Följ mellandagsrean med SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Hittar bättre saker från Kina numera för bättre pris och kan till och med få snabbare säkrare frakt..

Ge mig ett enda bevis på det!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lessismore:

Ge mig ett enda bevis på det!

Skickades från m.sweclockers.com

Ge mig en svensk produkt i Sverige som har ett bra pris, så ska jag se om jag kan hitta ett likvärdigt för mindre från Kina.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

@ramlösa: Du kan fortsätta att tro, tro va du vill för jag vet!
Handlat demo ex på Dustin returnerat hos Inet osv så jo jag vet!
Men man måste oxå veta var man ska leta & det får du själv kluras ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Som förra året så verkar mellandagsrean betydligt sämre än BF.

Inte mycket att hänga i granen inte köpte Alien Isolation på Steam. Tycker inte heller klädbutikerna har mycket att komma med i år.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Hittar bättre saker från Kina numera för bättre pris och kan till och med få snabbare säkrare frakt..

Hittar du en platta i Sverige som slår denna i pris och prestanda så säg till

https://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_690462.html?wid=21

En no-name platta från Kina utan garanti och som du inte kan lämna tillbaka. Har du otur får du betala både moms, tull och postens öppningsavgift.
Gissar att den aldrig uppdateras igen heller..

Att vara dummsnål är ofta dyrt i slutändan och jag har själv gjort samma misstag. Aldrig igen.... Kina grejer för 10-200 är ofta en bra affär, men i 2k klassen blir det snabbt dyrt.om du behöver kasta skräpet efter en månad.

Finns en orsak folk inte köper Netonnets Andersson och då slipper du ändå garanti lotteriet och moms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Webbhandlarna laddar redan till julafton upp med rabatter och heta erbjudanden, som listas på en skräddarsydd specialsajt tillsammans med tips från SweClockers medlemmar.

Läs hela artikeln här

Blev en XB271HU hos Inet.
Brukar inte handla på mellandagsrea men det var bra läge.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

@Sgart: Nice! Jag köpte min på Black Friday, sjukt nöjd!

Visa signatur

Spel maskin: Gpu [Gtx 780 dc2] Cpu [i5 3570k 4ghz] Mobo[Msi z77-so1] Nätagg[Fractal Design Integra 750w] Ram[2x4Gig Corsair Vengeance LP] Chassi [Fractal Design define R2] | Funderar på att uppgradera Cpu/Mobo, Ram inom kort. =) |

Permalänk

Vill tipsa om NFS Payback Deluxe ED. Det som inte står med är att man även får Platinum car Pack. så är lätt värt 100kr mer för vanliga utgåvan.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

känns som om de höjer priserna innan varje rea för att sen få det att se ut som om det är större kap än vad det är (om det är det).

Detta är dock olagligt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Skrivet av Bl4ckIce:

Jävlar, haha köpte det för mer än dubbla. Fantastisk mus dock

Permalänk
Medlem

Vad planerar du att köpa under mellandagsrean?
1080ti och absolut inget annat om det ihuvudtaget kommer något av korten..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Hittar bättre saker från Kina numera för bättre pris och kan till och med få snabbare säkrare frakt..

Hittar du en platta i Sverige som slår denna i pris och prestanda så säg till

https://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_690462.html?wid=21

Med tanke på att det är samma gubbar som kör sista biten har jag väldigt svårt att se hur en längre färd skulle kunna bli säkrare. Men förklara gärna hur du tänker.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lacky:

@Sgart: Nice! Jag köpte min på Black Friday, sjukt nöjd!

Funderade på testa en med denna panelen, men det är ju nog historiens sämsta panel i alla dessa skärmarna. Folk som gått igenom 5-10 st utan få ett utan en jäkla massa glow/bleed.

Känns inte värt besväret ;/

Permalänk

Tråkigt att man inte köpte _innan_ mellandagsrean

Kortet kostar under mellandagsrean 4790, priset från bilden är från "inför julrean" då det var ännu billigare. WTF?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frodofrodo:

Kortet kostar under mellandagsrean 4790, priset från bilden är från "inför julrean" då det var ännu billigare. WTF?

