PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Satt och kollade lite PUBG. Gick in i spelet och såg att min rank är 11,2% i Solo TPP/ EU. Iför sig bara spelat 39 matcher sedan de nollställde statsen. Jag är en ok spelare, men är långt ifrån bra på PUBG och känns inte som jag är topp 20%.

Vet ni vad rankingen baseras på? För min k/d är bara 0,9 och bara kommit topp 10, på 4 matcher och aldrig vunnit.

Sedan undrar jag om ni spelar mest TPP eller FPP, lite sugen på att byta, men känns svårt att gå över till FPP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blabbs1:

Satt och kollade lite PUBG. Gick in i spelet och såg att min rank är 11,2% i Solo TPP/ EU. Iför sig bara spelat 39 matcher sedan de nollställde statsen. Jag är en ok spelare, men är långt ifrån bra på PUBG och känns inte som jag är topp 20%.

Vet ni vad rankingen baseras på? För min k/d är bara 0,9 och bara kommit topp 10, på 4 matcher och aldrig vunnit.

Sedan undrar jag om ni spelar mest TPP eller FPP, lite sugen på att byta, men känns svårt att gå över till FPP.

Top 20% är nog inte så mycket om jag ska vara ärlig. Inte för tillfället iallafall. Men är även samtidigt svårt att säga. Är själv under 1% och då har jag inte kört något seriöst sen release utan mest lekande och cowboy style med winchester only, etc. Dock så har ju det i sig givit många vinster och även sina kills. Procenten lär väl stabilisera sig efterhand som spelare spelar mer. Det finns så många spelare idag så det krävs ytterst lite för att förflytta sig med stora steg på leaderboarden "siffermässigt". Lite som när det var ny Season i EA där man hamnade runt #500 000 och några rundor senare låg man kanske på #500-3000.

Sen angående TPP vs FPP så spelar jag endast FPP sen de släppte det. Mest för att jag personligen tycker att det är lite mer givande och jag älskar utspelningsmöjligheterna som ges när motspelaren inte kan sitta bakom ett objekt, gömd och se exakt vad jag gör. I min mening är TPP alldeles för lätt. Men ge FPP en chans! Annorlunda i början, men du kanske gillar det.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Graharam:

KSP-58 använder sig av 7,62 kaliber jämfört med KSP90 som använder 5,56. Så givetvis att den är kraftfullare.
Precis som en jämförelse mellan en AK-4 med AK-5, grov kontra finkalibrig ammunition.

Fan, jag saknar Försvarsmakten.

Japp, dem där lådorna med 7.62 man fick släppa runt på glömmer jag inte i första taget

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maarus:

Japp, dem där lådorna med 7.62 man fick släppa runt på glömmer jag inte i första taget

Att kånka på det var ju inte det jobbigaste, utan det var att samla ihop och montera länk med ammunition.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker det är sämre fps idag än slutet på förra året?

Edit: Och enorm eftersläpning. Blev dödad 0,5-1 sek efter jag tagit skydd i en fönster-duell i Rozhok. Samma bild av händelsen visade killcam. Det var väldigt tråkigt

Permalänk
Entusiast

En småskön runda med KAR98... Många gånger tycker jag folk stressar iväg skott med snipern när spelare står still eller är på väg att ställa sig. I klipp två så väntade jag dock ett par hundradelar för länge på andra snubben... haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Top 20% är nog inte så mycket om jag ska vara ärlig. Inte för tillfället iallafall. Men är även samtidigt svårt att säga. Är själv under 1% och då har jag inte kört något seriöst sen release utan mest lekande och cowboy style med winchester only, etc. Dock så har ju det i sig givit många vinster och även sina kills. Procenten lär väl stabilisera sig efterhand som spelare spelar mer. Det finns så många spelare idag så det krävs ytterst lite för att förflytta sig med stora steg på leaderboarden "siffermässigt". Lite som när det var ny Season i EA där man hamnade runt #500 000 och några rundor senare låg man kanske på #500-3000.

Sen angående TPP vs FPP så spelar jag endast FPP sen de släppte det. Mest för att jag personligen tycker att det är lite mer givande och jag älskar utspelningsmöjligheterna som ges när motspelaren inte kan sitta bakom ett objekt, gömd och se exakt vad jag gör. I min mening är TPP alldeles för lätt. Men ge FPP en chans! Annorlunda i början, men du kanske gillar det.

Fast skrev att jag vara 11,2% med kändes som max 20%.

Spelat 3 st FPP matcher nu och sista matchen gick bra, det blev kyckling :), min första kyckling i Solo.

Tror FPP passar mig bättre då det känns lättare att vara mera aggressiv och man kan ta lite större risker, då det är svårare att ha samma helhets vy som TPP.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Skrivet av REWplayFF:

Bara jag som tycker det är sämre fps idag än slutet på förra året?

Edit: Och enorm eftersläpning. Blev dödad 0,5-1 sek efter jag tagit skydd i en fönster-duell i Rozhok. Samma bild av händelsen visade killcam. Det var väldigt tråkigt

Upplever de som att FPS blev sämre igen efter dom fixa rubberbandingen med senaste patchen, jag ligger fortfarande över 100 men inte alls lika bra/högt och stabilt på 144 som innan. DeSync problemen känns mer uppenbara nu, vet inte om dom blivit värre eller om dom bara är tydligare nu efter senaste patchen. Har dött bakom hörn och skydd både en och två ggr samt att kulor och liknande inte registrerats trots att blodet stänker.

De är ett så roligt spel men ack ett så frustrerande och emellanåt dåligt spel att jag vet inte vad jag ska ta mig till

Visa signatur

Under construction...

Permalänk
Skrivet av blabbs1:

Satt och kollade lite PUBG. Gick in i spelet och såg att min rank är 11,2% i Solo TPP/ EU. Iför sig bara spelat 39 matcher sedan de nollställde statsen. Jag är en ok spelare, men är långt ifrån bra på PUBG och känns inte som jag är topp 20%.

Vet ni vad rankingen baseras på? För min k/d är bara 0,9 och bara kommit topp 10, på 4 matcher och aldrig vunnit.

Sedan undrar jag om ni spelar mest TPP eller FPP, lite sugen på att byta, men känns svårt att gå över till FPP.

Tror vinster och topp 10 placeringar väger tyngst när det kommer till rank. Som exempel ligger jag på strax över 1% i rank på Squad FPP utan en vinst fast med 60% topp 10 placering den här säsongen på ca 20 matcher spelade, ingen magnifik K/D men 2.7 och min vänn som har 1.8 i K/D är också runt där, någon marginal större bara.

P.S spelare enbart FPP.

Visa signatur

Under construction...

Permalänk
Medlem
Skrivet av blabbs1:

Satt och kollade lite PUBG. Gick in i spelet och såg att min rank är 11,2% i Solo TPP/ EU. Iför sig bara spelat 39 matcher sedan de nollställde statsen. Jag är en ok spelare, men är långt ifrån bra på PUBG och känns inte som jag är topp 20%.

Vet ni vad rankingen baseras på? För min k/d är bara 0,9 och bara kommit topp 10, på 4 matcher och aldrig vunnit.

Sedan undrar jag om ni spelar mest TPP eller FPP, lite sugen på att byta, men känns svårt att gå över till FPP.

Skrivet av fRostmirE:

Tror vinster och topp 10 placeringar väger tyngst när det kommer till rank. Som exempel ligger jag på strax över 1% i rank på Squad FPP utan en vinst fast med 60% topp 10 placering den här säsongen på ca 20 matcher spelade, ingen magnifik K/D men 2.7 och min vänn som har 1.8 i K/D är också runt där, någon marginal större bara.

P.S spelare enbart FPP.

Vinster, top10 och kills är nog det som påverkar ratingen mest. Ni kan ju kika era stats på exempelvis https://pubg.op.gg/.

Ökad killrating kan utan problem väga upp för att man kommer 4-5:a i ett spel så att man i totalen går plus i rating. (iofs nästan enbart i top500 som det börjar spela stor roll med kills/placering om man ska gå plus i rating)

Hela ratingsystemet är lite småskevt, vi har haft games där vi ligger på ungefär samma rating och i spelet haft lika många kills och ungefär lika mycket damage men en har fått mycket mer i rating när spelet är över.

Vi har haft teorier om att det spelar roll vem man dödar (om spelaren har högre rating) men inget vi kunnat styrka.

(För jmf så spelar vi bara FPP. I duo är jag och den jag spelat mest med rankade top50 i EU just nu, qhrizz/haren_ . I Squad var vi rankade top1000 innan juluppehåll)

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

@qhrizz:

Schysst stats-sida du länka till - tackar. Lika intressant som skrämmande. Fann en duo-streak på 16 raka fighter utan en enda kill bl a. Spelet är såpass underhållande och nervkittlande stundtals att det är värt att fortsätta. Man är ju bra knäpp...

Permalänk
Medlem

@Crazy:

Hur gör du med dina musikval? Chansar du på att copyright-jägarna låter videosarna ligga kvar eller har du funnit någon lösning?
Guns N' Roses är inte vilka som helst tänker jag. "Winchester fun" är skoj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

@Crazy:

Hur gör du med dina musikval? Chansar du på att copyright-jägarna låter videosarna ligga kvar eller har du funnit någon lösning?
Guns N' Roses är inte vilka som helst tänker jag. "Winchester fun" är skoj.

I 9/10 fall så görs endast en claim som gör att eventuellt intjänade pengar på videon går till "rätt person" och inte en själv. Sen finns det ju de som är dryga och gör en claim OCH blockerar så att videon inte kan visas på vissa enheter (mobiler, konsoler, etc) vilket några av mina videor har drabbats av, men det får man ju ta. Dock så är det ytterst sällan som de faktiskt plockar bort ens video. Beror nog lite på vem som äger rättigheterna och om de är griniga med vart det används. Spelvideor är nog inte så farligt enligt de flesta. Jag tar de låtar jag vill använda och sen ser jag hur det går. Har ett 20-tal videor uppe nu och mitt Youtube är supergrönt på alla mätare, så inget ont har slagit till än.

Kul att du gillade det. Winchester fun är alltid kul.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

@Crazy:

Tackar för upplysningen. Fick man lite mer kött på benen.

Permalänk
Medlem

Dra åt hela j*vla h-vetet vad jag hatar aimen!!!!!!!

Var ca 30m rakt bakom en lirare och enligt deathcam sätter jag endast 3 skott som med 5.56 som endast halverar hans health. Han vänder sig om och dödar mig med en MP där alla skotten sitter direkt.

Helt jävla galet sjukt irriterande hur illa det går just nu!

Permalänk
Medlem

Steve på Hardware Unboxed har för mycket fritid så han har testat över 30(!) olika grafikkorts prestanda i PUBG.
Han har även inkluderat lite äldre kort som GTX 580, GTX 660 Ti, HD 7950, etc. Rätt kul att se hur 5+ år gamla kort orkar med, även om man får dra ner på grafiken en hel del för att få 60 fps.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Någon annan som får en karta mer än den andra? Har ju självklart läst om folk som tidigare har upplevt att de i stort sätt endast kan spela t ex Miramar, men det ska ju vara patchat. Själv har jag nu spelat 11/12 games på Erangel.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Ser man verkligen folk så mycket enklare med ReShade? Någon som har erfarenhet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toobbbbee:

Ser man verkligen folk så mycket enklare med ReShade? Någon som har erfarenhet?

Har använt det till en del spel, men de spel som det har varit bäst till har lätt varit Arma och PUBG. Personligen så är det nog mest för att jag föredrar det mer färgade före de lite mer disiga färgerna, men sen kan du även få bort en viss liten blurrighet som finns där vanligtvis. Dock skulle jag nog inte säga att det gör att det blir lättare att se människor - iallafall inte i PUBG. För mig handlar det mer om vad som är behagligast för ögon och sinne i längden och då är ReShade ett måste.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Fick en trevlig runda häromdagen. Inga galna kills eller liknande, men 13 kills vilket alltid är roligt. Klättrade även in på TOP 0.50% i Single FPP i och med den här vinsten!

EDIT: Fy gatan vad jag gillar Kar98 med nya 8x

Visa signatur

Samsung Odyssey Neo G9 49" 240hz | Logitech G502 X Plus | Logitech G915 (Tactile) | HyperX Cloud II WL
i9 9900K | 2080 Ti 11GB OC | 2x 970 EVO+ 1TB | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Master Z390 | Corsair AX1200
Phanteks Enthoo Evolv X Glass | EK watercooling & Lian Li fans

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swennis:

Jag kan tycka att ljudet kommer från fel håll ibland när nån skjuter på en, så tar man skydd från fel håll, och ligger mot fienden som skjuter mot en...

Det är viktigt att komma ihåg att det finns två ljud, ett från själva vapnet och ett från när kulan åker förbi/nära dig.

Så skjuter han från ditt vänster men träffar snett framför dig kan du höra smällen av att kulen bryter ljudbarriären till höger om dig, det ljudet är också mycket högre än ljudet från vapnet. Tycker det kan vara klurigt men har blivit betydligt bättre på att lokalisera var de skjuter ifrån med tiden.

Dock så finns det en döv-spot när folk springer och det går från höger till vänster eller tvärtom, osäker på om det är fixat än.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Dock så finns det en döv-spot när folk springer och det går från höger till vänster eller tvärtom, osäker på om det är fixat än.

Tror den blev fixat med releasen nu. Har inte märkt av den något i alla fall och har alltid kunnat lokalisera fiender i flervåningshus utan några problem efter uppdateringen

Visa signatur

Samsung Odyssey Neo G9 49" 240hz | Logitech G502 X Plus | Logitech G915 (Tactile) | HyperX Cloud II WL
i9 9900K | 2080 Ti 11GB OC | 2x 970 EVO+ 1TB | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Master Z390 | Corsair AX1200
Phanteks Enthoo Evolv X Glass | EK watercooling & Lian Li fans

Permalänk
Medlem

Allvarlig bugg hittad i Intels processorer: https://www.theregister.co.uk/2018/01/02/intel_cpu_design_fla...

Enligt rapporter så kan den här patchen till buggen leda till att en dator blir 5 till 30 procent långsammare.

Bra att veta så ni som använder Intel cpu och upplever att spelet plötsligt blev lite segare förstår varför bah vänta på en fix.

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem

@edroon:

Lär ju inte påverka PUBG och spel i allmänhet:
https://www.sweclockers.com/nyhet/24981-allvarligt-sakerhetsh...
"Enligt tidiga tester utförda av webbplatsen Phoronix uppvisas rejäla prestandastraff i skrivintensiva scenarion som kan vara aktuella för exempelvis filservrar och databaser. I andra områden som spel och videorendering, där belastningen sker nästan exklusivt i användarmiljön, upptäcktes inga nämnvärda prestandaskillnader."

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem

@D-ryd: Super, tack för denna information!

Visa signatur

got root?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Crazy:

Någon annan som stött på något liknande? Låg halvt om halvt AFK när jag hörde en kille under mig. Dock eftersom jag låg mot något objekt flyttades min gubbe när jag försökte snurra runt varpå han hörde mig. Vet även att min spectator view är buggad och att han antagligen kollade upp mot taket hela tiden, MEN att han kunde skjuta igenom kändes inte helt rätt?
https://youtu.be/CxP5x4Y3UcY

Åkte på nåt liknande häromdagen. I starten av en 1 Man Squad-runda så går det enligt filmen. Misstänker att det är nån form av kommunikationslagg som gör att jag kan springa ett halvt rum innan han skjuter mig genom taket. Tänker mig att skottet egentligen träffade redan i trappen. Mysko med ett fördröjt skott så där dock. Men killen som sköt har inga fuskarstats i övrigt i alla fall.

Första gången på cirka 400 spelade timmar som det händer nåt suspekt för mig.

Hade ingen capture på så snutten är tagen från replay-funktionen. Därför det är timeline och namntexter med.

Permalänk
Medlem

Nu när jag snart får min 1440p skärm istället för 1080p som jag spelar i nu vad borde jag ha för inställningar i spelet?

Jag har ett gtx 1070 och en i7 6820hk i min laptop.
Just nu kör jag AA på high och postprocessing på medium.
textures på Ultra och resten på typ very low. Borde man stänga av AA och post processing i detta i spel?

Vad är bästa kompromiss med visuals/fps

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

Åkte på nåt liknande häromdagen. I starten av en 1 Man Squad-runda så går det enligt filmen. Misstänker att det är nån form av kommunikationslagg som gör att jag kan springa ett halvt rum innan han skjuter mig genom taket. Tänker mig att skottet egentligen träffade redan i trappen. Mysko med ett fördröjt skott så där dock. Men killen som sköt har inga fuskarstats i övrigt i alla fall.

Första gången på cirka 400 spelade timmar som det händer nåt suspekt för mig.

Hade ingen capture på så snutten är tagen från replay-funktionen. Därför det är timeline och namntexter med.

https://www.youtube.com/watch?v=HxRgx6rzM90

Ah fyfan. Sådär kan det också gå. I mitt fall undrar jag dock på om killen faktiskt chansade på att skjuta upp i taket och hade lite tur med att skotten registrerades trots att jag låg "säkert". Alternativt att mina ben eller något stack genom golvet på hans skärm och att han då kunde skjuta mig. Märkliga saker sker ju även i detta spel, haha. Dubbelcheckade även med Replay och han både befann och rörde på sig precis som i killcam.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Vilka inställningar bör man ha på anti aliasing och post processing?