan pröva med mina lurar som har virtuellt 7.1 om du vill

Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

Jag lirar gärna lite ikväll!
adda
Fikap4us #3030 på Discord

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Medlem

Jag har spelat ca 150 timmar nu och jag blir verkligen inte bättre på detta spel. Dom få gångerna jag vinner är det p.g.a. ren tur och taktik. Jag förlorar nog 95% av alla gångerna jag hamnar i en riktig fight även om jag har övertaget.

Det jag verkligen inte får kläm på är hur man ska sikta. Särskilt med 8x siktet. Tittat på diverse youtubeklipp och det ser så jäkla enkelt ut då.

Man sliter håret av sig, ändå fortsätter man spela.

Visa signatur

Intel I7 8700K|Corsair H100i V2|Asus Z370-H GAMING|16GB Corsair|ASUS GeForce GTX 1080 Strix|Samsung 960 EVO 256GB|Samsung 840 EVO 500GB|4TB Seagate Barracuda|Fractal Design Define R5|EVGA 750W PSU

Permalänk

Prestanda

Ni som kört en del och har koll på hur mycket spelet kräver av datorn, tror att det snurrar på en laptop med 960M i kombination med en i5 6300HQ på 8GB RAM? Kör då på en extern skärm i 1920x1200.

Like, kommer det att vara en behaglig spelupplevelse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utbildadninja:

Ni som kört en del och har koll på hur mycket spelet kräver av datorn, tror att det snurrar på en laptop med 960M i kombination med en i5 6300HQ på 8GB RAM? Kör då på en extern skärm i 1920x1200.

Like, kommer det att vara en behaglig spelupplevelse?

Ren gissning som du ber om men jag är skeptiskt till att det skulle bli en behaglig upplevelse.

Permalänk
Medlem

Blir så sjukt trött på rubberbandingen...!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Var med om det sjukaste precis nu... Jag kör en buggy i max hastighet och så kommer en motorcykel i max hastighet bredvid mig.
Jag krossar honom tänker jag såklart?

Det får jag snabbt ångra... Jag kör in i honom och jag flyger säkert 10 meter upp i luften och när jag landar exploderar buggyn. FINT SPEL!

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dekkan:

Var med om det sjukaste precis nu... Jag kör en buggy i max hastighet och så kommer en motorcykel i max hastighet bredvid mig.
Jag krossar honom tänker jag såklart?

Det får jag snabbt ångra... Jag kör in i honom och jag flyger säkert 10 meter upp i luften och när jag landar exploderar buggyn. FINT SPEL!

Fysiken i spelet är kung. Man vet aldrig vad som kommer hända.

Fordon som möts är som rysk roulette. Men 10 meter var ganska lindrigt, har själv flugit över 1 km och sprängts mot ett berg. Har sett ännu värre på youtube

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Fysiken i spelet är kung. Man vet aldrig vad som kommer hända.

Fordon som möts är som rysk roulette. Men 10 meter var ganska lindrigt, har själv flugit över 1 km och sprängts mot ett berg. Har sett ännu värre på youtube

Ville inte ta i men troligen var det mer än 10 meter. Haha Undrar om det kan ha och göra med att han bromsade näst intill samtidigt som kollisionen.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Antingen har jag konstiga inställningar eller så är spelet dåligt optimerat, i flygplanet och när man tittar ut över stora vyer sjunker GPU-användningen och därigenom FPSen. Sitter på Ryzen 1600 och Vega 56, någon mer som reflekterat över detta ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mezzlock:

Antingen har jag konstiga inställningar eller så är spelet dåligt optimerat, i flygplanet och när man tittar ut över stora vyer sjunker GPU-användningen och därigenom FPSen. Sitter på Ryzen 1600 och Vega 56, någon mer som reflekterat över detta ?

Dåligt optimerat ja.

Inte reflekterat över GPU-användning, men i flygplanet har jag ca hälften av det jag har efter man landat.

Stora vyer brukar inte vara ett problem dock.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Har nu testat detta spelet ett par dagar och måste fråga...finns det något sätt man kan förbättra så att man träffar när man skall träffa?
Jag menar...står typ 10 meter bakom en fiende dom står still....siktar noga på huvudet och skjuter...missar och fienden vänder sig om och skjuter mig direkt.
Verkligen skumt. Det känns som infon från min dator till servern liksom försvinner.
På CS finns det ju lite man kan justera med för att slippa packageloss osv..finns det här med?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KingCobra:

Har nu testat detta spelet ett par dagar och måste fråga...finns det något sätt man kan förbättra så att man träffar när man skall träffa?
Jag menar...står typ 10 meter bakom en fiende dom står still....siktar noga på huvudet och skjuter...missar och fienden vänder sig om och skjuter mig direkt.
Verkligen skumt. Det känns som infon från min dator till servern liksom försvinner.
På CS finns det ju lite man kan justera med för att slippa packageloss osv..finns det här med?

Vilket vapen och vilket sikte?

Tänk på att om default är 100 m zeroing på de flesta vapen. Så är du 100 meter bort och siktar i huvet träffar du där du siktar. Står i 10 meter framför och siktar i huvet finns det risk att du skjuter ovanför.

Kolla replay och se var skotten hamnar.

Annars är det underligt just nu, tror 4x och 8x är brutna ibland, känns som skotten försvinner eller träffar osynliga väggar. Tror de har problem med att saker inte renderas så det ser ut som om man ska kunna skjuta på dem. Detta är bara aktuellt på längre avstånd då såklart.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Ok så skotten "faller" alltså precis som i Battlefield? Det kan ju förklara ett och annat Har råkat ut för detta med 2 olika automatvapen, där jag skjutit single shoots. Stod ungefär 10 meter bakom fienden och siktade på huvudet väldigt noga...men missade.
Skall prova att sikta lägre ju närmare jag är

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

"Flyter" det bättre nu sen den senaste uppdateringen eller är det lika krävande nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Ok så skotten "faller" alltså precis som i Battlefield? Det kan ju förklara ett och annat Har råkat ut för detta med 2 olika automatvapen, där jag skjutit single shoots. Stod ungefär 10 meter bakom fienden och siktade på huvudet väldigt noga...men missade.
Skall prova att sikta lägre ju närmare jag är

Precis, skotten faller ner mot marken. Hur snabbt de faller beror på vilket vapen det är. Olika vapen har olika mynningshastighet, och dessutom avtar kulans hastighet pga en så kallad "drag effect", typ luftmotstånd. Lägre hastighet ger kraftigare fall.

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

2:50 in i denna videon gör han sånt som jag inte kan. Han siktar exakt likadant men fienden blir oneshottad.
https://www.youtube.com/watch?v=KjsjoCt_diw

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Var med om det sjukaste precis nu... Jag kör en buggy i max hastighet och så kommer en motorcykel i max hastighet bredvid mig.
Jag krossar honom tänker jag såklart?

Det får jag snabbt ångra... Jag kör in i honom och jag flyger säkert 10 meter upp i luften och när jag landar exploderar buggyn. FINT SPEL!

Har du precis börjat spela? För så har bilarna funkat sen spelet släpptes. Man kan inte "krossa" någon utan bara knuffa lite lätt på varandra sen är det mer eller mindre random om man exploderar eller ej. Och det är ju dessa små moments som gör spelet roligt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Har du precis börjat spela? För så har bilarna funkat sen spelet släpptes. Man kan inte "krossa" någon utan bara knuffa lite lätt på varandra sen är det mer eller mindre random om man exploderar eller ej. Och det är ju dessa små moments som gör spelet roligt.

Nej har inte just börjat, men kan inte påstå att jag "krossat" folk tidigare. Jag fick ett rejält garv i alla fall.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1