Dålig service och bemötande från UPS

Permalänk
Medlem

UPS i Luleå är skit

Fint att det fungerar i Linköping tack vare utmärkt underleverantör till UPS.

I Luleå är det Lastbilsstation Luleå, och de känner inte ens för att sara i telefon när jag ringer dagen före för att om möjligt undvika problem vid leveransen (har tidigare usla erfarenheter av UPS-leveranser). UPS Sveriges kundtjänst bemannas av en mycket ohjälpsam kvinna som meddelar att ingenting kan göras innan de har försökt leverera, att de aldrig ringer mottagaren, och att hon inte vet vilket lokalt företag som sköter leveransen.

Stenåldersföretag!

Permalänk
Medlem

Jobbar åt UPS i sydvästra Skåne, någon som har frågor? Kan försöka besvara så gott de går.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Jobbar åt UPS i sydvästra Skåne, någon som har frågor? Kan försöka besvara så gott de går.

Har ni som policy att alltid ringa innan leverans?
Fick nämligen leverans igår av en trevlig chaufför hos er som knackade på dörren, tidigare har dom alltid ringt.
Bara nyfiken

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Har ni som policy att alltid ringa innan leverans?
Fick nämligen leverans igår av en trevlig chaufför hos er som knackade på dörren, tidigare har dom alltid ringt.
Bara nyfiken

Skickades från m.sweclockers.com

Det har kommit mer krav på det för några månader sen. Men det är svårt att fastställa när det ibland blir att det hoppas runt bland "rundorna". Sätter sig en o-van person på en runda när ordinarie är sjuk så tar den orutinerade inte sig och ringer, utan fokuserar på att få ihop dagen.

Sen är det ju mycket press på oss, alla får inte alltid ett samtal. That's just how it is.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Det har kommit mer krav på det för några månader sen. Men det är svårt att fastställa när det ibland blir att det hoppas runt bland "rundorna". Sätter sig en o-van person på en runda när ordinarie är sjuk så tar den orutinerade inte sig och ringer, utan fokuserar på att få ihop dagen.

Sen är det ju mycket press på oss, alla får inte alltid ett samtal. That's just how it is.

Tack för utförligt svar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Mig var det definitivt ingen som ringde. Jag hade angivit mobilnummer men inte porttelefon eftersom jag inte visste att företaget jag beställt hos skulle skicka varan på det här sättet.

Satt hemma hela dagen beredd vid mobilen - ingen ringde. När jag sen kollade UPS-siten så var status ändrad till att de misslyckats leverera och då skickat det till ett ombud istället.

När jag ringde UPS kundtjänst för att klaga så gav de beskedet att chafförerna inte har någon företagstelefon i bilarna utan bara (möjligtvis)sina privatmobiler. Jag tycker det här känns skrämmande omodernt om man jämför med hur deras konkurrenter presterar!

Visa signatur

Intel: Asrock Z370 Extreme M4|8700K@4.9|Noctua DH15|G.Skill Flare X 3200@4000 17-19-19-39 32GB|MSI 1080TI Gaming X|Samsung 960 EVO 1TB
AMD: MSI B350 Tomahawk|RyzenR5 1600X|Fractal Design Celsius S24|Corsair Vengeance@2933 32GB|Asus 970|Samsung830 SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjornS:

Mig var det definitivt ingen som ringde. Jag hade angivit mobilnummer men inte porttelefon eftersom jag inte visste att företaget jag beställt hos skulle skicka varan på det här sättet.

Satt hemma hela dagen beredd vid mobilen - ingen ringde. När jag sen kollade UPS-siten så var status ändrad till att de misslyckats leverera och då skickat det till ett ombud istället.

När jag ringde UPS kundtjänst för att klaga så gav de beskedet att chafförerna inte har någon företagstelefon i bilarna utan bara (möjligtvis)sina privatmobiler. Jag tycker det här känns skrämmande omodernt om man jämför med hur deras konkurrenter presterar!

Alla område har inte jobb telefoner. Vissa har.

Posten har precis börjat skaffa telefoner, iallafall I Skåne. För att förbättra leveranserna till privatpersoner.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Har 2 "trevliga" fall av paketleverans med UPS som irriterar mig en del.
Bor i Göteborg... (om det är av intresse för någon)
Beställde varor före Jul precis och la på lite extra för att få hemlevererat.
Planerad leverans blir den 21e Dec.
Håller mig hemma hela dagen när jag plötsligt får se på UPS sida att de lämnat in paketet till utlämningsstället. Detta utan synbar orsak.
När jag sedan anmäler detta till butiken och kräver tillbaka de extra pengar jag la på att få det hemlevererat så får jag se att UPS uppdaterat på leveransen (Detta sent på kvällen efter att jag faktiskt hämtat ut paketet) med informationen att mottagaren inte var anträffbar.
Blev en aning förbannad där.
Bor i ett enplans radhus. (Ingen portkod!)
Och jobbade hemma hela dagen!
Dvs den som skrev in det på leveransen sitter och ljuger!
Inte ok.

Den andra historien är egentligen inte klar ännu.
Väntade igår på leverans från UPS (Jag gillar att man själv måste gå in på deras sida för att se vilken dag de planerar att leverera...)
Ingen uppdatering skedde sedan med paketet på hela dagen.
Jag har satt in att jag vill få uppdateringar om något händer med paketet.
Men ingen information kom igår.
Idag går jag in på deras hemsida och ser då att de ändrat planerad leverans till idag. Detta utan egentligen ändra på ordern. (Då det hade resulterat i ett mail till mig...)

Vilken fantastisk kundservice de har!

Permalänk
Medlem

Bumpar denna tråd i frustration.
Fick precis en notis om att "Chuffören kom ej in", paketet körs till paketombud.

Det finns en porttelefon. Förstår inte att det är så sjukt jävla svårt för "folk" som väljer att köra paketbil som yrke, att använda en porttelefon?!
Samma skit oavsett om det är postnord, fedex, dhl eller som nu UPS.

Ringer upp deras kundtjänst, som inte kan annat än beklaga och säga att det är "vanligt förekommande".
Hennes tips var på fullaste allvar att:
Ring så fort du får aviseringen om vilken dag vi kommer, och be kundtjänst att skicka ut en notis till chaffisen om att denne måste använda porttelefonen.

På riktigt? Dom menar alltså att man till någon vars arbetsbeskrivning är ungefär "kör bil och ta dig in i portar", ska behöva upplysas om att dom ska ANVÄNDA PORTTELEFONEN?
Herregud. Alltså herregud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Bumpar denna tråd i frustration.
Fick precis en notis om att "Chuffören kom ej in", paketet körs till paketombud.

Det finns en porttelefon. Förstår inte att det är så sjukt jävla svårt för "folk" som väljer att köra paketbil som yrke, att använda en porttelefon?!
Samma skit oavsett om det är postnord, fedex, dhl eller som nu UPS.

Ringer upp deras kundtjänst, som inte kan annat än beklaga och säga att det är "vanligt förekommande".
Hennes tips var på fullaste allvar att:
Ring så fort du får aviseringen om vilken dag vi kommer, och be kundtjänst att skicka ut en notis till chaffisen om att denne måste använda porttelefonen.

På riktigt? Dom menar alltså att man till någon vars arbetsbeskrivning är ungefär "kör bil och ta dig in i portar", ska behöva upplysas om att dom ska ANVÄNDA PORTTELEFONEN?
Herregud. Alltså herregud.

Åh, det där har jag prövat (fast med portkod när jag hade det).
Beställde från Centraleuropa, Spanien tror jag, och det fanns ingen möjlighet att ange portkod vid beställningen.
Jag ringde UPSs kundtjänst som sa att så länge kollit inte hade hade kommit till Sverige kunde inte UPS Sverige lägga till infornation om portkod men att jag skulle höra av mig igen så fort kollit kommit till Sverige.
Sagt och gjort; 06 (när kundtjänsten öppnade) den morgonen kollit kom till Sverige ringde jag kundtjänst och meddelade portkod.
Men tro det eller ej; senare på dagen kom det klassiska "Chauffören kom ej in".
Jag ringer då upp kundtjänst igen och hör mig för om situationen och får då höra att; Nejdå, den informationen skickar vi inte med chauffören, det har vi inte tid med.
När jag frågar hur man då ska göra för att meddela portkod får jag ett svar på temat "det är ditt problem, inte vårat".

Jag tror inte att det hade gått annorlunda för dig även om du hade informerat om att chauffören att denne behöver; stanna fordonet, gå ut fordonet, gå fram till dörren, trycka på de mystiska knapparna och slutligen öppna sagda dörr.

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk

Paketet i Malmö 0100 inatt. 0400 skjuter de leveransen tills nästa vecka. Till och med postnord kan sortera ett paket på toftanäs 0600 och leverera 1200 samma dag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bumpar denna tråd i frustration efter dagens imponerande arbetsinsatser. Har fått paket levererade två gånger av UPS under de senaste 12 månaderna och båda gångerna har varit rena rama cirkusen.

Första tillfället:
Första tillfället då paketet planerats att delas ut så misslyckas detta utan att någon förklaring anges. Jag har då arbetat hemifrån för att ta emot paketet. Vid nästa försök så misslyckas chauffören återigen att leverera paketet och påstår att ingen person varit anträffbar på adressen. Jag får då meddelat att paketet istället lämnats till ett utlämningsställe långt bort från min bostadsadress. Dagen därpå så bestämmer jag mig i frustration för att bege mig till detta utlämningsställe efter jobbet. På väg dit får jag en ny avisering om att paketet har hämtats upp av UPS på utlämningsstället. Efter detta görs ytterligare misslyckade försök att dela ut paketet och mitt paket hamnar efter karusellturen till sist ÅTERIGEN hos samma utlämningsställe. Lyckligtvis hinner jag denna gång plocka upp paketet innan det hämtas upp av en ny tomte

Andra tillfället:
Beställde en vara via Amazon UK varpå UPS olyckligtvis fick det ärofyllda uppdraget att leverera paketet. Efter den, i vanlig ordning, utomordentligt precisa uppskattning när paketet ska levereras ("vanligtvis någon gång mellan 9-19") blev jag meddelad att paketet dessvärre inte kunde levereras med förklaringen "Mottagaren ej angiven på skylt i byggnad.". Något som inte stämmer. Jag ringer då genast upp kundtjänst eftersom uppdateringen skett för knappa 10 minuter sedan och blir meddelad att chauffören troligtvis inte hade portkoden. Jag frågar då varför hen inte ringt eftersom mitt telefonnummer finns i deras system. "Chaufförerna har bara privata telefoner" blir det korta svaret. "Ledningsbeslut" påpekar han bestämt och blir därefter tyst. Jahapp? Men då kanske jag behöver jag ange portkoden på nytt om den nu saknas frågar jag? "Japp". Jag anger därefter koden och frågar om chauffören inte kan komma tillbaka om hen precis varit här? Jag har ju ändå suttit hemma och väntat på paketet hela dagen? "Nej". Nehepp? Men han var ju precis här? "Vi gör bara ett försök... Ledningsbeslut". Så paketet levereras då under morgondagen? Kan jag åtminstone få någon slags uppskattning om vilken tid? "Nej, den kommer någon gång under morgondagen, 9-19".

Jag kan inte annat än häpnas över hur ett så etablerat globalt transportföretag kan ha så fullständigt tappade rutiner.

Permalänk
Medlem

Ibland undrar jag hur fan UPS tänker. Vid min senaste leverans ändrade UPS, utan att meddela mig, leveransadress. Jag hade då medvetet angivit en annan adress för att ha möjlighet att ta emot paketet på deras angivna tider. Nu slutade det hela väl ändå tack vare att UPS kom försent och levererade paketet utanför deras angivna leveransfönster, men det är nog inte alltid man kan räkna med sådan tur.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

Fan ska man säga... Beställde en grej för 12500:- paketet skulle ha lämnats igår enligt UPS, på min trappa?!? Givetvis finns inget paket kvar.

Jag bor i villa i ett mindre samhälle och med en rätt trafikerad väg samt trottoar 5 meter från entrén. Gjorde nu en reklamation om förlorat paket. Blir tokig på sånt här.

Hur i hela friden kan de bara lämna dyra grejer vind för våg? Jag hoppas att jag går skadelös ur detta?! Jag trodde i min enfald att de fraktade grejerna till ett ombud om ingen finns på plats?!?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Skrivet av Ragnvlad:

Hur i hela friden kan de bara lämna dyra grejer vind för våg? Jag hoppas att jag går skadelös ur detta?! Jag trodde i min enfald att de fraktade grejerna till ett ombud om ingen finns på plats?!?

Reklamera till butiken också. Säg att du inte har fått någon vara och att du vill att butiken åtgärdar felet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kommenterande 2:

Reklamera till butiken också. Säg att du inte har fått någon vara och att du vill att butiken åtgärdar felet.

När jag snackade med UPS idag så hävdade de att jag inte behöver kontakta butiken? Känns ju som om man bör kontakta alla inblandade parter?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Väntade hela eftermiddagen igår på en leverans. På kvällen stod det på trackingsidan att gatuadressen var inkorrekt och ytterligare lite senare att adressen var korrigerad. Märkligt för UPS har levererat flera paket till samma adress från samma butik tidigare.

Idag försökte de inte ens köra ut men den tidigare korrigerade gatuadressen var inkorrekt igen enligt trackingsidan. Blir så trött att behöva sitta i en enerverande telefonkö bara för att de inte kan vara ärliga med att de inte hann leverera eller att chauffören för dagen inte hittade.

Ska försöka undvika internetbutiker som anlitar UPS i fortsättningen.

Permalänk
Medlem

Ännu ett paket som gått direkt till ombud. 8/8 sedan augusti för min del (plus troligen något mer som jag glömt).

Citat:

Vi försökte leverera ditt paket men kunde inte lämna det utan underskrift.

Nej, det har jag full förståelse för. Testa att ringa på dörren så ska ni få en underskrift. Jag har suttit fyra meter från den hela dagen. Ja, jag har portkod, ja portkoden står i adressfältet utifall ni inte skulle ha fått mitt SMS där jag angett koden.

De har till och med sämre statistik på hemleverans till det här hushållet än Postnord har vid det här laget. Tragiskt.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

UPS är bra jävla värdelösa. Har inte fått någon notis alls om att mitt paket varit framme hos ombud eller att dom har försökt att leverera hem till mig. Och nu har paketet skickats tillbaka. Tack!! Beställde den 15 december och paketet skickades tillbaka den 29 december.

Undviker UPS som pesten i vanliga fall, men trodde att Postnord skulle leverera det här.

Dagens lärdom! Kolla extra noga vem som levererar - Köp INTE om UPS står för leverans!

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Recall:

UPS är bra jävla värdelösa. Har inte fått någon notis alls om att mitt paket varit framme hos ombud eller att dom har försökt att leverera hem till mig. Och nu har paketet skickats tillbaka. Tack!! Beställde den 15 december och paketet skickades tillbaka den 29 december.

Undviker UPS som pesten i vanliga fall, men trodde att Postnord skulle leverera det här.

Dagens lärdom! Kolla extra noga vem som levererar - Köp INTE om UPS står för leverans!

Men du hade väl ett spårningsnummer? Jag hade iallafall kollat spårningen typ varje dag. Jag använder mig av en app i telefonen för spårning av paket

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Men du hade väl ett spårningsnummer? Jag hade iallafall kollat spårningen typ varje dag. Jag använder mig av en app i telefonen för spårning av paket

Ja, spårningsnummer fick jag såklart. Och ja, jag skulle givetvis kollat det dagligen med facit i hand. Men under hela mitt liv så har jag antingen fått SMS, mejl eller brev när skiten är framme. Och i det här fallet antog jag bara att det tog lite extra tid att leverera pga corona, julhandel, utlandsköp osv.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

När jag skulle få paket så ringde de faktiskt innan, men jag kanske fick en gubbe på gött humör.

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Recall:

Ja, spårningsnummer fick jag såklart. Och ja, jag skulle givetvis kollat det dagligen med facit i hand. Men under hela mitt liv så har jag antingen fått SMS, mejl eller brev när skiten är framme. Och i det här fallet antog jag bara att det tog lite extra tid att leverera pga corona, julhandel, utlandsköp osv.

Om du skapar ett konto hos UPS så får du ett mail när en försändelse har levererats till den mailadress du angett till UPS.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag hade uttryckligen valt att hämta leverans från Tyskland 21/12 på service point 23/12 efter jobbet, likväl fick jag hemleverans, turligt nog var min fru hemma. Jag tycker mychoice (att ändra leverans) funkar sisådär. Både när jag beställde och när leveransen gick från Tyskland kollade jag att allt var rätt.

Det kan ha varit extra service från ups för att få ut paketet innan jul men de borde varit tydligare i kommunikationen via sms och Mail. Mycket trevlig och stressad chaufför som ringde på porttelefon osv, ingen skugga över honom.

Jag är ändå impad att de fick iväg ett paket från Tyskland på måndag och det var här på onsdag i dessa jul- och coronatider.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Men du hade väl ett spårningsnummer? Jag hade iallafall kollat spårningen typ varje dag. Jag använder mig av en app i telefonen för spårning av paket

Det är förstås orimligt att kräva att mottagaren ska titta på en spårningssida. Speditören ska se till att meddela mottagaren om paketet finns att hämta någonstans. Själv brukar jag dock titta på spårningssidor eftersom jag märkt att Postnord ibland glömmer bort att avisera försändelser. Uppenbarligen är det likadant med UPS.

Skrivet av Pirum:

Jag hade uttryckligen valt att hämta leverans från Tyskland 21/12 på service point 23/12 efter jobbet, likväl fick jag hemleverans, turligt nog var min fru hemma.

Om din fru inte hade varit hemma, skulle förmodligen paketet ha levererats till ombudet senare samma dag.

Skrivet av Pirum:

Jag är ändå impad att de fick iväg ett paket från Tyskland på måndag och det var här på onsdag i dessa jul- och coronatider.

De kan även leverera över natten om du betalar för det. Du kan till och med få så att någon omedelbart sätter sig på nästa flyg till Sverige så att du får paketet efter bara några timmar, men då lär du inte komma under tiotusen kronor i fraktkostnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kommenterande 2:

Det är förstås orimligt att kräva att mottagaren ska titta på en spårningssida. Speditören ska se till att meddela mottagaren om paketet finns att hämta någonstans. Själv brukar jag dock titta på spårningssidor eftersom jag märkt att Postnord ibland glömmer bort att avisera försändelser. Uppenbarligen är det likadant med UPS.Om din fru inte hade varit hemma, skulle förmodligen paketet ha levererats till ombudet senare samma dag.De kan även leverera över natten om du betalar för det. Du kan till och med få så att någon omedelbart sätter sig på nästa flyg till Sverige så att du får paketet efter bara några timmar, men då lär du inte komma under tiotusen kronor i fraktkostnad.

Enligt mig är det absolut inte orimligt att kolla 1 gång under 14 dagar.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Om du skapar ett konto hos UPS så får du ett mail när en försändelse har levererats till den mailadress du angett till UPS.

Jag har ett konto där sedan länge, har ändå inte fått något mail. Kollade både papperskorgen och spam nu, inget mail alls. Möjligt att företaget jag beställde i från inte har bifogat min mail till UPS??? Men jag köpte från ett av världens största sportföretag så känns orimligt att anta det. Jaja UPS suger i vilket fall.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Recall:

Jag har ett konto där sedan länge, har ändå inte fått något mail. Kollade både papperskorgen och spam nu, inget mail alls. Möjligt att företaget jag beställde i från inte har bifogat min mail till UPS??? Men jag köpte från ett av världens största sportföretag så känns orimligt att anta det. Jaja UPS suger i vilket fall.

Låter som om företaget du köpte ifrån inte gav uppgifterna till UPS. Jag fick mail både när jag fick tillbaka en OnePlus telefon efter reparation

Samt när jag köpte på Amazon US och de använde sig av UPS:

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Enl. erfarenhet verkar det hänga på vad det är för gubbe som kör lastbilen med ens paket i. Har vart med om liknande när man inte hör ett jota, förra veckan ringde dock tjejen som skulle leverera redan 3-4h innan hon kom och stämde av allt. Inget alternativ jag väljer i förstahand.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Dagens tips - efter att ha genskjutit budet till ombud och frågat varför jag aldrig får saker hemlevererade för - är att om ni har portkod, se till att den finns på adressraden. Sedan jag såg till att den faktiskt hamnade på första adressraden på utskriven etikett så har jag fått hembesök med 100% utfall.

Att UPS "ljuger" om att ingen varit hemma beror på att det är (typ) det enda "kunde inte levereras" som budet kan rapportera in. Om de inte har portkod (extra etikett som tenderar att falla bort eller hamna på fel sida), inte hittar porten inom rimlig tid, eller om de helt enkelt har för mycket att göra (exempelvis i jultider) så kommer vissa leveranser att prioriteras ner (små paket exempelvis).

Det var åtminstone den utläggning jag fick av grabben jag talade med, och som sagt, efter att ha sett till att portkoden står på adressraden så har alla leveranser (ett halvdussin eller så) kommit hit som de borde.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8