Skriv till dem och säga.....

Försöker ni lura era trogna kunder?

Tycker det du visade är anmärkningsvärt

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Stör mig ibland på Elgigantens priser, ibland när man hittar nåt prisvärt som Sony MDR-1000X lurarna tidigare i veckan och upptäcker att priser endast gäller vissa butiker och inte online.
Inget direkt som står skrivet högst upp och inte det första som fångar ens blick precis. Så klart fanns dom inte hos min lokala butik utan flertalet mil ifrån, varför kan dom inte erbjuda en funktion att skicka varorna mellan olika butiker så kunden kan testa och hämta ut produkten ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Nintendo Switch för 3 299 på Toys ´r Us
https://www.toysrus.se/product/nintendo-switch-console-with-g...

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ramlösa:

En no-name platta från Kina utan garanti och som du inte kan lämna tillbaka.

Har mycket bra erfarenhet av Kina-plattor.

Telefoner brukar också vara bra prestandamässigt, men man ska vara medveten om att de förmodligen är bundlade med spyware. Har köpt 3-4 st smartphones från Aliexpress och vara en av dem som hade en buggig Android-version, annars kanon.

Sedan är det livsfarligt med laddare osv, men där laddar man självklart över datorns USB och inte 240v. No-name elektronik är oftast producerade av samma komponenter som märkesprylar i fabriken bredvid, minus den flashiga logotypen och mellanhänder. Köper man t.ex. på Aliexpress är det ofta direkt från fabrik (därav låga priser).

Kläder avråder jag dock starkt från att köpa. Nästan alltid fel storlek och luktar starta kemikalier.

Permalänk
Medlem

Här har det handlats lite i alla fall

Köpte 2st Ubiquiti Networks UniFi AP AC PRO som ska ersätta en ensam ASUS 87:a idag.
Sedan blev det ett ASUS GTX 1080 ADVANCED ifrån Elgiganten för 5390kr. Inte super billigt men de funkar. Jag hade tänkt klippa ett 1080 TI men det är ingen som vill sälja något bra märke till schyst pris. Bara en massa konstiga bingo berra märken. Jag vill ha en bra kylare också så kortet inte throtlar eller låter för mycket. Så nu blev det ett ok prissatt 1080 och så köper jag ett 1180 (om de nu heter så i nästa generation) och flyttar mitt nya 1080 kort till mitt kontor. Då har jag två fina spelkort. Ett för mitt biorum / mancave (Alla som går spela med handkontroll) och ett för mitt kontor (RTS-spel)

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk

Kom på att jag köpte en i7-6700k för något år sedan så jag har nu köpt moderkort ,ddr4 minnen ,AIO och ett nytt chassie. Alltid något,sparade några hundringar.

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Funderade på testa en med denna panelen, men det är ju nog historiens sämsta panel i alla dessa skärmarna. Folk som gått igenom 5-10 st utan få ett utan en jäkla massa glow/bleed.

Känns inte värt besväret ;/

Ja det är sant. Min skärm hade inte mycket ips-glow, vilket är skönt! Sjult nöjd iaf. Jag förstår dig & alla andra som är osäkra på att köpa denna panel, med tanke på vad man hört hehe..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spel maskin: Gpu [Gtx 780 dc2] Cpu [i5 3570k 4ghz] Mobo[Msi z77-so1] Nätagg[Fractal Design Integra 750w] Ram[2x4Gig Corsair Vengeance LP] Chassi [Fractal Design define R2] | Funderar på att uppgradera Cpu/Mobo, Ram inom kort. =) |

Permalänk
Medlem

Asch, det blev en S7 för 3990 på Elgiganten till slut. Min gamla S4 blev bara värre och värre med slumpmässiga omstarter och överhettning emellanåt. Den förpassas till reservmobil.

Plockade upp S7an i butiken i stan idag, på väg till inryckning på jobbet (nyårsberedskap... bah!), men nu tar det ju 3-5 dagar att få ett nytt SIM-kort också som kan tryckas ut i Nano-storlek. Hoppas Comviq skyndar sig

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX